Saisinko sellasen kuntosali for dummies -tyyppisen vastauksen. Olen juuri aloittamassa kuntosalilla käymistä kuntoutuksena ja on yksi kysymys, jota en hoksannut fysioterapetiltani kysyä: miten niitä sarjoja tehdään.?
Yhdellä laitteella 15 toistoa ja tauko, sitten toinen 15 toiston sarja samalla laitteella ennen seuraavalle laitteelle siirtymistä
vai
yhdellä laitteella 15 toistoa ja tauon aikana toiselle laitteelle omat toistot ja taas uudelle laitteelle kunnes uudet sarjat otetaan omalla kierroksellaan. Eli samat laitteet käydään pari kierrosta läpi niinkuin kuntopiirissä vai ihan vain laite kerrallaan loppuun asti taukoineen.
Mää en tajuuu! :D auttakee.
toistot ja sarjat -kysymys kun en tajua
3
1248
Vastaukset
- 4+8
No mitä siinä sun ohjelmassa lukee?
Paikkaharjoittelussa tehdään sarjat siten, että esimerkiksi 2x15 tarkoittaa 15 toistoa yhdellä laitteella, tauko ja toiset 15 samalla laitteella jonka jälkeen siirrytään seuraavaan liikkeeseen.
Kiertoharjoittelussa tehdään x määrä kierroksia (esim. 2) 15 toistoa liikettä A, 15 toistoa liikettä B ja 15 toistoa liikettä C joko heti peräkkäin tai pieni tauko liikkeiden välissä ja pitempi tauko kierroksien välissä.
Liikeparit (esim. supersarjat) tehdään siten, että x määrä kierroksia (sarjoja, esim. 3) joissa 15 toistoa liikettä A ja heti perään 15 toistoa liikettä B, jonka jälkeen pidetään tauko ja siirrytään seuraavaan liikepariin.
Selvensikö? - kohtuus kaikessa
Jos on ruuhkaa salilla, niin silloin kannattaa tehdä kaikki toistot
lävitse yhdellä laitteella kerralla.
Jos salilla on vähän treenaajia, niin silloin pystyy paremmin tekemään kuntopiiriä. - Älä mieti liikaa
Kunhan ny teet vaan, niin hyvä tulee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222401- 612327
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062270- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381522- 321480
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371422- 281190
- 951171
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201156