Poikkihuilu ongelma!

Minttu79

Tota typerä kysymys mitä ääniä tulee kun soittaa periaatteessa ensin ala c:n ja sit huulilla korottaa ääniä niin mitä ääniä sielt tulee..??? Muistaakseni sielt tulee 4-5 eri korkeusasteisia ääniä. Ajattelin vaan et voisko niitä jotenkin käyttää muussa soitossa... Kiitos vastanneille!

6

528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huilisti 98

      joo toi on aika yleinen ongelma, ylä c: ja keski d:n väliin jäävät soundit ovat "kohtaus" linjan kanssa eri asteella. joten korkea A on matalampi kuin yleensä!! jos muita kysymyksiä niin pist tulee!

      • Minttu79

        Siis öö mä en oikein kauheesti tajunnu... no sen siitä saa ku on blondi siis.. mä ainakin koitin tarkottaa sitä että kun soitat ensin ala c:n eli kaikki läpät kii ja sitten pidät ne kii ja ylipuhallat aina vaan enemmän niin sieltä tulee eri ääniä niin tarkotin et mitä ääniä ne on..

        Mä en kauheesti oo perehtyny viel huiluun ku en sitä kauaa oo viel soittanu ku pääsoitin mul on foni ja siit tiieän vähän enemmän...


      • jazzmin
        Minttu79 kirjoitti:

        Siis öö mä en oikein kauheesti tajunnu... no sen siitä saa ku on blondi siis.. mä ainakin koitin tarkottaa sitä että kun soitat ensin ala c:n eli kaikki läpät kii ja sitten pidät ne kii ja ylipuhallat aina vaan enemmän niin sieltä tulee eri ääniä niin tarkotin et mitä ääniä ne on..

        Mä en kauheesti oo perehtyny viel huiluun ku en sitä kauaa oo viel soittanu ku pääsoitin mul on foni ja siit tiieän vähän enemmän...

        Huilusta tulee yläsävelsarjaa, niinku fonistakin. Ensin tulee oktaavi eli c2, sitten kvintti g2, toinen oktaavi eli c3, sitten pitäis tulla e3... enempää en muista. Kannattaa muuten kokeilla fonillakin. C:stä on helppo ja kokeile myös h:sta ja b:stä. Tekee hyvää soundille (fonilla) joskus niitä soitella!


      • svii
        jazzmin kirjoitti:

        Huilusta tulee yläsävelsarjaa, niinku fonistakin. Ensin tulee oktaavi eli c2, sitten kvintti g2, toinen oktaavi eli c3, sitten pitäis tulla e3... enempää en muista. Kannattaa muuten kokeilla fonillakin. C:stä on helppo ja kokeile myös h:sta ja b:stä. Tekee hyvää soundille (fonilla) joskus niitä soitella!

        totas tuli täs mieleen ku nyt on taas pitkän tauon siis tosi pitkän tauon jälkeen taas huilu kädessä.. eli en muista miten sitä soitetaan... löysin vanhoja vihkoja mut niis ei ollu ihan kaikkia tietoja... ekakski et sais oktaavii ylemmän äänen ni pitäkö puhaltaa vaan kovemmin vai onx siin joku juttu? ei nyt just tuu mieleen muit... mut pliis vastatkaa tohon jooko!?!


    • Anonyymi

      Huiluni F kieli ei toimi?!

    • Anonyymi

      Huiluni F kieli
      Kuulostaa veturilta joka on rikki

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe