Emaloitu grillausritilä

jamieoliveri

Kannattaako emaloitua grilliä ostaa, vai onko valurautainen parempi vaihtoehto kun kaasugrilliä ostaa?

12

6077

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ertert-

      Mielummin valurautainen. Lämpeneminen on hitaampaa ja lämmönsäätö reagoi hitaammin. Mutta se ei jäähdy kun pihvit heittää ritilälle ja kestää kovaa käyttöä. Epäilen vahvasti että kun emaloitua ritilää aikansa puhdistaa teräsharjalla tai lastalla niin pinnoite on poissa.

    • weberrulaa

      rosterinen on ainoa oikea vaihtoehto. muut ovat enemmän tai vähemmän halpishommia

    • Rosteriaeiainakaan

      Kaikkihan tietää että rosterin lämmönvarauskyky on heikko, joten unohda ainakin se. Vakurautaritillä on ehdoton grillauksessa. Sillä saa tarvittaessa raitaa grillattavaan. Valurautaritilöitä on erilaisia, emalipinnoitettua (kiiltävän musta pinta), mattaemaloitua ja pinnoittamaton valurauta. Parhaat ovat kaksi jälkimmäistä. Mattaemaloitu ehkä hieman helpompi pitää kunnossa.

      • laatutietoinenn

        Rosteria oudoksuu vain se porukka joka on pakotettu käyttämään halpahallien grillejä. Kun tarkastelemme laatugrillejä, esim Weber, niin heidän paremmissa malleissa on rosterinen grillausritilä. Tämä on toki paljon kalliimpi, sillä Weber Genesiksen pelkkä ritilä maksaa enemmän kuin koko halpisgrilli,
        persaukisille suosittelen kanaverkkoa, minä grillaan rosterilla.


      • Ääliöö

        Eli selkeästi et ymmärrä grillaamisesta yhtään sen enempää kuin sika satelliitistä. Samaa kaasua tai samoja hiiliä ne kaikki grillit käyttää, joten ei valmistetun ruoan maku voi olla grillin hinnasta riippuvainen. Oikeä ääliö tämä edellinen!


      • grillimaestro
        Ääliöö kirjoitti:

        Eli selkeästi et ymmärrä grillaamisesta yhtään sen enempää kuin sika satelliitistä. Samaa kaasua tai samoja hiiliä ne kaikki grillit käyttää, joten ei valmistetun ruoan maku voi olla grillin hinnasta riippuvainen. Oikeä ääliö tämä edellinen!

        Olen nimimerkki Ääliön kanssa eri linjoilla. Toki se on ymmärettävää, sillä en itse katso olevani ääliö.
        Tuolla sinun periaattella kaikki autot on samanlaisia, kun niissä käytetään samaa bensaa ja öljyä. Jotenkin minusta tuntuu että sinun, Ääliö, grillaamisesi jää siiehn että kypsennätalpaa grillimakkaraa mikrossa, heh heh


      • ikävä.kyllä
        grillimaestro kirjoitti:

        Olen nimimerkki Ääliön kanssa eri linjoilla. Toki se on ymmärettävää, sillä en itse katso olevani ääliö.
        Tuolla sinun periaattella kaikki autot on samanlaisia, kun niissä käytetään samaa bensaa ja öljyä. Jotenkin minusta tuntuu että sinun, Ääliö, grillaamisesi jää siiehn että kypsennätalpaa grillimakkaraa mikrossa, heh heh

        Viesti tihkuu täynnä ettei grillimaestro tajua grillamisesta yhtään mitään, koska muuten hän olisi iskenyt grillaamiseen osuvilla argumenteillä ja nyt se oli lähinnä tyhjien huulien heilumista tuulessa ..


      • Pohtijaa
        ikävä.kyllä kirjoitti:

        Viesti tihkuu täynnä ettei grillimaestro tajua grillamisesta yhtään mitään, koska muuten hän olisi iskenyt grillaamiseen osuvilla argumenteillä ja nyt se oli lähinnä tyhjien huulien heilumista tuulessa ..

        Mistä sinun viestistä käy ilmi että ymmärrät grillaamisesta mitään?


      • ei.vaikeata.ole
        Pohtijaa kirjoitti:

        Mistä sinun viestistä käy ilmi että ymmärrät grillaamisesta mitään?

        No katso vaikka tuota viimeistä viestiä joka tähän ketjuun on kirjoitettu.


      • Ääliöö
        grillimaestro kirjoitti:

        Olen nimimerkki Ääliön kanssa eri linjoilla. Toki se on ymmärettävää, sillä en itse katso olevani ääliö.
        Tuolla sinun periaattella kaikki autot on samanlaisia, kun niissä käytetään samaa bensaa ja öljyä. Jotenkin minusta tuntuu että sinun, Ääliö, grillaamisesi jää siiehn että kypsennätalpaa grillimakkaraa mikrossa, heh heh

        Hölmöily se vaan jatkuu näemmä! 100 km/h kulkeva auto kulkee 100 km/h vaikka auton hinta olisi mikä. Ei se ole öljyistä tai muista kiinni. Vai että oikeen grillimaestro. Oletko ihan itse keksinyt "arvonimen" itsellesi. Hi hiii!


      • Anonyymi
        laatutietoinenn kirjoitti:

        Rosteria oudoksuu vain se porukka joka on pakotettu käyttämään halpahallien grillejä. Kun tarkastelemme laatugrillejä, esim Weber, niin heidän paremmissa malleissa on rosterinen grillausritilä. Tämä on toki paljon kalliimpi, sillä Weber Genesiksen pelkkä ritilä maksaa enemmän kuin koko halpisgrilli,
        persaukisille suosittelen kanaverkkoa, minä grillaan rosterilla.

        Hauskoja nämä "asiantuntijoiden" kommentit välillä. Weberin Genesis II EP-435-grillin, joka maksaa noin 1 800 euroa, grilliritilä on posliiniemaloitua valurautaa. Samoin muissa Genesis-malleissa. Ei siis ole rosteria.


    • Hanho

      Vieläkun joskus saataisiin oikeasti kunnollinen grillausritilä, jossa olisi yhdistetty valuraudan paisto-ominaisuudet ja rosterin huoltovapaus. Esim valurauta alla ja rosteri juntattuna siihen päälle.

      Sitä odotellessa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5195
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3257
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe