miksi joskus suu auki syödessä sylkirauhasista suihkuaa sylkeä? suihku voi joskus yltää jopa metrin päähän. se on ihan hallitsematonta...
Vastaukset 6
- Timi
Eiköpähän kyse ole siitä, että esim. haukotellessa jännittyneet lihakset puristavat täyden sylkirauhasen nopeasti tyhjäksi. Jos sylkirauhanen avautuu sopivasti sellaiseen suuntaan, eli kohti avointa suuta, eikä eteen osu esteitä (kieli, hampaat tai huulet), niin sylkisuihku lentää komeassa kaaressa ulos suusta. Varmaan tässä on yksilöllisiä eroja.
Hyvin tuttu ilmiö itsellenikin.- raksu
Joskus roiskuu silloinkin, kun ei missään nimessä sais... Onneks ei oo kyl enää moneen vuoteen, mut nuorempana kyllä useinkin.
raksu kirjoitti:
Joskus roiskuu silloinkin, kun ei missään nimessä sais... Onneks ei oo kyl enää moneen vuoteen, mut nuorempana kyllä useinkin.
Matikan kokeessa ylä-asteella kuolasin siihen paperiin.
- Keijo
Mulla tulee välillä haukotellessa. Hallitusti en ole koskaan sitä oppinut tekemään vaika kuinka hienoa olisikin ;) Haukottelu kyllä onnistuu!
- nokinena
Ei ole täysin hallitsematonta. Ainakin itse pystyn tyhjentämään rauhaset, jolloin kuuluu vaan "lurps" ja seurauksena on suussa "vettä".
Valitettavasti se jää suuhun eikä lennä suusta pidemmälle :D (Vertaa ampuvat eläimet) Onkohan joskus ihmisen historiassa ollut eläin, joka on sylkenyt "jotain" suustansa ulos? Hermomyrkkyä? Luulisi, ettei noita muuten pysyisi itse tyhjentämään ilman jotain käyttötarkoitusta.- Jussi
Taitaa se hallittu tyhjentäminen olla enemmänkin sylkilihasta ympäröivien lihasten supistamisen tahaton sivuvaikutus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701835
- 831308
- 114963
- 96851
Olen osastolla
Henkisesti olen aivan rikki siitä mitä olen tehnyt. Lisäksi olen vakavasti sairas. Verikokeet kertoo sen.66696Oletkohan tajunnut mitä olen päättänyt
En tule koskaan, ikinä, sanomaan sinulle mitään, ei tervehtimistä, ei aloitetta, ei katsetta, ei mitään, koska et ole si41639- 59627
Sinulle nainen
Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M75545- 42534
- 29532