Kaste ei pelasta!!!

Totuus esiin

Raamattu vahvistaa sen

19

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lisää totuutta

      Totta.

      Ei kaste, ei ehtoollinen, ei kirkkoon tai mihinkään seurakuntaan kuuluminen, ei rippikoulu, ei synninpäästö tai
      mikää muukaan ihmisen teko.

      Vain Jeesus pelastaa:
      "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, samoinkuin sinun perhekuntasi."

      • Pääkonttorin mies

        Me Helluntailaiset uskomme että usko Jeesukseen pelastaa ja uskovien kasteessa liitymme uskovien eli helluntaiseurakuntaan.
        Jokainen vähänkin kouluja käynyt tietää että ei lapsi uskoa, joten lapset pelastuu ennenkuin ne tulee tiettyyn ikään. Samoin pelastuu muslimien lapset koska ei rakastava jumala voi kilttejä lapsia kadotukseen heittää.


      • Mieti tätä
        Pääkonttorin mies kirjoitti:

        Me Helluntailaiset uskomme että usko Jeesukseen pelastaa ja uskovien kasteessa liitymme uskovien eli helluntaiseurakuntaan.
        Jokainen vähänkin kouluja käynyt tietää että ei lapsi uskoa, joten lapset pelastuu ennenkuin ne tulee tiettyyn ikään. Samoin pelastuu muslimien lapset koska ei rakastava jumala voi kilttejä lapsia kadotukseen heittää.

        Tuo nyt kyllä ei pidä paikkaansa. Ei kasteessa liitytä helluntailaisiin. Ei lapsi pelastu jos lapsen ei anneta uskoa. Lapsikin on syntynyt syntisenä ja tarvitsee pelastuakseakseen pelastajan joka on Jumala.
        Uskovien kastetta ei kertakaikkiaan ole olemassakaan. Sen kertoo raamattu. Uskoon nimittäin tarvitaan Öljy. Miten te muka uskotte ennen kastetta? Niin, voihan sitä uskoa, mutta eri asia mihin uskoo ilman Öljyä. Kasteessa annetaan Öljy, joka tarkoittaa Pyhää Henkeä.


      • mathetes
        Mieti tätä kirjoitti:

        Tuo nyt kyllä ei pidä paikkaansa. Ei kasteessa liitytä helluntailaisiin. Ei lapsi pelastu jos lapsen ei anneta uskoa. Lapsikin on syntynyt syntisenä ja tarvitsee pelastuakseakseen pelastajan joka on Jumala.
        Uskovien kastetta ei kertakaikkiaan ole olemassakaan. Sen kertoo raamattu. Uskoon nimittäin tarvitaan Öljy. Miten te muka uskotte ennen kastetta? Niin, voihan sitä uskoa, mutta eri asia mihin uskoo ilman Öljyä. Kasteessa annetaan Öljy, joka tarkoittaa Pyhää Henkeä.

        Vastaus sinulle nimim - Mieti tätä!

        Kirjoitit:
        >>Uskovien kastetta ei kertakaikkiaan ole olemassakaan.


      • lkjhgfd
        mathetes kirjoitti:

        Vastaus sinulle nimim - Mieti tätä!

        Kirjoitit:
        >>Uskovien kastetta ei kertakaikkiaan ole olemassakaan.

        mathetes kirkoitti näillä ehdoilla:
        Lue mitä tapahtuo apostolien julistuksen seurauksena!
        (Apt 2:40-42 / Apt 8:12 / Apt 10:44-48 / Apt 18: 8)!


        Ja Jeesus näillä:
        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jäljellä olevaa Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tietoa (osittain väärennettynä) löydät raamatun UT:n:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista

        Siis, kumpi valehtelee, Jeesus vai mathetes?


      • jhgfdsa
        Mieti tätä kirjoitti:

        Tuo nyt kyllä ei pidä paikkaansa. Ei kasteessa liitytä helluntailaisiin. Ei lapsi pelastu jos lapsen ei anneta uskoa. Lapsikin on syntynyt syntisenä ja tarvitsee pelastuakseakseen pelastajan joka on Jumala.
        Uskovien kastetta ei kertakaikkiaan ole olemassakaan. Sen kertoo raamattu. Uskoon nimittäin tarvitaan Öljy. Miten te muka uskotte ennen kastetta? Niin, voihan sitä uskoa, mutta eri asia mihin uskoo ilman Öljyä. Kasteessa annetaan Öljy, joka tarkoittaa Pyhää Henkeä.

        Osoita Jumalan ja Jeesusken antamalla tiedolla, että ihmisiä, pikku lapsiakin pitää kastaa lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäsenyyteen, uskovaiskis tai edes pedofiilien raiskattaviksi?

        Ellei sellaista käskyä ole, niin ketä todellisuudessa palvelet ja valheillasi edustat?


      • Totuus esiin

        Uskomalla Jeesukseen, ei sekään pelkästään pelasta.


    • bhgvfdse

      Kastamattomuus pelasti ryövärin!

      • korjataan!

        Ei nyt sentään.

        Ryövärin pelasti USKO HERRAAN JEESUKSEEN!
        Kasteella ei ole siinä mitään tekemistä.


    • Usko ei pelasta ketään. Uskoja ja lahkoja riittää. Uskon kohde pelastaa ja usko omistaa tuon pelastuksen. Kasteen armo pelastaa ja usko omistaa tuon pelastuksen (Room.6:3). Uudelleenkastajat sepustavat omiaan...

    • Jeesus on pelastuksen hankkija ja kaste kaiken tuon hyvän välittäjä-

      Kasteessa tarjotaan sitä työtä, jonka Jeesus ristillä teki(Room.6:3,5), ja Jeesus on kuollut myös pienten lasten puolesta. Siksi uskovaiset vanhemmat haluavat kastaa vauvatkin. Kun opetus seuraa seurakunnassa, usko voi myös säilyä, kasvaa ja tulla äänellisesti tunnustavaksi.

      Ratkaisukristillisyys (synergismi/kehitysoppi), hylkää pienten lasten kasteen. Minä kavahdan kaikkia uudelleenkastajien opetuksia.

      1.Piet.3:21 "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]"

      weha: Kaste pelastaa: Tämä on Raamatun sanaa!!! Kaste ei poista syntiä, vaan antaa synnit anteeksi, niin ettei syntiä enää lueta:(apt.22:16). Kaste on hyvänomantunnon liitto Jumalan luona. Kasteen perustuksena on Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus.

      • korjataampa taas

        Weha puhuu taas omiaan!

        Jeesuksen ristin työ on tarjolla JOKAISELLE, JOKA HALUAA OTTAA SEN VASATAAN.
        Kasteella ei ole mitään tekemistä sen kanssa. Kirkko yrittää monopolisoida
        pelastuksen keksimällään vauvakasteella.
        Jumalan armo ei ole riippuvainen vedestä.

        "Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi; NIILLE, JOTKA USKOVAT HÄNEN NIMEENSÄ" Joh 1:12


      • korjataampa oikein
        korjataampa taas kirjoitti:

        Weha puhuu taas omiaan!

        Jeesuksen ristin työ on tarjolla JOKAISELLE, JOKA HALUAA OTTAA SEN VASATAAN.
        Kasteella ei ole mitään tekemistä sen kanssa. Kirkko yrittää monopolisoida
        pelastuksen keksimällään vauvakasteella.
        Jumalan armo ei ole riippuvainen vedestä.

        "Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi; NIILLE, JOTKA USKOVAT HÄNEN NIMEENSÄ" Joh 1:12

        Kasteessa ihmiselle annetaan Jeesuksen yö ristillä. Kirkko noudattaa Jeesuksen ohjetta kastaa ja opettaa. Jumalan armo todellakin on riippuvainen vedestä.


      • U. Topisti
        korjataampa oikein kirjoitti:

        Kasteessa ihmiselle annetaan Jeesuksen yö ristillä. Kirkko noudattaa Jeesuksen ohjetta kastaa ja opettaa. Jumalan armo todellakin on riippuvainen vedestä.

        " Kasteessa ihmiselle annetaan Jeesuksen yö ristillä. Kirkko noudattaa Jeesuksen ohjetta kastaa ja opettaa. Jumalan armo todellakin on riippuvainen vedestä. "


        = Olet raamattua tuntematon utopisti


      • Ja. Usko

        Siinä toinen utopisti, vai olitko jo peräti kolmas.

        Sulla ei oole hajuakaan Raamnatusta.

        Tee parannus ja usko evankeliumi.


      • korjataampa oikein
        U. Topisti kirjoitti:

        " Kasteessa ihmiselle annetaan Jeesuksen yö ristillä. Kirkko noudattaa Jeesuksen ohjetta kastaa ja opettaa. Jumalan armo todellakin on riippuvainen vedestä. "


        = Olet raamattua tuntematon utopisti

        Olen Raamatun tuneva realisti. Raamattu opettaa et kaste on juuri se kanava, jote pitkin Kristuksen sovitustyö meille aneetaan. Uskolla se otetaan vastaan.


    • Uudelleenkastajat eivät usko Raamattua, vaan omalla järjellään tekee oman oppinsa.

      • oppitunti

        Kyllä minä ainakin uskon tuon, mitä tuossa kirjoitetaan.
        Mikä tuossa on, Weha, mitä sinä et tajua? Kerro, niin voimme yhdessä tutkia
        Jumalan Sanaa:

        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin." Ap 2:41


    • mjuy76

      Totta, vain peseytyminen pelastaa mm sairaaloissa päivittäin kymmeniä
      tuhansia ihmisiä.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."
      Jeesuksen Oman Sanan kasteoppi:

      Johanneksen evankeliumi:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

      Kastamalla tulee vain rikollisen kristinuskon järjettömäksi uskovaisiksi:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
      'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

      FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
      järjettömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'

      Ymmärtämättömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole ymmärrystä'

      Ihmisyydestänne luopuminen:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'

      Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
      www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

      "hänestä"- herra saatanasta uusi jumala:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

      totta! Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

      Aivopesu perkeleen tavoite on turmella ihminen ja hänen Jumalan Valtakunnan kaltaisuus jonka Jeesus ilmoitti jo lapsilla olevan:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/16.html
      'Järjelle ymmärrettävällä tavalla on mahdotonta selittää, miten Jumala tuli ihmiseksi.'

      TUO ON PAHA KOHTA, ei JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISEN ihmisen tule lutheriakaan oppeineen palvoa jumalana! Järjettömille ilmeisesti ihan ok oppi! Lutherista ei ihmisille tule jumalaa edes uskomalla mutta eksytetyille hengellisesti sairaaksi manipuloiduille se kelpaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1889
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      131
      1320
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      344
      862
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe