Moro,sanoi poro!

Janscu

Ei meilä hootakhan joka paikhan panha.

6

1907

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mari

Harvinaisen totta!

• murtheella

ei meillä hootakhan joka paikhan panna, paitsi kittiliässä jossa tullee vithunki hoo. Siis, "panha" ei ole oikeaa murretta.

• The Me

...joka ei sitten oo lähelläkään Lappia...

"Ei meillä hootakhaan joka paikhaan panna."

• Räyrinki

Mutta ku meet Pulukkishen tai ihan sinne Kaustishen, ja meet meshän nii varo, ettei visha lyö oshan.

Mutta: Sikiä hukasa ja messä palaa! Taidetaan jo Halsuan puolessa sanoa?

• murtheella

kovasti peräpohjolan murteelta tuo kaustislainen, sanothanko teillä esimerkiksi näin; "menhään jomphaan kumphaan namphaan syöhmään lamphaan lihhaa kinthaat käessä" vai näin; "menhän jomphan kumphan namphan syömhän lamphan lihhaa kinthat käessä"

• Anonyymi
        murtheella kirjoitti:

kovasti peräpohjolan murteelta tuo kaustislainen, sanothanko teillä esimerkiksi näin; "menhään jomphaan kumphaan namphaan syöhmään lamphaan lihhaa kinthaat käessä" vai näin; "menhän jomphan kumphan namphan syömhän lamphan lihhaa kinthat käessä"

Jälkimmäinen oikein meillä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      91
      3829
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1989
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      87
      1803
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      144
      1672
    5. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      162
      1493
    6. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      102
      1493
    7. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1478
    8. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      167
      1432
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      100
      1344
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      86
      1297
    Aihe