Pelkkä kasteko pelastaa ?

Kysynvain.,-,,,..-

Onko niin, että pelkkä lapsen kasteko pelastaa. Kirkoissa joka sunnuntai ilmoitetaan että nämä ja nämä lapset on otettu taivaan perilliseksi.
Eikö pelastukseen tarvita myös usko Jeesukseen?
Mihin joutuvat ne lapset ja aikuiset, joita ei ole ehditty kastaa, mutta ovat t omaksuneet henkilkohtaisen uskon Jeesukseen?
En jaksa uskoa, että arkkipiispa Mäkisen luopiokirkon muodollinen jäsenyys ketään pelastaa.Makavat vain kiltisti veronsa.

16

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • =!=

      ÄLKÄÄ VASTATKO TROLLILLE!!!!!!

      • pakko-armoa

        Kyllä se valitettavasti on niin!

        Vedessä on ihmeellinen taikavoima ja siinä ei auta edes vauvan vastaanpaneminen.


      • Pääkonttorin mies
        pakko-armoa kirjoitti:

        Kyllä se valitettavasti on niin!

        Vedessä on ihmeellinen taikavoima ja siinä ei auta edes vauvan vastaanpaneminen.

        Kyllä me Helluntailaiset opetetaan että lapsi pelastuu ilman uskoa
        Lue vaikka 1.moos 1:1 - ilm 22:21


    • mukavat makavat

      " Makavat vain kiltisti veronsa.", heh heh, balttisko se taas.....

      Niin makavat kuin petavat...............

    • Kaste pelastaa ja uskoo omistaa tuon pelastuksen Esim. Room.6.3).

      • Kysynpä vain

        Millä tavalla kastettu 2 kk vanha vauva eroaa kastamattomasta 2 kk ikäisestä?

        Kun molemmat saavat sydämeensä uskon Jeesukseen tavalla tai toisella, niin miten he sitten eroavat?
        Onko vain kastettu pelastettu?


    • kaikki homeessa

      ahaa Jumalan tekokin on herännyt taas kertomaan vesivahingostaan.

    • UKastajiern oppi on jumalaton ja siis Ramaatun vastainen.

      • näin se on

        Pakollinen vauvakaste on julmaa oppia, jossa viaton, Jumalan kädessä oleva vauva
        joutuu helvettiin, ellei pappi ripottele vettä hänen otsalleen.
        Tuollainen oppi ei kuulu kristinuskoon, vaan on peräisin pakana-uskonnoista.

        Se on varmaan sieltä "Ramaatusta"! Ramahan on hindujen jumala.
        Hndutkin uskovat, että kastautuminen Ganges-virrassa poistaa synnit.


      • totuusontämä
        näin se on kirjoitti:

        Pakollinen vauvakaste on julmaa oppia, jossa viaton, Jumalan kädessä oleva vauva
        joutuu helvettiin, ellei pappi ripottele vettä hänen otsalleen.
        Tuollainen oppi ei kuulu kristinuskoon, vaan on peräisin pakana-uskonnoista.

        Se on varmaan sieltä "Ramaatusta"! Ramahan on hindujen jumala.
        Hndutkin uskovat, että kastautuminen Ganges-virrassa poistaa synnit.

        Vauva ei ole Jumalan kädessä. Siksi hänet täytyy kastaa. Raamattu ei sano että kastamaton joutuu helvettiin - Näin sanovat vain uudestikastajat.

        Se on nimenomaan sitä oikeaa ja alkuperäistä kristunuskoa, joka on kaikilla vanhoilla kirkoilla vielä tallella

        No nyt se selvisi, sinä oletkin hindu! Ilmankos palvot neitsyt Mariaa ja esität täällä epäkristillisiä oppeja uudestikasteinesi


      • uutta tietoa
        totuusontämä kirjoitti:

        Vauva ei ole Jumalan kädessä. Siksi hänet täytyy kastaa. Raamattu ei sano että kastamaton joutuu helvettiin - Näin sanovat vain uudestikastajat.

        Se on nimenomaan sitä oikeaa ja alkuperäistä kristunuskoa, joka on kaikilla vanhoilla kirkoilla vielä tallella

        No nyt se selvisi, sinä oletkin hindu! Ilmankos palvot neitsyt Mariaa ja esität täällä epäkristillisiä oppeja uudestikasteinesi

        Eipä taida tuo järjen valo olla kovin kirkas "totuusontämän" päänupissa.
        Nyt hän ei tajua yhtäläisyyttä oman harha-oppinsa ja hindujen opin kanssa.
        Molemmissa vedellä on yliluonnollinen voima poistaa syntejä.

        Tuo hänen Marianpalvontansa oli uutta tietoa, mutta hyvä, että paljasti sen jo nyt.

        Jos tuo pitää paikkansa, " Raamattu ei sano että kastamaton joutuu helvettiin ",
        niin miksi te hääräätte täällä vesikipponne kanssa?
        Vesiseremonialtannehan putoaa pohja pois.


      • totuusontämä
        uutta tietoa kirjoitti:

        Eipä taida tuo järjen valo olla kovin kirkas "totuusontämän" päänupissa.
        Nyt hän ei tajua yhtäläisyyttä oman harha-oppinsa ja hindujen opin kanssa.
        Molemmissa vedellä on yliluonnollinen voima poistaa syntejä.

        Tuo hänen Marianpalvontansa oli uutta tietoa, mutta hyvä, että paljasti sen jo nyt.

        Jos tuo pitää paikkansa, " Raamattu ei sano että kastamaton joutuu helvettiin ",
        niin miksi te hääräätte täällä vesikipponne kanssa?
        Vesiseremonialtannehan putoaa pohja pois.

        Hindujen oppi ei perustu Raamattuun. Kristittyjen kasteoppi perustuu. Vedellä ei ole mitään yliluonnollsiia voimia. Kasteessa Jumalan Sana on se joka toimii. Tämä perustuu Raamattuun.

        Sinä palvot Mariaa ja se on tuttu juttu. Turhaan siitä minua syytät. Paholaisenpalvoja olet, sen tietävät kaikki.

        Jeesus käski kastaa ja opettaa. Siksi näitä tehdään. Kasteessa saaadaan Pyhä Henki, synnit anteeksi, uudestisynnytään ja liitytään Kristukseen, joten siksi kastetaan.

        Ei sinun pilkkaamisyrityksesi nyt oikein onnistu, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa.


      • paholaisen oppilas?
        totuusontämä kirjoitti:

        Hindujen oppi ei perustu Raamattuun. Kristittyjen kasteoppi perustuu. Vedellä ei ole mitään yliluonnollsiia voimia. Kasteessa Jumalan Sana on se joka toimii. Tämä perustuu Raamattuun.

        Sinä palvot Mariaa ja se on tuttu juttu. Turhaan siitä minua syytät. Paholaisenpalvoja olet, sen tietävät kaikki.

        Jeesus käski kastaa ja opettaa. Siksi näitä tehdään. Kasteessa saaadaan Pyhä Henki, synnit anteeksi, uudestisynnytään ja liitytään Kristukseen, joten siksi kastetaan.

        Ei sinun pilkkaamisyrityksesi nyt oikein onnistu, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa.

        "totuusontämä" on malliesimerkki siitä, että vedessä ei ole mitään taikavoimaa.
        Se ei edes jalosta hänen sairasta ja katkeraa luonnettaan, vaan hän VALEHTELEE
        ja lausuu väärän todistuksen lähimmäisestään:
        "Sinä palvot Mariaa ja se on tuttu juttu. Turhaan siitä minua syytät. Paholaisenpalvoja olet, sen tietävät kaikki."

        Varmaan hän itse on tekemisissä paholaisen kanssa joka on kaiken valheen isä!
        Kristitty ei lausu tuollaista valhetta lähimmäisestään.


    • Kysy pois u-kastaja

      Kaste ja usko pelastavat. Kasteessa saadaan usko Jeesukseen.

      "Mihin joutuvat ne lapset ja aikuiset, joita ei ole ehditty kastaa, mutta ovat t omaksuneet henkilkohtaisen uskon Jeesukseen?"

      Sitä ei Raamattu kerro

      "En jaksa uskoa, että arkkipiispa Mäkisen luopiokirkon muodollinen jäsenyys ketään pelastaa."

      Ei Suomen luterilaisen valtionkirkon jäsenyys pelastakaan. Jeesus pelastaa uskon ja kasteen kautta.

    • Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
      kaste on syntien anteeksi anto,veri puhdistaa,henki ohjaa Jeesuksen tuntemiseen.

      "Eikö pelastukseen tarvita myös usko Jeesukseen? " usko on lahja jonka saa Isältä Jeesuksen nimen vuoksi.

      "Mihin joutuvat ne lapset ja aikuiset, joita ei ole ehditty kas" Siitä ei ole kerrottu raamatussa Jeesus tietä sen asian,Jos ovat omistaneet uskon Jeesukseen sanan mukaan pelastuvat,kuten ryövärikin ristin puulla sanoi muista minua kun tulet valtakuntaasi Jeesus han sanoi tänä päivänä ole minun kassani paratiisissa.

    • Ristin ryövärin aikana ei ollut kristillistä uudenliiton kastetta olemassakaan. Tiedä se uudelleenkastaja. Vasta ylösnousemuksensa jälkeen Jeesus sääti uudenliiton kasteen kaikille kansoille (Matt.28:19). Ennen tuota, Jeesus ei ollut tehnyt perustusta kasteelle (Room.6:3)- Tietäkää se uudellenkastajat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1889
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      131
      1320
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      344
      862
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe