Ahdas portti

Tie kadotukseen on lavea ja monet kulkevat sitä, mutta tie Taivasten valtakuntaan käy läpi ahtaan portin ja vain harvat menevät siitä

131

216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei näy

Mihin keskustelusi katosi helaripalstalla ?

• 00000000

• ei näy
        00000000 kirjoitti:

Veikkaan, että tarkoitat tätä keskustelua:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/13313694

Tuota juuri tarkoitin, ajattelinkin , että hän on poistanut sen. Mistä sinä sen löysit, vai otitko kopion ?

• 00000000
        ei näy kirjoitti:

Tuota juuri tarkoitin, ajattelinkin , että hän on poistanut sen. Mistä sinä sen löysit, vai otitko kopion ?

Osoite löytyi selaimeni sivuhistoriasta, kun olin keskustelussa mukana, ja niin ollen tulin ladanneeksi sivua moneen kertaan. Sitä en tiedä, miten onnistuin arvaamaan oikean keskustelun - ehkä siksi, että aloittajalla ei ole montaakaan tuoretta keskustelua Helluntailaisuus -palstalla.

Kopioimaan en sentään vielä ole viitsinyt ryhtyä :).

• 00000000

Tuo on oikein sanottu ja tärkeä huomio. Sen takia olisikin jokaisen hyvä jatkuvasti varmistaa, ettei olekin itse eksynyt oikealta Tieltä.

Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä (Joh. 14:6).

• Liikutan kieltäni

Kyllä näin on eikä ole tuomitsemistaka todeta tällainen Raamatussa seisova toteamus vaikka liberaalien "ajatuksiin" sellainenkin tulkintavaihtoehto mitä ilmeisemmin nyt tuleekin, synnintuntoahan se on tai siten vain paatunuttavalheen puolesta " tulkintataikuudensynnillä " synnin " taikomusyrityksiä" omasta ymmärryksestä pois mieltä kiusaamasta kun tietäähän sen ettei tottelemattomuudesta seuraa muuta kuin se, mitä tottelemattomuuden seurauksista Jumala Raamatussa ilmoittaa.

" Ketkä tekivät näin: kuulivat mutta nousivat kapinaan? Kaikki ne, jotka Mooseksen johtamina olivat lähteneet pois Egyptistä. Keille Jumala oli vihoissaan neljäkymmentä vuotta? Niille, jotka lankesivat syntiin ja joiden ruumiit sitten jäivät autiomaahan. Keille hän vannoi, etteivät he pääse hänen lepopaikkaansa? Niille, jotka eivät totelleet. Huomaamme näin, että perillepääsyn esti epäusko."

Hepr. 3: 16 - 19

Pohdittavaa ja " hintavertailua pääkoppaasi: Onko kristinuskon ja liberaaliuskon välillä sisällöllisiä eroja?

- Syntiin suhtauminen eroaako ollenkaan toisistaan?
      - Millainen on kristitty, millainen on liberaali?
      - Viisaan neitsyen vrbit ja substantiivit, tyhmän neitsyen verbit ja substantiivit?

Olivatko kysymykset haastavia pohtia? Kenties aivan liian vaikeita vastata? Lue Raamattua ja tai kuuntele niin löydät vankkoja todisteita ymmärryksellesi löytyykö näistä kahdesta uskomisen asenteesta Jumalaan eroavuuksia.

Tämä kirjoitus yleisesti kaikille.

• Niin se tie on Jeesus, ja se portti on Jeesus. Monesti kuitenkin tulee näitä portin- vartijoita, joista on sanottu että, "eivät itse mene, eivätkä sallisi meneväistenkään mennä". Vaikka se portti on ahdas niin jotkut tahtovat tehdä siitä vielä ahtaanman.

• 00000000

Juuri näin on. Nyt voisikin olla hyvä keskustella siitä, että mikä tuosta Jeesus-portista tekee ihmiselle niin ahtaan jo valmiiksi, ilman, että kukaan ihminen olisi siihen mitään lisäkynnyksiä rakennellut.

Miksi siis oikea tie on niin kapea ja portti iankaikkiseen elämään ahdas?

Omalta osaltani tiedän ainakin sen, että tässä maailmassa me olemme tottuneet ajatukseen siitä, että mitään ei voi saada lahjaksi, vaan kaikki tulee itse, omalla työnteolla ansaita. Kun nyt Jumala tahtoisi lahjoittaa meille iankaikkisen elämän, emme mitenkään voi käsittää sitä, ettei tuo vaadi meiltä mitään ansioita tai takaisinmaksua. Me emme millään tahtoisi vain avata sydäntämme Jeesukselle, ja sanoa: "Tule!". Yritämme kaikin tavoin itse siivota paikkoja, sisustaa vähän kauniimmin ja tapetoida tai maalata seiniä uudelleen, että saisimme itse piilotettua näkyviltä kaikkea sitä likaa, mitä meissä on. Sitten vasta kuvittelemme itse tehneemme itsemme kelvolliseksi Jeesuksen tulla.

Oikea tie on todella kapea. SIlle löytäneet ovat koko ajan vaarassa lipsua sekä lakihenkisyyden ojaan että liiallisen huolettomuuden ojaan. Lakihenkisyyden oja kutsuu erityisesti oman elämänsä parantajia ja toisten ihmisten elämien suurennuslasilla tarkkailijoita, kun taas liiallisen huolettomuuden oja houkuttelee niitä, jotka eivät ole halukkaita valvomaan omaa vaellustaan sen jälkeen, kun ovat oikealle tielle löytäneet. Kumpikin oja on syvä ja vaikea ylösnoustavaksi, kun lankeemus on tapahtunut.

• 00000000
        00000000 kirjoitti:

Juuri näin on. Nyt voisikin olla hyvä keskustella siitä, että mikä tuosta Jeesus-portista tekee ihmiselle niin ahtaan jo valmiiksi, ilman, että kukaan ihminen olisi siihen mitään lisäkynnyksiä rakennellut.

Miksi siis oikea tie on niin kapea ja portti iankaikkiseen elämään ahdas?

Omalta osaltani tiedän ainakin sen, että tässä maailmassa me olemme tottuneet ajatukseen siitä, että mitään ei voi saada lahjaksi, vaan kaikki tulee itse, omalla työnteolla ansaita. Kun nyt Jumala tahtoisi lahjoittaa meille iankaikkisen elämän, emme mitenkään voi käsittää sitä, ettei tuo vaadi meiltä mitään ansioita tai takaisinmaksua. Me emme millään tahtoisi vain avata sydäntämme Jeesukselle, ja sanoa: "Tule!". Yritämme kaikin tavoin itse siivota paikkoja, sisustaa vähän kauniimmin ja tapetoida tai maalata seiniä uudelleen, että saisimme itse piilotettua näkyviltä kaikkea sitä likaa, mitä meissä on. Sitten vasta kuvittelemme itse tehneemme itsemme kelvolliseksi Jeesuksen tulla.

Oikea tie on todella kapea. SIlle löytäneet ovat koko ajan vaarassa lipsua sekä lakihenkisyyden ojaan että liiallisen huolettomuuden ojaan. Lakihenkisyyden oja kutsuu erityisesti oman elämänsä parantajia ja toisten ihmisten elämien suurennuslasilla tarkkailijoita, kun taas liiallisen huolettomuuden oja houkuttelee niitä, jotka eivät ole halukkaita valvomaan omaa vaellustaan sen jälkeen, kun ovat oikealle tielle löytäneet. Kumpikin oja on syvä ja vaikea ylösnoustavaksi, kun lankeemus on tapahtunut.

Vielä pari sanaa itse portin ahtaudesta - miksi se onkaan niin ahdas?

Portti on ahdas, koska se todella vaatii ihmiseltä TÄYDELLISYYTTÄ. Jos mielimme siitä itse kulkea, meidän on elettävä KOKO elämämme täysin virheettä, ja noudatettava Jumalan tahtoa kaiken aikaa täydellisesti. Tämä on niin hirmuinen vaatimus, että omassa ylpeydessään suureksi kasvanut ihminen ei ikinä mahdu siitä kulkemaan.

Meidän tulee luopua jokaisesta sellaisesta ajatuksestakin, että meille muka jotenkin "kuuluisi" oikeus kulkea portista, tai että me voisimme jotenkin ansaita oikeuden kulkea siitä. Meidän on nöyrryttävä ottamaan vastaan totuus itsestämme. Totuus on, että ME EMME SIITÄ PORTISTA KULJE.

Ainoa lohtumme on, että joku on jo kulkenut siitä portista!

Jeesus opettaa (Mark. 10:26-27):

26 Opetuslapset olivat yhä enemmän ihmeissään ja kyselivät toisiltaan: "Kuka sitten voi pelastua?"
        27 Jeesus katsoi heihin ja sanoi: "Ihmiselle se on mahdotonta, mutta ei Jumalalle. Jumalalle on kaikki mahdollista."

Jumala ITSE on jo kulkenut tuosta portista! Pojassaan Jumala tuli ihmiseksi, ja eli virheettömän elämän noudattaen kaikessa Isän tahtoa. Hän ei lipsunut tieltä missään kohdassa. Ainoastaan Hänellä saattoi olla oikeus ja kyky kulkea portista.

Jumalan lupauksen mukaan me saamme nyt uskossamme "pukeutua Jeesukseen". Se tarkoittaa sitä, että Jumala ei enää lue meille tuomioksi sitä, että me emme tuosta portista mahdu. Jeesus on jo sovittanut meidät!

Ylistetty olkoon Herra Jeesus Kristus, että tämän meidän puolestamme teki! Meidän, jotka emme ole mitään muuta kuin tuottaneet murhetta Hänelle!

Nyt me saamme elää elämämme uskoen, että HÄN tekee meissä muutoksia. HÄN tekee meissä niitä Jumalan tahdon mukaisia tekoja. HÄN sisustaa meidän sydämemme itselleen mieluiseksi!

• näin on
        00000000 kirjoitti:

Vielä pari sanaa itse portin ahtaudesta - miksi se onkaan niin ahdas?

Portti on ahdas, koska se todella vaatii ihmiseltä TÄYDELLISYYTTÄ. Jos mielimme siitä itse kulkea, meidän on elettävä KOKO elämämme täysin virheettä, ja noudatettava Jumalan tahtoa kaiken aikaa täydellisesti. Tämä on niin hirmuinen vaatimus, että omassa ylpeydessään suureksi kasvanut ihminen ei ikinä mahdu siitä kulkemaan.

Meidän tulee luopua jokaisesta sellaisesta ajatuksestakin, että meille muka jotenkin "kuuluisi" oikeus kulkea portista, tai että me voisimme jotenkin ansaita oikeuden kulkea siitä. Meidän on nöyrryttävä ottamaan vastaan totuus itsestämme. Totuus on, että ME EMME SIITÄ PORTISTA KULJE.

Ainoa lohtumme on, että joku on jo kulkenut siitä portista!

Jeesus opettaa (Mark. 10:26-27):

26 Opetuslapset olivat yhä enemmän ihmeissään ja kyselivät toisiltaan: "Kuka sitten voi pelastua?"
        27 Jeesus katsoi heihin ja sanoi: "Ihmiselle se on mahdotonta, mutta ei Jumalalle. Jumalalle on kaikki mahdollista."

Jumala ITSE on jo kulkenut tuosta portista! Pojassaan Jumala tuli ihmiseksi, ja eli virheettömän elämän noudattaen kaikessa Isän tahtoa. Hän ei lipsunut tieltä missään kohdassa. Ainoastaan Hänellä saattoi olla oikeus ja kyky kulkea portista.

Jumalan lupauksen mukaan me saamme nyt uskossamme "pukeutua Jeesukseen". Se tarkoittaa sitä, että Jumala ei enää lue meille tuomioksi sitä, että me emme tuosta portista mahdu. Jeesus on jo sovittanut meidät!

Ylistetty olkoon Herra Jeesus Kristus, että tämän meidän puolestamme teki! Meidän, jotka emme ole mitään muuta kuin tuottaneet murhetta Hänelle!

Nyt me saamme elää elämämme uskoen, että HÄN tekee meissä muutoksia. HÄN tekee meissä niitä Jumalan tahdon mukaisia tekoja. HÄN sisustaa meidän sydämemme itselleen mieluiseksi!

Ihminen ei tule koskaan täydelliseksi. Se on ahdas portti, kun tarvitsee suurena syntisenä uskoa itsensä armosta autuaaksi. Ahdasportti on sama kuin uusisyntyminen. Sen portin taakse tarvitsee jättää oma pyhyys ja pahuus. Kaidalla tiellä tulee lankeamisia, mutta aina tarvitsee nousta ylös.

• Ana Lyysi

"Nyt voisikin olla hyvä keskustella siitä, että mikä tuosta Jeesus-portista tekee ihmiselle niin ahtaan jo valmiiksi, ilman, että kukaan ihminen olisi siihen mitään lisäkynnyksiä rakennellut."

Jos tunnustaudut uskovaksi, niin saat välittömästi "päiviräsäs"-kohtelun mediassa. Kuka haluaa asettaa itsensä jatkuvan pilkan- ja ivan kohteeksi.

Suomen mediassa ei hyväksytä ns. perinteistä kristinuskoa - puhumattakaan siitä, että ihminen tunnustautuu uskovansa Jeesukseen ja elää sitten sen mukaisesti. Koko printti- ja sähköisenmedian toimittajakunta on heti kilpailemassa kuka osaa ilkeimmin kirjoittaa ja puhua.

Uskovat kristityt ovat ainoa ihmisryhmä, joka on nykyään ns. vapaata riistaa eikä tasa-arvo koske meitä.

• 00000000

Näinpä siinä on käynyt. Ei se silti oikein ole, ja kerran tuleekin hetki, jolloin maailma kärsii oikeudenmukaisen tuomion. Tämä sana on varma, eikä se murene millään tavalla, vaikka suurin osa maailman ihmisistä unohtaisi sen.

• Oviaukion

Portti on Jeesuksen Kristuksen "kokoinen "

Joh.10: 7." Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi. 8. Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet. 9. Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen..."

Joh.14:6. "Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani..."

Hepr.10: 19." Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään, 20. jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta, 21. ja koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija", 22. niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä; 23. pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;.."

• Amen.

Ja ken vaeltaa, kuten hän vaelsi pysyy hänessä ja joka hänessä pysyy, pysyy elämässä.

Eläkäämme siis kuten hän elää tehden hänen tekojaan, kirkastaen näin Jumalaa.

8. Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni. (Joh 15:8)

• 00000000
        mikko.ainasoja kirjoitti:

Amen.

Ja ken vaeltaa, kuten hän vaelsi pysyy hänessä ja joka hänessä pysyy, pysyy elämässä.

8. Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni. (Joh 15:8)

"Eläkäämme siis kuten hän elää tehden hänen tekojaan,"

Ei se riitä, että teemme Hänen tekojaan. Ateistikin voi tehdä sellaisia tekoja ja muutoksia omassa elämässään, mitkä sinänsä ovat Jumalan tahdon mukaisia. Silti - jos ateisti ei ota vastaan Jumalan lupausta Jeesuksesta omana henkilökohtaisena vapahtajanaan, ateisti on aivan varmasti matkalla kadotukseen. Siinä tapauksessa kukaan ei ole sovittanut hänen syntisyyttään, joten hänen on sovitettava se sitten itse.

Pelkkien tekojen tekeminen ei siis riitä. Ensin on oltava usko, jolloin Jeesus tulee asumaan ihmiseen. Hän alkaa tehdä meissä niitä tekoja, joista uskomme Häneen näkyy. Ja se uskokin näkyy sitten muuten JUMALALLE - sitä ei ole tarpeen yrittää pumpata toisten ihmisten näkyville.

• 00000000 kirjoitti:

"Eläkäämme siis kuten hän elää tehden hänen tekojaan,"

Ei se riitä, että teemme Hänen tekojaan. Ateistikin voi tehdä sellaisia tekoja ja muutoksia omassa elämässään, mitkä sinänsä ovat Jumalan tahdon mukaisia. Silti - jos ateisti ei ota vastaan Jumalan lupausta Jeesuksesta omana henkilökohtaisena vapahtajanaan, ateisti on aivan varmasti matkalla kadotukseen. Siinä tapauksessa kukaan ei ole sovittanut hänen syntisyyttään, joten hänen on sovitettava se sitten itse.

Pelkkien tekojen tekeminen ei siis riitä. Ensin on oltava usko, jolloin Jeesus tulee asumaan ihmiseen. Hän alkaa tehdä meissä niitä tekoja, joista uskomme Häneen näkyy. Ja se uskokin näkyy sitten muuten JUMALALLE - sitä ei ole tarpeen yrittää pumpata toisten ihmisten näkyville.

Teot täytyy tietenkin tehdä uskossa, jotta ne ovat hänen tekojaan, mutta tekemättä niitä ei pidä jättää, eivätkä ne itse itseään tee.

Usko on kuollutta ilman tekoja, sillä teoissa me todistamme uskomme, kun usko saa meidät tekemään asioita, joita emme olisi muuten ikinä tehneet.

• 00000000

Teot täytyy tietenkin tehdä uskossa, jotta ne ovat hänen tekojaan, mutta tekemättä niitä ei pidä jättää, eivätkä ne itse itseään tee.

Usko on kuollutta ilman tekoja, sillä teoissa me todistamme uskomme, kun usko saa meidät tekemään asioita, joita emme olisi muuten ikinä tehneet.

No nyt sanoit mielestäni oikein. En ainakaan heti huomaa, että olisit tuossa sanonut mitään ilmeistä väärää. Kiitos siitä.

Silti haluan edelleen korostaa, että niiden tekojenkaan kautta emme voi ANSAITA pelastusta. Se annetaan edelleen pelkästään Jumalan armosta. Tätä on erittäin tärkeää pitää jatkuvasti sekä mielessä että esillä, koska muuten meidän omahyväinen ja itsekäs luontomme alkaa heti taas kuvittelemaan, että meidän täytyykin itse nyt alkaa kehittelemään niitä tekoja tai pumppaamaan itsestämme kaikenlaista "uskonnollista" käyttäytymistä. Silloin sorrumme välittömästi siihen harhaan, että olisimme sittenkin jotenkin ansainneet pelastuksen tai jotenkin maksaneet sitä Jumalalle takaisin. Näin ei voi koskaan olla.

Jumalan Laki ei anna meille voimaa tehdä tekoja. Se ainoastaan osoittaa meille, missä meidän elämämme jää koko ajan vajaiksi. Tuosta kertyvän velkamme sovittaa yksin Jeesus Kristus, ja tämän sovituksen vuoksi meidät katsotaan vanhurskaiksi. Tähän sovitukseen meidän on Hänessä pukeuduttava joka hetki uudestaan.

Vielä haluan alleviivata, että vaikka tekomme todistavatkin uskostamme, ne todistavat siitä yksin Jumalalle. Se myös riittää, sillä yksin Jumalalla on kyky nähdä meidän sydämiimme, ja punnita meidän tekomme. Meidän ei ole tarpeen taakoittaa itseämme jollakin käsittämättömällä velvoitteella johonkin jatkuvaan touhuamiseen, vaan voimme luottaa siihen, että Jumala johdattaa meidät sekä tahtomaan että myös tekemään asioita Hänen tahtonsa mukaan.

• ei näy

Amen.

" Eläkäämme siis kuten hän elää tehden hänen tekojaan "

Jeesuksen tärkein teko oli, että hän KUOLI syntiemme tähden.
        Et taida Mikko pystyä samaan.

• ei näy kirjoitti:

" Eläkäämme siis kuten hän elää tehden hänen tekojaan "

Jeesuksen tärkein teko oli, että hän KUOLI syntiemme tähden.
        Et taida Mikko pystyä samaan.

Tapahtukoon Jumalan tahto minun osalleni. Amen.

• ??????

Kuitenkin, ahdas portti on myös neulansilmä , josta kamelin pitäisi mahtua. Eli mahdoton on meidän rikkaiden käydä siitä lävitse.

• 00000000

Taisin tuolla edellä juuri todeta, että siitä on mahdoton kenenkään mennä lävitse - puhuttiinpa sitten portista tai vaikka neulansilmästä. Nämä ovat kaikki tällaisia vertauskuvallisia ilmaisuja, jotka kaikki kuvaavat Jumalan Lain vaatimuksia.

Asiaa ei auta sekään, että menisi ja myisi omaisuutensa ja jakaisi rahat köyhille - sillä edelleen on omalla kontolla kaikki ne asiat, missä on tehnyt väärin tai jättänyt tekemättä oikein. Niitä ei voi saada tekemättömiksi millään määrällä "hyviä tekoja".

Ainoastaan Jeesus siitä portista eli neulansilmästä voi käydä. Hän on synnitön, joten Hän yksin kykeni täyttämään Jumalan Lain. Jos me uskomme Häneen, niin Hänen ansiostaan Jumala ei enää pidä meitä vastaan sitä, ettemme ole eläneet Hänen tahtonsa mukaan.

• Nuo ovat kaksi aivan eri vertausta

Ahdas portti ei ole neulansilmä, vaan rikkauksiin mieltyneen ihmisen porttia se kuvaan ja joka on vieläkin pienempi, kuin tuo neulansilmä, joten voidaan siis sanoa, että älkää rakastako rikkauksianne , vaan Jumalaa.

Ei voi ihminen mitenkään palvella kahta isäntää, sillä toista hän kunnioittava ja toista halveksiva.

Sydämesi siis kääntyy joko toisee, tai toiseen, mutta molempiin se ei käänny. Tämä vertauksen selitys.

Ja tämä on vertauksen oppi, että älkää rakstako mammonaa, vaan Jumalaa.

• 00000000 kirjoitti:

Taisin tuolla edellä juuri todeta, että siitä on mahdoton kenenkään mennä lävitse - puhuttiinpa sitten portista tai vaikka neulansilmästä. Nämä ovat kaikki tällaisia vertauskuvallisia ilmaisuja, jotka kaikki kuvaavat Jumalan Lain vaatimuksia.

Asiaa ei auta sekään, että menisi ja myisi omaisuutensa ja jakaisi rahat köyhille - sillä edelleen on omalla kontolla kaikki ne asiat, missä on tehnyt väärin tai jättänyt tekemättä oikein. Niitä ei voi saada tekemättömiksi millään määrällä "hyviä tekoja".

Ainoastaan Jeesus siitä portista eli neulansilmästä voi käydä. Hän on synnitön, joten Hän yksin kykeni täyttämään Jumalan Lain. Jos me uskomme Häneen, niin Hänen ansiostaan Jumala ei enää pidä meitä vastaan sitä, ettemme ole eläneet Hänen tahtonsa mukaan.

Tuosta portista voidaan kyllä mennä, mutta harvat ne ovat, jotka siitä menevät.

Taivasten valtakunta on keskellämme, mutta kuka menee tuosta portista ja löytää sen? Hän joka kadottaa elänsä Jeesuksen Kristuksen tähden on sen löytävä ja joka näin löytää elämänsä on mennyt ahtaasta portista sisään ja tekee työtä Taivasten valtakunnassa.

Mutta monet estävät täällä toisiaan menemästä tuosta portista, kun eivät itse ole uskaltaneet siitä mennä, mutta se jolla ymmärrystä on, niin menköö siitä ahtaasta portista sisään ja löytäkööt sen mikä löydettävissä on.

Ja lopulta Taivasten valtakunnan perivät ne, jotka ovat siihen arvolliset.

Ja hyvä neuvo on tämä, että mene ja myy ylimääräinen osasi ja jakele köyhille, sillä tämä on menemistä ahtaasta portista, mutta tämäkään ei ole mitään, jollei ole oikeaa uskoa tässä mukana.

Kilvoitelkaa mennäksenne ahtaasta portista.

• 00000000

Tuosta portista voidaan kyllä mennä, mutta harvat ne ovat, jotka siitä menevät.

Taivasten valtakunta on keskellämme, mutta kuka menee tuosta portista ja löytää sen? Hän joka kadottaa elänsä Jeesuksen Kristuksen tähden on sen löytävä ja joka näin löytää elämänsä on mennyt ahtaasta portista sisään ja tekee työtä Taivasten valtakunnassa.

Mutta monet estävät täällä toisiaan menemästä tuosta portista, kun eivät itse ole uskaltaneet siitä mennä, mutta se jolla ymmärrystä on, niin menköö siitä ahtaasta portista sisään ja löytäkööt sen mikä löydettävissä on.

Ja lopulta Taivasten valtakunnan perivät ne, jotka ovat siihen arvolliset.

Ja hyvä neuvo on tämä, että mene ja myy ylimääräinen osasi ja jakele köyhille, sillä tämä on menemistä ahtaasta portista, mutta tämäkään ei ole mitään, jollei ole oikeaa uskoa tässä mukana.

Kilvoitelkaa mennäksenne ahtaasta portista.

"Tuosta portista voidaan kyllä mennä, mutta harvat ne ovat, jotka siitä menevät."

Yksin Jeesus on täyttänyt Jumalan Lain. Hän on ainoa, joka siitä portista "mahtui" kulkemaan. Me voimme päästä Taivasten valtakuntaan ainoastaan kulkemalla sinne Jeesuksessa, ts. uskomalla Häneen.

"Ja lopulta Taivasten valtakunnan perivät ne, jotka ovat siihen arvolliset."

EI. Yksi ainoa voi periä Taivasten valtakunnan: Jeesus Kristus. Me emme ole koskaan siihen "arvolliset", vaan ainoastaan Jeesuksessa meidät luetaan Taivasten valtakunnan osallisiksi.

"Ja hyvä neuvo on tämä, että mene ja myy ylimääräinen osasi ja jakele köyhille, sillä tämä on menemistä ahtaasta portista, mutta tämäkään ei ole mitään, jollei ole oikeaa uskoa tässä mukana."

Hyvä, että korostit tuossa uskoa, mutta silti tuo on vain yksi Jeesuksen antama esimerkki. Se ei ole mikään välttämätön edellytys ihmisen taivaaseen pääsemiselle, eikä noinkaan tekemällä ole mahdollista ansaita oikeutta iankaikkiseen elämään. Jeesuksen rikkaalle miehelle antama ohje myydä kaikki ja jakaa rahat köyhille kuvastaa enemmänkin sitä mielenlaatua, millä meidän tulee suhtautua rahaan ja kaikkeen omistamaamme - se ei ole käsky, jonka perusteella jokaisen tulee heti luopua kaikesta omastaan.

• Sivuhuom!

Neulansilmä oli Jerusalem muurissa ollut ahdasportti. Siitä ei päässyt läpi kameli, vaan sen kuorman piti purkaa ja kamelin käydä kontaten siitä läpi.

Tuo Jeesuksen vertaus kertoo siis, että Neulansilmästä voi mennä läpi, mutta pitää purkaa kaiken muus pois ja mennä sitten kontaten läpi.

Jerusalemin muurissa, kuten tuolloin kaikkien kaupunkien, muurissa oli myös muita ahtaita portteja. Oli mm. yöportti. Siitä ei päässyt läpi kuin koira ja ihminen niin, että riisui ensin varusteensa, pani köyden varusteisiinsa kiinni, ryömi portista läpi ja sitten veti köydestä tavaransa.

• lopeta tarujen jakam

höpöhöpö selaisia portteja ei muurissa ollut ne on keksittyjä satuja tuolaliset.

• alkuun

>>>>>>>>>>>>>Neulansilmä oli Jerusalem muurissa ollut ahdasportti. Siitä ei päässyt läpi kameli, vaan sen kuorman piti purkaa ja kamelin käydä kontaten siitä läpi.

Tuo Jeesuksen vertaus kertoo siis, että Neulansilmästä voi mennä läpi, mutta pitää purkaa kaiken muus pois ja mennä sitten kontaten läpi.

Jerusalemin muurissa, kuten tuolloin kaikkien kaupunkien, muurissa oli myös muita ahtaita portteja. Oli mm. yöportti. Siitä ei päässyt läpi kuin koira ja ihminen niin, että riisui ensin varusteensa, pani köyden varusteisiinsa kiinni, ryömi portista läpi ja sitten veti köydestä tavaransa.

• iso mies ihmettelee

Ihmetyttää nämä uskovien erilaiset käsitykset samasta asiasta. Aika usein tälläiset Jeesuksen moitteet mammonan palvonnasta selitetään ihmeellisillä vertauksilla ja melkein poikkeuksetta aina niin , ettei rahapussin nyörejä tarvitse löysätä vaan oikeastaan ihan päinvastoin.

• pieni mies kysyy
        iso mies ihmettelee kirjoitti:

Ihmetyttää nämä uskovien erilaiset käsitykset samasta asiasta. Aika usein tälläiset Jeesuksen moitteet mammonan palvonnasta selitetään ihmeellisillä vertauksilla ja melkein poikkeuksetta aina niin , ettei rahapussin nyörejä tarvitse löysätä vaan oikeastaan ihan päinvastoin.

Mitä et ihmettele?

• Shalom

Ja kannattaa mennä ihan paikan päälle Jerusalemiin ja Israeliin.
        Siellä Raamattu kirjaimellisesti alkaa elää....

• iso mies
        pieni mies kysyy kirjoitti:

Mitä et ihmettele?

Se on sivuasia tässäkin tapauksessa.

• pieni mies kysyy
        iso mies kirjoitti:

Se on sivuasia tässäkin tapauksessa.

Toivottavasti ei kuitenkaan koko elämässäsi.

• Kumpaakin kokenut

Eikös se niin ole että uskon teot on merkki siitä että usko on elävää?

Se on vähän niin että puuhun on tultava hedelmiä tai ei pääse kulkijat nauttimaan puun hedelmistä?

Jeesus kirosi jonkun puun kun kulki sen ohi ja huomasi ettei ole mitään tuottanut hedelmää ja Hänellä ja opetuslapsilla taisi olla hyvien tekojen nälkä/oikea nälkä, jonka poistamiseksi tarvitan evästä, tässä tapauksessa puun kantamaa hedelmää?

Jos veljelläsi on vähän rahaa ruokaan niin sanotko hänelle että voi paksusti ja menet kauppaan ostamaan itsellesi 2 muovikassillista ruokaa ja juotavaa mitä ihanimipia herkkuja saadaksesi mahasi täyteen vai menetkö kauppaan ja ostat 2 kassia evästä ja viet toisen muovipussillisen nälässä salaa itkevälle köyhälle veljellesi?

Jos on alkoholia juova tapaus niin siitten sellaisen lapsille.

• Joka tapauksessa itse Jeesus on sanonut,, että vain HARVAT menevät ahtaasta portista läpi taivaan kotiin. Voi olla niin, että monet luulevat olevansa menossa kapeaa tietä, mutta vain harva heistä menee sitä oikeasti.

Voi ajatella siten, että kuikin määrittelee itse mikä on se kapea tie, mutta Jeesus on määritellyt sen varmaan jo paljon aiemmin. Siksi monet tulevat pettymään totuuden hetkellä. Ehkä on kyse ikään kuin lottovoitosta; suurin osa ei voita pääpottia, mutta joku aina silloin tällöin. Muut jäävät ruikuttamaan.

• helsinkijokkeri kirjoitti:

Joka tapauksessa itse Jeesus on sanonut,, että vain HARVAT menevät ahtaasta portista läpi taivaan kotiin. Voi olla niin, että monet luulevat olevansa menossa kapeaa tietä, mutta vain harva heistä menee sitä oikeasti.

Voi ajatella siten, että kuikin määrittelee itse mikä on se kapea tie, mutta Jeesus on määritellyt sen varmaan jo paljon aiemmin. Siksi monet tulevat pettymään totuuden hetkellä. Ehkä on kyse ikään kuin lottovoitosta; suurin osa ei voita pääpottia, mutta joku aina silloin tällöin. Muut jäävät ruikuttamaan.

Kyse on itsensä taivuttamisesta Jumalan kuuliaisuuteen jota rakas veljemme Paavali vertaa myös juoksuun, ja sanoisin, että ennemmin sen kaltainen suoritus on kyseessä, kuin arpapeli.

• mikko.ainasoja kirjoitti:

Kyse on itsensä taivuttamisesta Jumalan kuuliaisuuteen jota rakas veljemme Paavali vertaa myös juoksuun, ja sanoisin, että ennemmin sen kaltainen suoritus on kyseessä, kuin arpapeli.

Niin, otin arpapelin sen takia, että niin MONI on mielestään menossa kapeaa tietä taivaaseen, mutta vain HARVA läpi menee.

Kuka sen sitten määrittelee mitä siihen sisältyy miten Jumalan kuuliaisuuteen pitää taipua?

• timpuri stadista
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Niin, otin arpapelin sen takia, että niin MONI on mielestään menossa kapeaa tietä taivaaseen, mutta vain HARVA läpi menee.

Kuka sen sitten määrittelee mitä siihen sisältyy miten Jumalan kuuliaisuuteen pitää taipua?

Mene rautakauppaan ja osta nippu rautalankaa ja sivarit.
        Vääntele niillä rautalangoista mieleisesi vastaus itsellesi tuohon kysymykseesi. Muista, ettet lopeta ennen kuin varmasti olet vastauksesi kanssa yhtä mieltä.

• totta on

Olet oikeassa ainasoja. Meidän on taivuttava Jumalan Sanan alamaisuuteen. Se on niin ahdas portti, että harvat siitä sisään menevät.

• timpuri stadista kirjoitti:

Mene rautakauppaan ja osta nippu rautalankaa ja sivarit.
        Vääntele niillä rautalangoista mieleisesi vastaus itsellesi tuohon kysymykseesi. Muista, ettet lopeta ennen kuin varmasti olet vastauksesi kanssa yhtä mieltä.

TIMPURI, joo. Tiedän kyllä elämän varrella oppineena vastauksen: kullakin on oma kapea tie, joka levenee aina tarpeen tullen. Pientä lipsumista on ollut havaittavissa kaikkien kohdalla. Sen takia niin moni tulee pettymään: olisi pitänyt enemmän taipua.

• 00000000
        totta on kirjoitti:

Olet oikeassa ainasoja. Meidän on taivuttava Jumalan Sanan alamaisuuteen. Se on niin ahdas portti, että harvat siitä sisään menevät.

Sanoit väärin. Se on niin ahdas portti, että siitä ei YKSIKÄÄN meistä mene läpi. Siitä voi mennä läpi ainoastaan se, joka TÄYDELLISESTI noudattaa Jumalan tahtoa. Tällainen ihminen oli ainoastaan ihmiseksi tullut Jumalan Poika.

• helsinkijokkeri kirjoitti:

jokkeri sanoi :

• Teeeeet

Nyky uskomuksen mukaan harvat menevät lavealle tielle ja monet ovat päässeet armosta ahtaasta portista. Niin sanoma on käännetty nyky uskon mukaan. Se on todella suurta eksytystä ja valhe armoa.

• Tämä ei tosiaan taida olla nyky seurakunnille sitä mielekästä pohdittavaa, että lopulta vain harvat tulevat selviämään.

Mutta arvokasta tämä olisi ymmärtää.

• 00000000

Tämä ei tosiaan taida olla nyky seurakunnille sitä mielekästä pohdittavaa, että lopulta vain harvat tulevat selviämään.

Mutta arvokasta tämä olisi ymmärtää.

No, jos nyt taas vilkaisemme, mitä Raamattu asiasta sanoo, niin Ilm. 7:9-14 sanoo näin:

"9 Tämän jälkeen näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei kukaan kyennyt sitä laskemaan. Siinä oli ihmisiä kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista, ja he puhuivat kaikkia kieliä. He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään valkeat vaatteet ja kädessään palmunoksa
        10 ja huusivat kovalla äänellä: -- Pelastuksen tuo meidän Jumalamme, hän, joka istuu valtaistuimella, hän ja Karitsa!
        11 Kaikki enkelit seisoivat valtaistuimen, vanhinten ja neljän olennon ympärillä, ja he heittäytyivät kasvoilleen valtaistuimen eteen ja osoittivat Jumalalle kunnioitustaan
        12 sanoen: -- Aamen. Ylistys ja kirkkaus, viisaus, kiitos, kunnia, valta ja voima meidän Jumalallemme aina ja ikuisesti! Aamen.
        13 Yksi vanhimmista kysyi minulta: "Keitä nämä valkeavaatteiset ovat? Mistä he ovat tulleet?"
        14 Minä vastasin: "Herra, sinä sen tiedät." Hän sanoi minulle: -- Nämä ovat päässeet suuresta ahdingosta. He ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä."

... eli ei se nyt ehkä ihan niinkään "harva" ole se perille pääsevien joukko, jos tuota jaetta 9 on uskominen.

Se toki on tärkeää ymmärtää, että kaikki eivät sinne pääse, koska eivät tahdo myöntää syntisyyttään, ja sitä, että tarvitsevat Jeesusta Vapahtajanaan jatkuvasti.

Me emme todellakaan voi osoitella ympäriltämme ihmisiä, jotka pääsevät ja jotka eivät pääse Taivaaseen. Sen voi tehdä yksin Jumala, ja kenellekään Hän ei tätä valtaansa jaa.

• 00000000 kirjoitti:

No, jos nyt taas vilkaisemme, mitä Raamattu asiasta sanoo, niin Ilm. 7:9-14 sanoo näin:

"9 Tämän jälkeen näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei kukaan kyennyt sitä laskemaan. Siinä oli ihmisiä kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista, ja he puhuivat kaikkia kieliä. He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään valkeat vaatteet ja kädessään palmunoksa
        10 ja huusivat kovalla äänellä: -- Pelastuksen tuo meidän Jumalamme, hän, joka istuu valtaistuimella, hän ja Karitsa!
        11 Kaikki enkelit seisoivat valtaistuimen, vanhinten ja neljän olennon ympärillä, ja he heittäytyivät kasvoilleen valtaistuimen eteen ja osoittivat Jumalalle kunnioitustaan
        12 sanoen: -- Aamen. Ylistys ja kirkkaus, viisaus, kiitos, kunnia, valta ja voima meidän Jumalallemme aina ja ikuisesti! Aamen.
        13 Yksi vanhimmista kysyi minulta: "Keitä nämä valkeavaatteiset ovat? Mistä he ovat tulleet?"
        14 Minä vastasin: "Herra, sinä sen tiedät." Hän sanoi minulle: -- Nämä ovat päässeet suuresta ahdingosta. He ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä."

... eli ei se nyt ehkä ihan niinkään "harva" ole se perille pääsevien joukko, jos tuota jaetta 9 on uskominen.

Se toki on tärkeää ymmärtää, että kaikki eivät sinne pääse, koska eivät tahdo myöntää syntisyyttään, ja sitä, että tarvitsevat Jeesusta Vapahtajanaan jatkuvasti.

Me emme todellakaan voi osoitella ympäriltämme ihmisiä, jotka pääsevät ja jotka eivät pääse Taivaaseen. Sen voi tehdä yksin Jumala, ja kenellekään Hän ei tätä valtaansa jaa.

Minä itse saan kyllä Hengeltä pian muistuksen, jos ajattelen tätä maailman aikaa liian suopeasti, että olen eksynyt ajatuksiltani.

Olkaa tekin varovaisia.

Tuo joukko on kyllä suuri, mutta jos laitamme sen koko ihmiskunnan viereen, niin siinä ei ole uskoakseni kuin rippeet siitä.

Ihmisellä on ymmärrettävästi taipumus ajatella tuota joukkoa kovin suureksi, jo sen vuoksi, että silloin itsekkin saa enemmän tilaa omille toimelleen ja haluilleen, kun Jumalan aroma itse laajennetaan.

Mutta älkää pettäkö itsenne, sen vuoksi, että saatte toimia oman päänne mukaan, sillä se varma tapa eksyä oikeasta Jumalan armosta ja rakkaudesta.

Vilpittömyys on tärkeää, jotta saattaa löytää elämään.

• 00000000

Minä itse saan kyllä Hengeltä pian muistuksen, jos ajattelen tätä maailman aikaa liian suopeasti, että olen eksynyt ajatuksiltani.

Olkaa tekin varovaisia.

Tuo joukko on kyllä suuri, mutta jos laitamme sen koko ihmiskunnan viereen, niin siinä ei ole uskoakseni kuin rippeet siitä.

Ihmisellä on ymmärrettävästi taipumus ajatella tuota joukkoa kovin suureksi, jo sen vuoksi, että silloin itsekkin saa enemmän tilaa omille toimelleen ja haluilleen, kun Jumalan aroma itse laajennetaan.

Mutta älkää pettäkö itsenne, sen vuoksi, että saatte toimia oman päänne mukaan, sillä se varma tapa eksyä oikeasta Jumalan armosta ja rakkaudesta.

"Minä itse saan kyllä Hengeltä pian muistuksen, jos ajattelen tätä maailman aikaa liian suopeasti, että olen eksynyt ajatuksiltani."

En epäile sitä. Kyllä Jumala puhuu meille itse kullekin sekä sanassaan, luomakunnassaan että Henkensä kautta meidän sydämessämme ja omatunnossamme.

"Tuo joukko on kyllä suuri, mutta jos laitamme sen koko ihmiskunnan viereen, niin siinä ei ole uskoakseni kuin rippeet siitä."

Voi olla, mutta en halua liiaksi ajatella tuota asiaa, sillä se ikäänkuin houkuttelee minua arvioimaan sitä, ketkä kaikki siinä joukossa ovat, ja ketkä eivät ehkä olekaan. Sitä en saa tehdä, vaikka mikä olisi. Tärkeintä on huolehtia siitä, että olen itse siinä joukossa. Sitä saa tarkastella ihan tarpeeksi aralla sydämellä, ilman, että alkaisi miettiä muiden pääsyä siihen joukkoon.

• LUKEKAA tämä

Olkaa tekin varovaisia.

"Minä itse saan kyllä Hengeltä pian muistuksen, jos ajattelen tätä maailman aikaa liian suopeasti, että olen eksynyt ajatuksiltani."
        Kirjoitit tosi hyvin tuossa m.a.
        Itse olen juuri näinä päivinä saanut Pyhältä Hengeltä muistutuksen, koska olen ollut vähän huolissani ja pahalla mielellä.
        Jos Pyhä Henki ei olisi muistuttanut olisin saattanut ottaa taakat päälleni ja vaikka masentua.
        Pyhä Henki antoi sanat ajatuksiini ja ne kuuluvat näin:" Sinä olet tehnyt minulle tiettäväksi elämän tiet ja minä teen Sinulle tiettäväksi kiitoksen kanssa omat murheeni ja huoleni."
        Otin mielelläni vastaan tuon muistutuksen ja puhuin Jumalalle nuo saamani sanat.
        Tapahtui niin, että murheet ja huolet pyyhkiytyivät ja nyt olen aivan iloinen. Usko on ihmeellinen LAHJA. Se TOIMII ja on suurta armoa, että Jumala pelastaa meidät synnin kahleilta.

• LUKEKAA tämä

Useat jättävät portin raolleen, jotta saisivat käväistä entisissä. Se ei kylläkään tuo onnistunutta lopputulosta, vaan nuo jatkavat synnin tekemistä loppuun asti. On vaarallista kuvitella, että portista voi kulkea ees ja taas.
      Ahtaan portin sulkeuduttua ei ole paluuta entiseen. Sen kertoo Jumalan opetus. Joka on jättänyt portin raolleen ei todellisuudessa ole tietoinen tuosta Jumalan opista, eikä näin ollen ole koskaan astunut ahtaasta portista sisään.
      Tämän päivän uskonto on pelkää kulissia. Vanha uskonto katkaisee kaikki siteet takaa. Kulissi uskonto pitää siteet voimassa väittäen armon olevan pelastus syntiselle. Ei, armo ei ole pelastus syntiselle, vaan armo pelastaa synnistä.

• pitkät höpinät out

Hienoa että on synnittömiäkin. Jeesus kyllä arvosti lyhyttä rukousta , armahda minua syntistä tai jotain tuohon malliin.

• Tässä kirjoituksessa on paljon asiaa ja kaikkien tulisi kavahtaa, sitä että eivät sorru seuraaviin sananlaskuihin sopiviksi, "Pesty sika rypee ja koira palaa omalle oksennukselleen,"

Etsikää Taivasten valtakuntaa aina täydestä sydämestänne.

• 00000000
        pitkät höpinät out kirjoitti:

Hienoa että on synnittömiäkin. Jeesus kyllä arvosti lyhyttä rukousta , armahda minua syntistä tai jotain tuohon malliin.

Näin se on. YKSIKÄÄN meistä ei ole synnitön, eikä meistä tämän elämän aikana synnittömiä tule. Vaikka "minä" onkin meissä Jeesukseen uskovissa se meidän henkemme, jota Jeesuksen ansiosta ei enää tuomita, niin silti syntinen lihamme on edelleen osa meitä, emmekä me sen vaikutuksesta pääse eroon ennen kuin lihamme kuolee maanpäällisen elämämme päättyessä.

Minusta tuntuu, että nimim. "LUKEKAA tämä":n ajatus perustuu pelkästään väärinkäsitykselle siitä, mikä tuo mainittu "portti" on. Ihmisen uskoontulo ei suinkaan ole tuosta portista kulkemista. Kyse on Taivaan valtakunnan portista, ja siitä voi kulkea vain täydellisen synnitön, ts. ainoastaan Jumalan Lakia täydellisestä noudattanut ihminen. Koska me emme siitä voi kulkea, Jumalan Poika tuli ihmiseksi ja kulkemaan siitä portista ( = elämään synnittömän elämän), että meidät voitaisiin Häneen pukeutuneina lukea vanhurskaiksi ja siis kelvollisiksi Taivaan valtakuntaan.

• 00000000

Tässä kirjoituksessa on paljon asiaa ja kaikkien tulisi kavahtaa, sitä että eivät sorru seuraaviin sananlaskuihin sopiviksi, "Pesty sika rypee ja koira palaa omalle oksennukselleen,"

Ehkä siinä oli jotain asiaa, mutta myös sen verran virhettä, että valitettavasti se ei johda ihmisiä totuuteen.

Ei uskoontulo tee ihmisestä synnitöntä. Uskoontulo ainoastaan tekee ihmisen osalliseksi Jumalan lupauksesta, jonka mukaan ihmisen syntisyys on Jeesuksessa sovitettu. Syntisyytemme roikkuu lihassamme mukana tasan niin kauan, kuin me elämme, ja se myös vaikuttaa meidän teoissamme ja tekemättä jättämisissämme loppuun saakka.

Minä tiedän, että esim. sinä uskot olevasi synnitön ihminen, mutta se ei ole totta. Jumala toki tekee meissä myös oikeita tekoja, mutta emme me edes uskoon tultuamme ole koko ajan kiinnostuneita tekemään vain sitä, mitä Jumala tahtoo. Me teemme yhtä ja toista sellaista, mitä Jumala ei tahtoisi, ja myös jätämme tekemättä kaikenlaista sellaista, mikä meidän tulisi tehdä.

Kenenkään ei tule valehdella itselleen elävänsä synnitöntä elämää, vaikka olisikin kerran tullut uskoon!

• LUKEKAA tämä

Tässä kirjoituksessa on paljon asiaa ja kaikkien tulisi kavahtaa, sitä että eivät sorru seuraaviin sananlaskuihin sopiviksi, "Pesty sika rypee ja koira palaa omalle oksennukselleen,"

Ihmisiä on opetettu väärin. On opetettu, että ihminen pelastuu armosta. Ei ole opetettu sitä, että se on armoa, että ihminen pelastuu synniltä. Synti tuo sairaudet ja onnettomat ja raskaat olot ja taakat ja nuo taakkojen alla vaikeroivat uskovat pelastuvansa armosta. Armo pelastaa synnin tuhoila. Armo ei jätä ihmistä synnin tuhottavaksi, vaan pelastaa siltä.
        Esim. nimimekki 00000000 on väärän opetuksen niellyt ja nyt jakaa sitä muille.

• 00000000
        LUKEKAA tämä kirjoitti:

Ihmisiä on opetettu väärin. On opetettu, että ihminen pelastuu armosta. Ei ole opetettu sitä, että se on armoa, että ihminen pelastuu synniltä. Synti tuo sairaudet ja onnettomat ja raskaat olot ja taakat ja nuo taakkojen alla vaikeroivat uskovat pelastuvansa armosta. Armo pelastaa synnin tuhoila. Armo ei jätä ihmistä synnin tuhottavaksi, vaan pelastaa siltä.
        Esim. nimimekki 00000000 on väärän opetuksen niellyt ja nyt jakaa sitä muille.

Höpö höpö. Aloita nyt vaikka lukemalla Ef. 2:8, jossa sanotaan:

"Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja."

Sille en voi mitään, jos sinun hengellisessä kodissasi ei ole opetettu totuutta, mutta kyllä sitä jossain vielä on opetettu - mm. luterilaisessa kirkossa, johon minä kuulun!!!

Sitä paitsi; noin se asia Raamatussa sanotaan. Eikö Raamattu kenties olekaan sinulle totuus?

• LUKEKAA tämä
        00000000 kirjoitti:

Höpö höpö. Aloita nyt vaikka lukemalla Ef. 2:8, jossa sanotaan:

"Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja."

Sille en voi mitään, jos sinun hengellisessä kodissasi ei ole opetettu totuutta, mutta kyllä sitä jossain vielä on opetettu - mm. luterilaisessa kirkossa, johon minä kuulun!!!

Sitä paitsi; noin se asia Raamatussa sanotaan. Eikö Raamattu kenties olekaan sinulle totuus?

Jumala pelastaa antamalla uskon. Se tarkoittaa USKOA Jeesukseen. Joka on saanut lahjaksi uskon Jeesukseen ei tee Jeesuksen vastaisia tekoja.
        Juorusiko Jeesus, panetteli, syyttikö, varastiko ja niin edelleen. Jos sinä uskoisit, niin sinä tekisit samoin kuin Jeesus. Et puuttuisi sinulle kuulumattomiin. Et opettaisi ennen kuin itse olet saanut oppia.
        Uskon lahja muuttaa ihmisen Jeesuksen kaltaisuuteen. On se ihmeellinen asia tuo usko, mutta sitä ei ymmärrä kovinkaan monet. Ajattele, pelkkä uskominen Jeesuksen käskyihin, neuvoihin ja opastuksiin muuttaa ihmisen niin, että tämä ei ole enää vanhan Aadamin kuva. Muuttuu viimeisen Aadamin kuvaksi. Viimeinen Aadam ei tee syntiä ja totisesti on ihana elää ilman synnin painolastia.

• 00000000
        LUKEKAA tämä kirjoitti:

Jumala pelastaa antamalla uskon. Se tarkoittaa USKOA Jeesukseen. Joka on saanut lahjaksi uskon Jeesukseen ei tee Jeesuksen vastaisia tekoja.
        Juorusiko Jeesus, panetteli, syyttikö, varastiko ja niin edelleen. Jos sinä uskoisit, niin sinä tekisit samoin kuin Jeesus. Et puuttuisi sinulle kuulumattomiin. Et opettaisi ennen kuin itse olet saanut oppia.
        Uskon lahja muuttaa ihmisen Jeesuksen kaltaisuuteen. On se ihmeellinen asia tuo usko, mutta sitä ei ymmärrä kovinkaan monet. Ajattele, pelkkä uskominen Jeesuksen käskyihin, neuvoihin ja opastuksiin muuttaa ihmisen niin, että tämä ei ole enää vanhan Aadamin kuva. Muuttuu viimeisen Aadamin kuvaksi. Viimeinen Aadam ei tee syntiä ja totisesti on ihana elää ilman synnin painolastia.

Et sinä tee kaikkea mitä sinun pitäisi tehdä. Ainoa toivosi on se, että saat jatkuvasti elää siinä sovituksessa, että Jeesus on sovittanut sinun puutteellisiksi jäävät tekosi.

Sano nyt vielä jotain, niin saat sitten viimeisen sanasi - sitähän sinä kuitenkin itsellesi hingut.

• LUKEKAA tämä
        00000000 kirjoitti:

Et sinä tee kaikkea mitä sinun pitäisi tehdä. Ainoa toivosi on se, että saat jatkuvasti elää siinä sovituksessa, että Jeesus on sovittanut sinun puutteellisiksi jäävät tekosi.

Sano nyt vielä jotain, niin saat sitten viimeisen sanasi - sitähän sinä kuitenkin itsellesi hingut.

Saakoon Jeesus viimeiset sanat. Jeesus käskee meidän tulla taivaallisen Isän kaltaisiksi ja et edes sinä voi väittää Isän olevan syntiin lankeileva.
        Ei Jeesus missään kerro antavansa sellaisen armon, joka jättää ihmisen syntiseksi. Ei edes publikaani väitä sellaista armoa kohdalleen tulleen ja siksi pyysi Jumalaa pelastamaan syntiseltä luonnoltaan. Jumala armahttaa syntinsä hylkäävät ja vapauttaa synnistä. Puhblikaanit ja portotkin ovat lähempänä totuutta kuin kirjanoppineet.

• matchi
        LUKEKAA tämä kirjoitti:

Saakoon Jeesus viimeiset sanat. Jeesus käskee meidän tulla taivaallisen Isän kaltaisiksi ja et edes sinä voi väittää Isän olevan syntiin lankeileva.
        Ei Jeesus missään kerro antavansa sellaisen armon, joka jättää ihmisen syntiseksi. Ei edes publikaani väitä sellaista armoa kohdalleen tulleen ja siksi pyysi Jumalaa pelastamaan syntiseltä luonnoltaan. Jumala armahttaa syntinsä hylkäävät ja vapauttaa synnistä. Puhblikaanit ja portotkin ovat lähempänä totuutta kuin kirjanoppineet.

kuulehans kultapieni kun, se on tämä loppuelämä sitä aikaa kun me tullan Jeesuksen kaltaiseksi

joka päivä alistetaa oma tahto Jumalan tahdon alle niin että häivy palstalta harhaoppinen uudelleenkastaja

• LUKEKAA tämä
        matchi kirjoitti:

kuulehans kultapieni kun, se on tämä loppuelämä sitä aikaa kun me tullan Jeesuksen kaltaiseksi

joka päivä alistetaa oma tahto Jumalan tahdon alle niin että häivy palstalta harhaoppinen uudelleenkastaja

En ole uudelleen kastaja, enkä uudelleen kastettu. Jos jää siihen pisteeseen, että joka päivä tekee syntiä, niin missä on se vapaus, jonka Jeesus omilleen lupaa?

• LUKEKAA tämä
        matchi kirjoitti:

Miksikähän niin harvat opettavat Jeesuksen opetuksia?

Johannes 8

31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
        32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
        33 He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?"
        34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
        35 Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti.
        36 Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.

• LUKEKAA tämä kirjoitti:

Jos vaikkapa minä tulisin "taivaallisen Isän kaltaiseksi" , niin aika hulluksi menisi. Ainakin, jos on kyse siitä Jumalasta, joka seikkailee Raamatussa.

Minä nimittäin alkaisin surmata ihmisiä; esim. surmaisin miekalla kaikki, jotka sortavat leskiä ja orpoja, kuten Jumala aikoi tehdä. Ja kävisi niinkin, että alkaisin kerätä rahaa ihmisiltä heidän henkiensä sovittamiseksi.

Jotain sellaista on olla Jumala Raamatun mukaan. Mutta tämä ahdas portti jakaa näköjään kansaa: se merkitsee eri ihmisille eri asioita; vähän kuten aiemmin kirjoitinkin.

• L..t...
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Jos vaikkapa minä tulisin "taivaallisen Isän kaltaiseksi" , niin aika hulluksi menisi. Ainakin, jos on kyse siitä Jumalasta, joka seikkailee Raamatussa.

Minä nimittäin alkaisin surmata ihmisiä; esim. surmaisin miekalla kaikki, jotka sortavat leskiä ja orpoja, kuten Jumala aikoi tehdä. Ja kävisi niinkin, että alkaisin kerätä rahaa ihmisiltä heidän henkiensä sovittamiseksi.

Jotain sellaista on olla Jumala Raamatun mukaan. Mutta tämä ahdas portti jakaa näköjään kansaa: se merkitsee eri ihmisille eri asioita; vähän kuten aiemmin kirjoitinkin.

helsinginjokeri, keskity tämän ajan opetukseen. Älä enää jaa sellaista opetusta, joka on otettu vanhasta testamentista. Jeesus ei totisesti opeta Isän tekevän mitään tuosta mitä sinä kerrot.
        Vanhan testamentin usko soveltui paremmin syntisille ihmisille ja oli helppo, koska ihminen on sinut synnin kanssa. Uuden Testamentin usko on niin vaikea, että harvat kykenevät sen kanssa elämään ja uskomaan, kuten se opettaa.

• ei ihan noinkaan
        L..t... kirjoitti:

helsinginjokeri, keskity tämän ajan opetukseen. Älä enää jaa sellaista opetusta, joka on otettu vanhasta testamentista. Jeesus ei totisesti opeta Isän tekevän mitään tuosta mitä sinä kerrot.
        Vanhan testamentin usko soveltui paremmin syntisille ihmisille ja oli helppo, koska ihminen on sinut synnin kanssa. Uuden Testamentin usko on niin vaikea, että harvat kykenevät sen kanssa elämään ja uskomaan, kuten se opettaa.

Usko ja Jumala on ihan sama läpi koko Raamatun.
        Et voi erottaa UT:tä ja VT:tä mutta voit opetella tietämään ja tuntemaan mitä niissä kirjoitetaan ja kenelle ja minkä takia.

• L..t... kirjoitti:

Jumala on sama eilen ja nyt, ei muutu, sanotaan aina. Miksi haluat, että en ajattele Jumalaa kuten Raamatussa kerrotaan? En minä muutakaan tiedä.

VT sopii juutalaisille, koska se on heidän uskontoaan. En osaa arvioida kuinka syntisiä israelilaiset ovat tai ovat olleet. Kristityillä on monta suuntaa, koska ei näköjään löydy yhteistä säveltä edes perusasioista.

• 00000000

Nimimerkeille "LUKEKAA tämä" ja "mikko.ainasoja":

Katsokaapa, mitä Paavali kirjoittaa kohdassa 1. Tim. 1:15:

"Tämä sana on varma ja vastaanottamisen arvoinen: Kristus Jeesus on tullut maailmaan pelastamaan syntisiä, joista minä olen suurin."

Kiinnittäkää erityistä huomiota noihin jakeen viiteen viimeiseen sanaan. Siinä Paavali tunnustaa OMAN syntisyytensä, ja totetaa vieläpä olevansa kaikkein suurin syntinen kaikista.

Ette voi väittää mitään niin idioottimaista, että Paavali ei esim. olisi tuossa kohdassa vielä tullut uskoon. Hänhän vainosi ja tapatti kristittyjä ennen Damaskon tiellä tapahtunutta Jeesuksen kohtaamistaan, ja sen jälkeen seurannutta uskoon tuloaan. Tietenkään Paavali ei olisi ensin kirjoittanut meille valtavat määrät tärkeitä opetuksia Jeesuksesta, ja Jeesuksen meille lunastamasta pelastuksesta yms., ja vasta sitten tullut uskoon. Eihän luonnollinen ihminen kykene edes tunnustamaan Jeesusta Herraksi, puhumattakaan, että alkaisi opettaa Hänen kärsimyksensa ja kuolemansa merkityksestä muille ENNEN uskoon tuloaan!!

Jos siis ihminen muuttuu uskoontullessaan synnittömäksi niinkuin te ja muut harhaoppiset opetatte, niin miksi Paavali edelleen, uskoon tultuaankin, tunnustaa olevansa syntinen?

Entä mitäpä Paavali kirjoittaa Efesolaisille, kohdassa Ef. 4:26

"Vaikka vihastuttekin, älkää tehkö syntiä. Sopikaa riitanne, ennen kuin aurinko laskee."

Hän kirjoittaa siinä Efesossa oleville USKOVILLE. Miksi Paavalin täytyy varoittaa USKOVIA ihmisiä olemaan tekemättä syntiä, jos kerran uskoon tullut ihminen ei enää tee syntiä?

Vastaavia esimerkkejä löytyy vaikka miten paljon.

Onko Paavali kenties väärässä - sisältääkö Raamattu opetusta, joka ei olekaan oikeaa? Onko Jumala siis valehtelija, joka antaa säilyttää Raamatussaan väärää opetusta, johon kenenkään ei tule uskoa?

EI TIETENKÄÄN!!! Yksinkertainen totuus on, että sinä ja lukemattomat muut ihmiset olette ymmärtäneet asian väärin!!!

• Raamattua voidaan tulkita ja tulkitaan myös omien mielihalujejn mukaiseen tarkoitukseen.

Siitä voi olla apua hetkellisesti, mutta totuuden tuntemista se ei lisää, vaan totuus tulee vääristyneeksi silloin ja ihminen pysyy valheen vankina.

Rakas veljemme Paavali viittaa tuossa edelliseen elämäänsä, josta Kristus on hänet pelastanut. Hän oli Jumalan seurakunnan vainoaja.

Ei hän enään tuossa kohden ollut mikään synnin tekijä, vaan vanhurskauden palvelija.

Syntiin älkää antako itsellenne lupaa, muuten totuus ei pysy teissä, ettekä te totuudessa, vaan tulette väärisäneeksi totuuden sanan, kun omille mielihaluillenne annatte vallan.

• 00000000

Raamattua voidaan tulkita ja tulkitaan myös omien mielihalujejn mukaiseen tarkoitukseen.

Siitä voi olla apua hetkellisesti, mutta totuuden tuntemista se ei lisää, vaan totuus tulee vääristyneeksi silloin ja ihminen pysyy valheen vankina.

Rakas veljemme Paavali viittaa tuossa edelliseen elämäänsä, josta Kristus on hänet pelastanut. Hän oli Jumalan seurakunnan vainoaja.

Ei hän enään tuossa kohden ollut mikään synnin tekijä, vaan vanhurskauden palvelija.

Syntiin älkää antako itsellenne lupaa, muuten totuus ei pysy teissä, ettekä te totuudessa, vaan tulette väärisäneeksi totuuden sanan, kun omille mielihaluillenne annatte vallan.

Ei tietenkään viittaa mihinkään "edelliseen elämään", vaan tuo lause on preesensissä. Hän ei kerro siinä OLLEENSA syntinen, vaan OLEVANSA syntinen kaiken aikaa. Sinä yrität nyt lisätä Raamattuun jotain mitä siellä ei ole sanottu. Luuletko, että tuosta synnistäsi selviät vain "hyviä tekoja" tekemällä?

Viittaamaani Efesolaiskirjeen kohtaan et edes uskaltanut ottaa kantaa. Miksi et? Vastaa minulle: miksi Paavalin täytyy varoittaa uskovia ihmisiä, etteivät tekisi syntiä?

Kuten sanoin, näitä kohtia on lisääkin. Katsotaanpa, mitä itse JEESUS opettaa kohdassa Matt. 18:15-17 - ja nytkin siltä varalta, että USKOVA ihminen tekisi syntiä (mistäkö tiedämme, että puhumme uskovista - no siitä, että Jeesus puhuu sanojensa kohteen "veljestä". Mehän olemme kaikki sisaria ja veljiä Jeesuksessa Kristuksessa - me jotka Häneen uskomme:

15 "Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin.
        16 Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
        17 Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin.

Miksi Jeesuksen täytyy edes opettaa tuollaista, jos uskoon tullut ihminen ei enää tee syntiä?

Entä kohta Hepr. 12:1-2

"1 Kun siis ympärillämme on todistajia kokonainen pilvi, pankaamme pois kaikki mikä painaa ja synti, joka niin helposti kietoutuu meihin. Juoskaamme sinnikkäästi loppuun se kilpailu, joka on edessämme,
        2 katse suunnattuna Jeesukseen, uskomme perustajaan ja täydelliseksi tekijään. Edessään olleen ilon tähden hän häpeästä välittämättä kesti ristillä kärsimykset, ja nyt hän istuu Jumalan valtaistuimen oikealla puolella."

Minkä takia Paavalin täytyi kehottaa USKOVIA ihmisiä panemaan pois "kaikki mikä painaa JA SYNTI, joka niin helposti kietoutuu meihin" ??

• LUKEKAA tämä

Raamattua voidaan tulkita ja tulkitaan myös omien mielihalujejn mukaiseen tarkoitukseen.

Aivan, Raamattua vääristellään omien mielitekojen siunaukseksi, mutta vääristely muuttuu aina kiroukseksi. Paavali kertoo selkeästi olleensa vainoaja, pilkkaaja ja väkivallan tekijä ennen Jeesuksen kohtaamistaan, eli epäuskon ja tietämättömyyden aikana. Sen takia hän sai armon, mutta jos olisi tehnyt tuollaisia väkivallan ja pilkan ja vainon tekoja kohdattuaan Jeesuksen ei hän olisi saanut armoa ja laupeutta. Hän sai armon ja laupeuden, koska ei ollut tuntenut vainoojana ollessaan Jeesusta ja oli siksi tietämätön ja epäuskoinen.

1. kirje Timoteukselle 1

12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
        13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
        14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
        15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
        16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.
        17 Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen.
        18 Tämän käskyn minä annan sinun toimitettavaksesi, poikani Timoteus, aikaisempien, sinusta lausuttujen ennustusten mukaisesti, että niiden nojalla taistelisit jalon taistelun,
        19 säilyttäen uskon ja hyvän omantunnon, jonka eräät ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon joutuneet.
        20 Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen antanut saatanan haltuun, kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi.

• 00000000
        LUKEKAA tämä kirjoitti:

Aivan, Raamattua vääristellään omien mielitekojen siunaukseksi, mutta vääristely muuttuu aina kiroukseksi. Paavali kertoo selkeästi olleensa vainoaja, pilkkaaja ja väkivallan tekijä ennen Jeesuksen kohtaamistaan, eli epäuskon ja tietämättömyyden aikana. Sen takia hän sai armon, mutta jos olisi tehnyt tuollaisia väkivallan ja pilkan ja vainon tekoja kohdattuaan Jeesuksen ei hän olisi saanut armoa ja laupeutta. Hän sai armon ja laupeuden, koska ei ollut tuntenut vainoojana ollessaan Jeesusta ja oli siksi tietämätön ja epäuskoinen.

1. kirje Timoteukselle 1

12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
        13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
        14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
        15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
        16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.
        17 Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen.
        18 Tämän käskyn minä annan sinun toimitettavaksesi, poikani Timoteus, aikaisempien, sinusta lausuttujen ennustusten mukaisesti, että niiden nojalla taistelisit jalon taistelun,
        19 säilyttäen uskon ja hyvän omantunnon, jonka eräät ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon joutuneet.
        20 Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen antanut saatanan haltuun, kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi.

Ahaa, eli taktiikkanne on tämä, että jätätte vain kylmästi huomiotta sellaiset Raamatun kohdat, jotka todistavat myös uskovan voivan tehdä syntiä :D.

Olen nyt ottanut esille Raamatusta neljä kohtaa, jotka kaikki kiistatta osoittavat, että myös uskova ihminen on altis tekemään syntiä - jopa niin, että itse Jeesuksen täytyi opetuksessaan ohjeistaa, miten seurakunnassa tulee tällaisessa tapauksessa menetellä.

Te sen sijaan esitätte täysin puolivillaisia väännöksiä siitä, mitä yhdessä noista kohdista sanottiin, ja kolmeen muuhun kohtaan ette uskalla tai pysty ottamaan lainkaan kantaa. Luullakseni näin tuli todistetuksi, että kummankaan teidän sanaanne ei tule kenenkään luottaa.

Kylläpä se Jumala lopulta ottaa kantaa siihen, että kuka tässä mitäkin vääristelee :D.

• HUOM!
        00000000 kirjoitti:

Ahaa, eli taktiikkanne on tämä, että jätätte vain kylmästi huomiotta sellaiset Raamatun kohdat, jotka todistavat myös uskovan voivan tehdä syntiä :D.

Olen nyt ottanut esille Raamatusta neljä kohtaa, jotka kaikki kiistatta osoittavat, että myös uskova ihminen on altis tekemään syntiä - jopa niin, että itse Jeesuksen täytyi opetuksessaan ohjeistaa, miten seurakunnassa tulee tällaisessa tapauksessa menetellä.

Te sen sijaan esitätte täysin puolivillaisia väännöksiä siitä, mitä yhdessä noista kohdista sanottiin, ja kolmeen muuhun kohtaan ette uskalla tai pysty ottamaan lainkaan kantaa. Luullakseni näin tuli todistetuksi, että kummankaan teidän sanaanne ei tule kenenkään luottaa.

Kylläpä se Jumala lopulta ottaa kantaa siihen, että kuka tässä mitäkin vääristelee :D.

Myönnätkö sinä nyt, että Paavali teki ENNEN syntiä? Ohitit tuon tiedon syyttämällä tiedon tuojia. MIKSI?

Raamattu kertoo kaikkien olevan syntisiä ja kirkkautta vailla kunnes saavat tulla Jeesuksen puhdistamiksi. Sen jälkeen uskovainen saa elää niin kuin Johannes opettaa, eli Jumalan siemenestä syntynyt ei tee syntiä. Siis, ensin pitää tunnustaa synnit, eikä anteeksi saamisen jälkeen enää palata syntiä tekeväksi, eli alkaa uusi elämä. Jumalan siemenestä, eli Jumalan Sanasta syntynyt ei tee syntiä.

Sinun oma taktiikkasi näkyy olevan sellainen, mistä toisia syytätä nimimerkki 0000000, surullista kyllä.
        Sinunkin pitää tulla Jeesuksen opettamaksi ennen kuin voit ymmärtää uudestisyntyneen VAPAUTTA.

• 00000000
        HUOM! kirjoitti:

Myönnätkö sinä nyt, että Paavali teki ENNEN syntiä? Ohitit tuon tiedon syyttämällä tiedon tuojia. MIKSI?

Raamattu kertoo kaikkien olevan syntisiä ja kirkkautta vailla kunnes saavat tulla Jeesuksen puhdistamiksi. Sen jälkeen uskovainen saa elää niin kuin Johannes opettaa, eli Jumalan siemenestä syntynyt ei tee syntiä. Siis, ensin pitää tunnustaa synnit, eikä anteeksi saamisen jälkeen enää palata syntiä tekeväksi, eli alkaa uusi elämä. Jumalan siemenestä, eli Jumalan Sanasta syntynyt ei tee syntiä.

Sinun oma taktiikkasi näkyy olevan sellainen, mistä toisia syytätä nimimerkki 0000000, surullista kyllä.
        Sinunkin pitää tulla Jeesuksen opettamaksi ennen kuin voit ymmärtää uudestisyntyneen VAPAUTTA.

"Myönnätkö sinä nyt, että Paavali teki ENNEN syntiä?"

Paavali tunnustaa teksteissään sekä olleensa syntinen, että olevansa edelleen syntinen myös uskoontulonsa jälkeen. Hän myös opettaa perustamiensa tai kasvattamiensa seurakuntien jäseniä ( = uskovia ihmisiä) varomaan, etteivät sorru syntiin.

Samoin Jeesus opettaa, miten seurakunnassa tulee toimia, jos joku sen jäsen ( = uskova ihminen) tekee syntiä.

Tällaista varoittelua ja opetusta tuskin tarvitaan, jos totuus olisi se, että ihminen ei enää uskoontulonsa jälkeen tee syntiä. Tämä on kylmä tosiasia, joita sinun vänkäämisesi ei vähääkään muuta mihinkään suuntaan.

• kui22

Onko nimim. 'LUKEKAA tämä' jonkin menestysteologian kannattaja, vai kuin..ka: siis ei syntiä, ei sairautta, ei erehtymistä, ei ja ei vajavaisuutta enää jne?

• KUNELKAA tämä

https://www.youtube.com/watch?v=vRnQ3U2eQyM
        Kui22 ja nimimerkki 0000000 ja muutkin, kuunnelkaapa tämä ennustus, tai profetia ja kuunnelkaa myöskin puhujan puhe siitä miten Jeesuksen luokse saa tulla kaikki ja se, että Jeesus ei jätä syntiin ja likaan uskoviaan.
        Eilen tutustuin itse tähän profetiaan ja nyt toin sen teillekin, jotta voitte kuunnella ja arvostella.
        Jeesus ei siis jätä syntiin omaa kansaansa vaan pelastaa synniltä ja sitä kutsutaan vapautumiseksi. Jeesus on VAPAHTAJA.

• 00000000
        KUNELKAA tämä kirjoitti:

Kui22 ja nimimerkki 0000000 ja muutkin, kuunnelkaapa tämä ennustus, tai profetia ja kuunnelkaa myöskin puhujan puhe siitä miten Jeesuksen luokse saa tulla kaikki ja se, että Jeesus ei jätä syntiin ja likaan uskoviaan.
        Eilen tutustuin itse tähän profetiaan ja nyt toin sen teillekin, jotta voitte kuunnella ja arvostella.
        Jeesus ei siis jätä syntiin omaa kansaansa vaan pelastaa synniltä ja sitä kutsutaan vapautumiseksi. Jeesus on VAPAHTAJA.

"Jeesus ei siis jätä syntiin omaa kansaansa vaan pelastaa synniltä ja sitä kutsutaan vapautumiseksi."

Tämä on ihan totta. Uskovan ihmisen pelastus ja täydellinen vapautuminen synnistä tapahtuvat ao. henkilön kuoleman hetkellä. Sitä ennen me kaikki olemme jatkuvasti vaarassa tehdä syntiä, ja myös teemme sitä ties kuinka monin eri tavoin. Ihminen, joka väittää muuta, yksinkertaisesti pettää itseään.

Et tule mitenkään saamaan minut uskomaan mitään muuta. Tämän sanan on Jumala minulle vahvistanut, joten minulla on asiassa rauha. Luuletko todella, etten olisi tällaisia asioita koetellut ja niiden parissa muutamankin pelon kyyneleen vierittänyt ennenkuin tulen niistä tänne kirjoittamaan.

• Jeesuksen luokse
        KUNELKAA tämä kirjoitti:

Olen kuunnellut tuon profetian joskus n. 6kk sitten ja sanon sen että on osunut muistaakseni itse profetian osalta kaikki kohdalleen.

Ne asiat, joita ei voinut kuvitellakaan hengellisen moraalin alueella muuttuvaksi ovat tänä päivänä tosiasioita, Liberaaleista papeista tulee mieleen sana portto ilman hakemist, ainakin minulla, tarkoitan hengellistä porttoa, hengellisesti uskotonta vaimoa, hengellisesti tottelematonta, hengelliseen tottelemattomuuteen yllyttävää, hengelliseen tottelemattomuuteen kannustavaa ja syntisuvaitsevaa.

Ajattelemisen arvoinen video. Muistattehan lukea tai kuunnella päivittäin Raamattua, olette silloin parhaiten turvassa eksyttäviltä ja raatelevilta susilta ja voitte auttaa varoittaen turvaan eksyneitä lampaita verisuisten susien ulottuvilta turvaan Jeesuksen lammastarhan suojaan.

Kuulin eilen kiinnostavan kommentin: Viisaat neitsyet ottavat tietonsa Raamatusta.

Aloin ajattelemaan siinä sitten että tosiaan, kehotuksia ihmiset saavat lukea ja kuunnella Raamattua, toiset niin tekevät ja toiset niin eivät tee.

Mielenkiintoinen oli se yhteys, miten Pyhä Henki on se öljy, joka tulisi Raamatunlukemisen kautta tehden toiset viisaiksi uskoviksi ja toiset Raamatun lukemattomuuden takia jäävät tyhmiksi. Ja tosiasiahan se on että jos ihminen ei tarpeeksi syö ruokaa niinihminen kuolee, samoin on hengellisen elämän ja kuoleman suhteen. Raamattu on tässä suhteessa ihmeteltävä kirja.

Mielenkiintoinen ja ajatuksiesi arvoinen juttu, vai mitä?

Ps. Netissä paljon Raamattua luettu, esim. pleikkarilla pelatessa voi kuunnella, mutta olisi tietty hyvä jos voisi ihan keskittyneesti kuunnella joka sanaa tarkaten. On tosi kiva kun Raamatussa ilmoitetut asiat alkavat kerta toisensa jölkeen olemaan paremmin muistissa ja tajuaa niiden yhä selvemmin olevan Jumalan puhetta monista syistä.

Isän ja Jeesuksen takia minulla on syytä leveisiin hymyihin tässä maailmassa kun maailma menee kohti tuhoa. Minä menen kohti Jeesusta, kohti pelastusta.

• 0000000:lle
        00000000 kirjoitti:

"Jeesus ei siis jätä syntiin omaa kansaansa vaan pelastaa synniltä ja sitä kutsutaan vapautumiseksi."

Tämä on ihan totta. Uskovan ihmisen pelastus ja täydellinen vapautuminen synnistä tapahtuvat ao. henkilön kuoleman hetkellä. Sitä ennen me kaikki olemme jatkuvasti vaarassa tehdä syntiä, ja myös teemme sitä ties kuinka monin eri tavoin. Ihminen, joka väittää muuta, yksinkertaisesti pettää itseään.

Et tule mitenkään saamaan minut uskomaan mitään muuta. Tämän sanan on Jumala minulle vahvistanut, joten minulla on asiassa rauha. Luuletko todella, etten olisi tällaisia asioita koetellut ja niiden parissa muutamankin pelon kyyneleen vierittänyt ennenkuin tulen niistä tänne kirjoittamaan.

Ihana asia ja tosi asia on se, että on niitä jotka vapautuvat elämään tässä ajassa ilman orjuutta. Jeesus sanoo syntiä orjuudeksi.
        Surullinen asia sen sijaan on se, että niin monet eivät sitä usko.

• Myönnän, etten tänä aamuhetkenä jaksa kahlata tätä pitkää ketjua läpi. Itse asiassa luin vain muutaman kommentin. Haluan kuitenkin tuoda nimimerkille "00000000" tiedoksi, että olet ymmärtänyt Jumalan Sanan aivan oikein. On suurta itsepetosta ajatella, että Jeesuksen oma ei enää lankeaisi syntiin, vaan eläisi täydellisen, puhtaan ja synnittömän elämän - kuinka joku voi todella piintyä sellaiseen harhaan, ettei hän lankea syntiin edes ajatuksissaan, ajatuksen tasolla.

Voimme hyvin ajatella myös tekojamme ja asenteitamme. Ovatko meidän motivaatiot aina pyhät ja puhtaat vai onko takaraivossa ajatus siitä, että muut huomioivat meidät rakkaudellisiksi ja palveleviksi. Entä tekomme - eikö meillä koskaan ole tullut eteen tilanteita, joissa olisimme voineet ja jälkeenpäin toivomme, että olisimme auttaneet lähimmäistämme tai tehneet palvelutyömme paremmin. Varmasti on, jos vain irrottaudumme itsepetoksesta. Emme ole missään suhteessa täydellisiä ja synnittömiä - vain Jeesus on sellainen.

Joku viittaa Paavaliin ja nimimerkki 00000000 toteaa aivan oikein, että Paavali myöntää syntisyytensä nimenomaan uskovana. Paavali välitti ilmestysprofetiaa, mutta hän oli myös syntinen, vajaa ihminen. Rakentavasta keskustelusta ei ollut tietoakaan, kun hän kerrankin kiivastui:
      Apt. 14 "Mutta Paavali katsoi oikeaksi olla ottamatta häntä mukaan, koska hän oli luopunut heistä Pamfyliassa eikä ollut heidän kanssaan lähtenyt työhön. Ja he kiivastuivat niin, että erkanivat toisistaan, ja Barnabas otti mukaansa Markuksen ja purjehti Kyproon."

Toinen Hengen mies, Pietari, lankesi uskovana sellaiseen ulkokultaisuuteen ja teennäisyyteen, että se tuntuu käsittämättömältä, kun kyseessä oli sentään Pyhän Hengen täyteydessä elänyt seurakunnan tukipylväs. Syntiin langenneen Pietarin takia koko evankeliumin kirkkaus vaarantui ja oli väärässä vetää mukaansa muitakin.

Gal. 2 "Mutta kun Keefas tuli Antiokiaan, vastustin minä häntä vasten kasvoja, koska hän oli herättänyt suurta paheksumista. Sillä ennenkuin Jaakobin luota oli tullut muutamia miehiä, oli hän syönyt yhdessä pakanain kanssa; mutta heidän tultuaan hän vetäytyi pois ja pysytteli erillään peläten ympärileikattuja, ja hänen kanssaan lankesivat ulkokultaisuuteen muutkin juutalaiset, niin että heidän ulkokultaisuutensa tempasi mukaansa Barnabaankin."

Kaikkia hengellisiä asioita tulisi tarkastalle asiakokonaisuuksina ja myös asiayhteydesetä käsin. Uskova lankeilee, mutta - Jeesuksen veri on vapauttanut hänet synnin orjuudesta niin, että hän tunnustaa syntinsä, ottaa vastaan armon ja anteeksiantamisen ja karttaa syntiä. Uskova ei halua palata synnin orjuuteen, eikä hän voi seurata Jeesusta ja samalla elää kuin maailman ihminen. Uskova ei tee syntiä siinä mielessä, että hän sitä suosisi, sitä vain puolustelisi ja siinä eläisi. Tästä puhuessaan Raamattu käyttää preesens-muotoa eli jatkuvan tekemisen muotoa.

1. Joh. 3:9 "Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt."

Nimimerkki 00000000, pidä kiinni siitä, minkä olet oppinut. Tässä asiassa olet raamatullinen ja oikeassa. Muista kuitenkin, että monissa opin kohdissa olemme kaikki myös vajavaisia.

Hyvä uskon ystävä, älä jää liiallisesti kinastelemaan ja vänkäämään tästä asiasta. Oikein olet tehnyt valottaessasi tätä kysymystä Raamatun Sanalla. Muuta et voi tehdä. Hyväksy se, että kaikki eivät sitä sisäistä ja että uskovat niin helposti lankeavat itsepetokseen. Et voi kääntää kaikkien päätä.

1. Kor. 14:38 "Mutta jos joku ei sitä ymmärrä, niin olkoon ymmärtämättä."

• natanael:ille

Olet natanael samalla tasolla 0000000:n kanssa ja siksi kiittelet häntä. Teidän molempien tulee kyllä nyt alkaa kuuntelemaan Jumalan Sanaa. Sana antaa nöyrille opetuksen ja johtaa nöyrät vapauteen.

Toisiaan kiittelevät ovat saman opin saaneita ja siksi kiittelevät toisiaan. Ei se sen kummempaa ole. Aivan kuten islamilaiset kiittelevät toisiaan, kiittelevät kristinuskossa olevatkin toisiaan ja lahkoon joutuneet toisiaan.

• Ei tästä riitaa tehdä, mutta katsokaa eteenne.

Totuus on se, että Raamatun sana ohjaa pois syninteosta, eikä synin tekijä Jumalaa tunne.

Tahattomasta synnistä voi selvitä, mutta jos tietää sitä tekevänsä, eikä käy sitä vastaan niin ei se enään ole tahatonta, vaan tahallista ja ihminen jos muuta väittää, niin hän valehtelee, eikä totuus pysy hänessä, eikä hän hyvää hedelmää saata tehdä.

Ihmiset etsivät synneilleen hyväksyntää ja löytävät sitä paljon, mutta ei se tee synnistä hyvää, vaan maailmasta pahan.

Luopukaa synnin teostanne ja hylätkää se syntinen elämänne jossa omia sydämen halujanne olette tottuneet seuraamaan, sillä Jumala on toinen.

Jumala on valo, eikä hänessä pimeyttä ole, mutta joka pimeyden töitä tekee ei häntä tunne, vaan vaeltaa pimeydessä.

Pitäkää siis huoli, ettei se valo joka teissä on, ole pimeyttä, vaan että se on valoa.

• 00000000

Natanael,

kiitos vastauksestasi ja tuestasi. Annoit sydämessäni oikeilta kuulostavia ja arvokkaita neuvoja.

Sen toki ymmärrän, että MINÄ en kenenkään päätä voikaan mihinkään kääntää. Jos "päitä kääntyy", sen saa aikaan yksin Jumala. Siitä huolimatta minun on hirvittävän vaikeaa nähdä ihmisten rypevän aivan toivottomissa harhaopeissa ja ihan suoranaisissa Raamatun sanan torjumisissa, ja tuon torjunnan pohjalta esitetyissä valheissa. On todella vaikeaa olla nousematta vastarintaan, kun samaan aikaan tiedän, että täällä käy näitä asioita lukemassa myös sellaisia ihmisiä, jotka aroin mielin etsivät totuutta, ja joutuvat sitten tuollaisten valheopetusten uhreiksi.

Siitä voi tulla ihmisen elämään monien vuosien ja vuosikymmenten mittaisia vaikeita ja turhia mutkia, kun he sortuvat omavanhurskauden tielle, ja alkavat suorittamaan sitä "synnittömän" ihmisen elämää, mitä nämä harhaopettajat muilta vaativat. Itsellenikin kävi niin, ja sen takia asiasta meteliä pidänkin. Moni uuvuttaa tuollaisessa itsensä niin väsyksiin, että luopuvat uskosta kokonaan. Vaikka luopuminen tai pysyminen onkin aina jokaisen ihmisen oma valinta, niin minusta on VÄÄRIN vain hiljaa katsella vierestä, kun lähimmäiset joutuvat täysin virheellisen opetuksen uhreiksi.

Toivoisin todella, että useammat aidosti luterilaiset Jeesukselle kuuluvat uskovat tulisivat tänne puolustamaan sitä, minkä pitävät oikeana, ja tarjoamaan näin edes vaihtoehtoa niille harhaopeille, mitkä näissä keskusteluissa rehottavat. Tietenkin minun on samaan aikaan huolehdittava myös omasta jaksamisesta - enhän minä voi yksin taistella koko valheopettajien armeijaa vastaan.

Kiitos siis sinulle, ja monille muillekin kirjoittajille, jotka aina silloin tällöin käytte tätä työtä täällä tekemässä. Käykää useammin! :)

• näin se menee

Se nyt on jo suurta pöljyyttä lukea Paavalin teksti suurimamsta syntisestä sellaisenaan kirjaimena ja sillä siisti.

Paavali ei varmasti ollut suurin syntinen eikä palvellut vuorotellen syntiä ja Jumalaa, joka sellaista väittää lipsuttelee hengen vesipoteissa nilkkasillaan eikä ymmärrä paljon mitään vielä asiakokonaisuudesta.

enempää ei juurikaan tälle yleisölle viitsi panostaa se kun menee hukkaan kun tartuntapintaa ei ole niin ei ole ja sillä siisti.

pitää vaan oodottaa että lastenvaunutr alkavat ahdistaa ja palata sitten asiaan.

• tämäkin tosi

Aika paljon kuitenkin toimitti kristittyjä roomalaisille kidutettavaksi ja tapettavaksi, ei talda kukaan tietää , kuinka monta.

• tämäkin tosi kirjoitti:

Aika paljon kuitenkin toimitti kristittyjä roomalaisille kidutettavaksi ja tapettavaksi, ei talda kukaan tietää , kuinka monta.

Rakas veljemme Paavali kuoletti tuon entisen ihmisen tullakseen uudeksi luomuksesksi.

Siitähän tässä on kyse, että me jätämme pois sen syntisen elämämme ja alamme elämään Jumalalle ja Heralle, emmekä enään entiseen palaa.

• 00000000

Rakas veljemme Paavali kuoletti tuon entisen ihmisen tullakseen uudeksi luomuksesksi.

Siitähän tässä on kyse, että me jätämme pois sen syntisen elämämme ja alamme elämään Jumalalle ja Heralle, emmekä enään entiseen palaa.

Milläs valheella ajattelit perustella sen, miksi Jeesuksen oli opetettava seurakunnalle oikea toimintatapa siltä varalta, että joku veljistä tekisi syntiä?

Joopajoo, minä tiedän, että sinun on mahdotonta tässä vaiheessa enää myöntää olleesi väärässä. Kokisit sen täydellisenä kasvojesi menettämisenä. Sellaista se syntisen ihmisen ylpeys on. Jos se yhtään lohduttaa, niin ei sinun minulle tarvitsekaan myöntää olleesi väärässä. Myönnä se Jeesukselle - Hän on senkin vääryyden puolestasi jo sovittanut.

• mikko on oikeassa.

mikko.ainasoja sinä taidat olla kokenut itse uudestisyntymisen ja yrität kertoa siitä niille, jotka eivät sitä ole kokeneet. Oikein on siitä kertoa, mutta siinä joutuu kyllä itse hyökkäysten kohteeksi. Jeesusta vastaan hyökätiin ja siksi Jeesuksen seuraajat sietävät ja kestävät hyökkäykset, vaikka ei se mukavaa ole.
        Paavalia varsinkin väärennetään aivan jatkuvasti, vaikka Paavali itse kertoo kuolleensa vanhalle ihmiselle ja kertoo sen olevan välttämätöntä, jos aikoo seurata Jeesusta. Vanhan ihmisen kuolema ja uuden syntyminen tilalle on suorastaan tuskallista, joten ei ole ihme, jos sitä ei haluta ottaa vastaan, eikä edes kuulla siitä.
        Vanha ihminen niin mielellään sanoo toisille pahasti ja juoruaa muista ja nostaa itseään esille ja kaikesta tuosta pitää luopua, jos aikoo kuolla vanhalle ihmiselle. Monelle se on liian suuri vaatimus ja siksi harvat lähtevät seuraamaan Jeesusta.

• galatalaiskirje 5
        mikko on oikeassa. kirjoitti:

mikko.ainasoja sinä taidat olla kokenut itse uudestisyntymisen ja yrität kertoa siitä niille, jotka eivät sitä ole kokeneet. Oikein on siitä kertoa, mutta siinä joutuu kyllä itse hyökkäysten kohteeksi. Jeesusta vastaan hyökätiin ja siksi Jeesuksen seuraajat sietävät ja kestävät hyökkäykset, vaikka ei se mukavaa ole.
        Paavalia varsinkin väärennetään aivan jatkuvasti, vaikka Paavali itse kertoo kuolleensa vanhalle ihmiselle ja kertoo sen olevan välttämätöntä, jos aikoo seurata Jeesusta. Vanhan ihmisen kuolema ja uuden syntyminen tilalle on suorastaan tuskallista, joten ei ole ihme, jos sitä ei haluta ottaa vastaan, eikä edes kuulla siitä.
        Vanha ihminen niin mielellään sanoo toisille pahasti ja juoruaa muista ja nostaa itseään esille ja kaikesta tuosta pitää luopua, jos aikoo kuolla vanhalle ihmiselle. Monelle se on liian suuri vaatimus ja siksi harvat lähtevät seuraamaan Jeesusta.

Tässä Paavali opettaa henssä ja lihassa vaeltavien eron. Aikamoinen juopa syntyy vanhan ihmisen ja uuden välille.
        Galatalaiskirje 5
        1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
        2 Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.
        3 Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
        4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
        5 Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
        6 Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
        7 Te juoksitte hyvin; kuka esti teitä olemasta totuudelle kuuliaisia?
        8 Houkutus siihen ei ole hänestä, joka teitä kutsuu.
        9 Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.
        10 Minulla on teihin se luottamus Herrassa, että te ette missään kohden tule ajattelemaan toisin; mutta teidän häiritsijänne saa kantaa tuomionsa, olkoon kuka hyvänsä.
        11 Mutta jos minä, veljet, vielä saarnaan ympärileikkausta, miksi minua vielä vainotaan? Silloinhan olisi ristin pahennus poistettu.
        12 Kunpa aivan silpoisivat itsensä, nuo teidän kiihoittajanne!
        13 Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
        14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
        15 Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.
        16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
        17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
        18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
        19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
        21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
        22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
        23 Sellaista vastaan ei ole laki.
        24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
        25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
        26 Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.

• gal5
        galatalaiskirje 5 kirjoitti:

Tässä Paavali opettaa henssä ja lihassa vaeltavien eron. Aikamoinen juopa syntyy vanhan ihmisen ja uuden välille.
        Galatalaiskirje 5
        1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
        2 Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.
        3 Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
        4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
        5 Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
        6 Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
        7 Te juoksitte hyvin; kuka esti teitä olemasta totuudelle kuuliaisia?
        8 Houkutus siihen ei ole hänestä, joka teitä kutsuu.
        9 Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.
        10 Minulla on teihin se luottamus Herrassa, että te ette missään kohden tule ajattelemaan toisin; mutta teidän häiritsijänne saa kantaa tuomionsa, olkoon kuka hyvänsä.
        11 Mutta jos minä, veljet, vielä saarnaan ympärileikkausta, miksi minua vielä vainotaan? Silloinhan olisi ristin pahennus poistettu.
        12 Kunpa aivan silpoisivat itsensä, nuo teidän kiihoittajanne!
        13 Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
        14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
        15 Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.
        16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
        17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
        18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
        19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
        21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
        22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
        23 Sellaista vastaan ei ole laki.
        24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
        25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
        26 Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.

Tuosta luvusta käy ilmi miten hyvin uskon elämän aloittaneet saatiin uudelleen sidotuksi lain tekoihin, ympärileikkauksiin ja muihin lakeihin, jotka eivät kuuluneet uuteen liittoon. Jeesus kertoo kymmenen käskyä kuuluvan uuteen liittoon, mutta ei lihaan suoritettavan ympärileikkauksen.
        Varmasti Paavalilla oli kova työ vartioida seurakuntaa, sillä siellä oli jatkuvasti niitä, jotka yrittivät sitoa lain tekoihin uskon tien alkaneita. Onneksi Paavalilla oli voimaa tehdä Jumalan palvelustyötä ja opastaa ihmisiä Jeesus tielle. Paavali eli itse uskossa, eikä tehnyt lain tekoja ja siitä hän kertomasta kertoi eri kasvunasteella oleville. Usko pitää Jeesuksen täyttämän lain voimassa, eikä siinä ole lain tekoja ihmisen puolelta mukana.
        Ensin jokainen tulee Jeesuksen luokse tietämättömänä ja syntisensä, mutta kiitos Jumalalle, Jeesus kasvattaa valittunsa vapauteen, rauhaan ja iloon. Monta ahdistusta joutuu kutsuttu kokemaan siinä vaiheessa, kun joutuu luopumaan kaikesta omasta ja näin antamaan tilan Jumalan Sanalle. Nuo ovat ahdistuksia, jotka jäävät poissa. Maailman ahdistus ja Jeesuksen seuraajan ahdistus ei ole sama asia. Maailma lisää taakka, mutta Jeesus kirvoittaa kahleet ja päästä seuraajansa lain alta ja kahleista vapaaksi. Lain alta ja kahleista vapautunut tulee kykeneväksi elämään Hengessä.

• sage8
        gal5 kirjoitti:

Tuosta luvusta käy ilmi miten hyvin uskon elämän aloittaneet saatiin uudelleen sidotuksi lain tekoihin, ympärileikkauksiin ja muihin lakeihin, jotka eivät kuuluneet uuteen liittoon. Jeesus kertoo kymmenen käskyä kuuluvan uuteen liittoon, mutta ei lihaan suoritettavan ympärileikkauksen.
        Varmasti Paavalilla oli kova työ vartioida seurakuntaa, sillä siellä oli jatkuvasti niitä, jotka yrittivät sitoa lain tekoihin uskon tien alkaneita. Onneksi Paavalilla oli voimaa tehdä Jumalan palvelustyötä ja opastaa ihmisiä Jeesus tielle. Paavali eli itse uskossa, eikä tehnyt lain tekoja ja siitä hän kertomasta kertoi eri kasvunasteella oleville. Usko pitää Jeesuksen täyttämän lain voimassa, eikä siinä ole lain tekoja ihmisen puolelta mukana.
        Ensin jokainen tulee Jeesuksen luokse tietämättömänä ja syntisensä, mutta kiitos Jumalalle, Jeesus kasvattaa valittunsa vapauteen, rauhaan ja iloon. Monta ahdistusta joutuu kutsuttu kokemaan siinä vaiheessa, kun joutuu luopumaan kaikesta omasta ja näin antamaan tilan Jumalan Sanalle. Nuo ovat ahdistuksia, jotka jäävät poissa. Maailman ahdistus ja Jeesuksen seuraajan ahdistus ei ole sama asia. Maailma lisää taakka, mutta Jeesus kirvoittaa kahleet ja päästä seuraajansa lain alta ja kahleista vapaaksi. Lain alta ja kahleista vapautunut tulee kykeneväksi elämään Hengessä.

Tuo Paavalin mainitsema YSTÄVÄLLISYYS ei näillä palstoilla ainakaan "uskovia" kovin paljon ole kirvoittanut eteenpäin. Paremminkin töykeys, ylimielisyys ja tuomitsevuus ovat olleet esillä.

• gal5
        sage8 kirjoitti:

Tuo Paavalin mainitsema YSTÄVÄLLISYYS ei näillä palstoilla ainakaan "uskovia" kovin paljon ole kirvoittanut eteenpäin. Paremminkin töykeys, ylimielisyys ja tuomitsevuus ovat olleet esillä.

Onneksi siihen ei tarvitse jäädä kiinni vastaamalla itse epäystävällisesti. Kostoa ei Jeesuksen seurassa kertakaikkiaan saa olla. Jos alkaa vastaamaan samalla mitalla ilkeilyihin, niin silloin ei kuule Jeesusta, joka käskee kääntää toisenkin posken lyöjille. Parempi on kasvaa kuulemaan kaikessa Jeesusta. Se on varma tae VAPAUDELLE.
        Synti tuo aina orjuuden. Jeesus tuli pelastamaan omansa orjuudelta ja kirvoittamaan ja katkaisemaan kaikki kahleet.

• gal5
        00000000 kirjoitti:

Milläs valheella ajattelit perustella sen, miksi Jeesuksen oli opetettava seurakunnalle oikea toimintatapa siltä varalta, että joku veljistä tekisi syntiä?

Joopajoo, minä tiedän, että sinun on mahdotonta tässä vaiheessa enää myöntää olleesi väärässä. Kokisit sen täydellisenä kasvojesi menettämisenä. Sellaista se syntisen ihmisen ylpeys on. Jos se yhtään lohduttaa, niin ei sinun minulle tarvitsekaan myöntää olleesi väärässä. Myönnä se Jeesukselle - Hän on senkin vääryyden puolestasi jo sovittanut.

0000000 etkö sinä tiedä, että jokainen, joka tänään on uudestisyntynyt vanhan ihmisen kuoleman kautta, on tullut syntisensä Jeesuksen opetettavaksi. Jumala käskee kastaa ja opettaa ja totisesti Jeesuksesta oppinut tulee vapaaksi. Jeesus tuli esikuvaksi.
        Ei kukaan tule Jeesuksen luokse synnittömänä, vaan tulee syntisenä ja armoa tarvitsevana. Jumalan Sana, joka on Jeesus, kasvattaa syntisen vapaaksi synnin laista ja kuoleman pelosta ja kahleista. Opetuslapsetkin saivat mennä Jeesuksen luokse sellaisina kuin olivat. Pietarikin, jota Jeesus kallioksi kutsuu, oli ensi alkuun melko epäileväinen ja yritti jopa estää Jeesuksen tehtävää tietämättömyytensä takia. Pietari sai kasvaa uskossa ja Jeesuksen läsnäolossa tunnustamaan kaiken, mitä Jeesus vaati ja käski tunnustaa.

Ei kukaan tule synnittömänä Jeesuksen tykö, mutta hän joka jää Jeesuksen tykö saa muuttua synnittömän Jeesuksen läsnäolossa ja vapautua kahleista.

• 00000000
        gal5 kirjoitti:

0000000 etkö sinä tiedä, että jokainen, joka tänään on uudestisyntynyt vanhan ihmisen kuoleman kautta, on tullut syntisensä Jeesuksen opetettavaksi. Jumala käskee kastaa ja opettaa ja totisesti Jeesuksesta oppinut tulee vapaaksi. Jeesus tuli esikuvaksi.
        Ei kukaan tule Jeesuksen luokse synnittömänä, vaan tulee syntisenä ja armoa tarvitsevana. Jumalan Sana, joka on Jeesus, kasvattaa syntisen vapaaksi synnin laista ja kuoleman pelosta ja kahleista. Opetuslapsetkin saivat mennä Jeesuksen luokse sellaisina kuin olivat. Pietarikin, jota Jeesus kallioksi kutsuu, oli ensi alkuun melko epäileväinen ja yritti jopa estää Jeesuksen tehtävää tietämättömyytensä takia. Pietari sai kasvaa uskossa ja Jeesuksen läsnäolossa tunnustamaan kaiken, mitä Jeesus vaati ja käski tunnustaa.

Ei kukaan tule synnittömänä Jeesuksen tykö, mutta hän joka jää Jeesuksen tykö saa muuttua synnittömän Jeesuksen läsnäolossa ja vapautua kahleista.

Silti sinäkin joudut vastaamaan siihen, minkä takia Jeesuksen piti erikseen opettaa uskovan seurakunnan jäseniä siitä, mitä tehdä, jos joku veljilstä tekee syntiä. Tai minkä takia Paavalin piti varoittaa uskovan seurakunnan jäseniä, etteivät tekisi syntiä tai että laittaisivat pois synnin joka edelleen Paavalin sanojen mukaan "niin helposti kietoo meitä".

Ainoa mahdollinen selitys on, että ihminen tekee syntiä myös uskoontulonsa jälkeen. Jeesus jos kuka tietää tämän, ja sen takia neuvoo myös, miten seurakunnan tulee toimia. Paavalikaan ei sorru mihinkään menestysteologiaan tai vastaavaan harhaoppiin, vaan kokemuksellaan ja viisaudellaan varoittaa hengellisiä perillisiään asiasta.

Uskoontulo saa aikaan sen, että Jumala lakkaa pitämästä meitä vastaan niitä pahoja tekojamme, joita me koko elämämme ajan teemme, ja myös niitä laiminlyöntejämme, joita meidän pitäisi tehdä, mutta jätämme tekemättä. Syntinen lihamme, joka meitä noihin rikkeisiin houkuttelee, tuhoutuu lopullisesti kuitenkin vasta kuolemamme hetkellä. Sen jälkeen me emme enää tee syntiä, mutta uskovat siirtyvät iankaikkiseen elämään Jumalan yhteyteen, ja loput siirtyvät iankaikkiseen kadotukseen kärsimään syntiensä seurausta - täydellistä eroa Jumalasta.

Täytyyhän sinun ymmärtää, mitä se tarkoittaa, kun Raamattu sanoo, että synnin palkka on kadotus. Edelleen Raamattu sanoo, että uskosta ihminen pelastuu. Kumpikaan näistä asioista ei tapahdu **heti sillä hetkellä**, kun me teemme syntiä tai tulemme uskoon; me emme joudu heti kadotukseen pienimmästäkin rikkeestämme, emmekä me myöskään heti siirry iankaikkiseen elämään tultuamme uskoon. Se kaikki tapahtuu vasta maanpäällisen elämämme päätyttyä sen mukaan, miten me elämämme aikana suhtauduimme evankeliumiin.

• 00000000
        mikko on oikeassa. kirjoitti:

Kyllä, nimim. "mikko.ainasoja" kirjoittaa joitakin ajatuksia aivan oikein. Siinä hän on kuitenkin ehdottomasti väärässä, että uskoon tullut ihminen ei enää koskaan tekisi syntiä.

Mikko ei edelleenkään ole vastannut niihin kysymyksiin, mitä Raamatun nojalla hänelle esitin. Samoin sinä ohitat ne täydellisesti.

Me emme voi tehdä tuollaista väkivaltaa Jumalan sanalle. Jos Jumala on nähnyt hyväksi dokumentoida ja säilyttää Raamattuun (Matt. 18:15-17) Jeesuksen opetuksen siitä, miten seurakunnassa tulee toimia, jos yksi veljistä tekee syntiä, niin on aivan selvää, että tuon opetuksen TÄYTYY tarkoittaa jotain. Sille opetukselle on SYY. Meillä ei ole oikeutta vain ohittaa merkityksettömänä.

Samalla tavalla Jumala on nähnyt hyväksi säilyttää nyt jo parin tuhannen vuoden ajan Raamatussaan Paavalin opetuksia, joissa hän nimenomaisesti kehottaa varomaan syntiä ja panemaan sen pois, koska se niin helposti kietoo meitä. Näillekin Paavalin opetuksille on ilmanmuuta olemassa syy - ne ovat todellisia Raamattuun kirjoitettuja sanoja, jotka on kirjoitettu sinne meitä varten, että me todella huomioisimme ne ja näkisimme niiden kautta totuuden itsestämme.

Luethan myös, mitä nimim. "natanael" kirjoittaa. Hän kirjoittaa asiasta totuuden hengessä.

• TÄRKEÄ ASIA
        00000000 kirjoitti:

Kyllä, nimim. "mikko.ainasoja" kirjoittaa joitakin ajatuksia aivan oikein. Siinä hän on kuitenkin ehdottomasti väärässä, että uskoon tullut ihminen ei enää koskaan tekisi syntiä.

Mikko ei edelleenkään ole vastannut niihin kysymyksiin, mitä Raamatun nojalla hänelle esitin. Samoin sinä ohitat ne täydellisesti.

Me emme voi tehdä tuollaista väkivaltaa Jumalan sanalle. Jos Jumala on nähnyt hyväksi dokumentoida ja säilyttää Raamattuun (Matt. 18:15-17) Jeesuksen opetuksen siitä, miten seurakunnassa tulee toimia, jos yksi veljistä tekee syntiä, niin on aivan selvää, että tuon opetuksen TÄYTYY tarkoittaa jotain. Sille opetukselle on SYY. Meillä ei ole oikeutta vain ohittaa merkityksettömänä.

Samalla tavalla Jumala on nähnyt hyväksi säilyttää nyt jo parin tuhannen vuoden ajan Raamatussaan Paavalin opetuksia, joissa hän nimenomaisesti kehottaa varomaan syntiä ja panemaan sen pois, koska se niin helposti kietoo meitä. Näillekin Paavalin opetuksille on ilmanmuuta olemassa syy - ne ovat todellisia Raamattuun kirjoitettuja sanoja, jotka on kirjoitettu sinne meitä varten, että me todella huomioisimme ne ja näkisimme niiden kautta totuuden itsestämme.

Luethan myös, mitä nimim. "natanael" kirjoittaa. Hän kirjoittaa asiasta totuuden hengessä.

Paavali todellakin käskee panna POIS synnin, joka niin helposti kietoisi ihmisen uudelleen lain alle. Laki voi painaa alleen vain lain rikkojat. Jokaisessa maassa on omat lakinsa ja yhdelläkään lailla ei ole mitään sanottavaa niitä vastaan, jotka eivät riko lakia. Vain lain rikkojat ovat lain raskaan painon alla. Tästä Paavalikin varoittaa. Laittaakaa pois kaikki sellainen, minkä tiedätte synniksi. Kasvunne myötä te tulette tietämään ehkä enemmän, mutta se laittakaa nyt pois jonka tänään tiedätte olevan syntiä.
        Voi olla, että huomenna te tiedätte enemmän ja käsitätte jopa pahan ajattelemisen olevan syntiä. Uskotte, että pahoista ajatuksista alkaa kaikki synti, niin arviorikokset kuin murhat ja muut pahat teot. Pahoista ajatuksista pääsee eroon Jeesuksen antaman muutoksen kautta ja se on TODELLISTA VAPAUTTA.

Älköön yksikään uskovainen tehkö tieten syntiä. Jos tietämättään ja kasvamattomuuttaan sitä vielä tekeekin, niin ymmärryksen kasvettua jättää sen pois ja näin saa LAPEUDEN kohdalleen.

• arkki kantaa ei vesi

Niin kyllä Sakkeus muuttui minutissa kun sai kohdata aidosti Jeesuksen, hänestä tuli todellinen aito Jeesuksen seuraaja toisin kuin täällä sarjanolla kaopiaa aidosti luterilaisia uskovia hah mitä ihmeen virkaa sellaisilla mahtaa olla, sitä jeesuskin ihmettelee ihan taatusti.

• Ketjun aiheena on otsikon mukaan ahdas portti, joka kuvaa uskoon tulemista Jeesuksen Kristuksen kautta. Nimimerkki 00000000 kirjoittaakin ketjun alkupuolella hyvin raamatullisesti, mitä ahdas portti tarkoittaa ja saa siitä ansaitsemansa plussat. Myös uskovan elämää kuvaavan kaidan tien sama nimimerkki on sisäistänyt. Myöhemmin lipsutaan pois alkuperäisestä aiheesta ja alkaa kiista siitä, elääkö uskova jo tässä ajassa täysin synnitöntä elämää vai elääkö hän sanoin, teoin, ajatuksin ja laiminlyönnein edelleen usein langenneena ja syntejään tunnustaen siitä armosta, minkä hän on Jeesuksessa Kristuksessa kohdannut.

Jotkut itseään synnittöminä pitävät alkavat tuntuvasti herjaamaan. Arkki kantaa ei vesi: "täällä sarjanolla kaopiaa aidosti luterilaisia uskovia hah mitä ihmeen virkaa sellaisilla mahtaa olla, sitä jeesuskin ihmettelee ihan taatusti."
      Lausahdus ei ole rakkaudellinen, toista ymmärtävä tai edes toista lempeästi neuvova vaan pilkallinen ja siten syyttäjä lankeaa syntiin. Tätä hän ei tietenkään voi itse nähdä, koska hän ei voi murtaa käsitystään omasta täydellisyydestään eli synittömyydestään. Kirjoitusvirheesi takia en ymmärrä käyttämääsi sanaa "kaopiaa", mutta toisen uskovan vähättelyyn ja halveeraamiseen sinulla ei tosiasillisesti ole varaa. Lankeat myös ylimielisyyteen ja ylpeyteen ja tuomitsemisen syntiin kyseenalaistaessasi luerilaisen uskovan uudestisyntymisen ja siten myös pelastuksen armosta. Päinvastoin kuin väität, niin aidosti luterilaisilla uskovilla on virkaa ja Jeesus rakasaa heitä.

Ketjussa sekoitetaan usko (Kristuksessa oleminen ja eläminen) ja näkeminen (ihmisenä oleminen ja kilvoittelussa eläminen). Paavali kuvaa tämän kaksinaisen tilan oivallisesti Galatalaiskirjeessä: toisaalta hän on täysin Kristuksessa, mutta toisaalta hän elää vajavaisena lihassa - ainoa lääke on elää uskossa Armahtajaan.

Gal. 2:20 "ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni."
      Paavali vahvistaa tämän osamme, jota eräässä hengellisessä laulussa kutsutaan osuvasti kaksoiskansalaisuudeksi:
      2. Kor. 5:7 "sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä."
      Ilo armosta ja pelastuksesta säilyy, kun me keskitymme Jeesukseen emmekä omaan syntisyyteemme.

Sekä 00000000 että Mikko Ainasoja ovat molemmat oikeassa seuraavissa väittämissään:

00000000: "Paavali tunnustaa teksteissään sekä olleensa syntinen, että olevansa edelleen syntinen myös uskoontulonsa jälkeen. Hän myös opettaa perustamiensa tai kasvattamiensa seurakuntien jäseniä ( = uskovia ihmisiä) varomaan, etteivät sorru syntiin. Samoin Jeesus opettaa, miten seurakunnassa tulee toimia, jos joku sen jäsen ( = uskova ihminen) tekee syntiä. Tällaista varoittelua ja opetusta tuskin tarvitaan, jos totuus olisi se, että ihminen ei enää uskoontulonsa jälkeen tee syntiä. Tämä on kylmä tosiasia."

Mikko Ainasoja: "Totuus on se, että Raamatun sana ohjaa pois syninteosta, eikä synin tekijä Jumalaa tunne."

Ensimmäisessä viestissä on "kylmä tosiasia" siitä, että emme tässä ajassa ole vielä täydellisiä ja toisessa viestissä totuus siitä, että Jeesukseen uskova ei elä synnin orjuudessa. Kukaan uskova ei tieten tahtoen, Jumalan Sanan vastaisesti voi elää synnin syövereissä ja maailmallisissa himoissa ja pahuudessa. Roomalaiskirjeessä Paavali käyttä kahta eri kreikankielistä sanaa puhuessaan lankeamisesta. Toisaalta uskovakin lankeaa erityisesti ajatuksin syntiin, mutta toisaalta hän ei voi langeta pois armosta eli lähteä elämään synnin rapakossa syntiä elämässään suosien. Me emme ole tulleet täydellisiksi, mutta Kristus on voittanut meidät ja me haluamme elää uutta, iloista, armotäyteistä elämää.

Fil.3 "Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut."

Siteeraan aikaisempaa omaa viestiäni. "Jeesuksen veri on vapauttanut hänet synnin orjuudesta niin, että hän tunnustaa syntinsä, ottaa vastaan armon ja anteeksiantamisen ja karttaa syntiä. Uskova ei halua palata synnin orjuuteen, eikä hän voi seurata Jeesusta ja samalla elää kuin maailman ihminen. Uskova ei tee syntiä siinä mielessä, että hän sitä suosisi, sitä vain puolustelisi ja siinä eläisi. Tästä puhuessaan Raamattu käyttää preesens-muotoa eli jatkuvan tekemisen muotoa."

• sage8

Ahdas portti on laaja käsite. Kaikkihan voi koskea kaikkea. Voi esim. ajatella , että tavallinen tapakristitty miettii asiaa mitä se on ja ihmettelee, että ne, jotka sanovat jo menneensä tuosta portista sisään, ovatkin sitten vapaalla laitumella jossa saa lopettaa kaiken järjen käytön ja kaikenlaisen lähimmäisen huomioimisen, tietysti samoin ajattelevat pois lukien. On vaan kauniita puheita ja teorioita jotka eivät käytännössä johda oikeastaan mihinkään muuhun kuin oman hurskautensa ylistämiseen ja joittenkin, ei kaikkien syntien vahtimiseen ja niiden laskemiseen huomioimatta, että syntien kirjo on laaja.

• 00000000
        sage8 kirjoitti:

Ahdas portti on laaja käsite. Kaikkihan voi koskea kaikkea. Voi esim. ajatella , että tavallinen tapakristitty miettii asiaa mitä se on ja ihmettelee, että ne, jotka sanovat jo menneensä tuosta portista sisään, ovatkin sitten vapaalla laitumella jossa saa lopettaa kaiken järjen käytön ja kaikenlaisen lähimmäisen huomioimisen, tietysti samoin ajattelevat pois lukien. On vaan kauniita puheita ja teorioita jotka eivät käytännössä johda oikeastaan mihinkään muuhun kuin oman hurskautensa ylistämiseen ja joittenkin, ei kaikkien syntien vahtimiseen ja niiden laskemiseen huomioimatta, että syntien kirjo on laaja.

Raamatun esittämät vertauskuvat ovat siitä hankalia, että ne on kirjoitettu syntistä ihmistä varten syntisen ihmisen kielellä. Edes meidän sanavarastomme ei sisällä kaikkia sellaisia käsitteitä, mitä Jumalan tai Jumalan valtakunnan käsitteet täydellinen ymmärtäminen vaatisi. Meidän ymmärryksemme siis jää jo sen takia vajaaksi. Lisäksi meissä vaikuttaa pahuus, saatana, joka tahallisesti pyrkii hämärtämään meidän ymmärrystämme niistäkin asioista, mitkä kykenisimme ymmärtämään.

Näin ollen on lähes totta, mitä sanoitkin, että "kaikkihan voi koskea kaikkia". Ihminen voi todella halutessaan tulkita yhtä sanaakin vaikka kuinka monin, toisistaan poikkeavin tavoin. Yhtä totta on, että kaikki ei kuitenkaan koske tai tarkoita kaikkea. Raamatun vertauskuvienkin taustalla on olemassa se ehdoton totuus, mitä Jumala sanallaan tarkoittaa. Jumalan Pyhä Henki kykenee myös ohjaamaan meitä elämään sen mukaisesti, kun vilpittömästi etsimme Häneltä apua ja johdatusta. Emme välttämättä tule tämän elämämme aikana ymmärtämään joitakin käsitteitä niin selkeästi, että pystyisimme niitä virheettömästi selittämään tai tulkitsemaan kaikkien ymmärtämällä tavalla, mutta voimme silti pysytellä totuuden puitteissa - emme omasta ansiostamme, vaan Jumalan johdatuksen ansiosta.

Me kaikki lipsumme ja teemme virheitä - myös ne meistä, jotka todella kaikin voimin yrittävät välttää sitä. Kaikkein suurin virheemme on olla myöntämättä sitä Jumalalle, joka on itse Pojassaan kärsinyt rangaistuksen mikä olisi virheidemme takia kuulunut meille.

• hoh hoi jaa

natanaelilla on kovin paljon sanottavaa myös silloin kun hän ei ymmärrä mitä toinen tarkoittaa tekstillään, kuten tuossa yllä "arkki kantaa" kirjoittajalle.

Ihan tuntuu että meni Jumalalta virka hänen nuhteitaan lukiessa. olisi mahdollisuus myöskin kysyä mistä on kysymys ennen suuren luokan ohjaukseen ryhtymistä.

muutenkin voisi ottaa huomioon että tämä ei ole saarnatuoli vaan mielipiteiden vaihtoon rakennettu palsta.

Jumala ei kaipaa edelleenkään aidosti luterilaisia uskovia, vaan aidosti Jeesuksen seuraajia, siitä oli kysymys, ei siitä että halveksittaisiin ketään uskovaa missään.
      luterilaisuudella ei ole edelleenkään taivaassa mitään itseisarvoa.

• 00000000

Höpö höpö. Itse et käsittänyt sanottua oikein. Nimim. "natanael" kirjoitti kaikissa kohdissa oikein ja pelkkää asiaa. Yksilöisit nyt edes syytöksesi, etkä vain toteaisi koko ansiokasta tekstiä vääräksi :D. Että te jotkut sitten jaksatte olla raukkamaisia.

"Jumala ei kaipaa edelleenkään aidosti luterilaisia uskovia, vaan aidosti Jeesuksen seuraajia, siitä oli kysymys, ei siitä että halveksittaisiin ketään uskovaa missään. luterilaisuudella ei ole edelleenkään taivaassa mitään itseisarvoa."

Tämä on sinänsä totta, mutta näytä minulle, missä kohdassa nimim. "natanael" olisi väittänyt Jumalan kaipaavan pelkästään aidosti luterilaisia uskovia? Hän kirjoitti kyllä näin: "Päinvastoin kuin väität, niin aidosti luterilaisilla uskovilla on virkaa ja Jeesus rakasaa heitä. " - mutta tuo on aivan oikein sanottu (tuota rakastaa -sanan kirjoitusvirhettä lukuunottamatta ;) ). Tuo natanaelin lause ei sisällä mitään sen tapaistakaan ajatusta, etteikö Jumala kaipaisi aitoja uskovia myös MUISTAKIN kirkkokunnista. Olet ihan oikeassa, että Jumala kaipaa vain aitoja uskovia. Kirkkokunnan nimellä tai muilla sivuseikoilla ei ole tässä mitään merkitystä.

Vaikka Jumalan kaipaus ei kohdistu pelkästään tietyn nimisestä seurakunnasta tuleviin uskoviin, niin silti on aivan oikein puolustaa myös yksittäisiä, nimettyjä seurakuntia silloin, kun hyökkäys kohdistuu vain tiettyyn joukkoon ihmisiä. Tässäkin ketjussa on aivan selkeästi nähtävissä asetelma luterilaiset vastaan muut kirkkokunnat. Natanel toimii aivan oikein osoittaessaan tukea luterilaisille edellä viittaamini sanoin. Hän ei kuitenkaan millään tavalla osoittele ketään muidenkaan seurakuntien ihmisiä, etteikö heitäkin Jumala rakastaisi.

Jos nyt Jumalan rakkaudesta vielä pari sanaa kirjoitan, niin sehän itseasiassa kohdistuu ihan JOKAISEEN ihmiseen. Siis ääriesimerkkinä myös saatananpalvojiin tai ateisteihin - ihmisiin, jotka systemaattisesti torjuvat Jumalan ja vielä tekevät kaikkensa osoittaakseen vihaansa Hänelle. HEITÄKIN Jumala rakastaa, sillä heidänkin puolestaan Jumalan Poika on uhrautunut ja kärsinyt rangaistuksen. Me emme siis voi MILLÄÄN TAVALLA rajata Jumalan rakkautta keneltäkään, tai ketään pois sen rakkauden piiristä. Jopa kadotukseen joutuvat ihmiset ovat edelleen Jumalan rakkauden piirissä - he eivät halunneet Jumalan yhteyteen, niin he saavat sitten mennä siitä yhteydestä pois.

• saa ojentua
        00000000 kirjoitti:

Höpö höpö. Itse et käsittänyt sanottua oikein. Nimim. "natanael" kirjoitti kaikissa kohdissa oikein ja pelkkää asiaa. Yksilöisit nyt edes syytöksesi, etkä vain toteaisi koko ansiokasta tekstiä vääräksi :D. Että te jotkut sitten jaksatte olla raukkamaisia.

"Jumala ei kaipaa edelleenkään aidosti luterilaisia uskovia, vaan aidosti Jeesuksen seuraajia, siitä oli kysymys, ei siitä että halveksittaisiin ketään uskovaa missään. luterilaisuudella ei ole edelleenkään taivaassa mitään itseisarvoa."

Tämä on sinänsä totta, mutta näytä minulle, missä kohdassa nimim. "natanael" olisi väittänyt Jumalan kaipaavan pelkästään aidosti luterilaisia uskovia? Hän kirjoitti kyllä näin: "Päinvastoin kuin väität, niin aidosti luterilaisilla uskovilla on virkaa ja Jeesus rakasaa heitä. " - mutta tuo on aivan oikein sanottu (tuota rakastaa -sanan kirjoitusvirhettä lukuunottamatta ;) ). Tuo natanaelin lause ei sisällä mitään sen tapaistakaan ajatusta, etteikö Jumala kaipaisi aitoja uskovia myös MUISTAKIN kirkkokunnista. Olet ihan oikeassa, että Jumala kaipaa vain aitoja uskovia. Kirkkokunnan nimellä tai muilla sivuseikoilla ei ole tässä mitään merkitystä.

Vaikka Jumalan kaipaus ei kohdistu pelkästään tietyn nimisestä seurakunnasta tuleviin uskoviin, niin silti on aivan oikein puolustaa myös yksittäisiä, nimettyjä seurakuntia silloin, kun hyökkäys kohdistuu vain tiettyyn joukkoon ihmisiä. Tässäkin ketjussa on aivan selkeästi nähtävissä asetelma luterilaiset vastaan muut kirkkokunnat. Natanel toimii aivan oikein osoittaessaan tukea luterilaisille edellä viittaamini sanoin. Hän ei kuitenkaan millään tavalla osoittele ketään muidenkaan seurakuntien ihmisiä, etteikö heitäkin Jumala rakastaisi.

Jos nyt Jumalan rakkaudesta vielä pari sanaa kirjoitan, niin sehän itseasiassa kohdistuu ihan JOKAISEEN ihmiseen. Siis ääriesimerkkinä myös saatananpalvojiin tai ateisteihin - ihmisiin, jotka systemaattisesti torjuvat Jumalan ja vielä tekevät kaikkensa osoittaakseen vihaansa Hänelle. HEITÄKIN Jumala rakastaa, sillä heidänkin puolestaan Jumalan Poika on uhrautunut ja kärsinyt rangaistuksen. Me emme siis voi MILLÄÄN TAVALLA rajata Jumalan rakkautta keneltäkään, tai ketään pois sen rakkauden piiristä. Jopa kadotukseen joutuvat ihmiset ovat edelleen Jumalan rakkauden piirissä - he eivät halunneet Jumalan yhteyteen, niin he saavat sitten mennä siitä yhteydestä pois.

Kokeile kirjoittaa niin että sen voi juostessakin lukea ja ymmärtää oikein !

ja lopeta tuo metrisaarnojen laittaminen ei noita kukaan viitsi lukea.

• Voi tätä pimeyttä!

Melkoisen surkuhupaisaa on nähdä, kuinka juuri synnittöminä itseään pitävät syyttävät, solvaavat ja halveksivat hyvin raamatullisesti asiaa pohtivia. Kuinka sokeita te olette - ettekö te näe, että syntisyytenne tähden te lankeatte tuollaiseen pahuuteen! Kaiken sen lisäksi te haluatte lukea väärin toisen uskovan todistuksen ja vääristelette esim. Natanaelin kommentteja. Siinä te annatte väärän todistuksen lähimmäisestänne ja lankeatte jälleen syntiin.

Ensin oma mielipiteeni, millaisia synnittöminä itseään pitävät ovat. He sairastavat omavanhurskautta ja lakihenkisyyttä. Omista harhaluuloistaan huolimatta tuollainen asenne juuri vie syntiin ja sydämen kovuuteen. Tuo kovuuden synti ja rakkaudettomuus näkyy tämän ketjun kirjoituksissa. En syytä ketään yksittäistä kirjoittajaa, totean vain sen, mitä lakihenkisyys ja omavanhurskaus saavat aikaan. Vain armo Kristuksessa vahvistaa rakkautta ja lempeyttä meissä. Uskova elää totuudessa ja haluaa elää puhtaudessa - armo vaikuttaa hänessä niin, että hänessä näkyy tämä uskovan tuntomerkki:

Fil. 4:5 "Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä."
      Oniko teissä lempeyttä, joka näkyy kaikille ihmisille?

Sitten muutamaan todistukseen noista "synnittömistä". Uskotte minua nyt tai ette, niin minä puhun totta. Olen hyvin tietoinen, että teen tämän kaikkitietävän Jumalan kasvojen edessä ja totean kuin kaksinaamaisuudeta syytetty Paavali: Jumala on minun todistajani, että minä puhun totta. Suuren kansallisesn kristillisen järjestön avioliitossa ollut johtaja käytti autettavia naisia seksuaalisesti hyväksi. Hän tunnusti minulle, että hän elää haureudessa, mutta hänen sanojensa mukaan hän on armahdettu ja hän "on antanut munansakin Herralle". Hän oli niin synniötön, että saattoi tehdä syntiäkin puhtaalla omallatunnolla. Mitä pimeyttä!

Kolme helluntaituttavaani olivat mukana maamme kaikkien aikojen suurimmassa taloushuijauksessa, Win Capitassa. Tulot olivat ruhtinaalliset: kaksi heistä osti omakotitalon, yksi kertoi ostaneensa Win Capitan rahoilla 30 000 €:n auton. Mitään synnintuntoa ei ollut, heitä ei vaivannut se, että Win Capitan johtaja oli jo aikaisemmin talousrikoksista tuomion saanut, aikaisemmalta ammatilaan pornoluolan pitäjä Tampereelta. Rahan himo sokaisi heidät eikä Pyhä Henki päässyt vaikuttamaan noiden "puhtaiden uskovien" omaantuntoon.

Eräs helluntaiystäväni sanoi, ettei nykyään uskovilla ole kiirettä avioliitoon, kun seksuaalitarpeet saa tyydytettyä ilman avioliittoakin. Ihmetellessäni ja kysyessäni, eikö Raamattu hänen mielestään puhu haureuden synnistä, hän vain sanoi, että "onhan se Raamatussa, mutta eihän sitä nykyaikana enää kukaan noudata". Eräs kristillisen järjestön johtaja teki jatkuvasti vääryyksiä talousasioissa ja toimi hyvin julmasti alaisiaan kohtaan - yleisesti häntä pidettiin narsistina. Kuinka ollakaan, hän sanoi päässeensä synnintunnoista eroon jo ajat sitten - hän oli tullut synnittömäksi. Voi tätä pimeyttä!

Harhainen käsitys ihmisen synnittömyydestä tekee ihmisestä omavanhurskaan ja ylpeän, sellaisen, joka ylenkatsoo muita uskovia, joita hän pitää heikkoina. Hän on kova ja vaarassa lähteä lihan vapauden tielle.

Synnittömyys-opissa Hengen vapaus vaihtuu hyvn helposti lihan vapauteen. Hyvät ihmiset, antakaa Pyhän Hengen näyttää teille teidän syntinne, armon ja Jeesuksen Kristuksen rakkauden, että eläisitte oikein tässä maailman ajassa. Avatkaa Raamattu rukoillen niin, että teillä on arka tunto Herran edessä. Antakaa Jumalan murtaa teidän kivisydämenne.

Jes. 66 "minä katson sen puoleen, joka on nöyrä, jolla on särjetty henki ja arka tunto minun sanani edessä."

Natanael ja 00000000, te olette kuulleet oikein Jumalan puheen Hänen Sanastaan. Tämä aika on maallistunut, eikä ihmiset tahdo kuulla, mitä Jumala puhuu.

• 00000000

Kiitos tuestasi, ja myös viisaista sanoistasi koskien kaikkia uskovia. Kirjoita toki palstalla enemmänkin - täällä kaivataan kipeästi totuuden kirkasta valoa.

On tosi kurjaa todeta, että vastaavia esimerkkejä uskovien ihmisten "synnittömyydestä" löytyy vaikka miten paljon. Niitä löytyy **kaikissa** seurakunnissa toimivien, USKOVIEN ihmisten parista. On surullista joutua nostamaan tuollaisia esimerkkejä esiin, eikä siitä saa tulla keskustelun painopiste, mutta kipeäkin totuus on totuutta, emmekä voi jättää sitä huomiotta.

Tiedän ja tunnustan myös ITSE olevani syntinen ihminen. Yhtenään sorrun tekoihin ja ajatuksiin, joita minun ei pitäisi tehdä, ja myös jätän tekemättä paljon asioita, joita minun tulisi tehdä ja jotka voisin tehdä. Tiedän, että se kaikki ON VÄÄRIN, vaikka minä miten kovasti yrittäisin välttää sitä. En voi tuota vääryyttä mitenkään hyvittää Jumalalle, vaan voin pelastua PELKÄSTÄÄN Jumalan Armosta.

En voi sanoin kuvata, miten kauhea harhaoppi on väittää uskoontullutta ihmistä synnittömäksi. Juuri se ajatus on pohjana siinä valheessa, jolla lukuisat ihmiset saadaan pettymään koko Kristinuskoon, ja jonka takia jotkut ihmiset eivät halua olla missään tekemisissä koko uskon kanssa. Se uuvuttaa ja rikkoo lukemattomia ihmisiä, jotka vilpittömästi ja kaikki voimansas uhraten yrittävät suorittaa uskoaan, että voisivat sillä tulla Jumalalle kelpaavaksi. Se on niin tehokas ja hirvittävä "kone", että sen täytyy olla itsensä saatanan aikaansaama valhe uskovien ihmisten mielissä.

Rukoilen sydämestäni, että ihmiset tulisivat näkemään totuuden tässä asiassa.

• saa vastustaa
        00000000 kirjoitti:

Kiitos tuestasi, ja myös viisaista sanoistasi koskien kaikkia uskovia. Kirjoita toki palstalla enemmänkin - täällä kaivataan kipeästi totuuden kirkasta valoa.

On tosi kurjaa todeta, että vastaavia esimerkkejä uskovien ihmisten "synnittömyydestä" löytyy vaikka miten paljon. Niitä löytyy **kaikissa** seurakunnissa toimivien, USKOVIEN ihmisten parista. On surullista joutua nostamaan tuollaisia esimerkkejä esiin, eikä siitä saa tulla keskustelun painopiste, mutta kipeäkin totuus on totuutta, emmekä voi jättää sitä huomiotta.

Tiedän ja tunnustan myös ITSE olevani syntinen ihminen. Yhtenään sorrun tekoihin ja ajatuksiin, joita minun ei pitäisi tehdä, ja myös jätän tekemättä paljon asioita, joita minun tulisi tehdä ja jotka voisin tehdä. Tiedän, että se kaikki ON VÄÄRIN, vaikka minä miten kovasti yrittäisin välttää sitä. En voi tuota vääryyttä mitenkään hyvittää Jumalalle, vaan voin pelastua PELKÄSTÄÄN Jumalan Armosta.

En voi sanoin kuvata, miten kauhea harhaoppi on väittää uskoontullutta ihmistä synnittömäksi. Juuri se ajatus on pohjana siinä valheessa, jolla lukuisat ihmiset saadaan pettymään koko Kristinuskoon, ja jonka takia jotkut ihmiset eivät halua olla missään tekemisissä koko uskon kanssa. Se uuvuttaa ja rikkoo lukemattomia ihmisiä, jotka vilpittömästi ja kaikki voimansas uhraten yrittävät suorittaa uskoaan, että voisivat sillä tulla Jumalalle kelpaavaksi. Se on niin tehokas ja hirvittävä "kone", että sen täytyy olla itsensä saatanan aikaansaama valhe uskovien ihmisten mielissä.

Rukoilen sydämestäni, että ihmiset tulisivat näkemään totuuden tässä asiassa.

Mitäs jos kasvaisit hiukan ja oppisit vastustamaan sitä synnintekemistä joka yhtenään tuntuu olevan läsnä!

eikö Sana kehoita pukemaan päälle koko sota-asu ja siten vastustamaan p..lettä!

Miksi Sana sellaista kehoittaa jos siitä ei ole mitään apua kerroppas tämän yhtälön ratkaisu.

• Tämä ajan suurin vääryyden hapate taitaa juurikin olla se, että ihmisiä ei enään ohjata synnittömään elämään, vaan siihen syntiseen kierteesen ja sanotaan, että sen parempaa ei tule edes vaatia ja ihminen jää synin orjuuteen, uskotellen itselleen, että se riittää.

Mutta se joka rehellisestä sydämestä käy etsimään Jumalan tahtoa, tulee huomaamaan, että asiat ovat toisin ja, että synynteosta ja siis synin orjuudesta pääsee pois, mutta se vaatii sitä, että ihminen tosisaan haluaa siitä synnistään eroon.

Toiset täällä ovat edelleen synin tekijöitä ja ovat myös alkaneet opettamaan. Ja heidän oppinsa on juuri sen mukaista, kuin synintekijöillä se on. He opettavat sen miten itse elävät.

Jättäkää kaikkinainen synti pois elämästänne, jotta te iankaikkisen elämän saattaisitte periä meidän Herrassaamme Jeesksessa Kristuksessa.

7. Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee. (Jaak 4:7)

• 00000000

Ei voi olla totta :D. Kaiken pelkästään tässä yhdessä ketjussa sanotun ja Raamatusta sinulle toteen näytetyn jälkeenkin edelleen vain väität jotain noin totuuden vastaista.

Onko todella niin, mitä olet joskus sanonutkin, että et edes lue näitä vastauksia, mitä sinulle kirjoitetaan?

EIhän täällä ole ketään ohjattu mihinkään syntiseen kierteeseen!!! Mitä ihmettä sinä oikein puhut? Aivan varmasti yksikään tässä ketjussa sinun ja muiden "synnittömien" ajatuksia vastustanut kirjoittaja EI OLE VÄITTÄNYT, että uskovalla olisi oikeus jäädä rypemään syntiinsä! Miksi sinä väität tuollaista? Jos sinun mielestäsi joku on niin sanonut, niin näytä se kohta meille!

Vastaisit edes suoraan ja selvään kysymykseen: MIKSI Jeesuksen täytyy opettaa seurakuntaa toimimaan tietyllä tavalla jonkun uskovan tehtyä syntiä? Miksi tällaista opetusta tarvitaan, jos uskovat eivät muka tee syntiä? Miksi uskoon tullut Paavali edelleen kertoo olevansa syntisistä suurin? Miksi sama uskoon tullut Paavali kehottaa varomaan syntiä ja panemaan sen pois - miksi tällaisia kehotuksia tarvitaan, jos uskoontulo poistaisi ihmisestä synnin?

Kertokaa nyt joku, mitä tämän ainasojan kanssa oikein pitäisi tehdä?

• valoakin olisi
        00000000 kirjoitti:

Ei voi olla totta :D. Kaiken pelkästään tässä yhdessä ketjussa sanotun ja Raamatusta sinulle toteen näytetyn jälkeenkin edelleen vain väität jotain noin totuuden vastaista.

Onko todella niin, mitä olet joskus sanonutkin, että et edes lue näitä vastauksia, mitä sinulle kirjoitetaan?

EIhän täällä ole ketään ohjattu mihinkään syntiseen kierteeseen!!! Mitä ihmettä sinä oikein puhut? Aivan varmasti yksikään tässä ketjussa sinun ja muiden "synnittömien" ajatuksia vastustanut kirjoittaja EI OLE VÄITTÄNYT, että uskovalla olisi oikeus jäädä rypemään syntiinsä! Miksi sinä väität tuollaista? Jos sinun mielestäsi joku on niin sanonut, niin näytä se kohta meille!

Vastaisit edes suoraan ja selvään kysymykseen: MIKSI Jeesuksen täytyy opettaa seurakuntaa toimimaan tietyllä tavalla jonkun uskovan tehtyä syntiä? Miksi tällaista opetusta tarvitaan, jos uskovat eivät muka tee syntiä? Miksi uskoon tullut Paavali edelleen kertoo olevansa syntisistä suurin? Miksi sama uskoon tullut Paavali kehottaa varomaan syntiä ja panemaan sen pois - miksi tällaisia kehotuksia tarvitaan, jos uskoontulo poistaisi ihmisestä synnin?

Oikeinko tosissasi kuvittelet että Paavali vuoropäivin palveli Jumalaa ja taas käväsi syntireissuillaan, ninkö ymmärtämätön olet huh!

mitäs jos tääs taas kerran toetutuu se mistä Pietari kertoo mm;

15. ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
        16. niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

• 00000000 kirjoitti:

Yksinkeratisesti en viitsi sinun kanssasi väitellä, sillä et pysy asiassa, eikä väittelystä voi tulla rakentavaa mitenkään, sillä tulkitset kirjoituksia holtittomasti, eikä keskustelua saada ikinä terveelle pohjalle, jotta sitä kannattaisi edes aloittaa.

Kun huomaan, että et lipsu enään holtittomaan käytökseen, niin voimme keskustella asiosta, mutta sitä ennen se ei vain kannata, sillä se on keskutelu ilman hedelmää.

Sinun väitteesi on kyllä helppo kumota, mutta koska keksit niitä kokoajan lisää tyhjästä, niin kuka niitä viitsii kaikkia alkaa kumoamaan?

Eikö ihmisillä ole parempaakin tekemistä?

• kiitäjä

Yksinkeratisesti en viitsi sinun kanssasi väitellä, sillä et pysy asiassa, eikä väittelystä voi tulla rakentavaa mitenkään, sillä tulkitset kirjoituksia holtittomasti, eikä keskustelua saada ikinä terveelle pohjalle, jotta sitä kannattaisi edes aloittaa.

Kun huomaan, että et lipsu enään holtittomaan käytökseen, niin voimme keskustella asiosta, mutta sitä ennen se ei vain kannata, sillä se on keskutelu ilman hedelmää.

Sinun väitteesi on kyllä helppo kumota, mutta koska keksit niitä kokoajan lisää tyhjästä, niin kuka niitä viitsii kaikkia alkaa kumoamaan?

Eikö ihmisillä ole parempaakin tekemistä?

Jeesus johtaa laumansa vihreille laitumille lepämään. Levätään Herrassa.
        Kiitos m.a hyvistä viesteistä. Iloitkaa aina Herrassa. Ilo Herrassa antaa voiman.

• saa pukeutua

Ainasojan voimme jättää Herran haltuun ihan vapaasti, ei ole pakko halkopinoon tunkea jos joku kehoittaa pois synnistä, vaikka se joistain tuntuukin kohtuuttomalta vaatimukselta.

Kysyjä sitävastoin voisi toteuttaa Raamatun opetusta omassa elossaan, se voisi olla ratkaisu moneen vaivaan;

14. vaan pukekaa päällenne Herra Jeesus Kristus, älkääkä niin pitäkö lihastanne huolta, että himot heräävät.

• Voi tätä pimeyttä

Hyvä nimimerkki 00000000

emme voi mitään sille, että lakihenkiset ihmiset (he, jotka kuvittelvat olevansa synnittömiä ja täyttävänsä lain) vääristävät sinun ja Natanaelin ajatuksia ja väittävät teidän mielipiteiksi sellaista, mitä te ette ole koskaan sanoneet. He antavat väärän todistuksen lähimmäisestä ja se on syntiä. Lakihenkinen pitää kiinni omasta tekohurskaudestaan eikä sellainen tunnusta väärän todistuksen antamista syntinä Jumalalle eikä pyydä anteeksi väärän todistuksen kohteeksi joutuneelta ihmiseltäkään. Jumala heitä siitä armahtakoon.

Uskova kehottaa ja rohkaisee muita uskovia seuraamaan Jeesusta totuudessa ja rakkaudessa. Jeesuksen vaatimus pysyä erossa synnin orjuudesta ja elää Hänen seurassaan uudestisyntyneenä uutta elämää ei ole uskoville lainkaan raskasta - uusi elämä on ihmeellistä lahjaa. Me emme ole enää synnin orjia, vaan armosta eläviä Jumalan lapsia - meidän Herramme on Jeesus Kristus, eikä enää maailman henki, sielun vihollinen.

On aivan eri asia nähdä syntisyyttä ajatuksissa, asenteissa ja suhteissa lähimmäisiin kuin rypeä synnissä, suosia sitä ja puolustella sitä. On käsittämätöntä harhaisuutta ja sokeutta, että eräät pitävät itseään täydellisen synnittöminä - emme osaa rakastaa kaikkia ihmisiä kaikissa tilanteissa niin kuin tulisi. Me emme ole täydellisiä, Jeesuksen Kristuksen ristin sovitus oli täydellinen.

Jeesuksen ristin juurella syntinsä tunnustava uskova on Jeesuksen seuraaja, joka kaipaa puhtautta, rakkautta, hyvyyttä ja armollisuutta - juri sen tähden hän kohtaa Jeesuksen syntiensä armahtajana. Synnissä rypevää ja syntiä suosivaa ei ristin juurella näy.

Nimimerkki "saa pukeutua" lankeaa hänkin monien muiden mukana väärän todistuksen antamiseen lähimmäisestä kirjoittaessaan: "Jos joku kehoittaa pois synnistä, vaikka se joistain tuntuukin kohtuuttomalta vaatimukselta." Nimimerkit 00000000 ja Natanael eivät ole kertoneet mistään elämässään olevasta synnistä, jota he eivät olisi Herralleen tunnustaneet - vielä vähemmän he ovat suosimassa kenellekään syntielämää, asia on juuri päinvästoin. Nimimerkkiä 00000000 ja Natanaeli ei kenenkään tällä kertaa tarvitsekaan kehottaa pois syntielämästä - Jeesus Kristus on heidät jo ristillä sovittanut ja vapauttanut synnin orjuudesta.

• Oikaisua

Kuka pitää itseään synnittömänä??? Olen lukenut tästä ketjusta niiden kirjoituksia, joiden LUULET pitävän itseään synnittömänä ja aivan selvästi he pitävät Jeesusta synnittömänä ja kehoittavat kaikkia uskomaan Jeesuksen neuvoihin, käskyihin ja ohjeisiin. Siinä on aivan valtava ero. Siis, sinä olet nyt käsittänyt viestit aivan väärin. Eivät synnistä vapautumisesta kertovat pidä itseään synnittöminä, vaan kaiken aikaa kertovat Jeesuksen olevan synnitön. Uskovainen, joka uskoo Jeesukseen tekee mitä Jeesus käskee tehdä ja näin pääsee osalliseksi Jeesuksen synnittömyydestä. Ihminen ei ole synnitön, mutta joka USKOO Jeesukseen välttää synnin loukut.
        Vaikkapa esimerkkinä se, että jos sinulla tekee mieli sanoa väärä todistus lähimmäisestä, niin sinun tulee muistaa se, että Jeesus varoittaa sellaisen tekemisestä. Jos uskot, niin et mene synnin paulaan, vaan pysyt vapaana.
        Toinen esimerkki, jos sinulla tekee mieli lyödä jotakikaan, vaikka vihollistasi, tai kanssapalvelijaasi, niin sinun on muistettava mitä Jeesus sanoo siitä. Hän käskee kääntää toisenkin posken. Jos teet niin, et joudu synnin viritelemään ansaan, vaan pysyt vapaana. Näin yksinkertaista on usko, jossa uskotaan Jeesusta. Syntiselle ihmiselle on mahdotonta uskoa Jeesusta, mutta kiitos Jumalalle Jeesus vapauttaa orjuudelta=synti. JEESUS ON SYNNITÖN.

• 00000000

Minä näen tällaisten "ainasojien" kirjoittelulle kaksi ongelmallista seurausta, jotka kummatkin ovat omiaan lisäämään tuskaa ihmisten mielissä. Ne ovat molemmat tulleet tässä ketjussa jo esiin, mutta kokoan ne vielä tähän siinä toivossa, että joku tuollaisten "opettajien" aiheuttamissa ongelmissa kärsivä ihminen voisi saada jotain toivoa tai helpotusta tilanteeseensa.

Ensimmäinen on se, mitä sinäkin sivusit kertomalla muutaman esimerkin niistä kamalista rikoksista, väkivallasta ja julmuudesta, mihin jotkut uskovat ovat sortuneet. Näiden "ainasojien" kirjoittelusta voi päätellä, että jotkut ihmiset todella ajattelevat olevansa synnittömiä, tekivätpä he aivan mitä tahansa. Tällainen ajattelu ikäänkuin vapauttaa Raamattua väärin käyttävän ihmisen kuvittelemaan, että hänellä on oikeus tehdä mitä tahansa, koska itse Jumalakaan ei heidän tekojaan enää pidä syntinä. Miten siis ihminenkään voisi heitä mistään synnistä moittia. Samalla sivulliset joutuvat kärsimään mahdollisesti täysin tunteettoman ja vastuuttoman ihmisen hirmuteoista, joiden tekijän mieleen ei mahdu lainkaan ajatusta siitä, että heidän teoissaan edes voisi olla jotain väärää.

Tuollaisesta elämästä kärsimään joutuville haluan sanoa, että hankkiutukaa eroon tuollaisista "uskovista" hinnalla millä hyvänsä. Älkää kuunnelko sanaakaan, mitä he teille selostavat, älkääkä edes kuvitelko, että heidän toimintansa voisi olla oikeaa ja Jumalan tahdon mukaista. Kehotan myös harkitsemaan tuollaisten ihmisten erottamista seurakunnasta mahdollisimman alkuvaiheessa.

Toinen ongelmallinen seuraus näiden "ainasojien" kirjoittelusta koituu aralla mielellä ja vilpittömästi totuutta etsiville ihmisille - niille, joita Jumala on kutsunut ja jotka haluavat vastata kutsuun myöntävästi, mutta jotka eivät vielä ymmärrä, mitä usko todella tarkoittaa. He eivät vielä osaa erottaa Lakia ja Armoa toisistaan. Sellainen ihminen on todellisessa vaarassa sortua harhaan, että heidän tulee koko ajan suorittaa tai hyvittää omaa kelpaamistaan Jumalalle. Että usko ei riitäkään, vaan että sen jälkeen ihmisen täytyy edelleen noudattaa Jumalan Lakia täydellisesti voidakseen itse ansaita pelastuksen. Kaikenlisäksi heitä taakoitetaan koko ajan lisää väittämällä, että aidosti uskova ihminen muka pystyykin elämään täysin virheetöntä ja synnitöntä elämää, ja noudattamaan kaikessa Jumalan tahtoa. Mitä rehellisemmin tuollainen ihminen omaa elämäänsä tarkastelee, sitä vähemmän hän kokee onnistuvansa, ja sitä huonommaksi ja arvottomammaksi hän itsensä kokee. Lopulta tuollaista yrittävä ihminen uupuu täysin ja pahimmassa tapauksessa jopa hylkää Jumalan.

Lakihenkisyydestä kärsimään joutuneille haluan sanoa, että luopukaa kaikesta omasta yrittämisestä. Torjukaa ja hylätkää kaikki sellainen opetus, joka tuntuisi ohjaavan teitä tekemään itse enemmän saadaksenne Jumalalta enemmän, tai ansaitaksenne pelastetuksi tulemisen, tai voidaksenne "hyvittää" pelastusta Jumalalle.

• VOI miten surullista
        00000000 kirjoitti:

Minä näen tällaisten "ainasojien" kirjoittelulle kaksi ongelmallista seurausta, jotka kummatkin ovat omiaan lisäämään tuskaa ihmisten mielissä. Ne ovat molemmat tulleet tässä ketjussa jo esiin, mutta kokoan ne vielä tähän siinä toivossa, että joku tuollaisten "opettajien" aiheuttamissa ongelmissa kärsivä ihminen voisi saada jotain toivoa tai helpotusta tilanteeseensa.

Ensimmäinen on se, mitä sinäkin sivusit kertomalla muutaman esimerkin niistä kamalista rikoksista, väkivallasta ja julmuudesta, mihin jotkut uskovat ovat sortuneet. Näiden "ainasojien" kirjoittelusta voi päätellä, että jotkut ihmiset todella ajattelevat olevansa synnittömiä, tekivätpä he aivan mitä tahansa. Tällainen ajattelu ikäänkuin vapauttaa Raamattua väärin käyttävän ihmisen kuvittelemaan, että hänellä on oikeus tehdä mitä tahansa, koska itse Jumalakaan ei heidän tekojaan enää pidä syntinä. Miten siis ihminenkään voisi heitä mistään synnistä moittia. Samalla sivulliset joutuvat kärsimään mahdollisesti täysin tunteettoman ja vastuuttoman ihmisen hirmuteoista, joiden tekijän mieleen ei mahdu lainkaan ajatusta siitä, että heidän teoissaan edes voisi olla jotain väärää.

Tuollaisesta elämästä kärsimään joutuville haluan sanoa, että hankkiutukaa eroon tuollaisista "uskovista" hinnalla millä hyvänsä. Älkää kuunnelko sanaakaan, mitä he teille selostavat, älkääkä edes kuvitelko, että heidän toimintansa voisi olla oikeaa ja Jumalan tahdon mukaista. Kehotan myös harkitsemaan tuollaisten ihmisten erottamista seurakunnasta mahdollisimman alkuvaiheessa.

Toinen ongelmallinen seuraus näiden "ainasojien" kirjoittelusta koituu aralla mielellä ja vilpittömästi totuutta etsiville ihmisille - niille, joita Jumala on kutsunut ja jotka haluavat vastata kutsuun myöntävästi, mutta jotka eivät vielä ymmärrä, mitä usko todella tarkoittaa. He eivät vielä osaa erottaa Lakia ja Armoa toisistaan. Sellainen ihminen on todellisessa vaarassa sortua harhaan, että heidän tulee koko ajan suorittaa tai hyvittää omaa kelpaamistaan Jumalalle. Että usko ei riitäkään, vaan että sen jälkeen ihmisen täytyy edelleen noudattaa Jumalan Lakia täydellisesti voidakseen itse ansaita pelastuksen. Kaikenlisäksi heitä taakoitetaan koko ajan lisää väittämällä, että aidosti uskova ihminen muka pystyykin elämään täysin virheetöntä ja synnitöntä elämää, ja noudattamaan kaikessa Jumalan tahtoa. Mitä rehellisemmin tuollainen ihminen omaa elämäänsä tarkastelee, sitä vähemmän hän kokee onnistuvansa, ja sitä huonommaksi ja arvottomammaksi hän itsensä kokee. Lopulta tuollaista yrittävä ihminen uupuu täysin ja pahimmassa tapauksessa jopa hylkää Jumalan.

Lakihenkisyydestä kärsimään joutuneille haluan sanoa, että luopukaa kaikesta omasta yrittämisestä. Torjukaa ja hylätkää kaikki sellainen opetus, joka tuntuisi ohjaavan teitä tekemään itse enemmän saadaksenne Jumalalta enemmän, tai ansaitaksenne pelastetuksi tulemisen, tai voidaksenne "hyvittää" pelastusta Jumalalle.

En edes viitsi lukea kuin alun. Niin vääristelevä kirjoituksesi on.

• Voi tätä pimeyttä
        Oikaisua kirjoitti:

Kuka pitää itseään synnittömänä??? Olen lukenut tästä ketjusta niiden kirjoituksia, joiden LUULET pitävän itseään synnittömänä ja aivan selvästi he pitävät Jeesusta synnittömänä ja kehoittavat kaikkia uskomaan Jeesuksen neuvoihin, käskyihin ja ohjeisiin. Siinä on aivan valtava ero. Siis, sinä olet nyt käsittänyt viestit aivan väärin. Eivät synnistä vapautumisesta kertovat pidä itseään synnittöminä, vaan kaiken aikaa kertovat Jeesuksen olevan synnitön. Uskovainen, joka uskoo Jeesukseen tekee mitä Jeesus käskee tehdä ja näin pääsee osalliseksi Jeesuksen synnittömyydestä. Ihminen ei ole synnitön, mutta joka USKOO Jeesukseen välttää synnin loukut.
        Vaikkapa esimerkkinä se, että jos sinulla tekee mieli sanoa väärä todistus lähimmäisestä, niin sinun tulee muistaa se, että Jeesus varoittaa sellaisen tekemisestä. Jos uskot, niin et mene synnin paulaan, vaan pysyt vapaana.
        Toinen esimerkki, jos sinulla tekee mieli lyödä jotakikaan, vaikka vihollistasi, tai kanssapalvelijaasi, niin sinun on muistettava mitä Jeesus sanoo siitä. Hän käskee kääntää toisenkin posken. Jos teet niin, et joudu synnin viritelemään ansaan, vaan pysyt vapaana. Näin yksinkertaista on usko, jossa uskotaan Jeesusta. Syntiselle ihmiselle on mahdotonta uskoa Jeesusta, mutta kiitos Jumalalle Jeesus vapauttaa orjuudelta=synti. JEESUS ON SYNNITÖN.

Hyvä on - toivottavasti he näkevät itsensä edelleen syntisinä ja vajaina ja vain Kristuksessa, Hänen pyhyydessään puhtaina. Toivottavasti he myös tunnustavat syntinsä Jeesuksen Kristuksen ristin edessä, kun Pyhä Henki näyttää heille heidän ajatuksissaan, sanoissaan, teoissasan ja laiminlyönneissään syntisyyttä. On ilman muuta selvää, että Jeesus on synnitön - on kuitenkin todettava, että kristillisissä piireissä on sellaista harhaoppia, että Jeesuksen uskovakin olisi jo tässä ajassa synnitön ja aina puhdas, ajatuksiaan ja asenteitaan myöten. Heille voisin sanoa: käsi sydämellä - tunnustatteko te syntejänne vielä Herrallenne Jeesukselle Kristuksella ja elätte sitten Jeesuksen lahjoittamassa lainapuhtaudessa?

On vaikea sanoa, olenko minä tai moni muu tänne kirjoittava ymmärtänyt viestejä väärin. Monet kokevat, että viesteissä välittyy nimenomaan tuo harhainen ja itsepetosta täynnä oleva uskovan synnittömyys-oppi. Jumala, joka on sydänten tutkija, sen tietää.

Moni on antanut väärän todistuksen lähimmäisestään tässä ketjussa ja nuo väärät todistukset ovat kohdistuneet ainakin Natanaeliin ja 00000000:aan. Kirjoitat: "sinun tulee muistaa se, että Jeesus varoittaa sellaisen tekemisestä. Jos uskot, niin et mene synnin paulaan, vaan pysyt vapaana." Eivtkö he usko Jeesuksen sanoja, unohtivatko he Herransa vai mitä tapahtui, kun he joka tapauksessa lankesivat väärän todistuksen antamiseen lähimäisistään?

Kirjoita myös: "Toinen esimerkki, jos sinulla tekee mieli lyödä jotakikaan, vaikka vihollistasi, tai kanssapalvelijaasi, niin sinun on muistettava mitä Jeesus sanoo siitä. Hän käskee kääntää toisenkin posken."

Hyvä nimimerkki "Oikaisua" - Jeesuksen vuorisaarna puhuu koko ajan sydämestä ja koko saarna kohdistuu ihmisen sisimpään. Kyseisessä kohdassa ei todellakaan tarkoiteta sitä, että jos torilla joku väkivaltainen tyyppi lyö sinua, niin sinä käännät toisenkin posken saadaksesi uudelleen turpaasi. Koko vuorisaarna puhuu sisäiselle ihmiselle - näin tuo kaikkien aikojen saarna alkaa:
        "Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta. Autuaita ovat murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen. Autuaita ovat hiljaiset, sillä he saavat maan periä."

Sana autuas tarkoittaa Jumalan hyväksymää, Jumalan siunaamaa - englanninkieliset raamatut kääntävätkin sen aivan oikein sanalla "blessed". Oletko hengessäsi köyhä, sisäistätkö olevasi täysin riippuvainen Jeesuksesta ja Pyhästä Hengestä vai koetko olevasi hengessäsi rikas ja tullut pöyhkeäksi? Murheellinen ei ole sen otollisempi Jumalalle kuin iloinenkaan, mutta koetko murhetta omasta vajavuudestasi ja syntisyydestäsi ja sen tähden viihdyt Jeesuksen ristin juurella, joka on sinun armahtajasi. Hiljainen ja sulkeutunut suomalainen ei todellakaan ole hiljaisuutensa tähden Jumalan siunaama, vaan kysymys on sydämen asenteesta: otatko hiljaa ja nöyrästi vastaan Jumalan Sanan puhuttelun puolustelematta ja pakenematta Sanan kaksiteräisen miekan alta?

Sitten tuohon antamaasi esimerkkiin: Jeesus tarkoittaa siinä meitä uskovia, jotka koemme tässä maailmassa vainoa, vääryyksiä, panettelua ja vastustusta. Kysymys on siitä, että jos tänään saat kokea jotain pahaa, niin ole valmis siihen, että huomenna saatat joutua kokemaan jälleen jotain uutta vastustusta ja vääryyttä - toisella poskellekin voi tulla lyönti.

Meidän on luettava Raamattua rukoillen Pyhässä Hengessä. Muussa tapauksessa Sanan syvällinen puhuttelu ja vain ulkokohtaiseksi ilman, että se tavoittaisi meidän sydäntämme. Synnittömyysopissa juuri niin on käynyt.

Siunausta sinun päivääsi!

• 00000000
        Voi tätä pimeyttä kirjoitti:

Hyvä on - toivottavasti he näkevät itsensä edelleen syntisinä ja vajaina ja vain Kristuksessa, Hänen pyhyydessään puhtaina. Toivottavasti he myös tunnustavat syntinsä Jeesuksen Kristuksen ristin edessä, kun Pyhä Henki näyttää heille heidän ajatuksissaan, sanoissaan, teoissasan ja laiminlyönneissään syntisyyttä. On ilman muuta selvää, että Jeesus on synnitön - on kuitenkin todettava, että kristillisissä piireissä on sellaista harhaoppia, että Jeesuksen uskovakin olisi jo tässä ajassa synnitön ja aina puhdas, ajatuksiaan ja asenteitaan myöten. Heille voisin sanoa: käsi sydämellä - tunnustatteko te syntejänne vielä Herrallenne Jeesukselle Kristuksella ja elätte sitten Jeesuksen lahjoittamassa lainapuhtaudessa?

On vaikea sanoa, olenko minä tai moni muu tänne kirjoittava ymmärtänyt viestejä väärin. Monet kokevat, että viesteissä välittyy nimenomaan tuo harhainen ja itsepetosta täynnä oleva uskovan synnittömyys-oppi. Jumala, joka on sydänten tutkija, sen tietää.

Moni on antanut väärän todistuksen lähimmäisestään tässä ketjussa ja nuo väärät todistukset ovat kohdistuneet ainakin Natanaeliin ja 00000000:aan. Kirjoitat: "sinun tulee muistaa se, että Jeesus varoittaa sellaisen tekemisestä. Jos uskot, niin et mene synnin paulaan, vaan pysyt vapaana." Eivtkö he usko Jeesuksen sanoja, unohtivatko he Herransa vai mitä tapahtui, kun he joka tapauksessa lankesivat väärän todistuksen antamiseen lähimäisistään?

Kirjoita myös: "Toinen esimerkki, jos sinulla tekee mieli lyödä jotakikaan, vaikka vihollistasi, tai kanssapalvelijaasi, niin sinun on muistettava mitä Jeesus sanoo siitä. Hän käskee kääntää toisenkin posken."

Hyvä nimimerkki "Oikaisua" - Jeesuksen vuorisaarna puhuu koko ajan sydämestä ja koko saarna kohdistuu ihmisen sisimpään. Kyseisessä kohdassa ei todellakaan tarkoiteta sitä, että jos torilla joku väkivaltainen tyyppi lyö sinua, niin sinä käännät toisenkin posken saadaksesi uudelleen turpaasi. Koko vuorisaarna puhuu sisäiselle ihmiselle - näin tuo kaikkien aikojen saarna alkaa:
        "Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta. Autuaita ovat murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen. Autuaita ovat hiljaiset, sillä he saavat maan periä."

Sana autuas tarkoittaa Jumalan hyväksymää, Jumalan siunaamaa - englanninkieliset raamatut kääntävätkin sen aivan oikein sanalla "blessed". Oletko hengessäsi köyhä, sisäistätkö olevasi täysin riippuvainen Jeesuksesta ja Pyhästä Hengestä vai koetko olevasi hengessäsi rikas ja tullut pöyhkeäksi? Murheellinen ei ole sen otollisempi Jumalalle kuin iloinenkaan, mutta koetko murhetta omasta vajavuudestasi ja syntisyydestäsi ja sen tähden viihdyt Jeesuksen ristin juurella, joka on sinun armahtajasi. Hiljainen ja sulkeutunut suomalainen ei todellakaan ole hiljaisuutensa tähden Jumalan siunaama, vaan kysymys on sydämen asenteesta: otatko hiljaa ja nöyrästi vastaan Jumalan Sanan puhuttelun puolustelematta ja pakenematta Sanan kaksiteräisen miekan alta?

Sitten tuohon antamaasi esimerkkiin: Jeesus tarkoittaa siinä meitä uskovia, jotka koemme tässä maailmassa vainoa, vääryyksiä, panettelua ja vastustusta. Kysymys on siitä, että jos tänään saat kokea jotain pahaa, niin ole valmis siihen, että huomenna saatat joutua kokemaan jälleen jotain uutta vastustusta ja vääryyttä - toisella poskellekin voi tulla lyönti.

Meidän on luettava Raamattua rukoillen Pyhässä Hengessä. Muussa tapauksessa Sanan syvällinen puhuttelu ja vain ulkokohtaiseksi ilman, että se tavoittaisi meidän sydäntämme. Synnittömyysopissa juuri niin on käynyt.

Siunausta sinun päivääsi!

Tämä mainittu "ainasoja" on toisessa ketjussa (http://keskustelu.suomi24.fi/node/13329720#comment-77119692-view) nimenomaisesti väittänyt saavuttaneensa täydellisen synnittömyyden. Hän on tosin poistanut tuon viestinsä raukkamaisesti kirjoittamisen jälkeen, ettei kukaan saisi häntä kiinni sanoistaan - sitä hän harrastaa todella paljon - mutta näet ao. kohdan siteeraattuna minun viestissäni noiden (tätä kirjoittaessani) kahden hänen viestinsä alla.

Samoin hän on eräässä toisessa ketjussa (http://keskustelu.suomi24.fi/node/13278279) todennut, että kysymys Jeesuksen Kristuksen olemuksesta, elämästä, kärsimyksestä, kuolemasta ja ylösnousemuksesta on hänelle epäoleellinen asia, johon hänen ei tarvitse vastata. Tuota keskustelua käytiin keskustelussa "Kysymys nimimerkille "mikko.ainasoja"", jonka minä aloitin, kun en ollut mitenkään saanut häntä vastaamaan muissa ketjuissa useita kertoja esittämääni kysymykseen: "miksi Jeesuksen täytyi kärsiä ja kuolla ihmisen puolesta, jos ihminen itsekin voisi noudattaa lakia täydellisesti". Tuon aloittamani keskustelun palstan luotsi poisti joko oma-aloitteisesti tai "ainasojan" pyynnöstä, joten enää tuota viittaamaani keskustelua ei valitettavasti löydy.

Vielä tämä "ainasoja" on henkilökohtaisella todistuksellaan kiistänyt Jeesuksen ristinkuoleman merkityksen ihmiselle, ja väittää, että sen jälkeenkin ihmisen on noudatettava Jumalan Lakia täydellisesti ansaitakseen pelastuksen. Tämä varsinainen virheellisen opin "musta helmi" löytyy keskustelusta http://keskustelu.suomi24.fi/node/13313694#comment-76967310-view , jota hän ei - ihme kyllä - ole vielä poistanut eikä poistattanut.

Sanottakoon vielä lisäksi, että eri keskustelupalstoilta löytyy tähän mennessä varmasti jo kymmeniä ellei satoja ainasojan viestejä, joissa hän Jeesuksen nimenomaisesta kiellosta (Matt. 23:8) huolimatta julistaa olevansa "Jahven, sekä Herran Jeesuksen Kristuksen palvelija ja valittu opettaja". Sama teksti löytyy hänen Suomi24 -yhteisöprofiilistaan (http://www.suomi24.fi/yhteisö/mikko.ainasoja/tiedot). Tästä hänen väitetystä "opettajuudestaan" käytiin keskustelua erään ketjun tästä viestistä alkaen: http://keskustelu.suomi24.fi/node/13307241#comment-76944558-view. Myös tuon ketjun alkuosa on varsin "mielenkiintoista" luettavaa mm. siitä, miten hän vaatii minua esiintymään omalla nimelläni että näin hänen mielestään "osoittaisin uskoni" yms. yms.

Kaiken sen jälkeen, mitä näen tämän "ainasojan" näillä palstoilla kirjoittaneen minun on hyvin vaikeaa suhtautua häneen edes asiallisesti. Minä en vihaa häntä ihmisenä, mutta hänen jatkuvasti harjoittamaansa väärää oppia minä todella inhoan, ja aivan erityisesti niitä seurauksia, mitä hän tuollaisella opilla aiheuttaa. On totta, että en ole kyennyt aina hillitsemään kieltäni, vaikka tiedän Jumalan sanan minua siihen velvoittavan. Tästä olen pahoillani, sillä se on vienyt pohjaa myös omalta uskottavuudeltani näissä keskusteluissa.

Vielä lopuksi haluan muistuttaa, että mainittu nimimerkki "mikko.ainasoja" on kaikesta huolimatta vain nimimerkki. Vaikka se näyttää oikealta nimeltä, ja vastaavaa nimimerkkiä löytyy hakukoneella monista paikoista, emme sittenkään tiedä, onko tuo kyseisen kirjoittajan oikea nimi. Ainakin teoriassa on mahdollista, että hän on valinnut jonkun toisen henkilön nimen nimimerkikseen, esim. saadakseen tuon toisen henkilön maineen liattua tai jotain vastaavaa. Tästä en tiedä enkä kykene todistamaan mitään, mutta varovaisuuteen kehotan silti.

• 00000000
        00000000 kirjoitti:

Tämä mainittu "ainasoja" on toisessa ketjussa (http://keskustelu.suomi24.fi/node/13329720#comment-77119692-view) nimenomaisesti väittänyt saavuttaneensa täydellisen synnittömyyden. Hän on tosin poistanut tuon viestinsä raukkamaisesti kirjoittamisen jälkeen, ettei kukaan saisi häntä kiinni sanoistaan - sitä hän harrastaa todella paljon - mutta näet ao. kohdan siteeraattuna minun viestissäni noiden (tätä kirjoittaessani) kahden hänen viestinsä alla.

Samoin hän on eräässä toisessa ketjussa (http://keskustelu.suomi24.fi/node/13278279) todennut, että kysymys Jeesuksen Kristuksen olemuksesta, elämästä, kärsimyksestä, kuolemasta ja ylösnousemuksesta on hänelle epäoleellinen asia, johon hänen ei tarvitse vastata. Tuota keskustelua käytiin keskustelussa "Kysymys nimimerkille "mikko.ainasoja"", jonka minä aloitin, kun en ollut mitenkään saanut häntä vastaamaan muissa ketjuissa useita kertoja esittämääni kysymykseen: "miksi Jeesuksen täytyi kärsiä ja kuolla ihmisen puolesta, jos ihminen itsekin voisi noudattaa lakia täydellisesti". Tuon aloittamani keskustelun palstan luotsi poisti joko oma-aloitteisesti tai "ainasojan" pyynnöstä, joten enää tuota viittaamaani keskustelua ei valitettavasti löydy.

Vielä tämä "ainasoja" on henkilökohtaisella todistuksellaan kiistänyt Jeesuksen ristinkuoleman merkityksen ihmiselle, ja väittää, että sen jälkeenkin ihmisen on noudatettava Jumalan Lakia täydellisesti ansaitakseen pelastuksen. Tämä varsinainen virheellisen opin "musta helmi" löytyy keskustelusta http://keskustelu.suomi24.fi/node/13313694#comment-76967310-view , jota hän ei - ihme kyllä - ole vielä poistanut eikä poistattanut.

Sanottakoon vielä lisäksi, että eri keskustelupalstoilta löytyy tähän mennessä varmasti jo kymmeniä ellei satoja ainasojan viestejä, joissa hän Jeesuksen nimenomaisesta kiellosta (Matt. 23:8) huolimatta julistaa olevansa "Jahven, sekä Herran Jeesuksen Kristuksen palvelija ja valittu opettaja". Sama teksti löytyy hänen Suomi24 -yhteisöprofiilistaan (http://www.suomi24.fi/yhteisö/mikko.ainasoja/tiedot). Tästä hänen väitetystä "opettajuudestaan" käytiin keskustelua erään ketjun tästä viestistä alkaen: http://keskustelu.suomi24.fi/node/13307241#comment-76944558-view. Myös tuon ketjun alkuosa on varsin "mielenkiintoista" luettavaa mm. siitä, miten hän vaatii minua esiintymään omalla nimelläni että näin hänen mielestään "osoittaisin uskoni" yms. yms.

Kaiken sen jälkeen, mitä näen tämän "ainasojan" näillä palstoilla kirjoittaneen minun on hyvin vaikeaa suhtautua häneen edes asiallisesti. Minä en vihaa häntä ihmisenä, mutta hänen jatkuvasti harjoittamaansa väärää oppia minä todella inhoan, ja aivan erityisesti niitä seurauksia, mitä hän tuollaisella opilla aiheuttaa. On totta, että en ole kyennyt aina hillitsemään kieltäni, vaikka tiedän Jumalan sanan minua siihen velvoittavan. Tästä olen pahoillani, sillä se on vienyt pohjaa myös omalta uskottavuudeltani näissä keskusteluissa.

Vielä lopuksi haluan muistuttaa, että mainittu nimimerkki "mikko.ainasoja" on kaikesta huolimatta vain nimimerkki. Vaikka se näyttää oikealta nimeltä, ja vastaavaa nimimerkkiä löytyy hakukoneella monista paikoista, emme sittenkään tiedä, onko tuo kyseisen kirjoittajan oikea nimi. Ainakin teoriassa on mahdollista, että hän on valinnut jonkun toisen henkilön nimen nimimerkikseen, esim. saadakseen tuon toisen henkilön maineen liattua tai jotain vastaavaa. Tästä en tiedä enkä kykene todistamaan mitään, mutta varovaisuuteen kehotan silti.

Vielä on sanottava, että kaikesta huolimatta mainittu "ainasoja" saattaa TARKOITTAA aivan oikeita asioita kirjoituksissaan. Ehkä hän ei PYRI pahaan eikä virheelliseen oppiin, vaan onnistuu vain ilmaisemaan tarkoituksensa TODELLA huonosti - siis tavalla, joka hämärtää hänen sanojensa oikeatkin tarkoitukset.

Oli miten oli, se on nähty jo useaan otteeseen, että hän ei kykene ottamaan vastaan minkäänlaista kritiikkiä teksteistään. Tämä jo sinänsä osoittaa hänen kypsymättömyytensä siihen tehtävään, mihin hän on itsensä korottanut. Hän loukkaantuu ja torjuu kaikenlaiset nuhteet, myös Raamattuun perustuvat, ja kääntelee nuo nuhteet tavalla tai toisella nuhtelijaa vastaan.

Kun olen esittänyt hänelle suoria kysymyksiä esim. siitä, "miksi Jeesuksen oli opetettava seurakuntaa oikeaan toimintaan tilanteessa, missä joku veljistä tekee syntiä, jos kerran ihminen tulee uskoontultuaan synnittömäksi", hän ohittaa kysymyksen täysin. Tämä on nähtävissä mm. tässä ketjussa. Olen varma siitä, että yksikään asiallinen ja Jumalan edessä nöyrä ihminen ei voi hyvällä omatunnolla vain jättää huomiotta jotain kristallinkirkasta sanaa, minkä Raamatusta luemme. Näin näiden väärien opettajien on kuitenkin tehtävä, sillä heidän "oppinsa" ei kestä perinpohjaista tarkastelua, ja jos he myöntäisivät kritiikin oikeaksi, se merkitsisi heille täydellistä kasvojen menetystä - etenkin, jos ovat kirjoittaneet omalla nimellään.

• totuus tulee ilmi

Tästä ahtaasta portista niinkuin neulansilmästäkin on uskovilla kymmeniä eri mallisia selityksiä joka kertoo että koko usko on harhaa.

• Onhan meitä täällä jo useitakin - nimimerkki "Voi tätä pimeyttä" vastasi oivallisesti nimimerkille "Oikaisua" koskien vuorisaarnan hengellistä ymmärtämistä. Nimimerkki "00000000" on ymmärtänyt ne vaarat ja seuraukset, mitkä ns. synnittömyys-opissa on. Totuus on tuotava esille, sen takana on seisottava, vaikka monet lihallisesti paisuneet eivät halua kuulla ("Voi miten surullista").

Viimeisten vuosikymmenten aikana harhainen synnittömyysoppi on nostanut uudelleen päätään menestysteolgian aaltojen pyyhkäistyä kristillistä maailmaa. Sillä on kuitenkin vanhat juuret, sillä katolisessa kirkossa on harhainen oppi paavin erehtymättömyydestä, täydellisyydestä. Eikä siinä kaikki, vaan katolinen kirko pitää kiinni myös opetusviran erehtymättömyydestä, vaikka Raamatun mukaan kaikki armolahjatkin ovat vajaita. Nykyajan menestysteologiassa synnittömyysoppi on oppia uskovan täydellisyydestä ja täydellisestä elämästä, johon eivät kuulu sairaudet, epäonnistumiset, lankeamiset eivätkä vajavuudet.

Paavali kirjoittaa, ettei hän ole tullut täydelliseksi, vaan hän on edelleen vajaa.
      Fili 3:12 "Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut."

Tietoisuus syntisyydestämme ei tietenkään saa olla millän lailla tekosyy sille, että harjoittaisimme tietoisesti syntiä. Sen tulee vaikuttaa meissä halua halua kasvaa ja kypsyä uskossa. Synnissä eläminen ja syntiin lankeaminen ovat eri asioita. Tätä eroa synnittömyys-opin kannattajat eivät suostu näkemään.

Synnissä eläminen tarkoittaa sitä, että ihminen on synnin orja ja haluaa elää syntiä tehden, eikä halua tehdä siitä parannusta. Syntiin lankeaminen tarkoittaa uskovan ihmisen kohdalla sitä, että ihminen joka ei ole synnin orja, niin hän kiusauksen hetkellä lankeaa syntiin, jos ei aina teon niin kuitenkin ajatuksen asteella. Uskova voi langeta vajavuudessaan, mutta syntinsä tunnustamalla ja tekemällä parannuksen, hän ei lankea pois armosta - maailman ihmiselle ja uskonnolliselle ihmiselle asia on toisin. He suistuvat onnettomuuteen, kaus Jumalasta.

San 24:16 Sillä seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen, mutta jumalattomat suistuvat onnettomuuteen.

On muistettava, että uskova seuraa Jeesusta ja on Kristuksen omana, uskossa Häneen pyhä ja taivaskelpoinen. Tämä kaikki on totta uskossa, vaikka ei vielä näkemisessä. Uskova ei ole enää synnnin orja, vaan Jeesuksen palvelija (alkukielessä sana "orja") ja hän on uudestisyntymisessä saanut uuden sydämen ja uuden mielen.

Room 8:5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.

• Natanael (ei kirj.)

Vielä muutama sana, vaikka huomaan, että monet eivät halua kuulla. Matt 5:48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

Synnittömyysopin mukaan tämä Raamatunpaikka todistaa sen, että uskovainen voi olla täydellinen. Tämä on harhaopetusta, sillä kun katsomme jakeen asiayhteyttä kokonaisuutena, meille selviää, että asiayhteydessä puhutaan vihollisten rakastamisesta. Uskova voi rakastaa vihollistaankin, kuten täydellinen Jumalakin tekee. Ihminen ei kuitenkaan voi kokonaan olla täydellinen niinkuin Jumala. Olla kuin Jumala, uskova ja pitää itseään täydellisenä - se oli jo paratiisissa koettu kiusaus. Täydellisyys tarkoittaa aina Jeesusta - hänessä, ollessamme Kristuksessa, me olemme uskossa täydellisiä, mutta kuten olen todennut - se on täydellisyyttä uskossa, ei näkemisessä.

Pitää itseään täydellisenä ja synnittömänä, se on sielunvihollisen antama ansa, jonka hän tarjosi jo paratiisissa. Mistään uudesta ilmiöstä ei siis ole kysymys.
        1. Moos. 3:5 "vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan".

Synnittömyysoppi ei huomioi Raamatun opetusta uskon kasvamisesta. Raamatun mukaan uskovainen on koko elämän jatkuvassa uskon kasvuprosessissa. Tämän takia uskovainen ei voi saavuttaa elämänsä aikana täydellisyyttä, vaan ainoastaan yksittäisiä täydellisiä tekoja (hyvän tekeminen ei tietenkään ole syntiä, vaan Jumalan mielen mukaista) uskonkasvussaan.

Eiköhän se tämä ketju ollut tässä. Kiitän vielä 00000000:aa Sanan mukaisista kirjoituksista ja erityisesti viimeisimmästä, jossa toit esille mihin harhainen synnittömyysoppi voi johtaa. Koskettavaa oli lukea erään kirjoittajan kokemuksia siitä, kuinka synnittömyysopin kannattjien joukossa on monia sellaisia, jotka harrastavat törkeänkin synnin tekemistä ilman synnintuntoa. Synnittömyysoppi vie aran tunnon Jumalan Jumalan edessä. Luopuuko katolinen kirkko opista paavin ja opetusviran erehtymättömyydestä, vaikka paavit ovat kirkkohistorian aikana sortuneet mitä kauheimpiin julmuuksiin ja ahneuksiin, luopuuko menestysteologian jälkimainingeissa itseään täysin synnittömänä pitävä kristitty harhastaan - niin tai näin, oikeasta Raamatun opista ja nöyrästä ja uskollisesta Jeesuksen Kristuksen seuraamisesta emme saa luopua!

• 00000000
        Natanael (ei kirj.) kirjoitti:

Vielä muutama sana, vaikka huomaan, että monet eivät halua kuulla. Matt 5:48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

Synnittömyysopin mukaan tämä Raamatunpaikka todistaa sen, että uskovainen voi olla täydellinen. Tämä on harhaopetusta, sillä kun katsomme jakeen asiayhteyttä kokonaisuutena, meille selviää, että asiayhteydessä puhutaan vihollisten rakastamisesta. Uskova voi rakastaa vihollistaankin, kuten täydellinen Jumalakin tekee. Ihminen ei kuitenkaan voi kokonaan olla täydellinen niinkuin Jumala. Olla kuin Jumala, uskova ja pitää itseään täydellisenä - se oli jo paratiisissa koettu kiusaus. Täydellisyys tarkoittaa aina Jeesusta - hänessä, ollessamme Kristuksessa, me olemme uskossa täydellisiä, mutta kuten olen todennut - se on täydellisyyttä uskossa, ei näkemisessä.

Pitää itseään täydellisenä ja synnittömänä, se on sielunvihollisen antama ansa, jonka hän tarjosi jo paratiisissa. Mistään uudesta ilmiöstä ei siis ole kysymys.
        1. Moos. 3:5 "vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan".

Synnittömyysoppi ei huomioi Raamatun opetusta uskon kasvamisesta. Raamatun mukaan uskovainen on koko elämän jatkuvassa uskon kasvuprosessissa. Tämän takia uskovainen ei voi saavuttaa elämänsä aikana täydellisyyttä, vaan ainoastaan yksittäisiä täydellisiä tekoja (hyvän tekeminen ei tietenkään ole syntiä, vaan Jumalan mielen mukaista) uskonkasvussaan.

Eiköhän se tämä ketju ollut tässä. Kiitän vielä 00000000:aa Sanan mukaisista kirjoituksista ja erityisesti viimeisimmästä, jossa toit esille mihin harhainen synnittömyysoppi voi johtaa. Koskettavaa oli lukea erään kirjoittajan kokemuksia siitä, kuinka synnittömyysopin kannattjien joukossa on monia sellaisia, jotka harrastavat törkeänkin synnin tekemistä ilman synnintuntoa. Synnittömyysoppi vie aran tunnon Jumalan Jumalan edessä. Luopuuko katolinen kirkko opista paavin ja opetusviran erehtymättömyydestä, vaikka paavit ovat kirkkohistorian aikana sortuneet mitä kauheimpiin julmuuksiin ja ahneuksiin, luopuuko menestysteologian jälkimainingeissa itseään täysin synnittömänä pitävä kristitty harhastaan - niin tai näin, oikeasta Raamatun opista ja nöyrästä ja uskollisesta Jeesuksen Kristuksen seuraamisesta emme saa luopua!

Kiitos kannanotostasi, nimim. "natanael". Olen vakuuttunut siitä, että selkeää opetusta sisältäviä tekstejäsi tarvitaan palstalla.

• tauko paikallaan

Jokohan se riittäisi tämä ainasojan "ruumiinavaus" tässä näiden kahden superuskovien välisessä mittelössä !

ja siinä vielä kiitellään toisiaan huh!

• 00000000

Miksi nimittelet ketään "superuskovaksi", kun kukaan tässä ketjussa ei ole itseään sellaiseksi nimittänyt - vielä vähemmän ajatellut. Me olemme kaikki syntisiä ihmisiä, minkä olemme jo useampaan kertaan myös todenneet.

Kiitosta saa esittää, siinä ei ole mitään väärää. Minä iloitsen nimim. "natanael":n selkeästä opetuksesta, ja myös nimimerkin "Voi tätä pimeyttä" ansiokkaasta tuesta tässä "taistelussa".

• hoh hoijaa

Aivan kuin näyttäisi että ainasoja on tässä ainut syntinen ihminen, sen kuvan saa jutuistanne.

jOS todella on syntinen, niin eikö se herätä hiukan painamaan jarrua muiden kalttaamiseen vai miten se menee?

onko kuitenkin niin, että juuri tässä kohtaa en olekkaan ollenkaan syntinen vaan saan painaa täysillä toista kirjoittajaa ja vielä kiitellä muita mellakkaan osallistuneita, onko niin?

• tässä ei syntinen

Mahtanetko tajuta ollenkaan kuinka harhainen on vauvakasteoppi, josta et sanaakaan löydä Raamatusta sen tueksi !

Se sopii rivinollalle oikein hyvin ja sitä saa ihan synnittömänä puolustaa täysillä, eikä olekkin erikoista tämä valiikoiva synnittömyys ja syntisyysoppi!

• 00000000

Montako kertaa on sanottava, että olen syntinen ihminen, että näkisit ja ymmärtäisit sen, että MINÄ OLEN SYNTINEN IHMINEN. Montako kertaa se on sinulle sanottava?!? Oletko edes lukenut kirjoituksiamme? Teetkö niinkuin monet tekevät, että jo tietyn nimimerkin nähdessänne alatte posmittamaan vastaväitteitä, riippumatta siitä, mitä ao. nimimerkki kirjoittaa?

"jOS todella on syntinen, niin eikö se herätä hiukan painamaan jarrua muiden kalttaamiseen vai miten se menee?"

Tarkoitatko siis, että kenenkään ei tule osoittaa mitään opetuksia vääriksi edes niiden ollessa sitä, niinkö? Kaikki roska olisi vain hyväksyttävä hiljaa ja kiiteltävää roskan levittäjää ansiokkaasta "opetuksesta"? Siihenkö Raamattu sinua kehottaa?

On hyvä, että nouset puolustamaan henkilöä, jonka koet lyödyksi ja "painetuksi", niinkuin kirjoitit. Ota kuitenkin huomioon, että mm. minä olen jo muutamaanin kertaan todennut, että tarkoitukseni ei ole vihata tai lyödä mainittua ihmistä, vaan hänen "OPETUKSIAAN". Niitä minä lyön säälimättä, sillä ne ovat Raamatun sisältämän Jumalan sanan vastaisia.

Sillä on iso ero, vihataanko ihmistä, vai sitä, mitä hän sanoo. Ne ovat kaksi täysin eri asiaa, jotka voivat näyttää samalta. Älä sotke niitä toisiinsa!

• 00000000
        tässä ei syntinen kirjoitti:

Mahtanetko tajuta ollenkaan kuinka harhainen on vauvakasteoppi, josta et sanaakaan löydä Raamatusta sen tueksi !

Se sopii rivinollalle oikein hyvin ja sitä saa ihan synnittömänä puolustaa täysillä, eikä olekkin erikoista tämä valiikoiva synnittömyys ja syntisyysoppi!

Höpö höpö.

• pöhö se on
        00000000 kirjoitti:

Höpö höpö.

Noin juuri vastaa syntinen ihminen joka ei juuri nyt ole kuitenkaan syntinen vaan sanoa kirkkaan totuuden höpöhöpöksi!

Mielenkiintoista tämä synnillinen uskovaisuus.

• Synnittömän salaviha

"Jokohan se riittäisi tämä ainasojan "ruumiinavaus" tässä näiden kahden superuskovien välisessä mittelössä! ja siinä vielä kiitellään toisiaan huh!"
      Siinäpä tekstiä, jota nimim. "Tauko paikallaan" kirjoitti. Teksti on pahanhenkinen, vihamielinen ja syytökset vääriä - tässä kirjoittaja tekee syntiä.

Kumpikaan kyseisistä kirjoittajista ei ole syväluodannut jotain Ainasojaa, vaan pitäytyneet vain Raamatun Sanassa ja uskovien todellisuudessa. Kumpikaan ei ole tuominnut tai halveerannut ketään toista, eikä myöskään mainitsemaasi Ainasojaa.

Kumpikan mainitsemistasi henkilöistä nimenomaan on aivan jotain muuta kuin käyttämääsi sanaa "superuskova". Molemmat tunnustavat olevansa vajavaisia ja kaukana täydellisyydestä. He ovat kaukana superuskovista, joita oli alkuseurakunnassa erityisesti Korintissa ja nykyaikana monissa menestysteologisissa ja voimaevankeliointia sisältävissä kristillisissä piireissä.

Heidän välillään ei näytä olevan lainkaan minkäänlaista "mitteliöä" Heidän kirjoituksensa ovat sisällöltään asiallisia, vaikka niissä on luonnollisesti kauhistelua synnittömyysopin kannattjien harhaopin vuoksi. He tuovat tämän esille totuuden tähden ilman monien muiden argessiivista hyökkäävyyttä, mittelöintiä.

He ovat kiittäneet toisiaan saamastaan tuesta. Etkö sinäkin tee niin elämässäsi, jos olet saanut edes jonkinlaisen hyvän käytöksen kotiopetuksen?

Huomasin, että tästä synnittömyysopin harhasta löytyy googlettamalla monia varoittavia ja kuvaavia kirjoituksia ja esimerkkejä. Moni keskustelupalstalainen on viitannut usein Petri Paavolan blogikirjoituksiin. Kävin tarkistamassa hänen sivustonsa, koska hän usein puuttuu rohkeasta tämän ajan harhoihin. Ja eipä aikaan, kun löysin sieltä Paavolan kirjoituksen koskien juuri synnittömyysopin harhaa. Käykää lukemassa ja oppikaa.

Viimeinenkin 00000000:n kommentti oli täyttä asiaa. Hän todellakin vastustaa epäraitista harhaoppia. Sen sijaan moni muu osoittaa avointa vihaa ja vääriä syytöksiä sekä Sanalla perustelemattomia väitteitä juuri häntä sekä Natanaeli kohtaan. Niinhän se on, että harhaopin sokaistama sokaistuu sydämessään - kun hän ei näe vajavuuttaan ja sokeuttaan, hänen sydämensä kovettuu.

Torjuessaan Pyhän Hengen työn sydämessään he jäävät kovuuteensa ja jyrkkyyteensä - vain ristin juurella syntisyytensä tunnustava saa kokea PH:n murtavan voiman ja rakkauden vaikutuksen. He eivät tarvitse synteihinsä enää Kristuksen ristiä ja tässä omavanhurskaudessaan, rikkaudessa, he ovat sokeita ja alastomia.

Ilm.3: "Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston."

P.S. Hyvät 000000 ja Natanael - olette sanottavanne sanoneet. Mielestäni nyt on aika välttää turvaa kinastelua ja riitaa - on parempi jättää tämä keskustelu tältä erää tähän. Synnittömyysopin kannattajat eivät yksinkertaisesti tiedä, että juuri he ovat viheliäitä Jumalan silmissä. Ilmestyskirjasta lainaamani viesti on juuri heille.

• siitä voi alkaa

Lopeta jo tuollainen lapsellinen holhoaminen ja joka sanan selittäminen!

Kukaan terve uskova ei viitsi edes lukea kommentteja joissa joku kuvittelee synnittömyyden läpäisevän koko elämisensä kaaren, sen nyt lapsikin tajuaa.

Ei tee myöskään pahaa oppia ymmärtämään muitakin kirjoittajia ja lukemaan jotain rivien välistäkin!

minä myös vastustan voimaakkasti monia harhoja joista suurin ongelma tässä maassa lienee vauvakasteharha, siinä sitä on työsarkaa ja taistelua että saataisiin sekin aserakarsikko hakattua maan tasalle jotta kirkas ja selvä evankeliumin valo pääsisi paistamaan koko kansan pimeyteen.

jokin synniottömyyskäsitysoppi on sen rinnalla hyttysenjätös näyteikkunassa.

• ovi kiinni ja heti

Niin eikö se olekkin kummallista miten eriarvoisia ne aiheet voivatkin olla!

on niin jumalaista lytätä jotain pientä marginaalista käsitysongelmaa mutta kun joku menee raottamaan suuren sylttytehtaan ovea, siitäpä se metakka nousee !

Ihan niin että se oven raottaja onkin yks kaks kiusaaja koko sylttylaitoksen uhontuessa ihan tykkänään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2528
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1801
    3. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      124
      1513
    4. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      39
      1497
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      174
      1327
    6. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      161
      1302
    7. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      148
      1275
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1208
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1148
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      65
      1091
    Aihe