Oletetaan sellainen utopistinen skenaario, että olisin parisuhteessa sellaisen naisen kanssa, jota pitäisin ihan oikeasti henkisesti ja fyysisesti minulle sopivana. Normaali arki menisi varmaan ihan kivasti, mutta heti kun alkaisi tulla ongelmia, niin minulle tulisi palstateesit mieleen ja ajattelisin, että nyt tämä meni näin, koska hän on nainen. Sitten alkaisin selittää hänelle, että naiselle on tyypillistä käyttäytyä tuolla tavalla ja mies reagoi siihen taas käyttäytymällä tällä tavalla. Eli riitatilanteet menisi minun osaltani kyökkipsykologiseksi autismoinniksi sen sijaan, että yrittäisin lähestyä tilannetta kuten normaalit ihmiset.
Toisaalta näistä palstajutuista olisi varmasti hyötyäkin. Osaisin olla vähän enemmän sellainen äijä, josta naiset pitävät. Osaisin reagoida paskatesteihin paremmin kuin "kyllä kulta" tai (hiljaisuus). Toisin naiselle kukkia, mutta illalla hänen lähtiessä viihteelle läpsäyttäisin takapuolelle ja sanoisin että tule ehjänä takaisin, haluan päästä vielä puremaan tuota.
Eniten kuitenkin pelottaa se, että koko juttu menisi minulla psykologiseksi peliksi, kun miettisin koko ajan naisen toimintaan vaikuttavia mekanismeja ja sitten olisi vaikea nauttia naisen seurasta ja oikeasti heittäytyä suhteeseen kunnolla.
Jos nainen pyytäisi minua vaikka avaamaan jotain tiukkaa purkkia, niin ajattelisin, että vittu taas tätä naisellista peliä. Mitä voisin pyytää vastapalvelukseksi? Oikea tilanne on se, että nainen ei saa purkkia auki ja kun kerran minä saan, niin minä tietenkin sen avaan tai vaihtoehto on, että purkki ostettiin turhaan.
Lisäksi olen palstajuttujen perusteella alkanut inhoamaan feministejä, vaikka en oikeasti ole tutustunut yhtään siihen, että mikä heidän todellinen agendansa on. Joku laittoi vähän aikaa sitten palstalle tekstinpätkän Wikipediasta, että feministit suhtautuvat itse asiassa suopeammin miehiin kuin perinteisemmät naiset. Ennen palstailuani juuri feminismiin kallistuneista naisista pidin, koska heillä tuntui olevan keskimääräistä naista enemmän kerrottavaa muistakin asioista kuin feminismistä. He ovat kaikin puolin enemmän eri asioista kiinnostuneita.
Mutta joo en tiedä. Onko palstalla ollut vaikutuksia sinun asenteisiisi normaalielämässä?
Palstailun vaikutukset mahdolliseen parisuhteeseen
18
146
Vastaukset
- Mene takaisin
Olet misogyyni ja reppanaluuseri.
Menes takaisin amikseen ja ruuvaa ne viikset vaikka vanhan Opel auton pakoputkeen kiinni.
Turhaan peittelet syvää naisvihaasi sanojen helmaan.- piiloalfa
Opel-auton.
"Mutta joo en tiedä. Onko palstalla ollut vaikutuksia sinun asenteisiisi normaalielämässä?"
Ei ole, koska olen pyörinyt netissä niin kauan, pitkältä 90-luvulta asti, että minulle on syntynyt vankka kuva, ettei netin uskomusalakulttuureilla useinkaan ole juuri mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Vielä 90-luvulla luotiin tällaisiin samanmielisten nettirinkkeihin ja hurahdin hetkeksi kannabiksen laillistamisen fanaattiseksi kannattajaksi.- ytmiätmirationalisoi
Palstan satujen uskomisessa ei ole mitään hyvää oikean elämän kannalta.
Palstan jutut naisista ovat sellaisten miesten keksintöä, joilla ei ole yhtään tai lähes yhtään kosketusta naisten elämään muuta kuin julkkisjuorut ja joku yksi nuoruuden suhde. Sitten mennään baariin ja katellaan sosiaalisesti avoimien ihmisten menoa ja päätellään "ytmit vie kaikki naiset" ja "kaikki naiset on panoringeissä". Voi vitun lol.
Jos oikeasti haluat naisen ja sellaisen kanssa pääset puheisiin, niin yritä tutustua siihen ihmisenä ja unohda palstan sadut. Ei siisniinku minkäaanlaista. Olen ollut suhteissa jo kauan ennen internetin ihmeellisen maailman löytämistä. Eli kyllä pohjaan käsitykseni ihan todellisille oikeassa elämässä koetuille kokemuksilleni...
- öllölöllölöööööööööö
Tuskin saatte parisuhdetta josolette tänne palstalle kirjotellu. :DD
- Kіs-kіsu
En tiedä onko ollut vaikutusta asenteisiin, mutta joskus oon myöhästynyt sovitusta tapaamisesta, kun aika on lirvahtanut palstalla.
- ktm-ytm
Parisuhteessa on rasittavaa olla ihmisen kanssa jolla on alikehittynyt tunneäly. Minusta on vain tervettä, että analysoit ajatuksiasi ja tunteitasi tuolla tavalla.
Oma ideaalisuhteeni on sellainen missä molemmat osapuolet ovat niin kypsiä, ettei tarvitse kokoajan pelätä, että toinen loukkaantuu ja saa temper tantrumin.
Että asioista voidaan tuomitsematta keskustella, tyyliin: Minä olen nyt loukkaantunut ja syy on se ja se. Sinä olet vihainen ja syy on se ja se. Keskustellaan asiasta, tiedostetaan tunnereaktiot ja puhutaan niistä.
Luultavasti on naisia ja miehiä joille tämä on liian nössömäistä, mutta löytäkööt he toisensa minun puolestani. - naineeeennnnneeennn
Jos mies tietäisi kuka on Laasanen ja mitä tarkoittaa ATM, KTM, YTM jne., pötkisin pakoon jo ennen minkään suhteen alkamista. Ja jos suhde olisi jo alkanut ja olisin pitänyt miestä hyvänä miehenä, alkaisin suhtautua häneen epäillen ja etsisin koko ajan merkkejä, jotka paljastaisivat hänet naisia vihaavaksi kaappihirviöksi.
- 2+2
Just seksin jälkeen ottais puheeks nää jutut sängyssä.
- AAHAHc
2+2 kirjoitti:
Just seksin jälkeen ottais puheeks nää jutut sängyssä.
loolll:DD
Itse koen että tämä palsta on antanut minulle aika paljon uutta tietoa miehistä ja heidän ongelmistaan. Eli tässä mielessä palstasta voisi olla parisuhteen kannalta jopa hyötyä, kun pystyisin paremmin ymmärtämään miehen sielunelämää, josta minulla ei aiemmin ole ollut oikeastaan minkäänlaista käsitystä.
- 17+6
Sinä ootkin niitä harvoja jotka ainakin vaikuttais ymmärtävän vähän meidän miestenkin näkökulmia.
- neuvokas neuvoja
Mä uskon, että sä kärsit jonkintasoisista todellisuutesi hahmoittamisongelmista. Eihän nämä hommat mitä täällä hoetaan ole kuin vähän humoristisia yleistyksiä, niille jotka ne oikein ymmärtävät eli eivät ole totta kuin aniharvoin. Kokeile tuntea naisia vain kavereina ja yritä miettiä minkälaisia he ovat, ihan ihmisinä. Tuosta kertomastasi tulee olemaan varmuudella haittaa, oikea kullan karkoite... valitan.
- piiloalfa
Ilman muuta kärsin, kun minulla ei ole ollut oikein mitään sosiaalisia kontakteja kohta 4 vuoteen. En tiedä yhtään mitä voisin tehdä sen korjaamiseksi. Häpeän itseäni niin paljon, etten uskalla mennä mihinkään, missä pitäisi tutustua ihmisiin.
- Selvitään yhdessä
piiloalfa kirjoitti:
Ilman muuta kärsin, kun minulla ei ole ollut oikein mitään sosiaalisia kontakteja kohta 4 vuoteen. En tiedä yhtään mitä voisin tehdä sen korjaamiseksi. Häpeän itseäni niin paljon, etten uskalla mennä mihinkään, missä pitäisi tutustua ihmisiin.
Miksei tätä palstaa vois käyttää myös hyvään. Oman pään kokoamiseen ja demonien kohtaamiseen:
http://www.jotte.info/hapean-psykologiaa
- epäluotettava wiki..
Feminismin osalta en menisi luottamaan Wikipediaan. Wikipediaan voi kirjoittaa kuka tahansa, muokata kirjoituksia ilman tunnusta. Vain IP tallentuu muistiin anonyymeilta.
- vastaus-
Periaatteessa palstailusta on haittaa vain, jos olosuhteiden vuoksi on altis palstasatujen vaikutuksille. Positiivistakin, kun mietit tuollaisia, niin ehdit vielä ja ymmärrät ignoorata sisältöjen osalta (ajanvietteenä senkun löpiset vaan:).
Vaarana on tietenkin, jos viihtyy töikseen tällaisten atm-tarinoiden parissa, niin saattaa latistaa suotta, eli pitää olla muutakin elämää, se pitää enempi ajan hermolla ja hereillä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv242375- 1121987
- 1131637
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421493Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91437Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901045Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016119964Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15929Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35927Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt86915