Valitsen mielelläni ostoskoriin lähiruokaa ja luomuruokaa, jos mahdollista. En ajattele, että kaukaa maailman toiselta puolelta on erityisen kannattavaa lennättää tänne tarvikkeita, joita ilmankin tulen toimeen - vaikka niissä olisi jopa reilun kaupan merkki.
Lihan ja leikkeleiden suhteen on tilanne kuitenkin hankala.
Joistain lihaliikkeesta tokikin saan lähituottajilta tullutta lihaa. Mutta mielelläni näkisin jonkinlaisen tarkemman valvonnan ja sertifikaatin. Kananmunan alkuperän jo nykymaailman aikaan saankin selville. Mutta olisin onnellinen, jos voisin leikkeilepakettiini kyljestä lukea vihreän "Ei Natriumglutamaattia" lätyskän sijasta, että "tämä possu kasvoi hyvissä olosuhteissa ja kuljetettiin teurastamolle siedettävästi ja teurastettiin inhimillisesti aiheuttamatta sille turhia kärsimyksiä".
Syön paljon kasvisruokaa ja äyriäisiä, mikä varmaan on ymmärrettävää. Syön joskus, tosin harvoin, myös lihaa, ja perheeni sitä syö. Olisin mielelläni valmis maksamaan siitä, että tuottajat ja teurastamot sitoutuisivat eläinten hyvään kohteluun ja avoimuuteen, ja että ym. asiasta voisivat saada jonkinlaisen sertifikaatin, jonka kuluttaja voisi sitten nähdä. Mikäköhän järjestö voisi ottaa tämän asian ajaakseen? Kun tuntuu, että eläinsuojelujärjestöt ovat kiinnostuneempia vain kaikkien käännyttämisestä kasvissyöjiksi.
Eettinen valinta joskus vaikea
Lihan(kin)syöjä
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854950- 932553
- 412536
- 1972361
- 1331929
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj241851- 1781560
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161461Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3501251Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51169