Yleiskoneet

pullanpusaaja

Tuossa olen jonni aikaa pohtinu, että jonkinlainen yleiskone olisi kiva apu tuohon taikinan veivaamiseen. Suurimmat taikinamällit siinä kahden kilon paikkeilla, joten mitään leipomopumppua ei vielä tarvita.

Onko kokemuksia tai suosituksia? Itelläin ei mitään käsitystä laitteiden laadusta ja ominaisuuksista.

5

195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • simppelitoimi

Kuinka usein sä teet taikinaa? Jos kerran kaks kuukaudessa niin tarviitko mitään laitetta vaan laita ranteet duuniin. Jos et ole mikään nivelrikkoinen ja teet pizza-taikinan kerran kuussa niin pelkät kädet riittää hyvin.

Mitä on katsonut eri ohjelmia niin oikeastaan kaikki käytetyt laitteet hyppivät jo parin kilon taikinasta - ainoa ohje on oikeastaan, että valitse mahdollisimman tukeva ja painava laite - suurin osa nykyään on muovikuorisia, jos löydät läpimetallisen niin ota se.

Taikinan vaivaus vaatii tehoja, joten varmista moottorin teho wateissa - mitä suurempi sen parempi.

Noin muuten jättäisin ostamasta laitteen, sillä saman voi tehdä myös käsin vaikkakin vaatii vähän duunii - laite kumminkin jää vain keittiötason täytteeksi kaikkien muiden värkkien sekaan.

Ihmiset eivät vain usko, että useimmat keittiöduunit voi tehdä ihan käsin ilman mitään värkkiä - kädet ja muutama veitsi ja astia riittää.

• Pullanpusaaja

Niihä tuota on tullu käsin veivattua. Olen vain kallistumassa siihen uskoon, että koneella saisi paremman taikinan. Semmone kolme-neljä kertaa viikossa tulee veivattua. Pitänee ottaa vinkki tuosta metallirungosta ja painosta.

• kunnon pelit

Kunnon koneita löytyy aina ravintoloiden huutokaupoista. Ammattikäyttöön tarkoitetut on aina semmoisia kodinkoneiden "mersuja".
      Rimpuloita ei kannata ostella.

• konetta

Ei niitä nyt käsin viitsi vaivata. Itse olen kanssa katsellut. Olen puolen litran taikinaa vääntänyt käsivatkaimen taikinakoukuilla. Yhdestä hajosi moottorikin, ostin uuden käsivatkaimen . Täytyy olla tarkempi, eihän niissä ole tehoakaan kuin alle 300 W . Tuossa Net Anttilassa olisi Melissa 40 prossan alennuksella. Sillä kyllä vääntää litran taikinan ja on siinä koneessa 1000w ja tulee lihamylly samalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4125
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      95
      2253
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      59
      964
    4. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      834
    5. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      37
      833
    6. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      185
      820
    7. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      34
      811
    8. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      772
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      755
    10. 35
      754
    Aihe