Olen kiinnostunut sosiologiasta tieteenä, vaikka opiskelen tällä hetkellä aivan toisella alalla. Kuitenkin haluaisin ihan vaikka harrastusmielessä tutustua sosiologiaan. Mistä (kirja?) olisi hyvä lähteä liikkeelle?
Sosiologiaan tutustuminen
2
656
Vastaukset
- Mia
Aloita vaikka yliopiston perusopintojen oppikirjoista, esimerkiksi Sulkunen: Johdatus sosiologiaan-käsitteitä ja näkökulmia tai Giddens: Sociology. Lukemisen arvoinen on myös Bauman: Sosiologinen ajattelu.
- Kosmikki
Tai sitten tutustu "nykyiseen alaasi" sosiologian näkövinkkelistä. Jos esim. olet terveydenhoito-alalla, niin "Terveyssosiologian suuntauksia" on oiva teos.
Kolmas vaihtoehto on hankkia käsiisi Yleltä aikoinaan tullut "Muutoksen sosiologia" -sarja, siitä on kai jokin kirjakin olemassa (taisi olla just Bauman kun sarjassa esiintyi)
Tai sitten tietenkin jos asuu jonkin yliopiston tai korkeakoulun lähellä, niin ei muuta kuin luennoille kuuntelemaan, ne on kaikille vapaita tilaisuuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 285410
- 1611845
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1561501Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141314Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike231174- 941125
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.711068viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2101033Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan38924- 38885