Skodan (ja miksi ei muunkin VW-merkkien) huolto- ja korjauspalvelut tukitoimintoineen, kuten varaosamyynteineen ja hinauspalveluineen ovat merkittävä työllistäjä tulevaisuudessa.
Sääli asiakkaita, niin paljon vikoja ja ominaisuuksia niissä on ollut.
Skoda piristää kansantaloutta
26
87
Vastaukset
- 2014 12 31
Jospa sinä tulisit meitä piristämään sitten kun varat riittää tältä vuosituhannelta olevaan autoon.
Itse asiassa piristääköhän tuo sittenkään, koska asiakkaiden varat ovat korvamerkitty johonkin vähäarvoiseen yritystoimintaan. Ne rahat jotka menevät Skodien korjaukseen, voisivat ohjautua muuhun kulutuskysyntään.
- HelItR
Punatähtinen trolli lähestyy idästä. Kova meteli, kuulostaa rapeilta ranskalaisilta Citroen-moottoreilta. Yrittää ilmeisesti desantin pudotusta, suuntaa todennäköiselle kohdealueelle. Eiköhän tehdä loppu siitä yrityksestä. Tulta!
Alkaa savuttaa, kääntyy loivaan syöksyyn. Tulee kohti, yrittää kamikaze-tyyliin räjäyttää meidät! Räjähtää kappaleiksi, romua maastoon. Läheltä piti! - Muistanko oikein,
että tämä aloittaja on itse kertonut omistavansa vanhan shitikan c 4:n ? Mikä on silloin katu-uskottavuus?
Landlord ajelee tyytyväisenä vanhalla Citroenilla, ei minkäänlaista vikaa, ei minkäälaista vaihtotarvetta toiseen autoon, saatikka toiseen merkkiin. Siitä kertoo pitkä yhteinen historia.
Citroen, ainakin tämä C4 mikä Landlordilla on, niin se on aivan loistava auto. Ei tarvitse lukea eri lähteistä kuinka valmistaja ja asiakkaat ovat teknisten ongelmiensa kanssa aivan kusessa kuten tekee VAG audiensa, folkkareittensa, skodiensa ja seattiensa kanssa.
Mutta miten itse asia. Onko näillä vioilla kansantaloudellista merkitystä?
- niinsevaan menee
aloittajan viestissä on hyvä huomata tuo sana "ominaisuuksia". Esim. iso öljynkulutus tulkitaan Skoda-jälleenmyyjä - ja huoltoverkoston toimesta "ominaisuudeksi". Eli skodistia tässäkin laitetaan halvalla ja höynäytetään.
Kiltti skodahiirulainen vaan ostaa tarjousöljyä ja kiroilee kun sitä joutuu tämän tästä lisäilemään ettei vaan idän ihmeritsa leikkaa moottoristaan kiinni.- Äläppäs yleistä
Yetini 2.0 TDI kävi ensimmäisessä määräaikaishuollossa 30 tkm kohdalla. Öljynkulutus koko aikana 4 desilitraa. Että kyllä nyt on landlordilla alias mesumies100%:lla purut korvienvälissään kastuneet.
- skodakorj.mekaanikko
Äläppäs yleistä kirjoitti:
Yetini 2.0 TDI kävi ensimmäisessä määräaikaishuollossa 30 tkm kohdalla. Öljynkulutus koko aikana 4 desilitraa. Että kyllä nyt on landlordilla alias mesumies100%:lla purut korvienvälissään kastuneet.
Voin antaa ilmaisen neuvon: jos haluat skodasi kestävän vähän pidempään, vaihda ihmeessä öljy 10 000 km välein, ei tarvi olla edes longlife öljyä. Kokemuksemme mukaan skodan koneet saadaan kestämään näin muutama 10 000 km pidempään - muuten ovat sanoisinko nätisti, lyhytikäisiä.
- "Ammattilainenko?"
skodakorj.mekaanikko kirjoitti:
Voin antaa ilmaisen neuvon: jos haluat skodasi kestävän vähän pidempään, vaihda ihmeessä öljy 10 000 km välein, ei tarvi olla edes longlife öljyä. Kokemuksemme mukaan skodan koneet saadaan kestämään näin muutama 10 000 km pidempään - muuten ovat sanoisinko nätisti, lyhytikäisiä.
Oookonä sieltä Pärnäsen korjaamolta ja molta
- huolto neuvoja
"Ammattilainenko?" kirjoitti:
Oookonä sieltä Pärnäsen korjaamolta ja molta
VAG on tarkoituksella suunnitellut koneet syömään öljyä, että voi pitää huoltovälin 30 tkm. Auto mikä ei syö öljyä on öljy vaihdettava 15 tkm. välein. Hiukkassuodatin puhdistuksen aikana naftaa menee öljytilaan ja voiteluominaisuudet heikkenevät radikaalisti. 30 tkm. ajetussa koneessa voitelu hoidetaan naftalla, paitsi jos siihen lisäillään viikoittain uutta öljyä pysyy viskositeetti kunnossa.
- jatkuva-vaihto
skodakorj.mekaanikko kirjoitti:
Voin antaa ilmaisen neuvon: jos haluat skodasi kestävän vähän pidempään, vaihda ihmeessä öljy 10 000 km välein, ei tarvi olla edes longlife öljyä. Kokemuksemme mukaan skodan koneet saadaan kestämään näin muutama 10 000 km pidempään - muuten ovat sanoisinko nätisti, lyhytikäisiä.
Skeidojen öljy tulee vaihdettua jatkuvasti koska sitä kuluu valtavia määriä, ja tarvii lisätä vähän väliä. Varsinaisia öljynvaihtoja ei siis tarvita, koska öljyä vaihdetaan koko ajan jatkuvalla syötöllä, käytännössä.
jatkuva-vaihto kirjoitti:
Skeidojen öljy tulee vaihdettua jatkuvasti koska sitä kuluu valtavia määriä, ja tarvii lisätä vähän väliä. Varsinaisia öljynvaihtoja ei siis tarvita, koska öljyä vaihdetaan koko ajan jatkuvalla syötöllä, käytännössä.
Niin, mitenkähän se muuten on tuo öljynvaihdon tarve? Jos auton öljymäärä kiertää vaihtovälin aikana parikin kertaa, niin tarvitseeko itse öljynvaihtoa tehdä?
Pitääpä soittaa jollekin skeidakuskille.- Tossa sulle kyllä
landlord kirjoitti:
Niin, mitenkähän se muuten on tuo öljynvaihdon tarve? Jos auton öljymäärä kiertää vaihtovälin aikana parikin kertaa, niin tarvitseeko itse öljynvaihtoa tehdä?
Pitääpä soittaa jollekin skeidakuskille.kerrottiin, mitä se Skoda syö öljyä 30 000 km:ssa. Taitaa vaan olla siellä korvienvälissä luetun ymmärtämisessä ongelmia.
- sdfiasdfsd
Tossa sulle kyllä kirjoitti:
kerrottiin, mitä se Skoda syö öljyä 30 000 km:ssa. Taitaa vaan olla siellä korvienvälissä luetun ymmärtämisessä ongelmia.
Kyllä on tullunna niin monta yksilöä vastaan, että voidaan sanoa "noin sen pitäisi toimia". Mutta ei toimi.
- tietäjä-guru
Se on tuo Volkkari tehnyt hyvän pisneksen myymällä markkinoille valtavan määrän huonoja autoja.
- Kokeileppa vaikka
Olisit aloittanut kommenttisi sanoilla "Olipa kerran" ja päättänyt kommenttisi sanoihin "sen pituinen se", niin juttusi olisi huomattavasti uskottavampi.
- osssss
Siinä VW konserni on kyllä ehdoton voittaja!
- Kohan kyselen
Onks lantaloodi pääsyt suljetulta avohoitoon. On meinaan ollut hänen suunnaltaan hiljaista monta kuukautta
- huonot ajat lordilla
Shitikan myyntimenestyksen osalta ei ole ollut kommentoitavaa ja Skodan myyntilukemat.... Tiedättehän te. Ei desanttikaan kaikkeen pysty. Ei aina ja kaikille voi valehdella.
- landlordin kaveri
huonot ajat lordilla kirjoitti:
Shitikan myyntimenestyksen osalta ei ole ollut kommentoitavaa ja Skodan myyntilukemat.... Tiedättehän te. Ei desanttikaan kaikkeen pysty. Ei aina ja kaikille voi valehdella.
Tarkoittaako se, että jotain myydään paljon, niin silloin sen tuotteen on oltava laadukas?
- IandIord
landlordin kaveri kirjoitti:
Tarkoittaako se, että jotain myydään paljon, niin silloin sen tuotteen on oltava laadukas?
Kyllä se niin on. Käänteinen todistus: jos tuote on huono, niin sitä ei myydä paljon.
- volvo & skoda
Ollut kaksi vw koneista autoa Volvo 2,5 tdi Skoda 1,9 tdi ajettu 600 tkm ja nyt olevalla 430 tkm.
Kumpikaan ei ole kuluttanut öljyä, koneille ei ole tarvinnut tehdä normaaleja huoltoja enempää, taitaa muiden automerkkien omistajat täällä purkaan omaa pahaa mieltään ,kun öljyä kuluu. vai onko näin ehkä??.- psa_hdi
Ei ne kaikki koneet kulutakaan öljyä. Sulla on sen verran iäkkäitä nuo pirssit, niissä on eri tekniikat. Katsos, tekniikka ja moottorit muuttuvat.
Se että jos jonkin automerkin moottorit ovat olleet hyviä esimerkiksi 1980-luvulla, se ei tarkoita että saman valmistajan moottorit olisivat hyviä esim. 2010-luvulla.
Voi olla että kaikki VW-koneet eivät ole susia, pienet bensavehkeet TSI moottorilla ja ekodieselit ovat niitä heikoimpia vehkeitä. - monenlaist moottorii
psa_hdi kirjoitti:
Ei ne kaikki koneet kulutakaan öljyä. Sulla on sen verran iäkkäitä nuo pirssit, niissä on eri tekniikat. Katsos, tekniikka ja moottorit muuttuvat.
Se että jos jonkin automerkin moottorit ovat olleet hyviä esimerkiksi 1980-luvulla, se ei tarkoita että saman valmistajan moottorit olisivat hyviä esim. 2010-luvulla.
Voi olla että kaikki VW-koneet eivät ole susia, pienet bensavehkeet TSI moottorilla ja ekodieselit ovat niitä heikoimpia vehkeitä.Tiedä tuosta. Oma TSI1.2 Ei ole kuluttanut öljyä lainkaan 35 tkm:n aikana. Toisaalta juurikin isojen diesel-moottoreiden osalta jopa huoltoneuvonta kertoo, että kyllä "Lapin-reissulla litra pitää lisätä, jos kaasua kuorma päällä rivakammin painaa". Ja niinhän sieltä A6 3.0 TDIn perästä pukkaa savupilveä, kun veijarit tekee näyttäviä ohituksia.
PSA:n moottorit ovat ilmeisesti 90-lukua parempia? Esim. 405 Pösön 1.6 bensakone alkoi 100 tuhannen km:n jälkeen kuluttamaan öljyä ja sen lisääminen oli vielä aika hankalaa, kiitos ranskalaisten huohotin-letku-putki-viritysten... - osssss
psa_hdi kirjoitti:
Ei ne kaikki koneet kulutakaan öljyä. Sulla on sen verran iäkkäitä nuo pirssit, niissä on eri tekniikat. Katsos, tekniikka ja moottorit muuttuvat.
Se että jos jonkin automerkin moottorit ovat olleet hyviä esimerkiksi 1980-luvulla, se ei tarkoita että saman valmistajan moottorit olisivat hyviä esim. 2010-luvulla.
Voi olla että kaikki VW-koneet eivät ole susia, pienet bensavehkeet TSI moottorilla ja ekodieselit ovat niitä heikoimpia vehkeitä.Eko sopii pakkasiin huonosti.Siihen ei saanut webastoakaan ollenkaan?
Onkos ne tojon hybridit lämpimiiä?
- psa_hdi
PSA:n dieselmyllyissä oli joskus aikoinaan ongemana huohotinletkun jäätyminen, joka saattoi aiheuttaa konerikon. Ihme kyllä tehdas kuunteli ja teki asialle jotain, jonka jälkeen jäätymiset loppuivat. Itse laitan tosin pösööni aina nokkamaskin kaiken varalta, onhan siinä sekin etu että kabiini lämpiää nopeammin. Etenkin sen täällä Lapissa huomaa maateillä, kun ollu pakkasta kolmenkympin tietämillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S607474- 1304218
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.313575- 212918
- 272513
- 232462
- 252060
- 472050
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3732032- 321968