Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Testamenttini

antakaa anteeksi

Tiedote osoitettu palstan lukijoille!

Hei kaikki palstan aktiiviset ja satunnaiset käyttäjät. Minun pitää tunnustaa jotain ja ajattelin tammikuun olevan paras paikka tälle minun ”kaapista tulostani”. Olen kirjoitellut aktiivisesti tänne suomi24lle, jota palstaksi kutsun tuttavallisimmin. Nyt kun mietin mennyttä aikaa, jonka olen viettänyt kotonani tuijottaen palstaa ja tottuneesti hipaissut F5 painiketta päivittääkseni sivun, jos joku sittenkin olisi vastannut kirjoitukseen. Varmastikin tunnet sen tunteen, kun joku on vastannut kirjoitukseesi. Miten perhoset pyörii vatsassa tuijottaessasi palstan etusivua ja yhtäkkiä uusi vastaus on tullut, tai mikä on vielä parempaa, on uusi keskustelu, jota en ole aloittanut. Mitä kaikkea mahdollisuuksia se avaakaan, tuntuu kuin olisi tavannut uuden ihmisen. Usein, tai no aina, vastaan kaikkiin viesteihin, joten hyvin suurella todennäköisyydellä olen vastannut jokaisen palstalla kirjoittavan viesteihin. Parhaimmillaan olen käynyt yksin kaikki keskustelun viestit, mutta useimmiten olen vain vastannut jokaiseen palstalla ilmestyvään viestiin. Eri nimimerkillä tietysti.

Nyt miettiessäni hetkiäni täällä palstalla, tuntuu kuin vasta eilen olisin päättänyt alkaa aktiiviseksi kirjoittajaksi, mutta tarkemmin laskiessani, olen ollut täällä palstalla jo viisi vuotta. Viisi vuotta olen keskustellut täällä aktiivisesti. Aika mennyt nopeasti hyvässä seurassa, vai miten sitä sanotaankin. Viiden vuoden aikana olen aloittanut ja lopettanut oman henkilökohtaisen peliurani amerikkalaisen jalkapallon parissa. Sain palstalta kimmokkeen aloittaa pelaamaan ja alkuaikoinani vuonna 2010 keskustelinkin täällä paljon. Muistan edelleen, miten kaikki oli tuolloin vielä uutta: säännöt, ensimmäiset harjoitukset kamat päällä, ensimmäinen paikan päällä seurattu vaahteraliiga- ja vaahteramaljaottelu.

Oma lajihistoriani jäi muutamiin harjoituksiin kamat päällä, mutta into lajia kohtaan paloi edelleen tuolloin viisi vuotta sitten. Ryhdyin kirjoittelemaan tänne palstalle. Harjoituksiin en enää mennyt, jos oli kamat päällä ja nopeasti en käynyt enää missään harjoituksissa. Löysin palstalta ne sosiaaliset verkostot, joita muut saavat pelaamisen kautta.
Kuinka moni teistä palstalaisista on klikannut palstan arkistoa ja yrittänyt löytää sen oman henkilökohtaisen aloitusviestin? Minä tein sen ja se oli sen arvoista. Paljon siinä joutuu tekemisiin oman menneisyyden kanssa, kun klikkaat kaksi sivua kerrallaan taaksepäin ja paljon olen tänne kirjoitellut, joten jokaiselta sivulta löytyy kirjoituksia, usein jopa lukuisia luomiani keskusteluja, joissa olen keskustellut, usein ainoastaan itseni kanssa.


Jouduin menemään sivulle 50 asti löytääkseni ensimmäisen kirjoittamani viestin ja sivuja on yhteensä 71 aikavälillä 2002-2015. Olen siis kirjoitellut karkeasti arvioiden suurimman osan täällä julkaistuista viesteistä sekä jonkin verran olen kirjoitellut gridironiin. Ainoastaan 20 sivua jäi aikavälille 2002-2010. Kirjoitukseni on testamentti teille, jotka vielä jäätte palstalle kirjoittelemaan. Olen samaan aikaan ihmeissäni kirjoitusteni määrästä, mutta samaan aikaan helpottunut. Ensimmäiset viestini täällä olivat naiiveja, epävarmoja, uteliaita. Niitä on jälkikäteen mukava lukea, tuolloin kirjoitin vain yhdellä nimimerkillä.

7

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • antakaa anteeksi

      otenkin sitä uppoutuu tänne palstalle, alkuaikojen kerran viikossa kirjoittelin palstalle ja luin, jos huvitti, mutta kovin nopeasti käytökseni muuttui enemmän aggressiivisemmaksi. Viikko lyheni päivään ja päivät tunteihin, kovin nopeasti ryhdyin tarkkailemaan palstaa muutamien minuuttien välein, jos joku olisikin vastannut minulle ja jos kukaan ei ollut vastannut, vastasin itse. Tämä itse itselleen vastaaminen johti nopeasti siihen, että aloin luomaan nimimerkkejä, jotka keskustelivat keskenään. Milloin esitin naispelaajaa ja milloin sovinistista katsojaa. Minulla ei ollut mitään rajoja. Pystyin kirjoittamaan miehiä loukkaavan tekstin ja allekirjoittamaan sen naiseen viittaavalla nimimerkillä, jonka perään kirjoitin naisia loukkaavan tekstin miehen nimellä ja niin edelleen. Nopeasti huomasin alkavani miettimään jatkuvasti uusia keskusteluaiheita ja millä nimimerkeillä keskustelisin siinä ja miten johdattelisin keskustelua. Haluan varoittaa, että se nousee päähän. Tunsin olevani melkein kuin Jumala, kun keskusteluun eksyi ulkopuolinen, jota pystyin pommittamaan lukuisten nimimerkkieni suojista. Pystyin nostamaan kadoksista vanhan nimimerkin sekä hylkäämään uuden, jos minua vain huvitti.

      Nyt viime vuodet olen usein kysynyt itseltäni, miksi kirjoitan, mitä kirjoitan. En enää nauti tästä, kuten alussa. Olen kirjoitellut palstalle asiallisesti pelispekulaatioita, treenivinkkejä, naisten MM-kisoista, ristelykertomuksia ja toisena ääripäänä ovat nämä alatyyliset jutut, joita olen tänne kirjoitellut paljon. Alapääjuttujen kohdalla ensiksi kikatutti pieni viittaus, johonkin kiellettyyn, mutta ajan kuluttua siihen turtui ja ryhdyin kirjoittelemaan häpeilemättömästi, mitä ikinä keksinkään. Mitä alapäätyylisempi ja likaisempi juttu, sitä varmemmin joku siihen vastaisi. Tai niin ainakin luulin, minähän niihin lopulta vastasin ja vein keskustelua yhä syvemmälle ja syvemmälle mieleni karikoihin.
      Pyydän anteeksi, jos olen loukannut jotakuta. En vain tiedä, miten tässä kävi näin.
      En nyt tässä ala listaamaan kaikkia käyttämiäni nimimerkkejä. Niitä on yksinkertaisesti liikaa, mutta edellä mainittu oli minun jäähyväiseni ja testamenttini. Kaikelle on aikansa ja paikkansa. Kiitos ja hyvästi.

    • moiiromoiiromoiiromo

      Moi Iiro!

    • 4+16

      olin tiennyt jo pitkään että palstaa häiriköi vain yksi ja sama henkilö. juttujesi perusteella kannattaa hankkiutua lääkäriin. ota vaikka kopio muutamasta viestistäsi mukaan ja näytä tohtorille. luulen että olet hoidon tarpeessa

    • 20+5

      Hienoa että ymmärrät poistua palstalta. Olisit vain voinut tehdä sen jo hieman aiemmin

    • Turistii dd

      Entäpä jos täällä alettaisiin puhumaan aiheesta ja unohdettaisiin se dissaukset ja kaikki muu bs? Olisi aitoa väittelyä ja eri näkökulmia asioihin? Kaiholla kaipaan aikaa kun entisellä sajlin palstalla Tuoppi, Kuusisto, j. ym. vaihtoivat perusteltuja ja mielenkiintoisia näkemyksiään joista ei voinut kuin oppia..

      Aloitetaan vaikka aiheesta NE O vs Sea D ja NE d vs Sea O.

    • 7+14

      RIku! Jatka kirjoittamista. On tylsää.

    • 3333333

      Keskustelu on surkeaa nykyisin
      KIITOS KAIKILLE NI YKKÖSKIRJOITTAJA LOPETTI
      Nyt täällä ei ole mitään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2005
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1420
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1327
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      13
      1285
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe