Raamatussa, esimerkiksi Matteuksen evankeliumissa sanotaan, "Tehkää parannus,....". (Matt. 3:2) Mitä se parannuksen tekeminen oikein tarkoittaa?
Onko parannus, mitä se siten tarkoittaakaan, tehtävä ennen uskoontuloa, vaiko uskoontulon jälkeen, vai liittyykö se parannuksen tekeminen mitenkään uskoontulemiseen?
Mitä se parannuksen tekeminen oikein tarkoittaa? Osaako kukan kertoa?
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Matt.3.html
Mitä tarkoittaa "Tehkää parannus"?
50
572
Vastaukset
- en ymmärrä
Jos ihminen uskoo jumalaan mutta parannus mistä
- parannuksesta yleens
uskoohan ne riivaajatkin Jumalaan, mutta eivät tee parannusta.
Parannushan on mielenmuutos.
Mielenmuutos mihin?
On elettävä Jumalan tahdon mukaan ja seurattava Karitsaa.
Eli Jumala pukee vanhurskauteensa, kun ihminen tahtoo lähteä elämää johtavalle tielle.
Synti toi ihmiselle sen "alastomuuden", kykenemätön pelastaa itseään, koska sydämestä lähtee ne pahat ajatukset.
On siksi uudestisynnyttävä Ylhäältä. Jumalan Sanan siemen avaa sen, kuinka.
Siksi tämä Uusi Aadam kuvaa sitä, ketä seurataan.
Eedenissä tehtiin synti, tässä ajassa. Jumala puki sijaisuhrin "nahkan" alastoman Aadamin ja Eevan päälle. Se kertoo, että synnin palkka on kuolema.
Meissä ei ole elämää itsessämme, vaan Elämänlähde on Jumala itse.
ja HÄN antaa elämän, ja siksi iankaikkinen elämä on armolahja.
Synti rehottaa täällä, syömme "hyvän ja pahantiedon puulta väärää hedelmää ja julistaudumme jumaliksi, joka viisveissaa lähimmäisistä esim.
Rakentaa ateistisen tai muotojumalisen maailman ja toiminnan.
Taas elämänpuu meille on Kristus- elämänleipä, sijaisuhri, ja Hän puhuu parannuksesta, "mene, mutta älä enää syntiä / Jumalan tahdon vastaisuutta tee".
Tämä on IsoonKirjaan muistiinmerkitty. Eli vaelletaan parannuksen jälkeen Jumalan mielenlaadussa, Hengen kautta ja askellamme Karitsan askeleissa.
Meidät tässä vanhurskautetaan, eli puetaan ylhäältä. Ja kun sijaisemme on Golgatalla kuollut, muuta uhria ei tarvita.
Me emme kuole synteihimme, Karitsan kautta, sijaisen, virheettömän uhrin sovituksen kautta, koska Hän jo KUOLI, että saamme elää.
Siksi tuo opetus, että tietäisimme pelisäännöt elämässä.
Lähimmäisemme riisto, joka on Jumalan luoma, on tuomionalainen.
Rakasta lähimmäistäsi.
Jumala on luonut kaiken eteemme joka on Hyvä, Rakkaus Herraan lähtökohtana on se, että elämme Hänen tahtonsa ja valtakuntansa mukaisesti.
Kun oikea mielenlaatu on ja ymmärrys, tahto parannukseen, ymmärtää syntinsä, tuo armoistuimen eteemme. Eli se on se syntimme tuomioistuin, jossa julistetaan paikkamme tässä elämässä.
Paikan löytänyt, uudestisyntynyt matkaan lähtenyt, oikeaan suuntaan kääntynyt, on tehnyt parannuksen synnistä. Eikä hän enää syntiä tee Hengessä.
Jumalan Henki meissä ei riko Jumalan tahtoa ja elämää vastaan.
Näin ihminen uskoo Jumalaan ja Jumalaa.
- Simelius
Parannuksen teko on synneistä luopumista. Ei haluta tehdä enää syntiä. Raamattu kehoittaa tulemaan uskoon (uudestisyntymään) eli tekemään täyskäännös syntielämästä pois. Näin mä sen ymmärrän.
- en ymmärrä
Mistä ihmeen synnistä, jos on elänyt kuin kunnon kansalainen ja jatkaa samaa rataa
- jaikalii
en ymmärrä kirjoitti:
Mistä ihmeen synnistä, jos on elänyt kuin kunnon kansalainen ja jatkaa samaa rataa
>>>Mistä ihmeen synnistä, jos on elänyt kuin kunnon kansalainen ja jatkaa samaa rataa
- voi teitä
jaikalii kirjoitti:
>>>Mistä ihmeen synnistä, jos on elänyt kuin kunnon kansalainen ja jatkaa samaa rataa
Jos ei usko jeesukseen se on syntiä, jo on vaikeaa kun ei pysty uskomaa hapatukseen niin ole sitte syntinen loppuikäsi, kyllä te osaatte
jaikalii kirjoitti:
>>>Mistä ihmeen synnistä, jos on elänyt kuin kunnon kansalainen ja jatkaa samaa rataa
Jaikali sen kun jatkaa kieltää synnin tuhoisuus ihmisten elämässä ja kadottava tekijä. Näin sitten harhautetaan ihminen luulemaan että synnin kanssa voi leikkiä ja kieltä että se on olemassa vaikka se on mukana jaikalin jokapäivänen askarteissa. huh huh .
Te parannus synneistä Jaikali niin saat elää ikuisessa ja saat inhimmilinen ja ihmisarvoinen elämä.- Simelius
jaikalii kirjoitti:
>>>Mistä ihmeen synnistä, jos on elänyt kuin kunnon kansalainen ja jatkaa samaa rataa
Sinä vastasitkin paremmin tuohon kysymykseen. Tietenkin myös parannus epäuskosta.
- Simelius
Simelius kirjoitti:
Sinä vastasitkin paremmin tuohon kysymykseen. Tietenkin myös parannus epäuskosta.
jaikaliille tämä.
- mikä on totuus
Simelius kirjoitti:
jaikaliille tämä.
Parannus epäuskosta on paljon asioita joihin ei uskota eikä tarvii uskoa.
Teillä on kumma katsomus elämään, minä uskon tosi asioihin usko jumalaan tekee epäuskoiseksi ymmärrätte kai miksi - jaikalii
voi teitä kirjoitti:
Jos ei usko jeesukseen se on syntiä, jo on vaikeaa kun ei pysty uskomaa hapatukseen niin ole sitte syntinen loppuikäsi, kyllä te osaatte
Niin juuri. Olet oikeassa. Se, joka ei usko Jeesukseen Kristukseen, eikä ole ottanut Häntä vastaan, eikä tunnustanut Häntä Herrakseen ja Vapahtajakseen ihmisten edessä, se on syntinen.
Ja se, joka uskoo Jeesukseen, on vanhurskas.
Vanhurskaaksi tullaan siis tulemalla vanhurskaan ja pyhän Jumalan luokse Jeesuksen Kristuksen kautta uskossa Jeesukseen Kristukseen ja ottamalla Jeesus vastaan Herrakseen ja Vapahtajakseen. Jeesuksessa ihminen ottaa vastaan Jumalan antaman armahduksen, pelastuksen ja syntien anteeksiantamuksen sekä Jumalan vanhurskauden. Silloin ihminen on pelastettu Jumalan lapsi. - _greeeeen
jaikalii kirjoitti:
>>>Mistä ihmeen synnistä, jos on elänyt kuin kunnon kansalainen ja jatkaa samaa rataa
Jaikal, Raamatussa käsketään tehdä parannus kuolleista töistä. Mitä se sinun mielestäsi merkitsee?
- jaikalii
savonarola kirjoitti:
Jaikali sen kun jatkaa kieltää synnin tuhoisuus ihmisten elämässä ja kadottava tekijä. Näin sitten harhautetaan ihminen luulemaan että synnin kanssa voi leikkiä ja kieltä että se on olemassa vaikka se on mukana jaikalin jokapäivänen askarteissa. huh huh .
Te parannus synneistä Jaikali niin saat elää ikuisessa ja saat inhimmilinen ja ihmisarvoinen elämä.Ihminen ei voi tulla parannusta tekemällä, itseään parantamalla, niin hyväksi ihmiseksi että kelpaa Jumalalle. Hän saa tulla sellaisenaan Jeesuksen luokse. Jeesuksen luokse tullut ihminen on tehnyt parannuksen sielun kadottavasta synnistä; epäuskosta Jeesukseen Kristukseen. Nyt hän uskoo Jeesukseen. Usko Jeesukseen Kristukseen johtaa välittömään ja automaattiseen syntien anteeksiantamiseen (Jumalan puolelta) ja saamiseen.
Usko Jeesukseen uudestisynnyttää ihmisen uudesti ylhäältä Jumalasta; Sanasta ja Hengestä. Uudestisyntynyt ihminen luopuu omasta vapaasta tahdostaan kaikesta tietoisesta synnistä. Jumalan Henki vaikuttaa sen hänessä. Jumalasta syntynyt ihminen kun ei saata elää jatkuvassa ja tahallisessa synnissä synnin harjoittajana.
Apostolit eivät saarnanneet yksittäisistä tekosynneistä parannusta uskosta osattomille. Kun he käskivät kansaa tekemään parannuksen, he käskivät kansaa kääntymään Herran Jeesuksen Kristuksen puoleen uskossa Häneen. Näin he johdattivat ihmisiä parannukseen myös tekosynneistä. Mutta suurin ja vakavin synti mitä ihminen voi tehdä on se että hän hylkää armonantajansa; Elävän Jumalan Jeesuksessa Kristuksessa.
On harhaoppia vaatia uskosta osatonta ihmistä tulemaan ensin hyväksi tai paremmaksi ihmiseksi ennen kuin hän voi pelastua. Jokainen saa tulla Jeesuksen luokse sellaisenaan. Ja Jeesuksen luokse tulevan ihmisen Isä antaa Jeesukselle. Ja Jeesus ottaa vastaan jokaisen Isän Hänelle antaman ihmisen. Jeesus ja Henki tekevät ihmisestä kokonaan uuden ihmisen. Tälle uudelle luomuksele, uudelle ihmiselle, sitten aletaan opettamaan uskova vaellusta ja niin myös pyhitystä. Apostolit eivät opettaneet pyhitystä eivätkä vaatineet sitä uskosta osattomilta. Vain Jumalan pyhittämä pyhä voi pyhittyä. - jaikalii
Simelius kirjoitti:
Sinä vastasitkin paremmin tuohon kysymykseen. Tietenkin myös parannus epäuskosta.
Jos sinä luet Pietarin ensimmäisenä helluntaipäivänä pitämän saarnan kansalle, sinä huomaat että Pietari nuhteli kansaa vain yhdestä synnistä. Mikä synti se oli? Pietari ei luetellut mitään syntilistaa ja vaatinut parannusta niistä teoista. Tämä linja jatku apostolien teoissa.
- jaikalii
_greeeeen kirjoitti:
Jaikal, Raamatussa käsketään tehdä parannus kuolleista töistä. Mitä se sinun mielestäsi merkitsee?
Viittaatko tähän Raamatun Sanaan:
Hebrealaiskirje:
9:14 kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!
Jos tarkoitat tätä Sanaa, se on kirjoitettu juutalaisille Jeesukseen uskoville ihmisille. Se ei siis ole kirjoitettu uskosta osattomille. Nämä ihmiset olivat jo saaneet synnit anteeksi uskomalla Jeesukseen Kristukseen. Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, veri puhdistaa kaikesta synnistä Jeesukseen uskovaa. Tämä koska uskova on tullut Jumalan luokse ja elää Hänen yhteydessään. (1 Joh 1. luku).
Uskosta osaton syntinen jumalaton ihminen saa puhdistuksen synneistään kääntymällä Jeesuksen puoleen ja uskomalla Jeesukseen Kristukseen. Silloin hän on tullut Jumalan luokse ja elää Jumalan yhteydessä USKOVANA Jumalan lapsena. Jeesuksen veri puhdistaa uskovaa jatkuvasti kaikesta synnistä. http://www.jaikal.se/48683146 - _greeeeen
jaikalii kirjoitti:
Viittaatko tähän Raamatun Sanaan:
Hebrealaiskirje:
9:14 kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!
Jos tarkoitat tätä Sanaa, se on kirjoitettu juutalaisille Jeesukseen uskoville ihmisille. Se ei siis ole kirjoitettu uskosta osattomille. Nämä ihmiset olivat jo saaneet synnit anteeksi uskomalla Jeesukseen Kristukseen. Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, veri puhdistaa kaikesta synnistä Jeesukseen uskovaa. Tämä koska uskova on tullut Jumalan luokse ja elää Hänen yhteydessään. (1 Joh 1. luku).
Uskosta osaton syntinen jumalaton ihminen saa puhdistuksen synneistään kääntymällä Jeesuksen puoleen ja uskomalla Jeesukseen Kristukseen. Silloin hän on tullut Jumalan luokse ja elää Jumalan yhteydessä USKOVANA Jumalan lapsena. Jeesuksen veri puhdistaa uskovaa jatkuvasti kaikesta synnistä. http://www.jaikal.se/48683146Ei, Jaikal, vaan Raamatussa puhutaan ihan selkeästi siitä, miten ihmisen tulee tehdä parannus kuolleista teoista/töistä. Mitä mieltä siitä siis olet?
- leeviläinen
savonarola kirjoitti:
Jaikali sen kun jatkaa kieltää synnin tuhoisuus ihmisten elämässä ja kadottava tekijä. Näin sitten harhautetaan ihminen luulemaan että synnin kanssa voi leikkiä ja kieltä että se on olemassa vaikka se on mukana jaikalin jokapäivänen askarteissa. huh huh .
Te parannus synneistä Jaikali niin saat elää ikuisessa ja saat inhimmilinen ja ihmisarvoinen elämä.Mitä helevettiä sinä savonarola nyt jankkaat ja syyttelet lähmmäistäsi synnillä leikkijäksi, vaikka jaikali kirjoittaa mielepiteissään aivan Raamatun kirjoitusten opetuksen mukaisesti asioista, joista aloittaja kyselee.
Semmoset ihmiset, jotka itse leikkivät synnillä tai panettelevat 'nurkan takana' lähimmäisiään, niin juuri sellaiset ihmiset ovat ensitöikseen suoltamassa suustaan mielipiteesi kaltaisia löperöpuheita ja vääriä todistuksia lähimmäisistään.
Tee sinä savonarola itse parannus tuosta itsekorotuksen synnistäsi, ettet enää ala syyttelemään lähimmäisiäsi, milloin mistäkin. _greeeeen kirjoitti:
Ei, Jaikal, vaan Raamatussa puhutaan ihan selkeästi siitä, miten ihmisen tulee tehdä parannus kuolleista teoista/töistä. Mitä mieltä siitä siis olet?
Parannus kuolleista teosta ei pelasta ketään.
Usko Herraan Jeesukseen pelastaa. Usko
Jeesukseen vie myös pyhitykseen. Mutta ensin
usko ja sitten pyhitys, ts. parannus kuolleista teoista.
Parannus ja kääntymys Raamatussa on ennen kaikkea kääntymys Jumalan puoleen uskossa Jeesukseen Kristukseen. Aidosta kääntymyksestä Jumalan puoleen seuraa aina pyhityselämä. Ilman kääntymystä Jumalan puoleen uskosssa Jeesukseen Kristukseen kukaan ei voi pelastua. Pelastus on vain Jeesuksessa Kristuksessa. Se ei ole meidän ihmisten parannuksen teossaa eikä onnistumisissa. Armosta me olemme pelastetut uskon kautta. Se on Jumalan lahja.- ain.fakta
jaikali kirjoitti:
Parannus kuolleista teosta ei pelasta ketään.
Usko Herraan Jeesukseen pelastaa. Usko
Jeesukseen vie myös pyhitykseen. Mutta ensin
usko ja sitten pyhitys, ts. parannus kuolleista teoista.
Parannus ja kääntymys Raamatussa on ennen kaikkea kääntymys Jumalan puoleen uskossa Jeesukseen Kristukseen. Aidosta kääntymyksestä Jumalan puoleen seuraa aina pyhityselämä. Ilman kääntymystä Jumalan puoleen uskosssa Jeesukseen Kristukseen kukaan ei voi pelastua. Pelastus on vain Jeesuksessa Kristuksessa. Se ei ole meidän ihmisten parannuksen teossaa eikä onnistumisissa. Armosta me olemme pelastetut uskon kautta. Se on Jumalan lahja.Ateisti ei tarvitse pelastusta koska ei usko tuonpuoleiseen.
Riittää kun elää muutenkin nuhteettomasti hän vaapaa ahdistuksesta minkä uskonne tekee ain.fakta kirjoitti:
Ateisti ei tarvitse pelastusta koska ei usko tuonpuoleiseen.
Riittää kun elää muutenkin nuhteettomasti hän vaapaa ahdistuksesta minkä uskonne tekeeSe on suurin synti että ei tarvitse pelastusta eikä niin ollen Pelastajaa. Hän, Jeesus Kristus, on kuitenkin pelastanut sinutkin Golgatalla. Mutta jos sinä hylkäät Hänet ja Hänen pelastustekonsa, sinä teet sielus kadottavan synnin. Se ei vie sinua hel.ve.ttiin jos sinä uskovan epäonnistut uskon vaelluksessa vähän tai enemmän. Mutta se vie sinut kadotukseen mikäli sinulla ei olekaan Jeesus mukana rajanylityksessä. Hän on ainoa Pelastaja.
Koska Jumalan Poika tuli pelastamaan Meitä ja meillä on pelastus, me olimme ja olemme valtavan suuressa vaarassa. Ei Jeesus tullut turhaan ihmiseksi meitä pelastamaan.- ain.fakta
jaikali kirjoitti:
Se on suurin synti että ei tarvitse pelastusta eikä niin ollen Pelastajaa. Hän, Jeesus Kristus, on kuitenkin pelastanut sinutkin Golgatalla. Mutta jos sinä hylkäät Hänet ja Hänen pelastustekonsa, sinä teet sielus kadottavan synnin. Se ei vie sinua hel.ve.ttiin jos sinä uskovan epäonnistut uskon vaelluksessa vähän tai enemmän. Mutta se vie sinut kadotukseen mikäli sinulla ei olekaan Jeesus mukana rajanylityksessä. Hän on ainoa Pelastaja.
Koska Jumalan Poika tuli pelastamaan Meitä ja meillä on pelastus, me olimme ja olemme valtavan suuressa vaarassa. Ei Jeesus tullut turhaan ihmiseksi meitä pelastamaan.Kyllä ihmiskunta on jatkanut eloaan ilman jeesusta, tuonpuoleisesta kadotuksineen ei ole takeita, kuin kirjoituksisa ei ole todisteta
ain.fakta kirjoitti:
Kyllä ihmiskunta on jatkanut eloaan ilman jeesusta, tuonpuoleisesta kadotuksineen ei ole takeita, kuin kirjoituksisa ei ole todisteta
Sinä puhut epäuskoa Jeesukseen Kristukseen.
Se on sielusi kadottava synti. Jos sinä uskoisit
Jeesukseen sinä pelastuisit. Onko vaikeaa pelastua !!!???
Tarvitsee vain kääntyä Jeesuksen puoleen ja päättää
uskoa että Hän on ja että Hän on tehnyt sen Golgatalla mistä
Raamattu ja uskovat puhuvat. Sitten sinä pyydät Häneltä anteeksi epäuskosi ja kerrot tahtovasi uskoa Häneen. Sitten sinä pyydät Jeesusta pelastamaan sinut. Niin yksinkertaista on pelastua. Suuri virhe mitä elämäsi aikana voit tehdä on se että sinä et huolehdi sielusi ikuisesta pelastuksesta. Ikuisuus on varmasti edessä. Olemassaolomme ei pääty kuolemaan. Elämme täällä vähän aikaa jotta löytäisimme Jumalan. Hän ei ole kaukana sinustakaan. Hän on nöyrtymisen matkan päässä. Ja sinä itse päätät milloin nöyrryt tunnustamaan että tarvitset Jeesusta ja päätät uskoa Häneen. Apostolit kehottivat kansaa uskomaan Jeesukseen. Se on mahdollista päättää uskoa kun on ensin kuullut sanoman Jeesuksesta. Sinä olet kuullut. Sinulla on jo riittävästi tietoa.- _greeeeen
jaikali kirjoitti:
Parannus kuolleista teosta ei pelasta ketään.
Usko Herraan Jeesukseen pelastaa. Usko
Jeesukseen vie myös pyhitykseen. Mutta ensin
usko ja sitten pyhitys, ts. parannus kuolleista teoista.
Parannus ja kääntymys Raamatussa on ennen kaikkea kääntymys Jumalan puoleen uskossa Jeesukseen Kristukseen. Aidosta kääntymyksestä Jumalan puoleen seuraa aina pyhityselämä. Ilman kääntymystä Jumalan puoleen uskosssa Jeesukseen Kristukseen kukaan ei voi pelastua. Pelastus on vain Jeesuksessa Kristuksessa. Se ei ole meidän ihmisten parannuksen teossaa eikä onnistumisissa. Armosta me olemme pelastetut uskon kautta. Se on Jumalan lahja.Jaikal, Raamatun mukaan parannus kuolleista teoista on osa perustusta ja sinä taas sanot, että >>Parannus kuolleista teosta ei pelasta ketään
- jaikalii
_greeeeen kirjoitti:
Jaikal, Raamatun mukaan parannus kuolleista teoista on osa perustusta ja sinä taas sanot, että >>Parannus kuolleista teosta ei pelasta ketään
>>> Raamattu käskee ihmisen vastustaa per****ttä ja puhuu siitä, miten tämä aiheuttaa kärsimystä.
- _greeeeen
jaikalii kirjoitti:
>>> Raamattu käskee ihmisen vastustaa per****ttä ja puhuu siitä, miten tämä aiheuttaa kärsimystä.
Jaikal, Raamatun mukaan parannus KUOLLEISTA TEOISTA on osa perustusta! Ja kyllä, Raamattu käskee uskovia vastustamaan per****ttä. Raamattu käskee uskovaa myöskin olemaan Sanan tekijä, ei pelkkä kuulija. Jotenkin sinun opetuksesi on edelleenkin puolinaista. Jos kaikki tapahtuisi automaattisesti, tuosta vain, kunhan vain uskoo sovitustyön omalle kohdalleen, olisivat Raamatun kehotukset ihan turhia. Seurakunnissa on paljon niitä, jotka uskovat, mutta eivät toimi Jumalan tahdon mukaan.
- jaikalii
_greeeeen kirjoitti:
Jaikal, Raamatun mukaan parannus KUOLLEISTA TEOISTA on osa perustusta! Ja kyllä, Raamattu käskee uskovia vastustamaan per****ttä. Raamattu käskee uskovaa myöskin olemaan Sanan tekijä, ei pelkkä kuulija. Jotenkin sinun opetuksesi on edelleenkin puolinaista. Jos kaikki tapahtuisi automaattisesti, tuosta vain, kunhan vain uskoo sovitustyön omalle kohdalleen, olisivat Raamatun kehotukset ihan turhia. Seurakunnissa on paljon niitä, jotka uskovat, mutta eivät toimi Jumalan tahdon mukaan.
Minun opetukseni pyrkii pitämään uskoon tulon riman sillä tasolla mille Jumala on sen asettanut. Me ihmiset pyrimme monesti nostamaan rimaa korkeammalle. Emme hyväksyisi että joku pääsee uskon tielle liian helpolla. Pitäisi ensin tehdä sitä ja tätä. Toisilta vaaditaa tekoja joita Jumala ei vaadi uskosta osattomalta.
Itsensä parantelu ilman Jumalalle antautumista Hänen tahtoonsa tulemista ei todellakaan pelasta ketään. Se on omavanhurskautta ja sillä ei pelastuta.
Me pelastumme vain Jumalan vanhurskaudella puettuina. Sen me saamme lahjaksi uskomalla evankeliumi ja ottamalla se vastaan. Silloin me otamme vastaan Jeesuksen Kristuksen. Jeesuksessa Kristuksessa Jumala on antanut meille oman vanhurskautensa. Jeesuksessa otamme siis vastaan Jumalan vanhurskauden. Se on Jeesuksen ansio. Sillä me pääsemme perille taivaaseen. Emme omilla töillämme ja ansiollamme.
Uskoon tulleille sitten opetetaa pyhitystä ja Jeesuksen seuraamista käytännön elämässä. Sitäpaitsi uskoon tullut on uusi luomus. Pyhä Henki uskovassa vaikuttaa että uskova tunnustaa ja hylkää entisen sntielämnäs ja yksittäiset synnilliset teot. jaikali kirjoitti:
Parannus kuolleista teosta ei pelasta ketään.
Usko Herraan Jeesukseen pelastaa. Usko
Jeesukseen vie myös pyhitykseen. Mutta ensin
usko ja sitten pyhitys, ts. parannus kuolleista teoista.
Parannus ja kääntymys Raamatussa on ennen kaikkea kääntymys Jumalan puoleen uskossa Jeesukseen Kristukseen. Aidosta kääntymyksestä Jumalan puoleen seuraa aina pyhityselämä. Ilman kääntymystä Jumalan puoleen uskosssa Jeesukseen Kristukseen kukaan ei voi pelastua. Pelastus on vain Jeesuksessa Kristuksessa. Se ei ole meidän ihmisten parannuksen teossaa eikä onnistumisissa. Armosta me olemme pelastetut uskon kautta. Se on Jumalan lahja.Aaamenta, aamenta!
- eli enenpiparannusta
parannus tarkoottaa että jos kiroilet, niin tulee tehdä parannus, eli kiroita nenpi, jos teet muuta syntiä, niin pitää tehdä vakavampia syntejä. aivan kuten jos harrastat vaikka pituushyppyä, pitää hypätä pitemmälle. tai jos kät vieraissa jonkinverran vain, pitää käydä enempi jne. näin se ainakin käytännössä on
- en ymmärrä
Ei tuonole syntiä,
- j.t.p.
Tämä aloitus on siis ilmiselvä PROVO, eli TROLLI.
Älkää osallistuko herjaajan aloitukseen.- mikko r
Mitä väliä onko provo tai trolli hyvä keskustelu kuitenkin
- Mikä on "parannus"?
Vastaus nimimerkille j.t.p.
Olen tämän viestiketjun avaana, enkä ole avausta kirjoittanut minään "PROVOna", eli "TROLLIna", vaan ihan vakavasti kysyen, Mikä on "parannus" joka Ramatussa (esim. Matt. 3:2) kehotetaan tekemään?
Minä ihmettelen, mikä se parannus josta Raamatussa puhutaan oikein on, koska esimerkiksi Leo Meller sanoi, että jos ihminen on kerran tullut uskoon, niin tuo kerran kääntynyt ihminen kyllä pääsee taivaaseen, vaikka hän käntymisensä jälkeen myöhemmin eläisikikin vaikka miten riettaasti tahansa. Meller perusteli käsitystään siten, että Kaikkivaltias ei anna sielunviholliselle sitä kunniaa, että pekële voisi kerran uskoonkääntyneen saada omakseen. Mellerin ajatus oli siis se, että Kaikivaltias kyllä pitää kerran pelastamastaan koko pelastetun loppuelämän huolta riippumatta siitä, miten tuo kerran uskonntullut itse loppuelämäänsä elää.
Jos siis niin on, kuten Merrer opetti, niin mitä se "parannus" sitten tarkoittaa? Onko se niin, (kuten Leo Meller opetti) että kerran uskoontullut voi elää lopun elämänsä ihan miten riettaasti "synnissä ja sonnassa" rypien tahansa, ja silti pelastuu? Jos näin on, niin mihin sitä "parannusta" oikein tarvitaan? Onko se parannus uskoontulon ehto?
Mitä se parannus oikein on, josta Jeesuskin on puhunut Markuksen evankeliumin kohdassa 1:15?
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Mark.1.html - j.t.p.
Mikä on "parannus"? kirjoitti:
Vastaus nimimerkille j.t.p.
Olen tämän viestiketjun avaana, enkä ole avausta kirjoittanut minään "PROVOna", eli "TROLLIna", vaan ihan vakavasti kysyen, Mikä on "parannus" joka Ramatussa (esim. Matt. 3:2) kehotetaan tekemään?
Minä ihmettelen, mikä se parannus josta Raamatussa puhutaan oikein on, koska esimerkiksi Leo Meller sanoi, että jos ihminen on kerran tullut uskoon, niin tuo kerran kääntynyt ihminen kyllä pääsee taivaaseen, vaikka hän käntymisensä jälkeen myöhemmin eläisikikin vaikka miten riettaasti tahansa. Meller perusteli käsitystään siten, että Kaikkivaltias ei anna sielunviholliselle sitä kunniaa, että pekële voisi kerran uskoonkääntyneen saada omakseen. Mellerin ajatus oli siis se, että Kaikivaltias kyllä pitää kerran pelastamastaan koko pelastetun loppuelämän huolta riippumatta siitä, miten tuo kerran uskonntullut itse loppuelämäänsä elää.
Jos siis niin on, kuten Merrer opetti, niin mitä se "parannus" sitten tarkoittaa? Onko se niin, (kuten Leo Meller opetti) että kerran uskoontullut voi elää lopun elämänsä ihan miten riettaasti "synnissä ja sonnassa" rypien tahansa, ja silti pelastuu? Jos näin on, niin mihin sitä "parannusta" oikein tarvitaan? Onko se parannus uskoontulon ehto?
Mitä se parannus oikein on, josta Jeesuskin on puhunut Markuksen evankeliumin kohdassa 1:15?
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Mark.1.htmlMikäli, (siis mikäli) olet asiassa liikkeellä, niin voinen sitten esittää sinulle, mitä "parannus" todellakin tarkoittaa.
Ainoastaan suomenkielessä on kyseinen käännöskukkanen, "tehdä parannus" (synneistään).
Muut kielet kääntävät saman asian sanalla KÄÄNTYÄ (esim. ruotsinkielessä omvända sig = kääntyä, omvändelse= kääntymys).
Kääntymys (eli parannus) tarkoittaa siis kääntymistä synninteiltä takaisin Jumalan yhteyteen, jonka ihminen saa ainoastaan ottamalla Jeesuksen Kristuksen elämänsä Herraksi ja Lunastajaksi.
Tämä on siis kertakaikkinen tapahtuma ja siinä synninorja "adoptoidaan" Jumalan huonekuntaan kuuluvaksi kääntymystapahtuman yhteydessä.
Ihmisen osa on siis ainoastaan vastaanottaa pelastus Jeesuksessa Kristuksessa.
Vain näin ihminen saa uskonvanhurskauden.
Elämänvanhurskaus eli Hengessä vaeltaminen (pyhittyminen) on sitten asia erikseen ja tällä tiellä totisesti joutuu jokainen tekemään parannusta joka päivä.
Uskonsa voi myös menettää ja niin on monen kohdalla käynytkin. Lopunaikoina ja vaikeiden aikojen koittaessa näin käy yhä useammalle. Meller ei siis ole oikeassa tässä asiassa, jos hän olisi näin todennut, kuten kerroit.
Vakavasti puhuen, en todella usko sinun olevan vakavalla mielellä liikkeellä. Uskon edelleen, että olet trollaamassa.
Vastasin joka tapauksessa ja asia on näin, kuten sanoin. - usko ja paranus
j.t.p. kirjoitti:
Mikäli, (siis mikäli) olet asiassa liikkeellä, niin voinen sitten esittää sinulle, mitä "parannus" todellakin tarkoittaa.
Ainoastaan suomenkielessä on kyseinen käännöskukkanen, "tehdä parannus" (synneistään).
Muut kielet kääntävät saman asian sanalla KÄÄNTYÄ (esim. ruotsinkielessä omvända sig = kääntyä, omvändelse= kääntymys).
Kääntymys (eli parannus) tarkoittaa siis kääntymistä synninteiltä takaisin Jumalan yhteyteen, jonka ihminen saa ainoastaan ottamalla Jeesuksen Kristuksen elämänsä Herraksi ja Lunastajaksi.
Tämä on siis kertakaikkinen tapahtuma ja siinä synninorja "adoptoidaan" Jumalan huonekuntaan kuuluvaksi kääntymystapahtuman yhteydessä.
Ihmisen osa on siis ainoastaan vastaanottaa pelastus Jeesuksessa Kristuksessa.
Vain näin ihminen saa uskonvanhurskauden.
Elämänvanhurskaus eli Hengessä vaeltaminen (pyhittyminen) on sitten asia erikseen ja tällä tiellä totisesti joutuu jokainen tekemään parannusta joka päivä.
Uskonsa voi myös menettää ja niin on monen kohdalla käynytkin. Lopunaikoina ja vaikeiden aikojen koittaessa näin käy yhä useammalle. Meller ei siis ole oikeassa tässä asiassa, jos hän olisi näin todennut, kuten kerroit.
Vakavasti puhuen, en todella usko sinun olevan vakavalla mielellä liikkeellä. Uskon edelleen, että olet trollaamassa.
Vastasin joka tapauksessa ja asia on näin, kuten sanoin.Onko uskoontulo sama kuin parannus? Mietin vaan sitä, että esimerkiksi aa-ryhmissä entiset alkoholistit ovat tehneet parannuksen entisestä elämästään lopettamalla viinan käytön ja he tunnustavat syntinsä toisilleen, kun niissä aa-ryhmien tilaisuuksissa puheenvuorot kiertävät pöydän ympäri niin, että jokainen voi vuorollaan puhua kertoen, miten Korkeampi voima (miten sen Korkeamman voiman kukin ymmärtääkään) on heidät viinan kirjoista pelastanut.
AA-ryhmäläisethän noissa ryhmiensä kokouksissa tunustavat suullisesti entisen elämän viinanhuurteiset synnit.
Eikö silloin aa-ryhmäläistenkin kohdalla toteudu se, josta Paavali kirjoittaa Roomalaisille, että "sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan"? (Rom. 10:10).
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Room.10.html - suurempi voima
usko ja paranus kirjoitti:
Onko uskoontulo sama kuin parannus? Mietin vaan sitä, että esimerkiksi aa-ryhmissä entiset alkoholistit ovat tehneet parannuksen entisestä elämästään lopettamalla viinan käytön ja he tunnustavat syntinsä toisilleen, kun niissä aa-ryhmien tilaisuuksissa puheenvuorot kiertävät pöydän ympäri niin, että jokainen voi vuorollaan puhua kertoen, miten Korkeampi voima (miten sen Korkeamman voiman kukin ymmärtääkään) on heidät viinan kirjoista pelastanut.
AA-ryhmäläisethän noissa ryhmiensä kokouksissa tunustavat suullisesti entisen elämän viinanhuurteiset synnit.
Eikö silloin aa-ryhmäläistenkin kohdalla toteudu se, josta Paavali kirjoittaa Roomalaisille, että "sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan"? (Rom. 10:10).
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Room.10.htmlNiin, kyllähän AA-ryhmäläiset tekevät ja ovat tehneet parannusta alkoholin käytöstään ja he puhuvat suuremmasta voimasta.
http://www.aa.fi/index.php?type=0&id=38§ion=3 - j.t.p.
usko ja paranus kirjoitti:
Onko uskoontulo sama kuin parannus? Mietin vaan sitä, että esimerkiksi aa-ryhmissä entiset alkoholistit ovat tehneet parannuksen entisestä elämästään lopettamalla viinan käytön ja he tunnustavat syntinsä toisilleen, kun niissä aa-ryhmien tilaisuuksissa puheenvuorot kiertävät pöydän ympäri niin, että jokainen voi vuorollaan puhua kertoen, miten Korkeampi voima (miten sen Korkeamman voiman kukin ymmärtääkään) on heidät viinan kirjoista pelastanut.
AA-ryhmäläisethän noissa ryhmiensä kokouksissa tunustavat suullisesti entisen elämän viinanhuurteiset synnit.
Eikö silloin aa-ryhmäläistenkin kohdalla toteudu se, josta Paavali kirjoittaa Roomalaisille, että "sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan"? (Rom. 10:10).
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Room.10.htmlEi toteudu.
- `*^`
j.t.p. kirjoitti:
Ei toteudu.
Miksei toteudu, AA-ruhmäläisethän toteaa kolmannessa askeleessaan, että "Päätimme luovuttaa tahtomme ja elämämme Jumalan huomaan -sellaisena kuin Hänet käsitimme."
Eivätkö aa-ryhmäläistenkin kohdalla silloin toteudu se, josta Paavali kirjoittaa Roomalaisille, että "sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan"? (Rom. 10:10).
AA-ryhmäläisethän ryhmissään tunnustaa entiset viinankäytön synnit ja kolmannessa askeleessa toteavat päättäneensä luovuttaa tahtonsa ja elämänsä Jumalan huomaan -sellaisena kuin he Hänet käsittävät.
Eikö silloin AA-ryhmäläisten kohdalla tapahdu "suun tunnustus ja sydämen usko"?
"Päätimme luovuttaa tahtomme ja elämämme Jumalan huomaan -sellaisena kuin Hänet käsitimme."
http://www.aa.fi/index.php?type=0&id=38§ion=3 - j.t.p.
`*^` kirjoitti:
Miksei toteudu, AA-ruhmäläisethän toteaa kolmannessa askeleessaan, että "Päätimme luovuttaa tahtomme ja elämämme Jumalan huomaan -sellaisena kuin Hänet käsitimme."
Eivätkö aa-ryhmäläistenkin kohdalla silloin toteudu se, josta Paavali kirjoittaa Roomalaisille, että "sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan"? (Rom. 10:10).
AA-ryhmäläisethän ryhmissään tunnustaa entiset viinankäytön synnit ja kolmannessa askeleessa toteavat päättäneensä luovuttaa tahtonsa ja elämänsä Jumalan huomaan -sellaisena kuin he Hänet käsittävät.
Eikö silloin AA-ryhmäläisten kohdalla tapahdu "suun tunnustus ja sydämen usko"?
"Päätimme luovuttaa tahtomme ja elämämme Jumalan huomaan -sellaisena kuin Hänet käsitimme."
http://www.aa.fi/index.php?type=0&id=38§ion=3Ei toteudu.
- Usko Toivonen
Tuo suomenkielen "parannus" "parannuksen teko", on ehkä jossain määrin
harhauttava ilmaisu.
Parempi ilamaisu voisi olla pikemminkin; katukaa.
Tuo tehkää paraanus kehoitus korostaa ihmisen kykyä parantaa itseään, mutta
ei ihminen voi itseään parantaa.
Mark. 2:17
Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."
Syntinen katuva ihminen tarvitsee Jeesusta, menee Jeesuksen luokse ja
pyytää; Jeesus auta minua syntistä.
Itsensä parantanut saattaa olla omasta mielestään "terve", eikä tarvitse Jeesusta avukseen, koska kokee olevansa itseriittoinen.
Kuten tässä kohtauksessa kerrotaan:
40. Ja muutamat fariseukset, jotka olivat siinä häntä lähellä, kuulivat tämän ja sanoivat hänelle: "Olemmeko mekin sokeat?"
41. Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy".
Joh. 9. - joten näin
Miksi mun täytyis tehdä parannus kun pääsen taivaaseen joka tapauksessa mut on lapsena kastettu. Ja olin su ristiäisissä jossa pappi sanoi lapsen olevan nyt taivaskelpoinem
ALOITTAJALLE !
Sana "parannus" tulee kreikan kielestä "metanoeó " eli "tehdä mielenmuutos", "kääntyä", "ymmärtää","muuttaa sisäinen ihminen"
Ei siis ole mikään "lihan teko" vaan kokonaisvaltainen henkinen suunnan muutos, joka tapahtuu uskon alussa eli "sydämen ympärileikkaus" hengessä ei kirjaimessa !
http://biblehub.com/greek/3340.htm
Esiintyy UT:ssa 34 kertaa !Aivan kääntyä synnistä pis,, ymmärtää että synti hukuttaa ihminen iankaikkisesti syvimpään syvä,, Muutta sisäinen ihminen synnistä pois pyhyyteen..
- Kerro Kerro Kuvastin
savonarola kirjoitti:
Aivan kääntyä synnistä pis,, ymmärtää että synti hukuttaa ihminen iankaikkisesti syvimpään syvä,, Muutta sisäinen ihminen synnistä pois pyhyyteen..
Kuinka hyvin olet onnistunut elämään ilman syntiä?
Ei mene niin että kaste tekee taivaskelpoiseksi. Kirkko harhauttaa. Lue Raamattua aloittaen evankeliumeista.
- joten näin
Miks sanotaan et kirkko harhauttaa. Entä jos on kuiteski oikeessa ja te oottekon väärässä. Ootko miettinyt
joten näin kirjoitti:
Miks sanotaan et kirkko harhauttaa. Entä jos on kuiteski oikeessa ja te oottekon väärässä. Ootko miettinyt
Ei tarvi miettiä,, eikä varmaan magda-sisko..Koska Silloin Raamattu on väärässä.
- parannus
Augsburgin tunnustuskirjassa, joka on yksi ev.lut. kirkon tunnustuskirjoista, parannuksesta todetaan:
”Parannuksesta seurakuntamme opettavat, että ne, jotka ovat kasteen jälkeen langenneet, voivat saada syntien anteeksiantamuksen milloin tahansa, kun he kääntyvät, ja että kirkon tulee antaa synninpäästö niille, jotka näin palaavat tehdäkseen parannuksen. Parannus näet sisältää varsinaisesti seuraavat asiat:
1) Katumus eli synnintunnosta johtuva pelästyminen, joka ahdistaa omaatuntoa.
2) Toinen on usko, joka syntyy evankeliumista eli synninpäästöstä ja joka luottaa siihen, että synnit annetaan anteeksi Kristuksen tähden, ja antaa omalletunnolle lohdutuksen ja vapauttaa sen pelosta.
3) Tämän jälkeen tulee seurata hyvien tekojen, jotka ovat parannuksen hedelmiä, sillä ”uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.” (Jaak. 2:17)
http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/augstunn.html#Parannus
Sitä minä en tiedä, miten helluntikirkossa parannus ymmärretään, vai ymmärretäänkö siellä parannuksesta ylipäätänsä mitään. Leeviläinen kirjoittaa --> Mitä helevettiä sinä savonarola nyt jankkaat ja syyttelet lähmmäistäsi synnillä leikkijäksi, vaikka jaikali kirjoittaa mielepiteissään aivan Raamatun kirjoitusten opetuksen mukaisesti asioista, joista aloittaja kyselee.
Semmoset ihmiset, jotka itse leikkivät synnillä tai panettelevat 'nurkan takana' lähimmäisiään, niin juuri sellaiset ihmiset ovat ensitöikseen suoltamassa suustaan mielipiteesi kaltaisia löperöpuheita ja vääriä todistuksia lähimmäisistään.
Tee sinä savonarola itse parannus tuosta itsekorotuksen synnistäsi, ettet enää ala syyttelemään lähimmäisiäsi, milloin mistäkin.
Kyllä sinäkin leeviläinen rakas pääseet mukaan Taivaaseen jos lopetat synnintekeminen ja lopetat ensin kiroileminen. Muista asioista voit sitten tehdä parannus miten Pyhä Henki niitä avaa sulle.
Muuten en 'nurkan takana' takana kirjoittelee vaan ihan suoraan päin kasvoja jaikalille.>Raamatussa, esimerkiksi Matteuksen evankeliumissa sanotaan, "Tehkää parannus,....". (Matt. 3:2) Mitä se parannuksen tekeminen oikein tarkoittaa?<
Lyhyesti ja yksinkertaisesti sanoen ; Parannus on mielenmuutos. Siis ihminen tulee tietoiseksi JUMALAN tahdosta ja parannuksen tekeminen on hyväksyminen JUMALAN tahdo ja pitämällä omaa tahtoa / mieltymyksiä vääränä.
30. koskapa JUMALA on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.
31. Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan ME VAHVISTAMME lain. Room 3
JUMALA vaikuttaa siis mielenmuutoksen ihmisessä. Tavallinen ihminenhän on ja ajattelee JUMALAN tahdon vastaisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1307054Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654310Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen533432Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4913069Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2932060Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361723Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201631- 911553
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1751461Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151416