Kävin juuri lueskelemassa kirjoituksia Kuolema ja suru -palstalla, mutta siellä nyt lähinnä kirjoitellaan itsemurhahaluista ja lisäksi vainajien omaiset kirjoittelevat surustaan ja kaipuustaan.
Mieleeni tuli, että eikö ole, koko netissä, suomenkielistä keskustelupalstaa ihmisille, jotka ovat kuolemassa fyysiseen sairauteen, kuten ALS:sään, syöpäsairauksiin, keuhkosairauteen, AIDSiin tms.?
Missä kaikki sairauteen kuolemassa olevat ihmiset ovat?
Tiedän yhden nuoren naisen, joka on nyt jo nukkunut pois, joka sairasti yli vuoden leukemiaa, johon käytännössä tiesi kuolevansa. Minun on vaikea uskoa, että hän ei yön pimeinä ja yksinäisinä tunteina, kotona ollessaan, ikinä kirjoittanut nettiin ja purkanut ajatuksiaan ja tunteitaan nettiin.
Toki läheiset ihmiset ja joskus ammattiauttajatkin voivat toimia kuuntelijoina ja keskustelijoina, mutta aivan varmasti on minun lisäkseni muita, jotka kokevat anonyymin keskustelun omasta lähellä olevasta kuolemastaan erityiseksi ja hienoksi kommunikoinnin väyläksi.
Miksi kuolemasta vaietaan!? Kuolema on kaikkia ihmisiä yhdistävä asia, mieletön, suunnaton, lopullisuudessaan käsittämätön, tuntematon ja jotenkin kauhistuttava Finaali tälle kaikelle. Kuolema nielee kaiken.
Keskustelupalsta sairauteen kuoleville?
4
59
Vastaukset
- "Jaksaa jaksaa"
Kuolemasta vaietaan, koska sitä pelätään. Aivan kuten kaikkia muitakin epämiellyttäviä aiheita: köyhyys, sairaudet, kiusaaminen. Porukka nauttii yksinkertaistuksistaan ja alentuvista neuvoistaan ja siitä, että pääsee pätemään. Ei ketään oikeasti kiinnosta kuunnella saati auttaa. Elämme hyvin lapsellisessa yhteiskunnassa.
Itsekkin olen kyynisesti todennut, että ihminen on pohjimmiltaan melko tyhmä. En tosin ole oppinut vielä käyttämään sitä hyväkseni, mutta en sitten tiedä.
- 7+7
Itse olen hyvä ihminen joka haluaa auttaa, persoonaltani INFP.
- reborn shiva
" Kuolemasta vaietaan, koska sitä pelätään. "
En pelkää kuolemaa, vaikka saman tien, yks lysti mulle jo.
Mulla vaan ei ole enää kovin paljoa mitään sanottavaa.
Jos mulla olis pöydällä nyt kaiken tuhokatkaisin, sellainen mitä
naksauttamalla voisin hävittää kaiken olemassa olevan täältä pois,
löisin sen pohjaan välittömästi hetkeäkään miettimättä.
Sitä vaan ei ole olemassa - vielä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod171761Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2231586Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy2971063- 65889
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai52841- 39774
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.50727J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e30636Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan269631Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33592