Asuinpaikan vaikutus tasoon

lord.boredom

Palstatotuudet ovat moninaiset, mutta tänään nostakaamme esiin niistä kaksi. Ensimmäinen on, ettei meidän HC-ATM:ien tulisi viedä ylempitasoisiltamme 60-neliöisiä kaksioita. Toinen on se, että Helsingissä asuu paljon sinkkunaisia. Kumpaakaan totuutta en ole aiemmin ottanut kuuleviin korviini.

Siltikin tässä kävi niin, että muutin loppusyksystä Helsingin kantakaupunkiin alemman keskiluokan lähiöstä. Parin kuukauden kokemusten perusteella minua on alkanut harmittaa, etten tehnyt tätä ennen. Olen törmännyt täällä ikäisiini sinkkunaisiin - hitto, samassa talossa asuu yksi ikäiseni sinkkunainen, joka on tullut aktiivisesti tekemään minuunkin tuttavuutta ja kutsunut kotonaan käymään. Kadulla ihmisiä on välillä pysähtynyt juttelemaan, eivätkä nekään ole olleet juoppoja piripäissään... Okei, voittopuolisesti kyllä eläkeläisrouvia, mutta silti. Tänään kaupassa joku kivannäköinen, ehkä kolmekymppinen nainen pysäytti minut kysyäkseen, mitä mieltä olin teemerkistä, jota hän harkitsi siinä ostavansa.

Aiemmassa elämässäni ei tällaista ole sattunut. Naapurit tuskin katsoivat päälle, kadulla otettiin vauhtia ettei vain kohdattaisi toista ihmistä (ja varsinkaan inhaa miestä), kaupoissa etenkin naiset vaihtoivat äkisti hyllyvälikköä, jos satuin samaan väliin.

Väkisinkin tulee mieleen, että jos olisin aikoinaan töiden perässä pääkaupunkiseudulle saapuessani muuttanut suoraan keskustan liepeille, olisi elämä voinut mennä toisin. Olisin äkkiä löytänyt valmistumaisillaan olevan vapaan, kivan sinkkutytön, olisimme menneet naimisiin, muuttaneet Kirkkonummelle hyvien ihmisten rivi- tai omakotitaloon, saaneet kaksi tytärtä, Linnean ja Alexandran, olisin menestynyt työelämässä paremmin ja olisin parhaillani jonkinlaisissa johtotehtävissä, työnantajani johtoryhmässä nyt ainakin. Autoni olisi 5 kertaa arvokkaampi, saisimme kutsuja sosiaalisiin tilauksiin, enkä ainakaan viettäisi aikaani millään palstalla latistamassa itseäni ja ottamassa vastaan muiden haukkuja ja vähättelyjä. Voisin olla onnellinen.

Mutta harmi vaan, että tein tarvittavat liikkeet vasta nyt raihnaisimpien vanhuuspäivieni lopussa. Hyvällä säkällä kuitenkin, kun olen vähän pidempään asunut täällä ja mikäli samanlainen vauhti jatkuu, voin päästä tarkistamaan tasoni uudelleen: HC-KTM.

40

224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuuullluu1122

Joo, tämä on täyttä faktaa! Ihmeen vähän aiheesta on jauhettu tällä palstalla. Itsellä samoja kokemuksia. Ei voi olla sattumaa, jos en saa oikein minkäänlaista huomiota omalla paikkakunnallani. Mutta sitten, kun menen käymään pääkaupunkiseudulla niin aina jotakin tapahtuu baarissa naisten kanssa. Tasoni nousee huomattavasti isoissa kaupungeissa.

• BEM

Hah hah. Kohta on odotettavissa ATM: en ryntäys isolle kirkolle.

Ehkä me nähdään Mummotunnelissa ensi kesänä LB :-), ellet ole sitä ennen joutunut naimisiin.

• Mummis a.k.a suonikohjukanjoni on huikee paikka :D
        Ei vaan, ei saa nauraa. Kaverini löysi sieltä unelmiensa miehen muutama vuosi sitten. Viime kesänä juhlittiin häitä :)

• jännäjare

Kalliossa asuu vain kahdenlaisia huoria: maksullisia ja ilmaisia.

• Ex PUA

Mielenkiintoinen avaus.

Kyllä asuinpaikkakunta, ja miksi ei kaupunginosakin ole aika vaikuttavia tekijöitä.

Itse muutin pois maaseudulta, sillä se oli todellinen sosiaalinen itsemurha.

Kaupungissa vaan olen jumittanut aivan liian syrjässä, alueella joka ei nyt ihan ole ghettoa, mutta jossa on eläkeläisiä, ja nuoria. Nyt etenkin vastakkaiseen taloon on tullut jälkimmäisiä paljon, ja siellä pikku-jännämiehet metelöivät nyt talon pihalla joka perjantai. Sain asuintotarjouksen, tai vihjeen sieltä, kun sieltä oli joku juuri muuttanut pois - ei toivoakaan että jäisin enää tänne.

Naiset joiden kanssa olen ollut tekemisissä ovat lähes poikkeuksetta asuneet keskustassa, tai ainakin sen liepeillä.

Ja itse kanssa olen ottamassa tämän jatkossa huomioon.

Syrjäiset ghetto- tai nukkumalähiöt eivät ole parhaimpia paikkoja ponnistaa.

• Ghetoissa pärjäisi jännämiehenä, nukkumalähiöissä taas asuu enimmäkseen jo pariutuneita. Kyllähän niistäkin pääsee matkustamaan keskustan rientoihin, mutta kun on tällainen ei-niin-menevä tyyppi, niin kai se suurin ongelma naisten suhteen on todellakin siinä kohtaamisessa: naisia ei vain tule tavattua. Tai tulee, mutta ne ovat nukkumalähiöiden vakiintuneet ja lastensa väsyttämät rouvat, tai wt-lähiöiden elämänkoululaiset. Näillä kulmilla tietysti asuu myös kaikenlaista elämän kovan korkea koulun kävijää, mutta nähtävästi sitten myös muita, jotka eivät kammoa vieraita, potentiaalisesti yksin eläviä miehiä.

(On tässä ollut muitakin hyviä puolia. Oma työmatkani lyhentyi aivan tuntuvasti, ja toisaalta keskustan rientoihin on paljon lyhyempi matka, eli toisin sanoen matalampi kynnys. Pääsen useammin elokuviin huomioimaan, että olen ainoa yksin leffoissa käyvä tyyppi!).

• Ex PUA
        lord.boredom kirjoitti:

Ghetoissa pärjäisi jännämiehenä, nukkumalähiöissä taas asuu enimmäkseen jo pariutuneita. Kyllähän niistäkin pääsee matkustamaan keskustan rientoihin, mutta kun on tällainen ei-niin-menevä tyyppi, niin kai se suurin ongelma naisten suhteen on todellakin siinä kohtaamisessa: naisia ei vain tule tavattua. Tai tulee, mutta ne ovat nukkumalähiöiden vakiintuneet ja lastensa väsyttämät rouvat, tai wt-lähiöiden elämänkoululaiset. Näillä kulmilla tietysti asuu myös kaikenlaista elämän kovan korkea koulun kävijää, mutta nähtävästi sitten myös muita, jotka eivät kammoa vieraita, potentiaalisesti yksin eläviä miehiä.

(On tässä ollut muitakin hyviä puolia. Oma työmatkani lyhentyi aivan tuntuvasti, ja toisaalta keskustan rientoihin on paljon lyhyempi matka, eli toisin sanoen matalampi kynnys. Pääsen useammin elokuviin huomioimaan, että olen ainoa yksin leffoissa käyvä tyyppi!).

"Ghetoissa pärjäisi jännämiehenä, nukkumalähiöissä taas asuu enimmäkseen jo pariutuneita."

Hyvin sanottu. Tämä paikka on jokseenkin entistä ghettoaluetta, josta nyt on vuosien mittaan rakennettu nukkumalähiötä, ihan kohtalaisesti siinä onnistuen. Profiilia on saatu nostetuksi, ja uusia hienoja taloja tullut rakennetuksi jne.

Ominaisena piirteenä se, että vaihtuvuutta täällä on. Viime vuosina tosin vain siltä osin, että minä ja muutama eläkeläinen olemme täällä möllöttäneet. Kun muutin tänne, on kaikki sen ajan tutut suunnilleen muuttaneet pois, tosin eräs tuntemani naapuri hitaan sekoamisen jälkeen, tappoi itsensä, tätä ennen vierailtuaan hullujenhuoneella jokusen kerran. Jotenkin silloin tuli fiilis, että ei tänne kyllä ihmiset elämään tule, kuolemaan pikemminkin, joten siinä alkoi hiljaksiin kypsyä päätös nostaa kytkintä.

Nyt näemmä, kuten sanoin, on tuossa ikkunan takana sitten näiden jännämiesten uusi sukupolvi kokoontuneena, joten näin se luonnollinen tasapaino täällä ilmeisesti menee.

Tosin moni käy täällä vain kääntämässä.

"Kyllähän niistäkin pääsee matkustamaan keskustan rientoihin, mutta kun on tällainen ei-niin-menevä tyyppi, niin kai se suurin ongelma naisten suhteen on todellakin siinä kohtaamisessa: naisia ei vain tule tavattua. Tai tulee, mutta ne ovat nukkumalähiöiden vakiintuneet ja lastensa väsyttämät rouvat, tai wt-lähiöiden elämänkoululaiset. "

No juurikin tämä.

Kyllä täällä on naisia käynyt, mutta juttu menee kyllä niin, että on se paha lähteä tuolta keskustasta tänne sivumpaan ja vielä saada raahattua mukanaan böönä.

Ja tosiaan, ne naiset joihin olen ollut suhteissa, asuvat keskellä ja ne kaverit jotka käyvät naisissa myös asuvat keskustojen laitamilla - se kulkeminen ja todennäköisyyksien nousu tavata vastakkaista sukupuolta kun nousee siten.

Muutenkin se on aikuisiällä miehillä ehkä se suurin haaste, sillä normaalisti pariutuminen tpaahtuu sosiaalisissa piireissä. Jos ne sitten jäävät taakse, ollaankin vähäsen ihmeissään, kun niitä ei enää niin helpolla synny.

Heh, ja minä muuten myös tykkään käydä yksin leffassa. Parhainta se on silloin, kun pitää rauhallisen viikonlopun, ja on siellä yksin kaikkien pariskuntien keskellä. :D (Naisten kanssa en juuri koskaan käy leffoissa, sillä ne ovat huono paikka käydä treffeillä. Kokeiltu on erään sokkotreffin kanssa, joka ei ihan vastannut melko yläkanttiin menevää kuvausta itsestään.)

• 1+14

Tässä ei pitäisi olla mitään yllättävää enää.

• 12+12

Joo tai jos olisit muuttanut heti Los Angelesiin niin olisit jokin superjulkkis, ainahan voi jossitella mitä vaan.

• ,,,,,,,,,

"...samassa talossa asuu yksi ikäiseni sinkkunainen, joka on tullut aktiivisesti tekemään minuunkin tuttavuutta ja kutsunut kotonaan käymään."

Mitäs vitun helvettiä? Ei tuo ole Suomi, jossa minä asun. Kukaan ei puhu minulle, ellen itse aloita. VARSINKAAN naiset. Varmaan koska olen 173 cm.

• Se voi selittää. Minäkin olen kyllä naisten mielestä kitukasvuinen, mutta edellisen mittauksen perusteella 175 senttimetriä pitkä, eli ehkä naiset hämääntyvät helpommin.

• :,,,,.:
        lord.boredom kirjoitti:

Se voi selittää. Minäkin olen kyllä naisten mielestä kitukasvuinen, mutta edellisen mittauksen perusteella 175 senttimetriä pitkä, eli ehkä naiset hämääntyvät helpommin.

Eli olet kuten insinööri Sörselsön, jota elokuvassa Uunto Turhapuron aviokriisi kuvailtiin adjektiiveilla "lyhyt ja lihava."

• :,,,,.: kirjoitti:

Eli olet kuten insinööri Sörselsön, jota elokuvassa Uunto Turhapuron aviokriisi kuvailtiin adjektiiveilla "lyhyt ja lihava."

Aivan oikein.

• elämä on valintoja

Asun siellä mistä on kätevästi päästä töihin. Nyt kävelen töihin. Jos ostan auton voin muuttaa muualle mutta mitä järkeä asua "hienolla alueella" ja menettää päivässä 2h matkoihi ruuhkaisissa junissa ja busseissa tai seistä ruuhkassa autolla hengittämässä pakokaasuja. Maksan hiukan enemmän vuokrasta mutta säästän aikaa ja hermojani. Hki keskustaan pääsen 10min junalla ja harvoin sinne mitään asiaa paitsi baareihin joskus.

• 098765688009766

Henkilökohtaisesti koen että nistien, pummien, kerjäläisten, somppujen yms. lisääntynyttä määrää ei "parempi" mahdollisuus saada nainen kompensoisi paljonkaan.

• Niin kuin viestissäni Ex PUA:lle totesin, on tässä muitakin hyviä puolia. Toki on tapauskohtaista, miten hyvin miljöö soveltuu kaikille, mutta en itse toisaalta kadu, ja vaikka joitain vähemmistöryhmiä ja nuorisoalakulttuureita näkyy enemmän, kyllä hyvät puolet kompensoivat niitä reilusti.

• -M-

Onhan siellä varmasti enemmän liikettä myös tässä suhteessa. Ihminen piristyy kun muuttaa, on hetken aikaa kuin uusi ihminen. Avoimempi ja sosiaalisempi - pätee siis myös niihin naisiin jotka ovat sinne muuttaneet. Itse en uskaltanut tehdä itsemurhaa, joten tein pelkän sosiaalisen itsemurhan muuttamalla pois naisten silmistä. Maalla saan kontakteja naisiin yhtä vähän kuin kaupungissakin, joten parempi näin. Ei hyvä, mutta parempi.

• Ex PUA

Tuo on muuten totta, tuo; " Ihminen piristyy kun muuttaa, on hetken aikaa kuin uusi ihminen. Avoimempi ja sosiaalisempi - pätee siis myös niihin naisiin jotka ovat sinne muuttaneet."

Kun muutin pois maalta, koin asian juuri noin.

Olin ehtinyt jokusen kuukauden täällä asua, niin ryhdyin seurustelemaan.

Nyt kun olen jäänyt jumiin - joskin haen kämppää (juuri täytin ja lähetin hakemuksen tässä samalla) ihmisten ilmoilta - tänne, niin olen huomannut että ajatus täältä muuttamisesta jo sinänsä piristää päivää. Jotenkin karua vain huomata, että tähän on silti jopa tottunut jollain tapaa.

• lord.boredom

On varmaankin aivan totta, että ihminen piristyy kuin muuttaa. Muistan vieläkin, kun pääsin töihin. Piristyin siksi, kun oli ensimmäistä kertaa eläissäni oikeasti rahaa käytettävissä. Samalla muutin PK-seudulle. Hyviä aikoja. Ei tässä varmaan ole samanlainen hypervuosi toistumassa, mutta kuka tietää, jos tässä saisi jonkinlaisen positiivisen kierteen aikaiseksi nyt kun on kieltämättä pirtsakampi olo toistaiseksi.

• 13+19

Lähiöluukun ja duunipaikan väliä sahatessa ei ole mitään mahdollisuutta sattumalta löytää ketään. Jos heti kotiovesta ulos astuessa on Helsingin tai Turun (ne Suomen naisenemmistöiset paikat) keskustassa vaikka yliopiston tai amk:n lähellä niin pelkkä puhdas sattuma voi jo muuttaa tilanteen. Ei ehkä usein mutta kuitenkin.

Jos tykkää yöelämässä risteillä niin tilanne on huomattavasti parempi. Baarissa käyminen ei vaadi ihmeempää panostusta kun voi käväistä siinä missä lähikaupassa. Jos nyt jonkun kanssa juttuun pääsee niin mahdollisuudet jatkoihin on eri luokkaa jos asuu kulman takana kuin että pitäis ruveta jotain taksia jonottaa kantsuun tai kontulaan.

Ja sitten on vielä se suora vaikutus markkina-arvoon. Kyllä nuori nainen tykkää mieluummin hengailla miehen kanssa joka asuu Punavuoressa, Katajanokalla tai Töölössä kuin Malmilla tai Pukinmäessä.

• "Lähiöluukun ja duunipaikan väliä sahatessa ei ole mitään mahdollisuutta sattumalta löytää ketään"

Periaatteessa kai julkisissa kulkuneuvoissa olisi mahdollista. Jos ei muuten niin samanlaisen sattuman kautta. Toisaalta, vuosia busseja ja lähijunia kuluttaneena vaikuttaa siltä - minkä itsessänikin havaitsin jatkuvasti - että kaikki ovat aamulla väsyneitä, ja iltapäivällä töistä palatessa yhtä väsyneitä. Sitten mennään väsyneinä lähiön ruokakauppaan ja kotiin. Joskus kun käydään lähiön ravintolassa, niin se on puoliautio pizzeria tai kebabbila, josta tyypillisesti huppariin piiloutuneina haetaan sapuskat ja sitten äkkiä kotiin.

• tiedemies kertoo

Hienoa hienoa, olet alkanut rakentamaan oikeanlaista statusta itsellesi;)

• En ajatellut tätä siirtoa statuksen kautta, vaan mukavuussyyt (ja ehkä jonkinlainen vaihtelunhalu?) ratkaisivat. Tietysti jos status on kasvanut, niin sehän selittäisikin jotain!

• tiedemies kertoo
        lord.boredom kirjoitti:

En ajatellut tätä siirtoa statuksen kautta, vaan mukavuussyyt (ja ehkä jonkinlainen vaihtelunhalu?) ratkaisivat. Tietysti jos status on kasvanut, niin sehän selittäisikin jotain!

Kun asut hyvällä paikalla, ajelet audilla, kädessä rolex, salkussa miljoona euroa jne. Tästä seuraa se, että sisäinen itsesi alkaa kasvattamaan statusta, jonka myös naiset huomaavat. Näin on;)

• scrg

"Tänään kaupassa joku kivannäköinen, ehkä kolmekymppinen nainen pysäytti minut kysyäkseen, mitä mieltä olin teemerkistä, jota hän harkitsi siinä ostavansa. "

No mitä teit?

Onhan tietysti mahdollista, että teen ystävä, joka tunnistaa eroja saman tyyppisen teelaadun eri merkkien välillä, ei ole selvittänyt teen ominaispiirteitä jostain muualta etukäteen ja olettaa että random-kulkija kaupassa on teeasiantuntija, johon kannattaa luottaa ja jolta kannattaa kysyä teestä huolimatta siitä, että suurin osa joka tapauksessa olettaa, että se on vain keskustelunavaus.

Piditkö luennon kemiallisista reaktioista, jotka aiheuttavat eron vihreän teen ja mustan teen antioksidanttipitoisuuksiin?

• En tietenkään tehnyt mitään. En oikeastaan osaa sanoa teelaaduista mitään, eikä paketista vilkaisulla nähdäkseni selvinnytkään mitään. Joten burgeroin ja mumisin itseni pois tilanteesta vähän äkkiä. En ole tottunut tällaiseen ekstrovertti-adhd -elämään :(

• nyt meni puihin
        lord.boredom kirjoitti:

En tietenkään tehnyt mitään. En oikeastaan osaa sanoa teelaaduista mitään, eikä paketista vilkaisulla nähdäkseni selvinnytkään mitään. Joten burgeroin ja mumisin itseni pois tilanteesta vähän äkkiä. En ole tottunut tällaiseen ekstrovertti-adhd -elämään :(

"Hyvän teen salaisuus ei ole itse teelaatu, vaan se mitä siihen teehen lisätään. Suosittelisin lisäämään maun vuoksi muun muassa suolaa, metalleja (muun muassa sinkkiä ja seleeniä), sokereita, lipidejä, steroideja, entsyymejä ja aminohappoja. Näitä kaikkia löytyy kätevästi siemennesteestä. Olisitko valmis kokeilemaan eksoottista makuelämystä?"

Ai, ai lordia, kun munasi varman maalin.

• Tota määkin mietin, että ei todellakaan ole ihan normaalia käytöstä oikein pysäyttää joku ventovieras ihminen ja vaatia tätä arvaamaan että sattuisinkohan minä pitämään juuri tästä teelaadusta.

Eli joko nainen oli aivan täyskahjo, tai sitten se oli keskustelunavaus.

Toisaalta, yritin miettiä miten itse suhtautuisin siihen että kun kiireessä harppoisin teehyllyn ohi, niin joku mies juoksisi minut kiinni ja alkaisi tivaamaan minulta tietoa jonkun helvatan liptonin keltasen makuominaisuuksista. Voipa olla etten ihan siinä tilanteessa ymmärtäisi sitä kiinnostuksen osoitukseksi, vaan kiireen tasosta riippuen ärsyyntyisin joko lievästi tai keskivaikeasti siitä että pitää kesken kauppareissun alkaa kaikenmaailman lukutaidottomille idiooteille alkaa teen ominaisuuksista luennoimaan.

Jos olisin oikein ystävällisellä tuulella, niin luultavasti lukisin tälle lukihäiriöiselle ääneen sen teepaketin kylkeen painetun diibadaaban, mutta jos olisi vaikkapa menkkaränkkä päällä, niin voisi käydä huonomminkin.

• Af Tötterström

Tai sitten luento petrokemian tuotteista?

• Ikisinkku M
        lord.boredom kirjoitti:

En tietenkään tehnyt mitään. En oikeastaan osaa sanoa teelaaduista mitään, eikä paketista vilkaisulla nähdäkseni selvinnytkään mitään. Joten burgeroin ja mumisin itseni pois tilanteesta vähän äkkiä. En ole tottunut tällaiseen ekstrovertti-adhd -elämään :(

Nätti nainen tekee selkeän aloitteen ja sinä menet burgeroimaan sen. Tilanteen jälkeen nainen mielessään vannoi ettei ikinä enää tee yhtään aloitetta s..a. Olet tainnut osasi kyllä ansaita.

• raha ratkaisee

Pk-seudulla naiset ovat todella aloitteellisia johtuen varmaankin naissinkkujen suuresta määrästä. Vastaavasti pk-seudulle muuttava nainen ei saa kyllä mitään aloitteita. Miesten odotukset ovat vastaavasti myös korkealla, koska esim. kantakaupungissa liikkuu paljon rikkaiden jälkeläisiä, joilla on paljon enemmän rahaa myös ulkonäköön, joten maalaisserkku kalpenee vertailussa heti.

• kurppelo

Kyllä asuinpaikka vaikuttaa. Itse sain Helsingin kantakaupungilla asuessani jonkin verran aloitteita miehiltä. Muutin sitten Lappiin ja aloitteita tekevien miesten määrä on pysynyt noin ennallaan, mutta aloitteentekijät ovat paremman näköisiä.Ne entisen näköiset eivät täällä lähesty. Eli kai se naisten vähäisyys tekee sen, että kurppaisempikin kelpaa.

• Tiede Mies

"Muutin sitten Lappiin ja aloitteita tekevien miesten määrä on pysynyt noin ennallaan, mutta aloitteentekijät ovat paremman näköisiä."

Tässä on kyllä vielä sekin mahdollisuus, että nyt kun olet poissa "suurkaupungin" sykkeestä ja jatkuvasta virrasta toinen toistaan paremman näköisiä miehiä joka rappusissa ja kadun kulmassa, alkavat ne harvemmat Lapin miehet *näyttämään* paremmilta, kuin mitä ne H:gissä tekisivät! Koska visuaalista karkkia ei ole joka puolella viemässä huomiota, keskityt enemmän kuhunkin mieheen, eri tavalla...?

(ok, voi olla että puhun läpiä päähäni mutta tuli Mieleen! :P )

• 6+14

Niin voisi päätellä, että jos sielä kerran on niitä sinkkunaisia huomattavasti enemmän kuin sinkkumiehiä, niin pitäisi se lähtökohta olla vähän erilainen kuin täällä tuppukylässä missä on yksinäisiä miehiä suurin osa.

Valitettavasti olen köyhänä takertunut tänne keski-suomeen ja jos rikastuisin niin muuttaisin suoraan pois Suomesta, enkä mihinkään Helsinkiin. Eipä tässä tosiaan ole paljon tehtävissä, sen verran vanhakin olen ettei vanha koira enää opi uusia temppuja, ehkä sitten eläkkeellä alkais ne onnenpäivät.

• Hämärän rajoilta

Teoreettiset mahdollisuuteni kohdata ihmisiä voisivat hieman nousta, jos muuttaisin täältä periferiasta johonkin urbaanimpaan ympäristöön. Tasoa se ei kuitenkaan nostaisi lainkaan: on ihan sama, kohtaako vuodessa 5 vai 500 naista, jos yksikään heistä ei kiinnostu.

Syrjäisessä sijainnissa on monenlaisia muita etuja. Nautin rauhasta ja hiljaisuudesta, ja fyysisesti kaukana "sieltä missä elämä on" ollessaan ei samalla lailla tule ajatelleeksi omaa henkistä — ja rahattomana myös materiaalista — ulkopuolisuuttaan kaikesta. (Silloin joskus Helsingissä muistan, miten koko kaupunki oli täynnä paikkoja, joihin menemiseen koin itseni liian arvottomaksi. Ja kokisin edelleen, jos siellä joutuisin jostakin syystä asumaan.)

• ölölölölölöööööööööö

Kyllä se näköjään vaikuttaa, ko ei kaupunkilaiset edes tiedä mis lehmät kasvaaa.

• 1+7

Asunnot on vaan niin älyttömän kalliita kantakaupungissa. Espoon ja Vantaan lähiöistä saa tällä vuosituhannella rakennetun kaksion sillä rahalla millä kantakaupungista saa vanhan putkiremonttia odottavan hikisen yksiön.

• alanmies

Sopivan hintaisia ytmeille.

• asuin alue

ei se vaikuta mitenkään ei asuin alue sitä kerro onko tyttö se oikea vai ei ja onko mukava vai ei koti siellä missä sydän

• Regrets I have a few

Kehä III:sen sisäpuolella ikäni asuneena miehenä täytyy todeta, että on tullut huomattua tuo sijainnin merkitys (kuten asuntomeklarit ja kauppitaatkin sen tietävät: sijanti, sijainti, sijainti...). Pääkaupunkiseudulla nyt ihmiset vaan nopeasti saadaan lokeroitua ja - ehkä - menestyksenhalu/taloudellinen asema arvioitua sillä kotiosoitteella. Se on ikäänkuin käyntikorttisi täällä, vaikka olisit juuri maalta tullut.

Itse olen ehkä tyhmä, ja ajattelin kämppää ostaessani haluavani enemmän tilaa ja luontoa ympärilleni ja pienemmän asuntolainan (silloin oli vielä se nainenkin). Mutta ei, vikatikki - jossain vaiheessa nainen lähti (keskustaan tietenkin, koska "siellä on kaikki" - vaikka aiemmin "inhosi sitä hälinää"!), ja nyt ympäristön asenteesta selkeästi huomaa, että 15 m2 yksiö kantakaupungissa olisi "Oooh!" ja "Aaah!" kaikkien mielestä ja olisin paljon kiinnostavampi, kuin tämä 60 m2 kaksio 10 halvimman postinumeron joukossa.

Eli kannattaa ottaa se isompi laina tai vuokra, ja muuttaa halutuille alueille koska se nyt vaan parisuhdetta halajaville on yksi kilpailutekijä markkinoilla. Työn kannaltakin se monesti on hyvä homman, joten hyvä veto siis ja onneksi olkoon tästä LB:lle...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      157
      5880
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      114
      5525
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5207
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3195
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      55
      2749
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2581
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2270
    8. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      2060
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      13
      1870
    10. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      15
      1781
    Aihe