On pari tai kolmekin erillisasiaa, joista tunnistat helpoimmin eksyneen. Näistä:
1. Hän kehottaa valheellissti teoillaan synnittömyyteen, eli tekojensa kautta kiinnittämään huomiota mahdollisuuten ohittaa Jeesuksen armontyön merkitys, eikä tunnusta itsessään syntiä.
2. Sitten on tämä toinen tapa, eli millään teoilla ei ole merkitystä, eikä katumuksella, koska lapsikaste on otettu ja kuulut maanlaajuiseen kirkkoon, joka toimii sakramenttien kautta armon välikappaleena. Nämä armon välikappaleet voivat olla ihan hyvin esim. Neitsyt Maria tai lapsikaste.
3. Kolmas erillinen asia mistä huomaat eksyksissä olevan, on se ettei sellainen tunnusta Israelia Jumalan omaisuuskansana vaan kiroaa Israelia ja pilkkaa sitä, syyttelee tai muutoin panettelee Israelia vastaan, puhumattakaan että siunaisi sitä, lohduttaisi sitä ja kiittäisi sitä Jeesuksesta, jonka se meille synnytti vapahtajaksemme, syntiemme sovittajaksi.
Olkaa tarkkana, älkää eksykö, koska tämä aihe näyttää tulleen todellakin yhä ajankohtaisemmaksi. Käskyjä älkää väheksykö mutta sovittaja on tullut Israelista ja meidän on nähtävä syntisyytemme ja siksi Jeesus toi miekan, eikä rauhaa. Me saamme armon joka päivälle uuden, todisteena siitä on sekin että Raamatussa mainitaan lause "älkää peljätkö" tai sen johdannainen 366 kertaa, jokaiselle vuodenpäivälle omansa, jopa karkausvuoteen. Armo tulee, kun tuijotamme käärmeeseen siinä Mooseksen sauvassa, Israelin kansan paimenen/välimiehen sauvassa. Se on muistutuksena syntisyydestämme mikä meissä on, kunnes saapuu täydellisyys. Siihen saakka me elämme vain armon varassa, teollamme emme pitkälle päässeet, kuten tuostakin vertauksesta kävi ilmi. Käänsit katseesi pois käärmeestä, niin syntimme pisti meitä kuolettavasti. Vain säilyttäminen katseemme siinä sauvan päässä olevassa ilkeässä mutta pakollisessa asiassa, säästymme, koska silloin armokin on lähellä sydäntämme.
Tunnistat tästä eksyneet?
24
132
Vastaukset 24
- Herra puhui
Herra kyllä puhui minulle, että lapseni, katsokaa minuun, niin pääsette eteenpäin. Minä annan teille voimaa. Maailma pimenee, mutta kun katsotte ylös ristiini, mielenne nousee. Jos katsotte alas mieialanne laskee. Olkaa uskolliset, älkää peljätkö. En minä teitä jätä.
- Pasi Toivonen
>>2. Sitten on tämä toinen tapa, eli millään teoilla ei ole merkitystä, eikä katumuksella, koska lapsikaste on otettu ja kuulut maanlaajuiseen kirkkoon, joka toimii sakramenttien kautta armon välikappaleena. Nämä armon välikappaleet voivat olla ihan hyvin esim. Neitsyt Maria tai lapsikaste.>>
Minulla on kunniatehtävä lausua Terve Maria -rukoukset katolisessa kirkossa ennen messun alkua. Ei huono saavutus helluntailaiselta.- yks vaan
Ei Mariaa pidä rukoilla vaikka hän on hienoin maan päällä elänyt nainen. Hän itsekin on syntinen ihminen ja tarvitsee pelastajan, sillä eihän muuten sanoisi Luukkaan evankeliumissa 1:46-47:" Minun sieluni ylistää Herraa, ja minun henkeni riemuitsee Jumalasta, pelastajastani".
- yks vaan
yks vaan kirjoitti:
Ei Mariaa pidä rukoilla vaikka hän on hienoin maan päällä elänyt nainen. Hän itsekin on syntinen ihminen ja tarvitsee pelastajan, sillä eihän muuten sanoisi Luukkaan evankeliumissa 1:46-47:" Minun sieluni ylistää Herraa, ja minun henkeni riemuitsee Jumalasta, pelastajastani".
Eli uskoako evankeliumin Mariaa vai Rooman paavia. Et voi uskoa molempia ja minä ainakin uskon evakeliumin Mariaa.
- ystd
Voitte jo lopettaa vesikasteesta puhumisen, sillä mikään vesikaste ei pelasta.
Kristuksen antama henkikaste on se, joka pelastaa ihmisen ja merkkaa hänet Jumalan lapseksi.
Johannes Kastajan sanoin: Minun jälkeeni tulee toinen...- -jarmo-
Juuri näin, ensin vedellä, joka ei pelasta, vaan kun Jeesus tuli, niin myös tuli saapui keskuuteemme jokaista polttavalla ja syntisyytemme paljastavalla tavalla.
Ensin tulee usko, sitten kaste (ensin vesi ja sitten tuli). - Mummu 15
-jarmo- kirjoitti:
Juuri näin, ensin vedellä, joka ei pelasta, vaan kun Jeesus tuli, niin myös tuli saapui keskuuteemme jokaista polttavalla ja syntisyytemme paljastavalla tavalla.
Ensin tulee usko, sitten kaste (ensin vesi ja sitten tuli).Missä srk Jarmo käy ? Useasti olen samaa mieltä kanssasi. En pysty teidän kanssa väitteleen uskosta,uskon vain.Mutta on mielenkiintoista lukea näitä kirjoituksia.
- Niinkö?
Mummu 15 kirjoitti:
Missä srk Jarmo käy ? Useasti olen samaa mieltä kanssasi. En pysty teidän kanssa väitteleen uskosta,uskon vain.Mutta on mielenkiintoista lukea näitä kirjoituksia.
Niinpä. Ainakin ajoittain.
- -jarmo-
Mulla ei ole koskaan ollut ns. maallista kotiseurakuntaa, eikä oikeen mitään seurakuntayhteyttäkään. Olen kokenut aina kuuluvani kristusruumiiseen, joka on minun seurakuntani. Olen silti vieraillut varmaan sadassa seurakunnassa ja sekin arvio saattaa olla alakanttiin. Esimerkiksi kun asuin poliisikoulun vieressä Neste huoltoaseman takapihalla asuntoautossa pari viikkoa, niin kävin vaan Hervannan jossain kirkossa. Se sijaitsi siinä kauppakeskuksessa.
Helsingin ns. pk-alueella olen varmaan vieraillut kymmenissä seurakunnissa.
Minun ihanneseurakunta on uskonystävät, kuten palstan Ninni, Sinetti, Jyrki tietenkin ja moni muu. Netissä muualla taas on lisää ystäviäni, jotka mailaavat minulle, olenhan minä pitänyt kohta 9 vuotta sivustoani yllä ja sen kautta tullut mielipiteiden vaihtajia, joilla taas on omia näkemyksiään, joita kunnioitamme molemmin puolin. Näistä syntyy seurakuntia.
Muistan niin lapsena kun isovanhempieni luona adventtiseurakuntaa ei varsinaisesti ollut ja silloin pakkasimme aina aamulla ison auton täyteen jengiä ja mentiin jonkun uskovan luo, jonne tuli vähän sieltä sun täältä väkeä. Ei silloin ollut soittimiakaan kaikilla, ellei joku taas tuonut niitä, joten sillä porukalla aina vedettiin Jumalan palvelus. Sitten taas se uskovien yhteisö oli jakanut aina vuorot, kenelle kuului mikäkin ja he sai kestitsemisestä osuutensa kolehdista ja tarjosivat sapatinpäivän lounaan kaikille. Se oli monella tavalla ihanteellista pienellä porukalla, ehkä joku 20-30 henkilöä. Eikä ollut mitään johtokuntia eikä vanhimmistoa tms. kirkkovaltuustoja ja talousjohtajia. SE OLI KRISTUSRUUMISTA parhaimmillaan.- Niinkö?
Oikea, Raamatunmukaisen opetuksen seurakunta on kylläkin tärkeä uskossa kasvamiselle. Osa armolahjoistakin annetaan seurakunnan parhaaksi, siis yhteisölle.
Siellä hioutuu parhaiten timantteja. - Mummu 15
Kiitos vastauksesta. Minäkään en käy missään,syystä jota en viitsi täällä mainita.Tosin,olen lapsesta asti ollut ns uskovien läheisyydessä. Kotikokoukset olisi hyviä mutta ei löydy kiinnostuneita. Ja,luen milloin luen,elämä tuo raskaita aikoja tullessaan,on niin tyhmää piikitellä,kun ei tiedä mitä huolta kelläkin on.
- Tuom.
Mummu 15 kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Minäkään en käy missään,syystä jota en viitsi täällä mainita.Tosin,olen lapsesta asti ollut ns uskovien läheisyydessä. Kotikokoukset olisi hyviä mutta ei löydy kiinnostuneita. Ja,luen milloin luen,elämä tuo raskaita aikoja tullessaan,on niin tyhmää piikitellä,kun ei tiedä mitä huolta kelläkin on.
Jos Mummu 15 on kiinnostunut kotikokouksista, niin täällä olisi yksi osallistuja. Itse kävin aikoinaan vapaissa suunnissa. Nyt käyn lut.kirkossa, kun jaksan. Mutta muuten vaellan yksin muutaman hajauskovan kanssa.
Tässä ajassa keskittyisin rukoukseen yhteisessä Hengenyhteydessä.
En nyt timanttia saa millään itsestä. Mutta jos armoa olisi vielä jäljellä. - Mummu 15
Tuom. kirjoitti:
Jos Mummu 15 on kiinnostunut kotikokouksista, niin täällä olisi yksi osallistuja. Itse kävin aikoinaan vapaissa suunnissa. Nyt käyn lut.kirkossa, kun jaksan. Mutta muuten vaellan yksin muutaman hajauskovan kanssa.
Tässä ajassa keskittyisin rukoukseen yhteisessä Hengenyhteydessä.
En nyt timanttia saa millään itsestä. Mutta jos armoa olisi vielä jäljellä.Mielelläni keskustelen uskon asioista. Voitas aloittaa VT hebrea -aramea.Etusivu neuvoo ,että jos et aramealla pärjää niin ota hebrea avuksi. Missä lienet nim Tuom ? Myös ns vahaa kreikkaa taidatko lukea UT ? Juutalaisten ns Uusi Testamentti ym.
Eikö Herran tetävä täällä ollu juuri se, että hän avasi meille tien sovintoon Jumalan kanssa, pois synnin palvelijoista vanhurskauden palvelijoiksi?
Ei missään Raamatussakaan kukaan nuhte koskaan niitä, jotka hyvää tekevät, tai kehoittavat siihe, vaan toisin päin se taitaa olla.
Mutta se ei estä sitä, että tänään ihmiset tekevät niin ja löytävätpä vielä siihen Raamatusta ohjeetkin, vaikka siellä ei edes niitä ole.
Jonka usko on totista hän myös tekee.
Äkää väheksykö hyviä tekoja, sillä liha teissä sen saa aikaan. Vastustakaa lihan himojanne, jotka estävät teitä alistumasta Jumalan ja Herran palvelijoiksi.- näkymätön ninni
Hyvä aloitus! Kiitos Jarmo.
- George L
Aamen, oikeat johtopäätökset olet tehnyt -jarmo-. Näitä asioita pitäisi käydä läpi ja opettaa niistä Raamatun Sanan mukaisesti. Eksyjiä löytyy näiltä palstoilta jonkin verran kaikista kolmesta kohdasta.
Kiitos Jarmo. Kunnia Jumalalle. Hän on uskomme alkaja ja loppuunsaattaja.
1.Piet:
5:8 Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.
5:9 Vastustakaa häntä lujina uskossa, tietäen, että samat kärsimykset täytyy teidän veljiennekin maailmassa kestää.
5:10 Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava.
5:11 Hänen olkoon valta aina ja iankaikkisesti! Amen.
http://www.theswordbearer.org/images/wallpapers/W016_King_std.jpg- Yhteys on tärkeä
'Mulla ei ole koskaan ollut ns. maallista kotiseurakuntaa, eikä oikeen mitään seurakuntayhteyttäkään.'
On tärkeää, että löytää oman kotiseurakunnan, jossa ottaa vastuuta tehtävistä ja saa kasvaa yhdessä toisten kanssa Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa.
Siinä asiassa pitää jokaisen tehdä parannus ja pyytää Jumalalta, että Jumala osoittaa mihin seurakuntayhteyteen hän haluaa sinun liittyvän ja missä yhteydessä palvelevan.
Seurakuntien ulkopuolella oleva ei ota vastuuta, vaan pakenee sitä. Helppo huudella sivusta, kun toiset taistelevat seurakuntien puolesta. - Löydä hengellinen ko
Jos itse ei noudata Jumalan sanaa, kuinka voi opettaa toisia?
Mikä on Jumalan sanan opetus seurakuntayhteydestä!
Hepr. 10:25
Älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän. - Mummu 15
Joopa joo,sitten kun uskovat pitää suuta soukemmalla niin menen srk. Monella on lampaan naamari naamalla,teot on muuta.Nim jarmo on ainakin rehellinen. Aiemmin oli puhe entisaikojen uskovista ,jotka olivat kyllä tyystin toisenlaisia ! Tiedän monta mielestäni hyvää uskovaa,ilman liirumlaarumia.Eräs pyhäilta kuuntelin Mellerin ohjelmaa avioliitosta. Siellä oli oikea puhuja,täälläkin nimi mainittu ja profeetta sivuilla.
- Eksytysten tunto-
merkkejä:
1) taloudellinen hyöty
2) valheellinen opetus
3) oma lahko se paras- Jeesuksen opetukset
1) Herra ei maan päällä mitään omistanut ja kehotti omastaan luopumaan seuraajiaan
2) Raamatun opetus Pyhän Hengen vaikuttamana on Jeesuksesta
3) Herra opetti pitämään toisia opetuslapsiaan itseään parempina, lapset esimerkkinä - Lisää 3 eksytyksestä
Jeesuksen opetukset kirjoitti:
1) Herra ei maan päällä mitään omistanut ja kehotti omastaan luopumaan seuraajiaan
2) Raamatun opetus Pyhän Hengen vaikuttamana on Jeesuksesta
3) Herra opetti pitämään toisia opetuslapsiaan itseään parempina, lapset esimerkkinä1) Ahneuden lisäksi myös haureus ja valheet liittyvät eksytyksiin
2) Myös Saa-tana käytti Raamattua Jeesusta kiusatessaan, ja Herran nimessä laittomuuden ihmiset tekevät tunnustekojaan jopa
3) Eksyttäjät pyrkivät itse toimimaan opettajina ja karttamaan seuraajiaan toisten opetuksen koettelemista eli eristämään eksyttämänsä ainoastaan omaan lahkoonsa, jonne eivät toisia tahdo päästää esittämään, palkkapaimenilla tämä mielenlaatu - Alkuseurakunnassa...
Lisää 3 eksytyksestä kirjoitti:
1) Ahneuden lisäksi myös haureus ja valheet liittyvät eksytyksiin
2) Myös Saa-tana käytti Raamattua Jeesusta kiusatessaan, ja Herran nimessä laittomuuden ihmiset tekevät tunnustekojaan jopa
3) Eksyttäjät pyrkivät itse toimimaan opettajina ja karttamaan seuraajiaan toisten opetuksen koettelemista eli eristämään eksyttämänsä ainoastaan omaan lahkoonsa, jonne eivät toisia tahdo päästää esittämään, palkkapaimenilla tämä mielenlaatu1) uudestisyntyneet myivät omaisuutensa ja apostoleille antoivat, jotka myös jo aiemmin olivat omastaan luopuneet, tämä tärkeä ymmärtää. Välttämättä tätä ei enää tapahtu uudestaan ja kun pedon merkki tulee niin tärkeä palavasti rakastaa Jeesusta.
2) Vain Pyhässä Hengessä ihan totuudellisesti voidaan ymmärtää Jumalan tahto, eikä ole lainkaan niin yksinkertainen asia kuin monet uskonnolliset ihmiset antavat ymmärtää. Lähitulevassa Jeesus käyttää 144 000 apostolia Israelin yhdestätoista sukukunnasta.
3) Joka itsensä korottaa se alennetaan, ja joka itsensä alentaa se korotetaan, mutta mitä tämä Jeesuksen opetus sitten ihan käytännössä ja konkreettisesti tarkoittaa riippuu tiestysti siitä mikä on Jumalasta ja mikä vastustajasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 122812
Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.24767- 39695
Sinä mies olisit
ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s32668Miksi jätit minut
Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?45590Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se
Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?67548- 76537
Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella
Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?52536- 34525
- 63506