mave paremmaksi!

kehitystä haluava!

Heippa! Oiskos kellään hyvää mave- ohjelmaa, jolla sais maxia nostettua. Tähän asti olen tehnyt vitosia ja tuntuu, että ei oikein enään kilot nouse. Olen 67kg, nainen ja max 110kg. Haluaisin parantaa niin, että saisin 2* painoni. Miten usein mavea olis hyvä tehdä? Nyt olen tehnyt 2 vkon välein..

24

1681

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mava

Katso juutuubista tekniikkavideoita.... filmi kertoo enemmän kuin 1000 kuvaa...

• M21V.

Itse teen mavea vain 1-2 kertaa kuukaudessa, tietysti jalat treenaan 2-3 kertaa viikossa.
      Mavea tein aikoinaan joka viikko 1-2 kertaa, mutta tämä aiheutti ainakin itsellä suurta vaihtelua treenipainoissa. Välillä painot esim. luokkaa 150kg, viikon päästä 120kg ja samalla viikolla 160kg.
      Nykyisin ei alaspäin olla menty ja parhaillaan 2,3kertaa omapaino vedetty maasta, liika on liika myös jaloille.

• voimabodari

"liika on liika myös jaloille."

Mitä tekemistä maastavedolla (joka on selkäliike) on jalkojen kanssa?

• Pallero-99-9-9--9-9-9

Kyllä se ainakin itsellä ottaa enemmän takareisiin, kun selkään. Polvistaveto ottaa taas enemmän selkään.

• Tämä_on_nähtävä

"Mitä tekemistä maastavedolla (joka on selkäliike) on jalkojen kanssa?"

Voimabodariko teet mavea ilman, että käytät pakaroita, takareisiä ja etureisiä avuksesi?
        Laita videota peliin, sen haluan nähdä.

Mave on kuitenkin kokovartalonliike johon osallistuu edellä mainittujen lisäksi myös vatsalihaksen. Suoritus tekniikka sanelee paljolti ottaako enemmän selkään vai reisiin, myös esim. jalkaosaston heikkous vaikuttaa tuntumaan.

• Ainakin kannattaa kokeilla vähän eri toisto/sarjamääriä. Oletko kokeillut tehdä esim. kerran viikossa mavea? Kokeilemalla se itselle paras löytyy. Itse tein joskus mavea 2x viikko, mutta aika nopeasti alko selkä reistailemaan, kun ei kerennyt palautua, joten tuon kerran viikossa olen todennut itselleni parhaaksi. 2 viikon välein puolestaan on turhan harvoin, ja painot junnaa paikallaan.

• kehitystä..

Jep..tein mavea joskus kerta vkoon plus muu jalkatreenit. Ei sopinu yhtään..ihan tukossa olin ja lämmittelypainotkin alkoi olla liikaa. Jos teen maven, niin oisko esim. syytä jättää muu jalkatreeni siltä vkolta pois tai teen kyykyt samaan treeniin? Olen luullut, että mavea kannattaa tehdä lyhyitä sarjoja max vitosia, mutta voin kokeilla pidempäänkin..

• kehitystä.. kirjoitti:

Jep..tein mavea joskus kerta vkoon plus muu jalkatreenit. Ei sopinu yhtään..ihan tukossa olin ja lämmittelypainotkin alkoi olla liikaa. Jos teen maven, niin oisko esim. syytä jättää muu jalkatreeni siltä vkolta pois tai teen kyykyt samaan treeniin? Olen luullut, että mavea kannattaa tehdä lyhyitä sarjoja max vitosia, mutta voin kokeilla pidempäänkin..

Toki se palautuminen riippuu myös siitä kaikesta muusta treenistä mitä tekee. Jos tuntuu, että maven jälkeen jalat tarvii viikon palautuakseen, niin sillon ei juuri ole hyötyä väkisin vääntää useampia jalkatreenejä sille viikolle. Ja jos tuntuu, että nimenomaan mave junnaa paikoillaan, kannattaa pitää huoli, että ennen mavetreeniä on jaloilla ja selällä riittävästi aikaa palautua.

Kyykkyjä voi toki kokeilla samaankin treeniin laittaa, mutta itse olen ainakin kokenut sen turhan rankaksi, kun kumpikin on sen verran raskaita liikkeitä. Kyllä mavea voi sinne 8 toistoon asti ainakin tehdä, kunhan pitää huolen, että tekniikka pysyy kasassa. Voit myös tehdä vitosta lyhyempia sarjoja.

• NopeusOnVoimaa
        kehitystä.. kirjoitti:

Vaikka niin, että raskas maastaveto ja raskas kyykky vuoroviikoin, mutta samalla viikolla on nopeuspainotteinen kyykky (jos raskas maastavetoviikko) tai nopeuspainotteinen maastaveto (jos raskas kyykkyviikko). Näin saa parhaiten hyödyn irti eikä hermosto mene tukkoon.

Maastavetoa ja kyykkyä ei ikinä samassa treenissä, edes nopeusversiona.

• lökäölkkeäktöter

ei kukaan yli 100 kg pääsevä kysy noin typeriä. pelkkä trolli.

• etkö tunne naisia

Kyllä naiset voi kysyä typeriä.

• kehitystä!
        etkö tunne naisia kirjoitti:

Kyllä naiset voi kysyä typeriä.

Naiset sentään kysyy, vaikka tyhmiäkin kysymyksiä. Miehet luulee osaavansa kaiken ja tekee liikkeet väärin Ym..nähty on salilla;0) ja en ajatellut tuon olevan erityisen kova tulos. Kiitti kaikille vinkeistä. Yritän ottaa niistä oppia kohti tavoitetta!!

• miehet tekee aina oikein
        kehitystä! kirjoitti:

Naiset sentään kysyy, vaikka tyhmiäkin kysymyksiä. Miehet luulee osaavansa kaiken ja tekee liikkeet väärin Ym..nähty on salilla;0) ja en ajatellut tuon olevan erityisen kova tulos. Kiitti kaikille vinkeistä. Yritän ottaa niistä oppia kohti tavoitetta!!

Juu, kyllä naiset voi ja saa kysyä. Miehet ei kysy koska ne tietää kaiken ja heillä on kaikelle vastaus. Miehet eivät näytä tietämättömyyttään koska se on heikkoutta. Miehet eivät koskaan näytä heikkouttaan, he ovat vahvoja kaikessa eikä ikinä ole kipeitä ja tietää kaiken.

• wdaf

110kg on jo naiselta tuolla kehon omalla painolla tosi kova.
      2x omapaino mavessa naiselta on tosi kova suoritus, on se monelle miehellekkin sellainen rajapyykki mikä jää saavuttamatta.
      Perus maven lisäksi voit alkaa tekemään sitä osissa jolloin pääset treenaamaan niitä osa alueita joissa se mave kaatuu.
      Esim Suorinjaloin maastaveto ja pinnoilta veto (jolloin veto lähtee ylempää ja voit laittaa huomattavasti enemmän rautaa tankoon).

• PersRaineri

Enemmän vaihtelua. Teeppä tähän väliin muutaman viikon maksimikausi. Sitten uusi peruskausi laajemmalla toistoalueella ja taas uus maksimikausi.

Voisit myös kokeilla treenata useammin, mutta joka toinen treeni kevyemmillä painoilla nopeusvoimatyyppisesti. Eli painoa vaan joku 65% ja täysillä ylös, niin nopeasti kuin vaan lähtee. Muutama lyhyt sarja.

Joku suureen volyymiin ja tiheään treenaamiseen perustuva juttu varmasti toimisi myös, mutta siinä pitää osata treenata riittävän kevyesti ja himmailla ajoissa, muuten se kyllä loppuu lyhyeen. Usein mutta kevyemmin toimii ainakin itselläni ehkä parhaiten, liikkeessä kuin liikkeessä.

• Päästäksesi tuohon tasoon olet tehnyt muutakin kuin mavea 2:n viikon välein.

Ohjelmavinkkejä sinun täytyy etsiä kyseisiltä palstoilta. Täältä saat vain mielipiteitä joilla ei välttämättä ole yhteyttä tilanteeseesi.

Tuskin meikäläisen, rappeutuvan hahmon kokemuksista on paljoakaan hyötyä mutta kerron kuitenkin.
      Heikkojalkaisena minulla mave menee selkävoittoiseksi ja tekemällä tangolla hack:a olen saanut vedon hieman tasapainoisemmaksi.

Välillä teen maven sarjat ykkösvetoina. 5 > 1 toistoa.
      Eniten olen tehnyt kapeana pyramidina 6 > 1:een painoja lisäten ja sama takaisin.
      Ilmeisesti minun pitäisi tehdä enemmän parusvoimaa tasakiloisina sarjoina.

Joskus kun tuntuu kulkevan niin innostun liikaa ja saatan vetää 1,5:n viikon aikana 3 maksimitreeniä. Vanhuksen huono palautuminen kostautuu.

Perusrytmini on keskiviikkoisin kyykky tai hack tangolla ja mave sunnuntaisin.
      Useimmiten pyramidina mutta pitäisi olla enemmän malttia tehdä perusvoimaa vaan kun motivaatio on kateissa. Minulla ei ole mitään muuta tavoitetta kuin hidastaa rappeutumista.

Jos tuossa litaniassa on edes rahtunen sovellettavaa niin hyvä niin.

• kehitystä...

Tuo pyramidi kuulosti ok:lta. Teenkö siis ykkösen kahteen kertaan. Tähän asti olen äheltänyt vitosia kunnes voimat loppuu..ja tuo nopeusvoima pienemmillä painoilla myös kokeilun arvoinen!
        Tähän asti olen tehnyt maven sukkasillaan, ilman vyötä ja siteitä käsissä. Mitään selkä vaivoja ei ole, niin turhaa kait käyttääkään.
        Vähän tomppeli kyllä näissä olen..sekalaista salitaustaa 2,5 vuotta, eikä ohjelmia ikinä ollut minkäänlaista, ei edes laiteopastusta. Mutta muiden mukana pyöritään..ja onhan Tää elämän mittainen projekti;0)

• kehitystä... kirjoitti:

Tuo pyramidi kuulosti ok:lta. Teenkö siis ykkösen kahteen kertaan. Tähän asti olen äheltänyt vitosia kunnes voimat loppuu..ja tuo nopeusvoima pienemmillä painoilla myös kokeilun arvoinen!
        Tähän asti olen tehnyt maven sukkasillaan, ilman vyötä ja siteitä käsissä. Mitään selkä vaivoja ei ole, niin turhaa kait käyttääkään.
        Vähän tomppeli kyllä näissä olen..sekalaista salitaustaa 2,5 vuotta, eikä ohjelmia ikinä ollut minkäänlaista, ei edes laiteopastusta. Mutta muiden mukana pyöritään..ja onhan Tää elämän mittainen projekti;0)

Pyramidin ykköset. Olen vaihdellut. Jos suunniteltu ykkönen menee helpohkosti niin olen saattanut lisätä painoa ja tehdä seuraavan.
        Joskus teen suunnitellulla useamman ykkösen.
        Joskus tulen alaspäin suunniteltuun tapaan.

Normaalisti nostan sandaaleissa mutta napakammat painot vedän sukkasillani.
        Luovuin vyön käytöstä 63v kun anuksen laskimot eivät pitäneet vatsaontelon paineesta.
        Ryhdyin käyttämään uudelleen lokakuun lopun vatsan repimisen jälkeen.

Paras vakuutus selkävaivoja vastaan on oikea tekniikka ja vahva vatsa.

Vedän laiskuuttani remmeillä koska en viitsi odottaa peukalojen paranemista sormilukoilla vetäessä. Silloinkin olisi käytettävä mankkua koska en vedä ristiotteella.

Vielä vedoista. Useimmiten teen viimeeksi nopeat ärsykkeet joko raakoina rinnallevetoina tai korkeina maastavetoina tempausotteella noin 50%:lla sen hetken maksimista.

• kehitystä)
        vm-43 kirjoitti:

Pyramidin ykköset. Olen vaihdellut. Jos suunniteltu ykkönen menee helpohkosti niin olen saattanut lisätä painoa ja tehdä seuraavan.
        Joskus teen suunnitellulla useamman ykkösen.
        Joskus tulen alaspäin suunniteltuun tapaan.

Normaalisti nostan sandaaleissa mutta napakammat painot vedän sukkasillani.
        Luovuin vyön käytöstä 63v kun anuksen laskimot eivät pitäneet vatsaontelon paineesta.
        Ryhdyin käyttämään uudelleen lokakuun lopun vatsan repimisen jälkeen.

Paras vakuutus selkävaivoja vastaan on oikea tekniikka ja vahva vatsa.

Vedän laiskuuttani remmeillä koska en viitsi odottaa peukalojen paranemista sormilukoilla vetäessä. Silloinkin olisi käytettävä mankkua koska en vedä ristiotteella.

Vielä vedoista. Useimmiten teen viimeeksi nopeat ärsykkeet joko raakoina rinnallevetoina tai korkeina maastavetoina tempausotteella noin 50%:lla sen hetken maksimista.

Kiitti! Nyt sitten lopetan kyselyn, kun en edes tuota sormilukkoa tiedä;0) näillä mennään!!

• noniinnononiin

Kovat on tulokset!

• Kokeile

viikon välein. Ei ole yhtä tapaa. Harvoin treenattava mave sopii kun maksimi on korkealla. Toiset väittävät, että mave kehittyy pelkällä kyykyllä. Toisille neuvo sopii toisille ei. Kyykkää kaksi tai kolme kertaa viikossa ja kerran mave jonka voi tehdä myös kyykyn kanssa samana päivänä kuten kevyenä kyykkypäivänä. Tee kerran viikkoon lisäksi "lämmittelyksi" räjähtävää mavea esim korkeaa vetoa tai vaikka joka harjoituksen alkuun raakaarinnallevetoa. Treenaa keskivartalo kovaksi jotta pakka pitää.

• Mavetyttö

Ite oon 13 ja nostan mavessa 100 kg. Painoin silloin 53 kg... Ja kerran viikossa on salitreeni. Mavee ei olla tehty pitkää aikaa...

• huhhhuh

No nyt on tytöllä liikaa rautaa! :(

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2283
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1714
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      305
      1251
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      959
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      915
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      834
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      815
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      31
      726
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      673
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      652
    Aihe