Uusimmassa lehdessä oli Skoda Octavia 1.6 TDI DSG ja niin vain kävi että nykyaikainen diesel ei ole enää edullinen käytössä jos sitä vertaa nykyaikaiseen hybridiin eli Auris hybridiin. Lehden mukaan Skodassa arvonalennus on suurempi ja polttoainetta vie saman verran kuin Auris bensaa, polttoainekulut olivat yli euron suuremmat kuin Auris hybridillä.
Octavian TM:n kestotestissä
106
1726
Vastaukset
- viallinen tuote
Käytettynä dsg skeidasta ei kukaan maksa mitään.
- höpöä
Riippuu millaista ajoa ja Auriksella ajaminen on tuskaa ainakin Tuulilasin mukaan.
- höpöhöpöö
Siinä oli taas vaginauskovaiset asialla, millä tahansa Suomessa myytävällä uudella autolla selviää näistä naurettavista nopeuksista vasemman käden peukalon ja etusormen otteella ohjauspyörästä kaikissa olosuhteissa ilman ainuttakaan hikipisaraa.
- HSD - 10
Tekniikan Maailman mukaan Aurisin ajettavuus on keskinkertainen eli ei noin huono mitä Tuulilasi antaa ymmärtää. Toki siinä ohjaus on kevyenlainen ja herkämpi mutta ei sillä ole mikään ongelma ajaa savosta etelään ja takaisin saman vuorokauden aikana.
Niihin käyttökuluihin mennäkseni, yllätys oli että 1.6 TDI syö noin paljon polttoainetta, siihen käyttömaksu päälle niin yli 10 euroa / 100 km se on paljon se ja ei ainakaan taida halveta tulevaisuudessa, meinaan tuolla dieselautolla ajaminen.
Muistatteko dieselmiehet paljonko diesel maksoi vuonna 2009 ? Ei varmaan niin paljoa mitä se maksaa nyt mutta bensiinin hinta on nyt vuoden 2009 tasolla. Se on halpaa tuolla Auris hybridillä ajaminen. - Skeidaa
HSD - 10 kirjoitti:
Tekniikan Maailman mukaan Aurisin ajettavuus on keskinkertainen eli ei noin huono mitä Tuulilasi antaa ymmärtää. Toki siinä ohjaus on kevyenlainen ja herkämpi mutta ei sillä ole mikään ongelma ajaa savosta etelään ja takaisin saman vuorokauden aikana.
Niihin käyttökuluihin mennäkseni, yllätys oli että 1.6 TDI syö noin paljon polttoainetta, siihen käyttömaksu päälle niin yli 10 euroa / 100 km se on paljon se ja ei ainakaan taida halveta tulevaisuudessa, meinaan tuolla dieselautolla ajaminen.
Muistatteko dieselmiehet paljonko diesel maksoi vuonna 2009 ? Ei varmaan niin paljoa mitä se maksaa nyt mutta bensiinin hinta on nyt vuoden 2009 tasolla. Se on halpaa tuolla Auris hybridillä ajaminen.Mene sinne toyopalstalle, niin mekin ollaan siellä, ei me olla totuttu häviöön
- skedukka
HSD - 10 kirjoitti:
Tekniikan Maailman mukaan Aurisin ajettavuus on keskinkertainen eli ei noin huono mitä Tuulilasi antaa ymmärtää. Toki siinä ohjaus on kevyenlainen ja herkämpi mutta ei sillä ole mikään ongelma ajaa savosta etelään ja takaisin saman vuorokauden aikana.
Niihin käyttökuluihin mennäkseni, yllätys oli että 1.6 TDI syö noin paljon polttoainetta, siihen käyttömaksu päälle niin yli 10 euroa / 100 km se on paljon se ja ei ainakaan taida halveta tulevaisuudessa, meinaan tuolla dieselautolla ajaminen.
Muistatteko dieselmiehet paljonko diesel maksoi vuonna 2009 ? Ei varmaan niin paljoa mitä se maksaa nyt mutta bensiinin hinta on nyt vuoden 2009 tasolla. Se on halpaa tuolla Auris hybridillä ajaminen.Vie se 5,5 L/100km myös ilman Suomen talveakin: http://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=1&constyear_s=2012&power_s=101&power_e=110&gearing=2&powerunit=2
- lääp lääp löälp
höpöhöpöö kirjoitti:
Siinä oli taas vaginauskovaiset asialla, millä tahansa Suomessa myytävällä uudella autolla selviää näistä naurettavista nopeuksista vasemman käden peukalon ja etusormen otteella ohjauspyörästä kaikissa olosuhteissa ilman ainuttakaan hikipisaraa.
^ Siinä oli taas tohjotauskovainen asialla, selittelyä pukkaa vaikka Suomen ainoa autolehti on testeissään havainnut aivan muuta.
- Tunnokas on parempi
höpöhöpöö kirjoitti:
Siinä oli taas vaginauskovaiset asialla, millä tahansa Suomessa myytävällä uudella autolla selviää näistä naurettavista nopeuksista vasemman käden peukalon ja etusormen otteella ohjauspyörästä kaikissa olosuhteissa ilman ainuttakaan hikipisaraa.
Joo, tunnottomaksi tehostettu ohjaus on syvältä, niinkuin yleensä se on japanilaisissa, korealaisissa ja ranskalaisissakin. Minä en omista enkä aja Skodalla, jota olen kyllä kokeillut ja siinä ohjaus on tunnokas.
- Ei tojotaa
Aivan hirveää ajella sillä. Turha väittää muuta. Olen sellaisen omistanut Ave II - koppanen. Se siitä.
- jäykkäää
Juu Skeida on jäykkä ja kankea, siitä skeidajormat tykkää :)
Lehtien tarkoitus julkaista juttuja. Niiden perusteella muodostetaan mielikuvia. Käykää itse ajamassa ja toteamassa, niin ei tarvitse ulkoistaa arviointia toimittajille, joiden palkan rahoittaa... niin arvatkaa vain ketkä?
Landlord ei moisista välitä, vaan edeleen ajelee BMP-vaihteisella Citroenilla. 240tkm huolto pitäisi tehdä.- Jullinjuntin asialla
Tärkeimmän kysymyksen esitän jullinjuntin puolesta: Porsiko DSG ja turbo TM:n kestotesin aikana?
- 440
TM:ssä sanottiin suoraan, että DSG on lyhyt ikäinen.
- KumpikoOn?
440 kirjoitti:
TM:ssä sanottiin suoraan, että DSG on lyhyt ikäinen.
Lyhyt ikäinen, vaiko lyhytikäinen?
- jäi puolitiehen
440 kirjoitti:
TM:ssä sanottiin suoraan, että DSG on lyhyt ikäinen.
Kommenttisi jäi puolitiehen. Ole hyvä ja kerro missä numerossa ja millä sivulla. Jos et kykene, valehtelit varmasti!
- Toyota Corolla
Hämmästyttävää kyllä! Se kesti tuon TM.n kestotestin ilman turbo ja DSG remonttia. Vikoja kylläkin siinä oli melko paljon. Moottoritiellä ajettaessa pudotti vapaalle vaihteen.Toisin sanoen edelleen tuo DSG on ongelma. polttimoita oli mennyt repullinen ynnä muuta sellaista. Skoda on edelleen kelvoton kulkine.
Toyota Auriksessa ei ollut mitään vikaan viittaavaakaan koko kestotestin aikana, kuten Toyotissa on tapana. - Lukija440
jäi puolitiehen kirjoitti:
Kommenttisi jäi puolitiehen. Ole hyvä ja kerro missä numerossa ja millä sivulla. Jos et kykene, valehtelit varmasti!
s. 69. Lehden voi lukea lähimmässä kirjastossa. Audi=Seat=Skoda=VW:
- taas jäi puolitiehen
Lukija440 kirjoitti:
s. 69. Lehden voi lukea lähimmässä kirjastossa. Audi=Seat=Skoda=VW:
Sulla taitaa olla elämäntapana jättää asiat puolitiehen. Sait kerrottua sivunumeron, mutta et lehden numeroa!
Lukea voin ihan kotona kun olen kestotilaaja. Ja koska kestotilaajana luen lähes kaikki artikkelit, enkä ole tuollaiseen mainintaan törmännyt, epäilen sinun satuilevan. - 440
taas jäi puolitiehen kirjoitti:
Sulla taitaa olla elämäntapana jättää asiat puolitiehen. Sait kerrottua sivunumeron, mutta et lehden numeroa!
Lukea voin ihan kotona kun olen kestotilaaja. Ja koska kestotilaajana luen lähes kaikki artikkelit, enkä ole tuollaiseen mainintaan törmännyt, epäilen sinun satuilevan.Lehden numero mainitaan heti keskustelun aloituksessa. Luulin, että ihmiset osaavat lukea.
- tosi on
Toyota Corolla kirjoitti:
Hämmästyttävää kyllä! Se kesti tuon TM.n kestotestin ilman turbo ja DSG remonttia. Vikoja kylläkin siinä oli melko paljon. Moottoritiellä ajettaessa pudotti vapaalle vaihteen.Toisin sanoen edelleen tuo DSG on ongelma. polttimoita oli mennyt repullinen ynnä muuta sellaista. Skoda on edelleen kelvoton kulkine.
Toyota Auriksessa ei ollut mitään vikaan viittaavaakaan koko kestotestin aikana, kuten Toyotissa on tapana.Mulla TSI Octavia on kestänyt 3,5 vuotta ilman yhtään lampunvaihtoa tai ylimääräistä remppaa.
- valehtelit!
440 kirjoitti:
Lehden numero mainitaan heti keskustelun aloituksessa. Luulin, että ihmiset osaavat lukea.
Sulla on totisesti paljon kehitettävää keskustelutaidoissa ja luetun ymmärtämisessä!
Vähemmällä vaivalla olisit voinut kertoa lehden numeron jo 1. kertaa kysyttäessä. Varsinkin kun aloituksessakaan ei suoraan mainita lehden numeroa, missä markkinoimasi maininta dsg:n lyhytikäisyydestä on. Avauksessa on lukusarja joka saattaisi olla tarkoittamasi, mutta kun se sattuu olemaan aloittajan nimimerkki, se voi hänen mielessäån viitata vaikka Maamiehen tietolaariin tai Seiska-lehteen. Muille se on arvoitus, koska sivistynyt keskustelija (oletusarvoisesti keskustelun avauksen tekijä on sivistynyt) ei sisällytä nimimerkkiinsä sisällön kannalta oleellisia asioita.
Siis TM2/2015 sivu 69 ei sisällä sellaista tekstiä jossa mainittaisiin dsg-vaihteiston olevan lyhytikäinen. Ainoastaan jos ei ymmärrä lukemaansa ja irrottaa yhden lauseen asiayhteydestä, noin voisi ymmärtää. Asia johon tero ymmärryksen puutteessaan takertuu, kuuluu kokonaisuudessaan näin:
"Kaksoiskytkinvaihteiston töksähtävä liikkeellelähtö harmittaa joitakin kuljettajia. Kikka onkin odottaa jarrun nostamisen jälkeen se lyhyt hetki, kun auto alkaa liikahtaa, minkä jälkeen kaasua voi painaa vapaasti. Jos jarrupolkimelta siirtyy suoraan kaasulle, kytkeytyy kytkin hieman myöhässä, ja lähtö tuntuu niskalihaksissa. Ja vaihteisto epäilemättä sanoo lopulta sopimuksen ennenaikaisesti irti."
Siis ei mitään todellisiin kokemuksiin perustuvaa mainintaa dsg:n lyhytikäisyydestä. Tuossa toimittaja lausuu vain ennustuksen kuinka tapahtuisi jos menettelisi jatkuvasti tavalla jolla lähtö on nykäisevä.
440 siis selkeästi kirjoitti muunneltua totuutta, jota valheeksikin voi kutsua. - Hirven Nahkatakki
KumpikoOn? kirjoitti:
Lyhyt ikäinen, vaiko lyhytikäinen?
Kuus ka jaskari vai Kuuskas kari ?
- 5345345
tosi on kirjoitti:
Mulla TSI Octavia on kestänyt 3,5 vuotta ilman yhtään lampunvaihtoa tai ylimääräistä remppaa.
Yksilövika ihan selvästi. Liekö Tsekeissä tehtaalla olut väliaikaisesti loppunut.
- tojotissa on tapana
Toyota Corolla kirjoitti:
Hämmästyttävää kyllä! Se kesti tuon TM.n kestotestin ilman turbo ja DSG remonttia. Vikoja kylläkin siinä oli melko paljon. Moottoritiellä ajettaessa pudotti vapaalle vaihteen.Toisin sanoen edelleen tuo DSG on ongelma. polttimoita oli mennyt repullinen ynnä muuta sellaista. Skoda on edelleen kelvoton kulkine.
Toyota Auriksessa ei ollut mitään vikaan viittaavaakaan koko kestotestin aikana, kuten Toyotissa on tapana."Toyota Auriksessa ei ollut mitään vikaan viittaavaakaan koko kestotestin aikana, kuten Toyotissa on tapana. "
Eli tunnustat itsekin, että Tojotat on vikaherkkiä, nyt sattui vaan joku poikkeusyksilö, missä ei ollut vikoja just nyt. - jarskuli
valehtelit! kirjoitti:
Sulla on totisesti paljon kehitettävää keskustelutaidoissa ja luetun ymmärtämisessä!
Vähemmällä vaivalla olisit voinut kertoa lehden numeron jo 1. kertaa kysyttäessä. Varsinkin kun aloituksessakaan ei suoraan mainita lehden numeroa, missä markkinoimasi maininta dsg:n lyhytikäisyydestä on. Avauksessa on lukusarja joka saattaisi olla tarkoittamasi, mutta kun se sattuu olemaan aloittajan nimimerkki, se voi hänen mielessäån viitata vaikka Maamiehen tietolaariin tai Seiska-lehteen. Muille se on arvoitus, koska sivistynyt keskustelija (oletusarvoisesti keskustelun avauksen tekijä on sivistynyt) ei sisällytä nimimerkkiinsä sisällön kannalta oleellisia asioita.
Siis TM2/2015 sivu 69 ei sisällä sellaista tekstiä jossa mainittaisiin dsg-vaihteiston olevan lyhytikäinen. Ainoastaan jos ei ymmärrä lukemaansa ja irrottaa yhden lauseen asiayhteydestä, noin voisi ymmärtää. Asia johon tero ymmärryksen puutteessaan takertuu, kuuluu kokonaisuudessaan näin:
"Kaksoiskytkinvaihteiston töksähtävä liikkeellelähtö harmittaa joitakin kuljettajia. Kikka onkin odottaa jarrun nostamisen jälkeen se lyhyt hetki, kun auto alkaa liikahtaa, minkä jälkeen kaasua voi painaa vapaasti. Jos jarrupolkimelta siirtyy suoraan kaasulle, kytkeytyy kytkin hieman myöhässä, ja lähtö tuntuu niskalihaksissa. Ja vaihteisto epäilemättä sanoo lopulta sopimuksen ennenaikaisesti irti."
Siis ei mitään todellisiin kokemuksiin perustuvaa mainintaa dsg:n lyhytikäisyydestä. Tuossa toimittaja lausuu vain ennustuksen kuinka tapahtuisi jos menettelisi jatkuvasti tavalla jolla lähtö on nykäisevä.
440 siis selkeästi kirjoitti muunneltua totuutta, jota valheeksikin voi kutsua.siulle pitää varmaan koeajaa autokin valmiiksi ennen ostopäätöstä.
- näin tapahtui
jarskuli kirjoitti:
siulle pitää varmaan koeajaa autokin valmiiksi ennen ostopäätöstä.
Näin tapahtui Tekniikan Maailman suosiollisella avustuksella. Kokonaisen vuoden ajoivat ja erittäin hyväksi totesivat. Niinpä lähti eilen Skoda Octavia Kombi 1,6 TDI DSG Elegance muutamilla lisäherkuilla tilaukseen. Ainut harmi on pitkä toimitusaika, mutta eiköhän tuo ennen kesälomia jo kotiudu.
Toki kävin Auris Touring Sports Hybridin koeajamassa jo ennen Octaviaa, mutta niin kehno oli IV-kopan Golf TDI:n jälkeen ajoltaan ja muovinen olemukseltaan, että en tykännyt ollenkaan. Toimitusaikakin olisi ollut 2kk lyhyempi kuin Octavian, mutta kun tuo jo yli 400tkm ajettu Golfini on edelleen hyvässä iskussa, ei niin kiire ole ettei parasta jaksa paria kuukautta pitempään odottaa. - varmasti1
Toyota Corolla kirjoitti:
Hämmästyttävää kyllä! Se kesti tuon TM.n kestotestin ilman turbo ja DSG remonttia. Vikoja kylläkin siinä oli melko paljon. Moottoritiellä ajettaessa pudotti vapaalle vaihteen.Toisin sanoen edelleen tuo DSG on ongelma. polttimoita oli mennyt repullinen ynnä muuta sellaista. Skoda on edelleen kelvoton kulkine.
Toyota Auriksessa ei ollut mitään vikaan viittaavaakaan koko kestotestin aikana, kuten Toyotissa on tapana.Eihän tuo yllättävä vaihteen vapaalle meno ole TM:n mielestä kovin vakavaa, koska kyseessä on vag-tuote ja mainosrahat tulevat sieltä. Australiassa sattui vain nuori nainen kuolemaan tuollaisen "pikkuvian" seurauksena.
http://www.abc.net.au/news/2014-08-21/family-wins-review-of-vw-golf-crash-death-inquest/5686876
TM:n Golfin kestotestissä autosta katosivat jarrut, mutta ei tuokaan ole kovin vakavaa. Samoin öljyn lisääminen parin tuhannen välein ei ole kovin vakavaa, eikä siitä kannata autoa moittia, koska kyseessä on vag-tuote. - ala-arvoista!
varmasti1 kirjoitti:
Eihän tuo yllättävä vaihteen vapaalle meno ole TM:n mielestä kovin vakavaa, koska kyseessä on vag-tuote ja mainosrahat tulevat sieltä. Australiassa sattui vain nuori nainen kuolemaan tuollaisen "pikkuvian" seurauksena.
http://www.abc.net.au/news/2014-08-21/family-wins-review-of-vw-golf-crash-death-inquest/5686876
TM:n Golfin kestotestissä autosta katosivat jarrut, mutta ei tuokaan ole kovin vakavaa. Samoin öljyn lisääminen parin tuhannen välein ei ole kovin vakavaa, eikä siitä kannata autoa moittia, koska kyseessä on vag-tuote.Onko ihan pakko valehdella joka käänteessä? Luuletko matalaotsa, että kukaan ei viitsi tarkistaa tuollaisia väitettä?
Golfin käyttötesti oli numerossa TM11/2014. Pienintäkään mainintaa jarrujen häviämisestä tai muustakaan jarruongelmasta ei artikkelista löydy. Eikä myöskään öljynlisäyksistä parin tuhannen välein. Öljyä lisättiin koko 60000km:n matkan kummallakin huoltovälillä 1litra siinä kohtaa kun Toyotaan olisi pitänyt tehdä öljynvaihtohuolto.
Loppuarvion 25:stä arvostelukohteesta Golf sai 11 kiitettävää ja 14 hyvää, Auris hybrid (TM20/2014) 7 kiitettävää, 16 hyvää ja 2 välttävää. Tämän keskustelun varsinainen aihe, Octavia (TM2/2014), sai samoista kohteista 17 kiitettävää, 7 hyvää ja 1 välttävä. - Mie vaan.
ala-arvoista! kirjoitti:
Onko ihan pakko valehdella joka käänteessä? Luuletko matalaotsa, että kukaan ei viitsi tarkistaa tuollaisia väitettä?
Golfin käyttötesti oli numerossa TM11/2014. Pienintäkään mainintaa jarrujen häviämisestä tai muustakaan jarruongelmasta ei artikkelista löydy. Eikä myöskään öljynlisäyksistä parin tuhannen välein. Öljyä lisättiin koko 60000km:n matkan kummallakin huoltovälillä 1litra siinä kohtaa kun Toyotaan olisi pitänyt tehdä öljynvaihtohuolto.
Loppuarvion 25:stä arvostelukohteesta Golf sai 11 kiitettävää ja 14 hyvää, Auris hybrid (TM20/2014) 7 kiitettävää, 16 hyvää ja 2 välttävää. Tämän keskustelun varsinainen aihe, Octavia (TM2/2014), sai samoista kohteista 17 kiitettävää, 7 hyvää ja 1 välttävä.Ne uusimman Golfin jarrut katosivat taannoisessa Tuulilasin kestotestissä....Tai ei ne ihan sananmukaisesti kadonneet, vaan tehostus hävisi äkkiarvaamatta ja toimittaja sai seistä jarrupolkimen päällä, että auto hidastuisi. Sopivasti sattuessa tilanne voisi olla todella vaarallinen. Tuulilasin testissä ajotilanne sattui olemaan sellainen, että onneksi mitään ei sattunut.
Samaan yhteyteen liittyi jotain sählinkiä vakionopeussäätimen kanssa. - ala-arvoista jatkaa!
Mie vaan. kirjoitti:
Ne uusimman Golfin jarrut katosivat taannoisessa Tuulilasin kestotestissä....Tai ei ne ihan sananmukaisesti kadonneet, vaan tehostus hävisi äkkiarvaamatta ja toimittaja sai seistä jarrupolkimen päällä, että auto hidastuisi. Sopivasti sattuessa tilanne voisi olla todella vaarallinen. Tuulilasin testissä ajotilanne sattui olemaan sellainen, että onneksi mitään ei sattunut.
Samaan yhteyteen liittyi jotain sählinkiä vakionopeussäätimen kanssa.Siis Tuulilasissa eikä Tekniikan Maailmassa kuten yksi valopää heitti lonkalta!
Ongelma oli tämä:
"Kuljettajamme yritti kytkeä vakionopeudensäätimen pois painamalla kevyesti jarrua, mutta jarrupoljin ei painunutkaan. Vasta raskaampi runttaus sai sen liikkeelle."
Ja syy oli tämä:
"Jarrutehostimesta löytyi vuoto
Auto vietiin maahantuojan erikoiskorjaamolle, jonne visaisimmat tapaukset viedään tutkittavaksi. Esitimme epäilymme, jonka mukaan ilmiö voisi liittyä ahtimen toimintaan. Jarrutehostin saa käyttövoimakseen tarvitsemansa alipaineen moottorin imusarjasta. Moottoritienopeudessa imusarjassa on kuitenkin ahtimen toiminnan johdosta ylipainetta. Jospa alipaine ei säilykään tehostimessa?
Erikoiskorjaamon tutkimukset vahvistivat, että juuri tästä oli kysymys. Tehostimesta löytyi vuoto, josta alipaine pääsi karkuun. Tehostin vaihdettiin, ja alipaine alkoi pysyä tallessa odottamassa jarrupolkimen painamista."
Päätelmä viasta oli tämä:
"Ilmennyt jarrutehostinvika oli paitsi satunnainen myös harvinainen."
Kyseessä ei siis ole mikään tyyppivika jota pitäisi pelätä
Lainaukset Tuulilasin nettisivuilta - tätähän se on
ala-arvoista! kirjoitti:
Onko ihan pakko valehdella joka käänteessä? Luuletko matalaotsa, että kukaan ei viitsi tarkistaa tuollaisia väitettä?
Golfin käyttötesti oli numerossa TM11/2014. Pienintäkään mainintaa jarrujen häviämisestä tai muustakaan jarruongelmasta ei artikkelista löydy. Eikä myöskään öljynlisäyksistä parin tuhannen välein. Öljyä lisättiin koko 60000km:n matkan kummallakin huoltovälillä 1litra siinä kohtaa kun Toyotaan olisi pitänyt tehdä öljynvaihtohuolto.
Loppuarvion 25:stä arvostelukohteesta Golf sai 11 kiitettävää ja 14 hyvää, Auris hybrid (TM20/2014) 7 kiitettävää, 16 hyvää ja 2 välttävää. Tämän keskustelun varsinainen aihe, Octavia (TM2/2014), sai samoista kohteista 17 kiitettävää, 7 hyvää ja 1 välttävä.Kun tojoterolta loppuu faktapohjaiset argumentit, otetaan avuksi mutu-, satu- ja valhepohjaiset väitteet.
- varmasti1
ala-arvoista jatkaa! kirjoitti:
Siis Tuulilasissa eikä Tekniikan Maailmassa kuten yksi valopää heitti lonkalta!
Ongelma oli tämä:
"Kuljettajamme yritti kytkeä vakionopeudensäätimen pois painamalla kevyesti jarrua, mutta jarrupoljin ei painunutkaan. Vasta raskaampi runttaus sai sen liikkeelle."
Ja syy oli tämä:
"Jarrutehostimesta löytyi vuoto
Auto vietiin maahantuojan erikoiskorjaamolle, jonne visaisimmat tapaukset viedään tutkittavaksi. Esitimme epäilymme, jonka mukaan ilmiö voisi liittyä ahtimen toimintaan. Jarrutehostin saa käyttövoimakseen tarvitsemansa alipaineen moottorin imusarjasta. Moottoritienopeudessa imusarjassa on kuitenkin ahtimen toiminnan johdosta ylipainetta. Jospa alipaine ei säilykään tehostimessa?
Erikoiskorjaamon tutkimukset vahvistivat, että juuri tästä oli kysymys. Tehostimesta löytyi vuoto, josta alipaine pääsi karkuun. Tehostin vaihdettiin, ja alipaine alkoi pysyä tallessa odottamassa jarrupolkimen painamista."
Päätelmä viasta oli tämä:
"Ilmennyt jarrutehostinvika oli paitsi satunnainen myös harvinainen."
Kyseessä ei siis ole mikään tyyppivika jota pitäisi pelätä
Lainaukset Tuulilasin nettisivuiltaTotta turiset viisas mies! Eihän tuo nyt niin vakavaa ole, jos vakionopeussäädin ei lähde pois päältä ja jarrutkaan eivät toimi. Tottahan joku teinityttö olisi osannut moisessa tilanteessa toimia oikein ja painaa jarrupolkimen ilman tehostinta lattiaan.
Ja vaikka tuolla teinitytöllä ei olisikaan riittänyt voimat painaa jarrua pohjaan, Volkkarissa on niin hyvä alusta, että hän olisi varmasti voinut väistää suojatiellä olevia jalankulkijoita tai valoihin pysähtyneen autojonon, vaikka nopeutta olisikin vielä ollut tuo 120km/h. - varmasti1
tätähän se on kirjoitti:
Kun tojoterolta loppuu faktapohjaiset argumentit, otetaan avuksi mutu-, satu- ja valhepohjaiset väitteet.
Näin on! Mitä mieltä olet muuten Fiatista? Onko se laadukas? Perustuuko väitteesi johonkin faktaan?
http://www.autobild.de/artikel/fiat-bravo-1.9-mjt-emotion-dauertest-1171481.html - kokemusta on
Mie vaan. kirjoitti:
Ne uusimman Golfin jarrut katosivat taannoisessa Tuulilasin kestotestissä....Tai ei ne ihan sananmukaisesti kadonneet, vaan tehostus hävisi äkkiarvaamatta ja toimittaja sai seistä jarrupolkimen päällä, että auto hidastuisi. Sopivasti sattuessa tilanne voisi olla todella vaarallinen. Tuulilasin testissä ajotilanne sattui olemaan sellainen, että onneksi mitään ei sattunut.
Samaan yhteyteen liittyi jotain sählinkiä vakionopeussäätimen kanssa.Kovemmalla pakkasella ensimmäinen jarrutus voi olla melko tehoton VW:ssä ja Skodassa.
- lähdekritiikki
"Lehden mukaan Skodassa arvonalennus on suurempi ja polttoainekulut olivat yli euron suuremmat kuin Auris hybridillä."
Kuinka polttoainekulut voivat olla yli euron suuremmat samalla kulutuksella kun dieseli on kuitenkin halvempaa?
Arvatenkin tero yrittää laskelmissaan tyrkyttää käyttävoimaveroa suoraviivaisesti polttoainekuluihin, vaikka kyseessä on käytännön kulutuksesta ja ajomääristä riippumaton kuluerä, kuten vakuutukset ja ajoneuvovero.
TM on laskenut kaikki kulut vain 20000km:n vuotuiselle ajomäärälle, jossa käyttövoimaveron osuus toki nousee melko suureksi (2,01€/100km). Kovin harva ostaa dieselautoa noin vähille kilometreille, joten käyttövoimaveron osuus kokonaiskuluista on silloin todellisuudessa pienempi ja sitä pienempi mitä enemmän ajetaan.
Auris Hybridin polttoainekulut olivat 8,96€/100km (TM21/14), Octavian 8,12€/100km (TM2/15).
Arvonalenemalla on turha spekuloita kolmen 60000km/3vuoden käyttöjakson jälkeen, josta käyttötestikulut on laskettu nykyhinnoilla. Dieselautoille sallitaan poikkeuksetta 50-100% suuremmat ajosuoritteet kuin bensa-autoille käytettyjen autojen hinnastoissa. TM on katsonut arvonalenemalaskelmien pohjaksi käytettyjen hinnat Nettiautosta, jossa suurin osa Octavioista on paljon enemmän kuin 60000km/3vuotta ajettuja dieseleitä. Aurikset sen sijaan ovat yleensä vähemmän kuin 60000km/3v ajettuja.- kaksyt kaheksan
Moi, toinen tero täällä. Ei tässä tarvitse mitään muuta tuoda julki kuin sen että kolmen vuoden aikana Skodan käyttäminen on selkeästi kalliimpaa kuin Auris Hybridin sitähän aiemmin on ilmeisesti yritetty selittää, kaikki kustannukset kun ottaa huomioon, niin se skoda on käytössä n. 4 euroa per sataselle kalliimpi, sehän tarkoittaa 20000 km per vuodessa ajavalle n. 800 euroa. Aiemmin on pidetty Toyotaa kalliina ylläpidettävänä mutta totuus onkin toinen.
- lähdekritiikki
kaksyt kaheksan kirjoitti:
Moi, toinen tero täällä. Ei tässä tarvitse mitään muuta tuoda julki kuin sen että kolmen vuoden aikana Skodan käyttäminen on selkeästi kalliimpaa kuin Auris Hybridin sitähän aiemmin on ilmeisesti yritetty selittää, kaikki kustannukset kun ottaa huomioon, niin se skoda on käytössä n. 4 euroa per sataselle kalliimpi, sehän tarkoittaa 20000 km per vuodessa ajavalle n. 800 euroa. Aiemmin on pidetty Toyotaa kalliina ylläpidettävänä mutta totuus onkin toinen.
Kallis ja isompi auto tulee aina kalliimmaksi kaikki kulut huomioon ottaen kuin pienempi ja halvempi vähillä kilometreillä. Eihän tuo ole yllätys kenellekään. Ne valitaan aivan eri lähtökohdista.Pääomakulut kun on joka tapauksessa suurin kuluerä kaikissa autoissa, ellei ajeta paljon. Jokainen asioita ymmärtävä tietää, että pääomakulujen suhteellinen osuus pienenee isommilla kilometreillä, joille dieselauto yleensä valitaan.
Tyhmää noita on muutenkaan verrata keskenään, koska hybridi töpöhäntä-Auris ja diesel farkku-Octavia eivät edes ole suoranaisia kilpailijoita. Dieselauto on järkevä isommilla kilometreillä kuin 20000/vuosi, jollaisen käyttöön ne pääsääntöisesti valitaan kuin.
Pointti kommentissani, jonka näemmä missasit, oli edellisen kommentin selvä valhe, että Octavian polttoainekulut olisivat olleet yli euron suuremmat. Tyhmää edes tuollaista väittää kun asia on helposti tarkistettavissa puheena olevista lehdistä. - Kontra-Trolli
lähdekritiikki kirjoitti:
Kallis ja isompi auto tulee aina kalliimmaksi kaikki kulut huomioon ottaen kuin pienempi ja halvempi vähillä kilometreillä. Eihän tuo ole yllätys kenellekään. Ne valitaan aivan eri lähtökohdista.Pääomakulut kun on joka tapauksessa suurin kuluerä kaikissa autoissa, ellei ajeta paljon. Jokainen asioita ymmärtävä tietää, että pääomakulujen suhteellinen osuus pienenee isommilla kilometreillä, joille dieselauto yleensä valitaan.
Tyhmää noita on muutenkaan verrata keskenään, koska hybridi töpöhäntä-Auris ja diesel farkku-Octavia eivät edes ole suoranaisia kilpailijoita. Dieselauto on järkevä isommilla kilometreillä kuin 20000/vuosi, jollaisen käyttöön ne pääsääntöisesti valitaan kuin.
Pointti kommentissani, jonka näemmä missasit, oli edellisen kommentin selvä valhe, että Octavian polttoainekulut olisivat olleet yli euron suuremmat. Tyhmää edes tuollaista väittää kun asia on helposti tarkistettavissa puheena olevista lehdistä.Siellä Skoda-Jorma taas torppaa valheella asiallisen keskustelun. Oletko Skoda-myyjä?
- Jokainen tavallaan
Jep, minkäpainoista matkailuvaunua saa Auriksella vetää?, entäs Octavialla?, se on ainakin minulle tärkeä auton valintaperuste, siksi ajan dieselillä, vääntöä riittää.
- Hessumopo
kaksyt kaheksan kirjoitti:
Moi, toinen tero täällä. Ei tässä tarvitse mitään muuta tuoda julki kuin sen että kolmen vuoden aikana Skodan käyttäminen on selkeästi kalliimpaa kuin Auris Hybridin sitähän aiemmin on ilmeisesti yritetty selittää, kaikki kustannukset kun ottaa huomioon, niin se skoda on käytössä n. 4 euroa per sataselle kalliimpi, sehän tarkoittaa 20000 km per vuodessa ajavalle n. 800 euroa. Aiemmin on pidetty Toyotaa kalliina ylläpidettävänä mutta totuus onkin toinen.
Hybridi tulee siinä vaiheessa kalliimmaksi, kun akut menevät finaaliin. Käytettynä Hybridi-Auris ei ole minkään arvoinen jos akut ovat menettäneet varauskykynsä.
- höpistöpöpsistä
Hessumopo kirjoitti:
Hybridi tulee siinä vaiheessa kalliimmaksi, kun akut menevät finaaliin. Käytettynä Hybridi-Auris ei ole minkään arvoinen jos akut ovat menettäneet varauskykynsä.
Kuinkahan monta hybridin akkua on mennyt vaihtoon? Niinpä, Suomessa ei vielä yhtään. Siinä vaiheessa kun se akku on vaihtokunnossa, Skeida on jo paalattu.
- idioottikaravaanarit
Jokainen tavallaan kirjoitti:
Jep, minkäpainoista matkailuvaunua saa Auriksella vetää?, entäs Octavialla?, se on ainakin minulle tärkeä auton valintaperuste, siksi ajan dieselillä, vääntöä riittää.
Joopa joo, pysykää niitten helvetin häkkyröiden kanssa pois teiltä! Vituttaa nähdäkin näitä valkoisen roskasakin lasikuitubokseja keräämässä jonoja.
- Vanha auto
Hessumopo kirjoitti:
Hybridi tulee siinä vaiheessa kalliimmaksi, kun akut menevät finaaliin. Käytettynä Hybridi-Auris ei ole minkään arvoinen jos akut ovat menettäneet varauskykynsä.
Toyotan hybridien akkujen takuu on 10 v. Eipä kymmenen vuotta vanhat autot nykyisin muutenkaan paljon maksa.
- Möly Kommari
kaksyt kaheksan kirjoitti:
Moi, toinen tero täällä. Ei tässä tarvitse mitään muuta tuoda julki kuin sen että kolmen vuoden aikana Skodan käyttäminen on selkeästi kalliimpaa kuin Auris Hybridin sitähän aiemmin on ilmeisesti yritetty selittää, kaikki kustannukset kun ottaa huomioon, niin se skoda on käytössä n. 4 euroa per sataselle kalliimpi, sehän tarkoittaa 20000 km per vuodessa ajavalle n. 800 euroa. Aiemmin on pidetty Toyotaa kalliina ylläpidettävänä mutta totuus onkin toinen.
Mihin perustat väitteesi. Tekniikan Maailma huomioi kaikki kustannukset mitkä autosta aiheutuu. Heidän laskelmien mukaan ero olisi 0,34€ /100km. Tämä luku on 20000km vuosittaisen ajomäärän mukaan. Vuodessa siis 68€ enemmän. mistähän sait sen 800€? Etkö osaa laskea. Mikäli ajetaan enemmän erotus tulee pienemmäksi tai muuttuu päinvastaiseksi.
Tekniikan Maailman laskelmat perustuu faktoihin, eikä mihinkään olettamuksille tai mutu tuntumalle. - kahdeksan vee
Vanha auto kirjoitti:
Toyotan hybridien akkujen takuu on 10 v. Eipä kymmenen vuotta vanhat autot nykyisin muutenkaan paljon maksa.
Taidat laittaa vähän omiasi.- hybridiakkujen takuu on 8 vuotta. Se on samalla auton käyttöikä, sillä akut maksavat enemmän kuin koko muu auto.
- Jokainen tavallaan
idioottikaravaanarit kirjoitti:
Joopa joo, pysykää niitten helvetin häkkyröiden kanssa pois teiltä! Vituttaa nähdäkin näitä valkoisen roskasakin lasikuitubokseja keräämässä jonoja.
Nyt minua hymyilyttää, kun tiedän sinun olevan siellä jonossa.
ps. mitä mieltä olet mopoautoista? - perustele!
Kontra-Trolli kirjoitti:
Siellä Skoda-Jorma taas torppaa valheella asiallisen keskustelun. Oletko Skoda-myyjä?
Mikä siinä oli valhetta?
- schlecht1
Jokainen tavallaan kirjoitti:
Jep, minkäpainoista matkailuvaunua saa Auriksella vetää?, entäs Octavialla?, se on ainakin minulle tärkeä auton valintaperuste, siksi ajan dieselillä, vääntöä riittää.
Onko Skodassasi DSG? Kauanko ajattelit, että se kestää vaunun vetoa? Onkohan DSG Skoda helppo antaa vaihdossa? Väliraha saattaa olla yllättävän suuri.
- se on tero
perustele! kirjoitti:
Mikä siinä oli valhetta?
Ei se perustele, koska se on tero, joka suhtautuu Toyotaan tunteella. Kaikki Toyotaa arvosteva on loukkaus häntä itseään kohtaan. Sen vuoksi mitkään perustelut Toyotan puutteista tai huonoista ominaisuuksista verrattuna johonkin muuhun merkkiin eivät mene tälle jakeluun, vaan aiheuttavat vaihtelevan kirjon primitiivireaktioita joissa on selvä vainoharhainen sävy.
- hinta syöksyy
DSG ON TÄYTTÄ ONGELMA JÄTETTÄ,KÄYTETTYNÄ EI KELPAA KENELLEKÄÄN.
Volkswagen näyttäisi olevan Kiinassa hieman pahemmassa lirissä, sillä sikäläinen laadunvalvontaviranomainen, enganniksi The General Administration of Quality Supervision, Inspection and Quarantine, on ryhtynyt tutkimaan DSG-vaihteistolla varustettujen autojen ongelmia. Se on myös ilmoittanut, että mikäli osoittautuu aiheelliseksi, virasto tulee vaatimaan, että VW vetää nuo autot takaisin markkinoilta.
Ilmeisesti nimenomaan tuo 7-vaihteinen, kuivalla kytkimellä varustettu DSG on ongelmallisempi. Minulle tihkuneiden tietojen mukaan nykivä vaihtaminen on tyypillinen ongelma. Vaihteiston korjaamismahdollisuudet ovat vähäiset, mekatroniikka eli vaihteiston toimintoja ohjaava boksi on sellainen pirunnyrkki, että se vaihdetaan kokonaisuudeessan. Liekö se sitten se Laten mainitsema MGNBOXI?
Volkswagenin ensireaktio oli tuttu: Vaihteistoissa ei ole vikaa. Korkeintaan jotkut voivat kärsiä pienestä epämukavuudesta, joten takaisinkutsuihin ei ole aihetta. Tämä ei ilmeisesti kuitenkaan mennyt Kiinassa läpi.Laatukysymyksiin keskittynyt sivusto http://12365auto.com kertoi, että DSG.vaihteisto oli edelleen toukokuun puolivälissä aihe, josta autoilijat valittivat eniten.
Niinpä uusimmat tiedot kertovat, että Kiinan VW:n johtajat pyytävät anteeksi, kuten maan tapa on. Lisäksi Kiinassa on jatkettu ennen tämän vuoden alkua valmistettujen sekä 6- että 7-vaihteisten DSG-vaihteistojen takuuta jatkettu kymmeneen vuoteen jtai 160 000 kilometriin.
mites sitten joka maassa
http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/01/04/volkkarin-dsg-vaihteiston-menetetty-maine/201317540/304
mites saksassakin
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288651484063.html
I.6 TDI MOOTTORI ON TODELLA ONGELMA KONE MYÖS
https://www.google.fi/webhp?sourceid=chrome-instant&rlz=1C1VSNC_enFI569FI572&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=1.6 tdi problems- osssss
Diesel kylmä tietty mutta jokos uudemmat muutenkin vikapesiä?
- kuinka tyhmä saa oll
Rölinkakkaa., lienee ossss asialla ihan isse?
- skeidan p.skaa
tottahan nuo kaikki ongelmat näkyy ja etenkin kuuluu olevan. skeida p.skaa
- 555
skeidan p.skaa kirjoitti:
tottahan nuo kaikki ongelmat näkyy ja etenkin kuuluu olevan. skeida p.skaa
Skoda on hyvä auto, vain moottori ja voimansiito tuoottaa ongelmia. Audi=Seat=skoda=VW.
- DKW Autounion
555 kirjoitti:
Skoda on hyvä auto, vain moottori ja voimansiito tuoottaa ongelmia. Audi=Seat=skoda=VW.
No mutta. Tuo on niin totta.
Audi=Seat=skoda=VW=Bentley=Bugatti=Porsche=Lamborghini
- hekhkjlhksdfgperotkg
Jullinjuntin vertaistukiryhmä
http://aijaa.com/5P9RxR
(kuka onkaan älykkäin noista neljästä: ameeba, tatti, saapas vai jullinjuntti?) - hyvä linkki larppa
älä larvanto julli prakaa,katsos kun et totuudelle mitään voi,
http://aijaa.com/5P9RxR
NÄINHÄN SIINÄ SITTEN MAALA ASUVALLE SKEIDAN JULLIJUNTILLE KÄY KUN SKEIDAA POTKINUT TARPEEKSI.
http://www.youtube.com/watch?v=Pvef5ubdDCE
jullista huomaa että kaikki nauravat hänelle ja skeidalle - Hyvä juttu
Hyvin piti juttu paikkansa, itsellä 20000 km ajettu samanlaisella. Tosin kaistavahtiin TM suhtautui kielteisesti, mistä olen hieman eri mieltä. Oma kantani on että kaistalle keskittävänä se on vain kiusaksi, mutta kaistaviivasta varoittavana ihan hyvä eikä tunnu normaalissa huolellisessa ajamisessa mitenkään. Sen voi valita kosketusnäytöstä onko se keskittävänä, varoittavana vai ei päällä ollenkaan. Ja hyvin pärjää vaikka sitä varustetta ei olisikaan.
Puutteista olen samaa mieltä kuin TM, esim. kaukovalojen kantamasta vaikka ovatkin ksenonit ja siitä että CD-soitin on hankalasti hanskalokerossa.
Kokemukseni mukaan -20 C pakkasessa on lämmin ja kaikki ikkunat sulana ainakin tieajossa. Siis sama havainto kuin TM:llä. Itse asiassa on lämpimämpi kuin aiempi autoni, jolla on kansan mielessä erityisen lämpimän auton imago.
Vaikka edellisessä Octaviassani oli vinkkeliviputaka-akselisto ja tässä nyt se paljon parjattu jäykkä, niin eipä ole menoa haitannut, ei minun eikä TM:nkään mielestä.
Kustannusten spekulointi oli TM:ssä ontuvaa, koska jos itse ajaisin vain 20000 km vuodessa niin kuin TM oletti laskelmissaan, tuskin olisin dieseliä ottanut vaan bensan.
Kestävyyden spekulointi 60000 km:llä toki ontuu ja jos joku pelkää DSG:tä, niin onhan niitä käsilaatikollakin.- Jullinjuntille fakta
Tässä on jullinjuntille "FAKTAA NETISTÄ OIKEILTA OMISTAJILTA". Saa varmasti kopioida ja linkittää...
Tai ei sittenkään. Skoda-Jorma valehtelee nälän kurniessa vatsassa, kun vikapesä ämpärimuovinen kylmä pomppiva melutoosa on vienyt rahat ja terveyden.
- 7-vaihteinen DSG
Dieseli on paljon mukavampi ajossa, kuin bensa. Tästä kannattaa myös maksaa, vaikka ajaisi alle 20000 km/v
Siitä DSG:n nykimisestä, paljonko käsivalintainen nykii vaihdettaessa, varmasti moninkertaisesti DSG:hen verrattuna. Jos auto ei vaihdettaessa saa nykäistä koskaan, niin silloin on parasta ostaa sähköauto, siinä ei ole vaihteita, joten se ei voi nykiä.- Occu-13
Saa automaatissa vaihteiden vaihto tuntua hienoisena nykäisynä mutta tuon DSG:n ongelmahan on se parkkeerauksessa tuntuva nykiminen ja se ettei autoon voi luottaa miten se nykäisee milläkin kerralla, eli miten nykäisee ja lähtee liikkeelle kun on vastamäki ja pitäisi päästä hivenen taaksepäin liian lähelle keulaa ajaneen auton takia ja siellä takanakin kun on aika lähellä se toinen auto. Nämä omasta kokemuksestani. En ole sinut vieläkään tuon DSG:n kanssa.
- 7-vaihteinen DSG
Occu-13 kirjoitti:
Saa automaatissa vaihteiden vaihto tuntua hienoisena nykäisynä mutta tuon DSG:n ongelmahan on se parkkeerauksessa tuntuva nykiminen ja se ettei autoon voi luottaa miten se nykäisee milläkin kerralla, eli miten nykäisee ja lähtee liikkeelle kun on vastamäki ja pitäisi päästä hivenen taaksepäin liian lähelle keulaa ajaneen auton takia ja siellä takanakin kun on aika lähellä se toinen auto. Nämä omasta kokemuksestani. En ole sinut vieläkään tuon DSG:n kanssa.
Sitä nykimistä pysäköinnissä voi pienentää, kun ei koske kaasupolkimeen niin auto lähtee nätisti liikkeelle, mutta tämä kestää vähän aikaa, jos painaa kaasua nykäisee varmasti.
Minusta suurin ongelma on peruuttaminen peräkärryn kanssa, sitä pitää aina hidastaa jarrulla ja se kuluttaa kytkintä. - nykimätön
Occu-13 kirjoitti:
Saa automaatissa vaihteiden vaihto tuntua hienoisena nykäisynä mutta tuon DSG:n ongelmahan on se parkkeerauksessa tuntuva nykiminen ja se ettei autoon voi luottaa miten se nykäisee milläkin kerralla, eli miten nykäisee ja lähtee liikkeelle kun on vastamäki ja pitäisi päästä hivenen taaksepäin liian lähelle keulaa ajaneen auton takia ja siellä takanakin kun on aika lähellä se toinen auto. Nämä omasta kokemuksestani. En ole sinut vieläkään tuon DSG:n kanssa.
Osaatteko te käyttää automaattivaihteista autoa? Onkohan niin, että teillä vasen jalka on jarrulla ja oikea kaasupolkimella? Varmasti nykii silloin, niin tarkasti ei pysty jaloilla automaattivaihteisessa säätelemään jarrua ja kaasua yhtä aikaa. Ei noin, vaan vasen jalka pidetään jalkatuen päällä, vasemmalla jalalla ei kosketa kumpaankaan polkimeen missään vaiheessa. Oikea jalka jarrulla, vaihde pakille, ja sitten vapautetaan jarru rauhallisesti ja annetaan kaasua tarvittaessa. Ei nyi.
- 7-vaihteinen DSG
nykimätön kirjoitti:
Osaatteko te käyttää automaattivaihteista autoa? Onkohan niin, että teillä vasen jalka on jarrulla ja oikea kaasupolkimella? Varmasti nykii silloin, niin tarkasti ei pysty jaloilla automaattivaihteisessa säätelemään jarrua ja kaasua yhtä aikaa. Ei noin, vaan vasen jalka pidetään jalkatuen päällä, vasemmalla jalalla ei kosketa kumpaankaan polkimeen missään vaiheessa. Oikea jalka jarrulla, vaihde pakille, ja sitten vapautetaan jarru rauhallisesti ja annetaan kaasua tarvittaessa. Ei nyi.
Osataan käyttää DSG:n kytkin irroittaa heti kun jarruun koskee, joten ei ole järkevää käyttää jarrua ja kaasua saman aikaisesti koska auto ei silloin kulje Tuo ohjeesi sopii vanhoihin momenttimuunnin vaihteistoihin, niissä se oli mahdollista.
- Ilman automaattia
Mä vaihdan käsivaihteisella paremmin kuin yksikään automaatti, tämän ovat monet ihmiset todenneet ja ihmetelleet, että onpas tasainen kyyti.
- Nykimätön
7-vaihteinen DSG kirjoitti:
Osataan käyttää DSG:n kytkin irroittaa heti kun jarruun koskee, joten ei ole järkevää käyttää jarrua ja kaasua saman aikaisesti koska auto ei silloin kulje Tuo ohjeesi sopii vanhoihin momenttimuunnin vaihteistoihin, niissä se oli mahdollista.
Niinhän minä tuossa kirjoitin, jarruun ja kaasuun ei saa koskea samanaikaisesti. Jos niin tekee, niin nykii varmasti.
- aina automaatilla
Ilman automaattia kirjoitti:
Mä vaihdan käsivaihteisella paremmin kuin yksikään automaatti, tämän ovat monet ihmiset todenneet ja ihmetelleet, että onpas tasainen kyyti.
Aivan varmasti valehtelet.
- Enpä usko
Ilman automaattia kirjoitti:
Mä vaihdan käsivaihteisella paremmin kuin yksikään automaatti, tämän ovat monet ihmiset todenneet ja ihmetelleet, että onpas tasainen kyyti.
Aika hyvin saat vaihtaa jos joka tilanteessa vaihdat nätimmin kuin Auris hybridi.
- IhaillenScodaa
Mielenkiintoista että seuraavat asiat ovat TM:n mielestä ihan ok, kun puhuvat että Octavia pitäisi olla referenssiauto..
Turhan jäykkä alusta. Pahat rengasäänet. Menneen ajan kojelauta ja sisusta. Huonot ksenonit. Älykkäiden valojen näennäisälykkyys. Heikkotasoinen kaukovaloavustin. Nykivä ja ärsyttävä liikkeellelähtö DSG:llä. Peruuttaminen siististi seinän viereen mahdotonta tai ärsyttävää. DSG:n kytkin luistaa hiljaa ajettaessa. Sammutusautomatiikan toiminta, koska käynnityminen normaalia äänekkäämpää Jos jälkipoltto päällä, hirveä puhallusmeteli minuutteja pysäköinnin jälkeen, ja kesällä heinikossa tulipalovaara, josta kyllä ohjekirja varoittaa. Huono näkyvyys. Pieleen kalibroitu polttoainetankin mittari. Pätkivä valojen ohjaus. Vikamerkkivalojen haamuilmoitukset. Levoton kaistavahti. CD-soitin jolla ei mitään virkaa, mutta asennettu. Narisevat kääntyvät peilit. Yliherkät parkkitutkat. Moottori tietysti valinta-asia, mutta tässä skodassa 77kW on TM:n mielestä ihan riittävä.
Hyvää TM totesi mm. polttoaineluukkuun kiinnitetty jääkaavin, joka on keskimääräistä parempilaatuinen. Hyvät kassikoukut. Pysäköintiavustimen toiminnan onnistumisprosentti on lähellä sataa.
Ajo-ominaisuuksien osalta "ei ole esiteltävänä mitään sirkustemppuja tai erityisiä bravuurinumeroita, mutta kaikki perusasiat ovat kunnossa."- Occu-13
"Aika paljon yksinäisyyttä" noin sanoi ICE AGE elokuvassa semikäsenytoli.
Mutta tässä Skodassa oli aika paljon negatiivisuutta, enemmän kuin positiivisuutta. Tarkoitan siis vikoja yllättävän paljon. - 2/2015
Occu-13 kirjoitti:
"Aika paljon yksinäisyyttä" noin sanoi ICE AGE elokuvassa semikäsenytoli.
Mutta tässä Skodassa oli aika paljon negatiivisuutta, enemmän kuin positiivisuutta. Tarkoitan siis vikoja yllättävän paljon.lähdekritiikki: "Pointti kommentissani, jonka näemmä missasit, oli edellisen kommentin selvä valhe, että Octavian polttoainekulut olisivat olleet yli euron suuremmat.
Polttoainekuluihin kuuluu myös käyttömaksu ja käyttövoimavero KOSKA ne ovat suoraan sidottuja siihen millä polttoaineella moottori toimii joten tietenkin ne pitää sisällyttää myös tuohon polttoainekuluihin.
Tai vaihtoehtoisesti otetaan se lopullinen kuluerä:
KÄYTTÖTESTIKULUT jossa Skoda oli 0.9 €/100km kalliimpi kuin Auris
KOKONAISKULUT jossa Skoda oli 3.5 €/100km kalliimpi kuin Auris
Ja se tuo farmariperä ei erota Octaviaa Aurisista, ostaja lokeroittaa ne samaan autoluokkaan, Aurisin farmari ja Octavian farmari. Samat ostajat niillä on.
- OCU TS 12
Todellisuudessa vikoja ei ollut lainkaan. Joku aivan mitätön pikkuriikkinen huollossa ilmaiseksi kiristettävä ruuvi ehkä oli. Verratkaa tuuliviirin ajo-ominaisuuksilla varustettuihin ruoste-Japseihin joissa jatkuvaa takuujuoksua huoltojonoihin.. TM kirjoittaa tilaajien mieliksi ihan mitä tilataan.
- whitetrashskoda
Niinpä teille typerille laiskamadoille ei ole mitään merkitystä pienillä eikä isoilla vioilla, samanlaista jälkeähän te teette itsekin siellä raksalla ja siivoushommissa.
- Banzai
Nissan King Cabin kromipuskurit ruostuu 2 vuotta vanhassa autossa. Tosi laadukasta tekoa.
- Never VW
Reilu 7 vuotta Accordilla, ei minkäälaista vikaa pelkät normihuollot.
- melutoosa
miten tälläisiä kukaan uskaltaa edes ostaa. uusi kone
https://www.youtube.com/watch?v=D5-AVU7bAVw
belaruskin käy nätimmin- älä viitsi iso mies
Siinä on sitten jotain vikaa.
Mutta väitätkö jullinjuntti, että ne kaikki miljoonat TDI-moottorit ovat samanlaisia? Häh? - se on pieni jullinjuntti
älä viitsi iso mies kirjoitti:
Siinä on sitten jotain vikaa.
Mutta väitätkö jullinjuntti, että ne kaikki miljoonat TDI-moottorit ovat samanlaisia? Häh?, jolla on pieni pili, mutta paljon aikaa.
- Himo Sumo Simo
Kannattaisi näin aluksi vaihtaa laturin vapaakytkin, ihan perusongelmia VAG autoissa.
- veganToyo
Auris hybrid on pikkurimpula Ocuun verrattuna. Ocu on auto, nautinnollinen ajaa - Auris hybrid pieni ja vikura, ei ajonautinnosta tietoakaan.
Oculla kuljetat kuormaa ja koko perheen, Auris hybridillä jää ainakin puolet lomavermeistä kotiin. Kaikenkaikkiaan autot ovat aivan eri luokkaa, niin kooltaan kuin kuljetuskapasiteetiltaan :- Ocu kouluarvosanana 9 1/2 ja Auris hybrid kouluarvosanana 5 1/2 .
On siis aivan turha vertailla, että kummalla autolla tulee autoilu halvemmaksi.- Hybridi ylivoimaa
Riippuu arvosteluperusteista. Minulla on Toyota Auris hybridi tilauksessa. Skoda Octaviaa en uskalla ostaa.
- whitetrashvag
Skeida (ja volsut yleensä) on karmean kankea ja tahmea ajettava, sisustus ja ulkonäkö suoraan 80-luvulta. Suomalaisten autotoimittajien sympatiat natsifirmoihin voi sitten jättää omaan arvoonsa. On tullut aika monta halpissakua ajettua vuokra-autona vuosien varrella, ja en ikinä moisia ostaisi vaivoikseni.
- huh hah hei
ei öljy syöppöä skodaa ikinä
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288651484063.html
tässä uusin 2015
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1420168455849.html
kaikki penäävät nyt noihin ongelma autoihin takuun pidennyksiä
Saksalaisen Auto Bildin tuore laaturaportti penää takuupidennyksiä.
Auto Bild Saksan tuoreessa laaturaportissa moititaan uusien autojen uutta ja hienoa tekniikkaa. Pahimmillaan uutuustekniikka pelaa koeajoissa erinomaisesti, mutta voi olla vikaherkkää vuosien mittaan.
Esimerkeiksi lehti nostaa muun muassa huonot nykyakut, Volkswagenin TSI-moottorien jakoketju- ja seitsenvaihteisen DSG-vaihteiston ongelmat sekä Mazdan kehnon ruosteeneston.
Ikävimmät viat ilmenevät kun autojen takuu on jo rauennut, eli noin kolmen-neljän vuoden ikäisenä. Lääkkeeksi tähän Auto Bild suosittelee erityisesti saksalaismerkeille takuuajan pidentämistä.
Auto Bildin tämänvuotisen laaturaportin kolmen parhaan automerkin kärki on:
1. Toyota (arvosana 2, asteíkko 1-5)
2. Mazda (arvosana 2,29)
3. Volvo (arvosana 3,33)- vitun sama
Poukkoileva peltipumpu nimeltä Tojo ei ole mikään auto.
- skeidaa tyrkkää
maailman suurin ja ravostetuin autonvalmistaja,voittaa mennen tullen huojuvan ämpäri muovisen sika kiikun
- salli nauraa
Mitäs muovia se Auriksen sisustus sitten on ja kumpikohan noista huojuu ja vaeltelee tien mukaan enemmän?
- whitetrashskeida
salli nauraa kirjoitti:
Mitäs muovia se Auriksen sisustus sitten on ja kumpikohan noista huojuu ja vaeltelee tien mukaan enemmän?
Skeida tärisee nimismiehenkiharoissa niin kuin vanha kupla, joka se alustarakenteensa mukaan onkin. Vieläkö on paikat hampaissa?
- hei hei julli
meluavaa kansanautoa idästä ei yksityiset enää osta,ei kukaan hullu maksa vanhanaikaisesta ura ja sivutuuli herkästä sämpylästä joka on laatuunsa nähden aivan liian kalliskin.kaiken lisäksi pompottaa.
Kyllähän tämä Folkkari touhu rupeaa olemaan melkoista meininkiä. Aikansa kait noita vielä saadaan tuupattua liising-autoiksi - mutta jonnekihan ne entiset leasing-autotkin pitää tuupata? Vai paaliinko nekin työnnetään 3 vuoden jälkeen?? Huh huh. Kyllä pitää olla leasing-vuokran kohtuullisen korkean, että tuo rupeaapi kannattamaan.
Nyt olis kyllä kilpailijoilla - varsinkin aasialaisilla pelin paikka! Muualla maailmassahan kilpaillaan jo yleisesti PITKÄLLÄ takuulla. Esim. Mitsubishillä on tuossa naapurimaassa Ruotsissa jo 8 vuoden takuu. Missä menee Suomi? Korealaisilla, Kialla 7 vuotta ja Hyundailla 5 vuotta.
tämä kannattaa lukea loppuun asti,taitaa olla tirkkosen kuvakin.
http://murobbs.muropaketti.com/threads/volkswagen-tsi-moottorien-ongelmat-ja-asiakkaiden-kusettaminen.878330/page-127- 2/2015
Arkaa asiaa Skodasta, alkää DSG miehet lukeko niin ei mene yöunet
- Hei hei Paula,
mennäänkö naimisiin?
T: Pate Mustajärvi
- julistettu pannaan
sama meno jatkuu nyt kaikkialla
ei öljy syöppöä skodaa ikinä
2014
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288651484063.html
tässä uusin 2015
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1420168455849.html
kaikki penäävät nyt noihin ongelma autoihin takuun pidennyksiä
Saksalaisen Auto Bildin tuore laaturaportti penää takuupidennyksiä.
Auto Bild Saksan tuoreessa laaturaportissa moititaan uusien autojen uutta ja hienoa tekniikkaa. Pahimmillaan uutuustekniikka pelaa koeajoissa erinomaisesti, mutta voi olla vikaherkkää vuosien mittaan.
Esimerkeiksi lehti nostaa muun muassa huonot nykyakut, Volkswagenin TSI-moottorien jakoketju- ja seitsenvaihteisen DSG-vaihteiston ongelmat sekä Mazdan kehnon ruosteeneston.
Ikävimmät viat ilmenevät kun autojen takuu on jo rauennut, eli noin kolmen-neljän vuoden ikäisenä. Lääkkeeksi tähän Auto Bild suosittelee erityisesti saksalaismerkeille takuuajan pidentämistä.
Auto Bildin tämänvuotisen laaturaportin kolmen parhaan automerkin kärki on:
1. Toyota (arvosana 2, asteíkko 1-5)
2. Mazda (arvosana 2,29)
3. Volvo (arvosana 3,33)- Paras ikinä
Mazda 6. Uutena suojattu ja briliantt-maalipinnakäsittely sekä penkkien lianestokäsittely. Kaikki saatu pääosin tinkittyä(käteisalennus)myyjäliikkeeltä.
Mustalla autolla ajettu 2 vuodessa melkein 90000km,ilman vikoja.
Viat: Jarrut vinkuivat edessä,herkistettiin ja puhdistettiin. Vilkkupoltin edessä vaihdettu.
- tosi tinkijä
Hehheh..saatu pääosin tingittyä. No voisitko täsmentää, mikä tuli oikeasti tingittyä?
Itse sain tingittyä pois 2000 euroa välirahasta uuteen autoon, kun olin pari viikkoa vastaamatta puhelimeen, kun kauppias yritti soitella. - Toiset.
Autot ovat luonnostaan suuntavakaita, Auris ei kuulu tähän joukkoon...
- muovinen kajakki
Mitäänsanomaton pompottava laveri toimimattomalla nykivällä hiipivällä dsg laatikolla oleva itäritsa ei kiinnosta kuin sulatoita.ärsyttävä koko kippa.peruutus tutkaa ja dsg.tä myöten.
- hah, pöljät
Aika heikkotasoista haukkumista autosta, mistä tuskin räkyttäjät tietävät mitään. Jospa aletaan vaikka arvonalennuksesta, itselläni arvo on noussut koko viiden vuoden käyttöajan. Hintalappu toki on laskenut, johtopäätös on se, että tämän palstan tyhjäpäät eivät edes ymmärrä, mikä on arvo, ja mikä on hinta. Jos hinnoista jatketaan , niin kymmenvuotias auto maksaa muutaman tonnin, eipö niissä eroja ole. Kalliimmat tippuvat nopeasti samaan tasoon kuin halvimmat. Eli, kalliimpien autojen arvo putoaa suhteessa enemmän kuin halpojen, ne säilyttävät paremmin arvonsa.M.O.T. Repikää siitä tyhmyyteenne, palstan räksyttäjät.
- Näin oikeassa elämäs
Neljä vuotta samalla Skodalla ja ei pienintäkään vikaa
- **** ***/***'
Autotestien ANALYSOINTI vaihtuu muutaman viestin jälkeen ANAALISOINNIKSI... sellaista on suomen autoharrastajien keskustelutekniikka- voi *********** *****' ***!
- jallupullo
Tyhmä aloitus. Kaksi ihan eri asiaa käyttövoiman kannalta. Ota sähköauto vielä kolmannneksi.
- djijdij
Octavia oli melko heikko esitys. Kulutus oli yhtä suuri kuin 10vuotta sitten dieseleillä. Öljyä piti lisätä, dsg heitti vapaalle (sitä ei yllättäen tutkittu testin jälkeen). Valot meni rikki yms vikoja. Ei voida puhua laadusta.
- Anonyymi
Eli sananvapaus pitäisi kieltää?
- eipärjää
Niin se vain kävi tässäkin testissä että Octavia diesel ei pärjännyt
- olet_sekaisin
Ei pärjännyt mille? Käyttötestissä ei ole verrokkeja, joille voisi pärjätä.
Mittauksissa ja loppuarvioissa Octavia oli huippuluokkaa, parempi kuin edellinen Toyota.
Lue se käyttötesti, ennen kuin mussutat p*skaa! - kuinkas
Se aussi-nainenkin kuoli siksi, että ei ollut huolehtinut jarruvalolamppujen toimivuutta! Kyllä ne kaikissa merkeissä tietääkseni kärähtävät muutaman vuoden välein, joskus yksittäinen uutenakin, se on lampunvalmistajan laadusta kiinni, ei Wv:stä!
Rekkakuskihan kertoo volkkarin pysähtyneen ilman jarruvaloja kerrotuin seurauksin.
Ihan samaa pashankauhantaa kaikki tyynni! - karmeita-ajettavia
Eihän nämä kipat oikeasti voikaan olla hyviä autoja, maksetut testitulokset vain kiiluvat jullin silmissä kun hän skeidukka kauppaan ryntää. Mustapekkakortti jää käteen elämässä, jos skeidukan harmeikseen ostaa. Meluaa, luikertaa, pomputtaa, hajoaa.
Jos aivan välttämättä haluaa harmeikseen suomen tylsimmän harmaa kovamuovikipan itäauton, skodan, se kannattaa käydä ostamassa vaikka Saksasta. Suomessa nuo hassut kippaset on aivan järjettömällä tavalla ylihinnoiteltu.
- Anonyymi
dsg on ainakin sama, eli ei ole voitu korjata vaikka trollit niin väittävät
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S607454- 1294190
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.293542- 212908
- 272503
- 232452
- 252050
- 472040
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3732022- 321958