http://vivas.fi/35-kissaa-joille-kelpaa-nukkumapaikaksi-mika-vaan-paitsi-oma-peti/
Ilmankos diggaan enemmän kissa- kuin koiranaisista...
Kissat ovat mainioita!
41
183
Vastaukset
- Kіs-kіsu
Uskaltaako tuota edes klikata, en voi ottaa kissaa nyt enkä koskaan, tai yleensäkään lemmikkejä. Mutta kissoja voisi vain katsella ja katsella vaikka kuinka kauan.
- Kіs-kіsu
Genio.Mente kirjoitti:
Oletko allerginen?
En yhtään. Mutta kuljen missä kuljen, ja joskus unohdan käydä kotona.
Kіs-kіsu kirjoitti:
En yhtään. Mutta kuljen missä kuljen, ja joskus unohdan käydä kotona.
Aha, ok.
Kyllä mä itse ainakin ajattelin jossain vaiheessa katin tai kaks ottaa. Mulla kun ne kulkemiset on jo jäänyt vähemmälle ja hätäapaukin kattien hoidossa tarvittaessa löytyisi.
Sen olen muuten huomannut naisissa, että jos pärjää hyvin kattien kanssa, heillä ei ole ollut pahempia ongelmia pärjätä minunkaan kanssa. Ne kattien kanssa hyvin pärjäävät ymmärtävät, ettei katteja kannata lähteä ihmeemmin kouluttamaan. Ne tekevä't silti niin kuin itse parhaaksi näkevät... :)Genio.Mente kirjoitti:
Aha, ok.
Kyllä mä itse ainakin ajattelin jossain vaiheessa katin tai kaks ottaa. Mulla kun ne kulkemiset on jo jäänyt vähemmälle ja hätäapaukin kattien hoidossa tarvittaessa löytyisi.
Sen olen muuten huomannut naisissa, että jos pärjää hyvin kattien kanssa, heillä ei ole ollut pahempia ongelmia pärjätä minunkaan kanssa. Ne kattien kanssa hyvin pärjäävät ymmärtävät, ettei katteja kannata lähteä ihmeemmin kouluttamaan. Ne tekevä't silti niin kuin itse parhaaksi näkevät... :)- Kіs-kіsu
Genio.Mente kirjoitti:
Aha, ok.
Sen olen muuten huomannut naisissa, että jos pärjää hyvin kattien kanssa, heillä ei ole ollut pahempia ongelmia pärjätä minunkaan kanssa. Ne kattien kanssa hyvin pärjäävät ymmärtävät, ettei katteja kannata lähteä ihmeemmin kouluttamaan. Ne tekevä't silti niin kuin itse parhaaksi näkevät... :)Viehkoa ;) Gentsu ja Kissat. Kuka sitten omistaa ja kenet, vai onko se tasa-arvoinen individualistien kommuuni.
Kіs-kіsu kirjoitti:
Viehkoa ;) Gentsu ja Kissat. Kuka sitten omistaa ja kenet, vai onko se tasa-arvoinen individualistien kommuuni.
Ei meille mitään omistussuhdetta synny. Ollaan ja annetaan olla, koska tullaan viihtymään toistemme seurassa...
- vjjjjggh
Genio.Mente kirjoitti:
Ei meille mitään omistussuhdetta synny. Ollaan ja annetaan olla, koska tullaan viihtymään toistemme seurassa...
Tuo tulee riippumaan kissasta, toiselle olet se ainoa forever human ja muut lähelläsi olisivat parempi paloiteltuna roskiksessa hänestä ja toiset tykkää jokaisesta sisääntulijasta uutena kaverina, toiset on omissa oloissaan.
vjjjjggh kirjoitti:
Tuo tulee riippumaan kissasta, toiselle olet se ainoa forever human ja muut lähelläsi olisivat parempi paloiteltuna roskiksessa hänestä ja toiset tykkää jokaisesta sisääntulijasta uutena kaverina, toiset on omissa oloissaan.
Narttukissoilla on yleensä enemmän taipumusta siihen omistushaluisuuteen. Joten olenkin päättänyt sen, että jos otan niin uroskissan tai pari. Ne ovat yleensä sosiaalisempia.
On mulla joskus katteja ollut. Ei nää tulevat tule ensimmäisiä olemaan...- ijvhhjj
Genio.Mente kirjoitti:
Narttukissoilla on yleensä enemmän taipumusta siihen omistushaluisuuteen. Joten olenkin päättänyt sen, että jos otan niin uroskissan tai pari. Ne ovat yleensä sosiaalisempia.
On mulla joskus katteja ollut. Ei nää tulevat tule ensimmäisiä olemaan...Kannattaa kokeilla rotukissoja, niillä on upeita luonteita.
ijvhhjj kirjoitti:
Kannattaa kokeilla rotukissoja, niillä on upeita luonteita.
No itämainen lyhytkarva olis mielessä. Toinen sit vaikka Hesystä kun passeli osuu kohdalleen...
- cyjhtt
Genio.Mente kirjoitti:
No itämainen lyhytkarva olis mielessä. Toinen sit vaikka Hesystä kun passeli osuu kohdalleen...
Minulla on juuri tuo itämainen lyhytkarva. Mainio olento. Olisi kiva vaihtaa sähköpostia, kun saat sen, sähän olet stadilainen (?), sen pitäs löytää leikkikavereita ja tykkään susta. Ilmoittele, kun tulee perheeseesi.
- uvhhvv
cyjhtt kirjoitti:
Minulla on juuri tuo itämainen lyhytkarva. Mainio olento. Olisi kiva vaihtaa sähköpostia, kun saat sen, sähän olet stadilainen (?), sen pitäs löytää leikkikavereita ja tykkään susta. Ilmoittele, kun tulee perheeseesi.
Niin siis nikkejäni tässä kissakeskustelussa olivat parilla espanjola ja Helsinki 00530 ja kyllä mä täällä palstalla se verran usein olen äänessä, että tunnet minut, jos et tiedä tarkkaan.
- ijjjkkk
uvhhvv kirjoitti:
Niin siis nikkejäni tässä kissakeskustelussa olivat parilla espanjola ja Helsinki 00530 ja kyllä mä täällä palstalla se verran usein olen äänessä, että tunnet minut, jos et tiedä tarkkaan.
Minä haluan antaa pienelle prinsessalleni kaiken. Minä vaivaan ja painostan asian suhteen sinua uudestaan, kun kisuli on :-)
ijjjkkk kirjoitti:
Minä haluan antaa pienelle prinsessalleni kaiken. Minä vaivaan ja painostan asian suhteen sinua uudestaan, kun kisuli on :-)
:)...
No se itämainen ei ole vielä syntynytkään, mutta sitten joskus...- ibyjjj
Genio.Mente kirjoitti:
:)...
No se itämainen ei ole vielä syntynytkään, mutta sitten joskus...Tämä täällä nyt on pitänyt meteliä kolme päivää, että mies pitäisi saada, nukkuakkin voisin ja just nyt se kävi kimppuuni, voi ei taitaa olla bi... että täällä yksi yksinäinen huutaa, ripeästi Genio, murrh miauw :-) Et palaillaan! Onko kokemusta, onko nämä kiimaset koskaan hiljaa?
ibyjjj kirjoitti:
Tämä täällä nyt on pitänyt meteliä kolme päivää, että mies pitäisi saada, nukkuakkin voisin ja just nyt se kävi kimppuuni, voi ei taitaa olla bi... että täällä yksi yksinäinen huutaa, ripeästi Genio, murrh miauw :-) Et palaillaan! Onko kokemusta, onko nämä kiimaset koskaan hiljaa?
Kyllä ne hiljenee kun se aika menee ohi tai tulee saaneeksi...
Toki sterilointikin saattaisi auttaa, mutta epäilen, että et sellaista harkitse...
- parilla espanjola
Olen niitä ihmisiä, jotka eivät voisi elää ilman omaa kissaa, tosin nämä rotukissat eivät ole tyytyväisiä elleivät saa nukahtaa omistajansa kainaloon, jos sulkee toiseen huoneeseen tulee hirveä huuto tai toinen, joka oli hyvin villi poika alkoi juoksemaan ovea päin täysin lyöden päänsä oveen, kunnes pääsi viereen, vaikkei siltä ehkä kuullosta, hän oli hyvin älykäs :-) Mies on seksikäs, kun rakastaa kissaa, ei ole epävarma miehuudestaan, kun voi tuollaista hupsun näköistä pientä olentoa rakastaa sydämmestään täysillä ja niin mieheni tekeekin.
- Ikisinkkku M
Liittyyköhän tämäkin nyt johonkin suurempaan kun on näitä vihjeitä tullut pitkin matkaa Geniolta:
- Viehtymys matalaääniseen miessolistiin "antaisin tuolle jos olisin nainen"
- Epäily siitä että osa palstan miehistä olisi samasta sukupuolesta kiinnostunut
- Kissilinkkaus (facessa ainakin naiset linkkailee hirveästi näitä kissijuttuja ja koiranaiset taas koirojuttuja, ikinä en ole mihen nähnyt niitä linkkaavan)
Hienoa Genio, olet oikealla tiellä ja tarvitsee enää ottaa vain se viimeinen rohkea askel, ensimmäisenä olen onnittelemassa ja peukuttamassa kun vaan avoimesti tulet ahtaasta komerosta ulos :DEhei, Ikis...
Genio on vaan sinut oman tunteelisenkin puolen kanssa eikä koe sitä uhaksi miehuudelleen. Päinvastoin...- geniksen viestintä
antaa odottaa kaapista ulostuloa.
- nnnainennmm
Usein koiramiehet haluaa komentaa ja hallita ja alistaa. Myös elämässä yleensä. Kissa ei tottele ketään joten kissaa ei voi kouluttaa eikä opettaa toisenlaiseksi. Siksi kissamiehillä on luultavasti parempi itsetunto / itsevarmuus koska he eivät tarvitse koiraa/naista käskytettäväksi.
Minun kotona kissat määrää ja olen palvelija. Onneksi ei ole tullut vastaan sellaista miestä joka ei ihastuisi kissoihini. Kissat ovat perheeni niin kauan kuin elävät ja sen jälkeen matkustelen loppuelämäni. Minäkin tykkään kissoista vähän enempi kuin koirista, vaikka kyllä koiratkin on ok, mikäli osaavat käyttäytyä nätisti.
Tuossa on kanssa hauskoja videoita; juuri noin minäkin tekisi jos olisin kissa:
http://vivas.fi/kun-kissa-haluaa-leikkia-katso-kuinka-karsivallinen-voi-koira-olla/- piiloalfa
Olen miettinyt kissan hankkimista, niin olisi jotain seuraa. Pitäisi varmaan vaan katsella joku rotukissa, kun pitäisi tietää persoonallisuus etukäteen. En halua mitään energistä riehujaa. Rotukissaan vaan ei ole rahaa. Venäjänsininen vaikuttaisi aika sopivalta.
Nyt olen tietysti homo, mutta ei se mitään. - angry bird
Kissat on ihania, joskin omapäisiä. Mulla on ollut kissoja, ja haluan vielä joskus jälleen kissan lemmikikseni.
- kissafani kans
Kyllä, kissat ovat tosiaan mainoita. Paras omakohtainen kissakokemukseni on se, kun meillä kerran oli kaksi poikakissaa samasta pesueesta, veljekset siis. Kissat pitivät toisilleen seuraa, leikkivät ja painivat keskenään ja niiden touhuja oli todella hauska seurata. Nukkuivat kasassa, josta ei tiennyt mihin yksi loppui ja mistä toinen alkoi. Kissa voi olla onnellinen ainoana kissanakin, mutta minusta tuntui, että nuo kissat elivät täydempää elämää kuin ne kissat, jotka yksin ihmisten kanssa elävät. Enää en ottaisi vain yhtä kissaa. Mitä pienemmästä kissat tottuvat toisiinsa, sitä läheisempiä ne ovat keskenään ja sitä pienempi on riski keskinäisille kahnauksille.
Pidän enemmän koirista. Jos olisin terveempi, elämäntilanteeni olisi tasaisempi ja taloudellinen tilanteeni parempi niin hankkisin koiran.
http://m.naurunappula.com/1211756/pikkuisilla-on-omat-halinallet.jpgSama juttu, pidän enemmän koirista. Ei siis yllätä, että palstaotannan perusteella sekin on miehen kohdalla merkki huonosta itsetunnosta ja muista luonnehäiriöistä, jonka vuoksi saakin jäädä yksin. Voisin silti ottaa koiran, jos en asuisi kerrostalossa ja jos minulla olisi oma koiranainen, jonka kanssa hoitaisin sitä.
Yritin miettiä omaa tuttavapiiriäni, mutta siinä ei ole yhtään selkeästi koiramiestä. Yhdellä on kissa. Koiranaisia kyllä on, yhtä lukuunottamatta kaikki ovat pitkissä, vakaissa parisuhteissa.lord.boredom kirjoitti:
Sama juttu, pidän enemmän koirista. Ei siis yllätä, että palstaotannan perusteella sekin on miehen kohdalla merkki huonosta itsetunnosta ja muista luonnehäiriöistä, jonka vuoksi saakin jäädä yksin. Voisin silti ottaa koiran, jos en asuisi kerrostalossa ja jos minulla olisi oma koiranainen, jonka kanssa hoitaisin sitä.
Yritin miettiä omaa tuttavapiiriäni, mutta siinä ei ole yhtään selkeästi koiramiestä. Yhdellä on kissa. Koiranaisia kyllä on, yhtä lukuunottamatta kaikki ovat pitkissä, vakaissa parisuhteissa.Nainen, jolla on koira on pahempi kuin vastaava mies.
Palstan perusteella minä olen ollut jo ennen kurppavuosiani kuvottava ja lisäksi vielä perverssi, koska minulla oli a) kaksi koiraa ja vielä pahin mahdollinen eli b) molemmat olivat uroskoiria joista toinen oli vielä hiukan isompikokoinen koira.
Ennen palstaa ei minulla ollut minkäänlaista käsitystä siitä, että on olemassa mieleltään sairaita miehiä, jotka kuvittelevat, että jos naisella on uroskoira niin... hyi helvetti. Pitää olla kyllä pahasti häiriintynyt, kun tuollaisia ajattelee.- 1+1
femnerd kirjoitti:
Nainen, jolla on koira on pahempi kuin vastaava mies.
Palstan perusteella minä olen ollut jo ennen kurppavuosiani kuvottava ja lisäksi vielä perverssi, koska minulla oli a) kaksi koiraa ja vielä pahin mahdollinen eli b) molemmat olivat uroskoiria joista toinen oli vielä hiukan isompikokoinen koira.
Ennen palstaa ei minulla ollut minkäänlaista käsitystä siitä, että on olemassa mieleltään sairaita miehiä, jotka kuvittelevat, että jos naisella on uroskoira niin... hyi helvetti. Pitää olla kyllä pahasti häiriintynyt, kun tuollaisia ajattelee.Itse pidän sekä kissoista että koirista, en välitä jaottelusta kissa- tai koiraihmisiin. Jouduin luopumaan omasta vanhasta koirastani vajaa viikko sitten ja ikävä on vielä kova. En tiedä tuleeko minulle enää koiraa. Ehkä olen jonkun mielestä heti paljon mukavampi ihminen kun minulla ei ole koiraa. Itse koen olevani lähinnä surullisempi.
1+1 kirjoitti:
Itse pidän sekä kissoista että koirista, en välitä jaottelusta kissa- tai koiraihmisiin. Jouduin luopumaan omasta vanhasta koirastani vajaa viikko sitten ja ikävä on vielä kova. En tiedä tuleeko minulle enää koiraa. Ehkä olen jonkun mielestä heti paljon mukavampi ihminen kun minulla ei ole koiraa. Itse koen olevani lähinnä surullisempi.
Kyllä minä pidän kissoistakin mutta koirat ovat lähempänä sydäntäni.
Otan osaa :-(
Suru kestää kauan mutta ajan myötä se onneksi alkaa vähitellen hellittää. Ikävä tuntuu pysyvän läsnä pitkään. Joskus vieläkin alan kyynelehtiä kun muistelen koiriani. Viimeisimmän koirani kuolemasta on kulunut 5 vuotta ja vanhemman koirani 13 vuotta.
Jaksamista sinulle! :-)femnerd kirjoitti:
Nainen, jolla on koira on pahempi kuin vastaava mies.
Ennen palstaa ei minulla ollut minkäänlaista käsitystä siitä, että on olemassa mieleltään sairaita miehiä, jotka kuvittelevat, että jos naisella on uroskoira niin... hyi helvetti. Pitää olla kyllä pahasti häiriintynyt, kun tuollaisia ajattelee.Noonoo...
Ei koira kenestäkään pahaa tee. Mulla on yksi hyvä frendi henkeen ja vereen koiraihminen eikä siitä saa kissaihmistä tekemälläkään, vaikkei kissoja inhoakaan.
Jos kerroin, että pidän kissanaisista enemmän se ei tarkoita sitä, etten pitäisi koiranaisista. Se on katsos kun minusta itsestäkin löytyy sitä kissamaista narsistisuutta jonkun verran ja sen tähden kissojen kanssa enemmän tekemisissä olevat naiset pärjää minunkin kanssa paremmin kuin esimerkiksi koiranaiset. Siis läheisemmässä suhteessa. Kavereina ja ystävinä taas ei ole mitään väliä kumpia ovat, koira- tai kissanaisia.
Jas jostain syystä olen itsekin viehättynyt aika usein sellaisista kissamaisen narsistisista naisista... :)
- piiloalfa
No tässäpä vasta homomatskua: https://www.youtube.com/watch?v=_KguHxSam7o
On kyllä kaunis rotu. Olisipa tuollainen paijailtavana. Tykkään koirista kyllä yhtä paljon tai enemmänkin kuin kissoista, mutta olen liian flegmaattinen ottaakseni koiran. En jaksa lähteä montaa kertaa päivässä pihalle tai olla kouluttamassa sitä koko ajan. Koira on vähän liian aktiiviharrastus. Koiralla saisi kyllä ehkä tyttöystävän, varsinkin jos alkaisi viedä sitä hundia päivittäin hundipuistoon.Minusta tuli aktiivisempi kun hankin koiran, olin silloin kyllä nuorikin, 20-vuotias.
En tiedä miten kävisi nyt. Välillä tekisi mieli lähteä ulos mutten jaksa ja ajattelen, että jos olisi koira niin olisi pakko lähteä. Näin on helppo ajatella mutta sitten kun se koira on siinä ja sataa vaakasuoraan ja tuulee läpi vaatteiden ja kotiin tullessa joutuu pesemään koiran kuratassut ja -masun, niin sitten onkin eri tilanne.
- intj87
Hauskoja kuvia :D Kissaihminen olen minäkin, mutta ei ole viitsinyt itse tuommoista hommata ahtaaseen kämppään. Vaikka oman mielialan kannalta kissa olisikin hyvä ratkaisu niin täytyy sitä kissaakin ajatella. Ei tässä olis kyllä varaa eläinlääkereissäkään ravata.
- Ikisinkku M
Kunhan sitten kissanottajat muistatte olla kaltoin kohtelematta niitä katteja, sitten saatatte olla pulassa:
http://www.stara.fi/2015/01/12/kissa-otti-perheen-panttivangiksi/
Minusta kyllä onkin ihan oikein puolustautua jos moneltellaan mutta sille monottelihjallehan se uusi koti olisi pitänyt etsiä, vaikuttaa niin nössöltä pienempiensä hakkaajalta että olisi parempi kaikille niin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv262456- 1142086
- 1211739
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?451567Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91497Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901075Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161231044Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87975Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35967Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15949