Laskee päiviä.....

61+62 :)

koska lähtö päivä on lauantai 7.2 Teneriffalle, onko muita lähdössä em. pv Teneriffalle? 3 kerta tälle saarelle olemme rva kanssa menossa, että silleen saari on tuttu, ajattelin vuokrata auton, kuten ekalla reissulla niin pääsee tutustumaan paremmin saareen, mitä autoa suosittelet 2 hengelle? Niin, ja paikka missä olemme on Giganttis, koska äkkis oli sinne, ennekin oltu siellä ja tietoisia ettei se onneksi ole mikään meno mesta.Näin.

53

496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helmitaulu

      Oli naurettavan helppo laskutoimitus. Etkö tosiaan itse osannut? Päiviä suomessa on vielä 10 ja 11 päivänä on teillä lähtö.

      Olette kertomasi mukaan menossa Teneriffalle. Nämä on muuten Kanarian (Gran Canaria - Playa del Inglés, Las Palmas, Puerto Rico jne.) sivut.

      Kahdelle hengelle suosittelen jotakin taivaallista autoa, mutta kahdelle ihmiselle suosittelen Jeep Wrangler pikkuautoa. Melkein kaikki vuokra Wranglerit ovat neloskoneella, mutta kai sitä pari päivää jaksaa sitä surinaa kuunnella?
      Näin.

      • hanki atlas

        Keskustelupalsta tietojeni mukaan on 'Kanariansaaret'. Mustini mukaan 7-saarta mukaan lukien Gran Canaria ja Teneriffa.


      • Wagoneer

        Kyllä jeeppikin on taivaallinen auto. Itselläni on ollut wagoneer joka oli muuten valmetin diisseli moottorilla.


      • Tarkuutta nyt
        hanki atlas kirjoitti:

        Keskustelupalsta tietojeni mukaan on 'Kanariansaaret'. Mustini mukaan 7-saarta mukaan lukien Gran Canaria ja Teneriffa.

        Jaa että koirasi mukaan on 7 saarta? Jopas on tietolähde. Kanarialla tarkoitetaan kuitenkin Gran Kanarian saarta ja yleensä vielä tarkemmin Inglesiä.


      • Perdone,
        hanki atlas kirjoitti:

        Keskustelupalsta tietojeni mukaan on 'Kanariansaaret'. Mustini mukaan 7-saarta mukaan lukien Gran Canaria ja Teneriffa.

        Kansankieleen on vakiintunut se että kanaria on Gran Kanaria ja tämän ajattelutavan olen itsekin kyseisillä saarilla monet kerrat vierailleena omaksunut. Useat Gran Kanarian tuttavanikin ovat minulle tämän itse sanoneet että näin se on ja kannattaa syntyperäisiä kanarialaisia kuunnella.


      • Tarkkuutta ny si
        Perdone, kirjoitti:

        Kansankieleen on vakiintunut se että kanaria on Gran Kanaria ja tämän ajattelutavan olen itsekin kyseisillä saarilla monet kerrat vierailleena omaksunut. Useat Gran Kanarian tuttavanikin ovat minulle tämän itse sanoneet että näin se on ja kannattaa syntyperäisiä kanarialaisia kuunnella.

        Ei ole olemassakaan sellaista paikkaa kuin Gran Kanaria ja kun puhutaa Kanariansaarista niin sillä tarkoitetaan koko saari ryhmää, mutta minkäs sille voi kun hullu ei tajua.


      • 3+8
        Wagoneer kirjoitti:

        Kyllä jeeppikin on taivaallinen auto. Itselläni on ollut wagoneer joka oli muuten valmetin diisseli moottorilla.

        Ei nelipyttyisellä moottorilla vaan pitäisi olla ainakin kutonen.
        Asiasta kolmanteen, muistan tuon Valmet moottorisen Jeepin ja siitä Auto Tekniikka ja Kuljetus-lehdessä olleen testiajon. Vuosi oli muistaakseni 1980. Teollisuuskäyttöön tarkoitettu moottori lyötiin Jeepin nokalle ja lupasivat autokäytössä sille kilometrejä 400 000 joka oli sen ajan autoilla paljon.


      • puhuri
        3+8 kirjoitti:

        Ei nelipyttyisellä moottorilla vaan pitäisi olla ainakin kutonen.
        Asiasta kolmanteen, muistan tuon Valmet moottorisen Jeepin ja siitä Auto Tekniikka ja Kuljetus-lehdessä olleen testiajon. Vuosi oli muistaakseni 1980. Teollisuuskäyttöön tarkoitettu moottori lyötiin Jeepin nokalle ja lupasivat autokäytössä sille kilometrejä 400 000 joka oli sen ajan autoilla paljon.

        Hypätkäähän trollit traktoreihinne ja ajelkaa lähinpään lampeen.


      • Selvyydenvuoksi

        Kanariansaaret (esp. Islas Canarias) ovat seitsemän vulkaanisen saaren muodostama saariryhmä Afrikan rannikolla.
        Teneriffa (pääkaupunki Santa Cruz de Tenerife)
        La Palma (Santa Cruz de La Palma)
        La Gomera (San Sebastián de La Gomera)
        El Hierro (Valverde)
        Gran Canaria (Las Palmas de Gran Canaria);
        Lanzarote (Arrecife)
        Fuerteventura (Puerto del Rosario)

        Ja otsikossa näyttää lukevan Kanariansaaret


      • Ö.ihn
        hanki atlas kirjoitti:

        Keskustelupalsta tietojeni mukaan on 'Kanariansaaret'. Mustini mukaan 7-saarta mukaan lukien Gran Canaria ja Teneriffa.

        Huono on muisti. Atlaksen lisäksi hanki lukutaito niin saat saarten todellisen määrän selville.


      • Selvyydenvuoksi kirjoitti:

        Kanariansaaret (esp. Islas Canarias) ovat seitsemän vulkaanisen saaren muodostama saariryhmä Afrikan rannikolla.
        Teneriffa (pääkaupunki Santa Cruz de Tenerife)
        La Palma (Santa Cruz de La Palma)
        La Gomera (San Sebastián de La Gomera)
        El Hierro (Valverde)
        Gran Canaria (Las Palmas de Gran Canaria);
        Lanzarote (Arrecife)
        Fuerteventura (Puerto del Rosario)

        Ja otsikossa näyttää lukevan Kanariansaaret

        Itse asiassa saaria on ainakin 9 enemmän. Mekin ollaan menossa ensi kuussa mm La Graciosan saarelle, joka kuuluu myös Kanariansaariin.


    • Näin on näreet

      Fergussa on Perkinsonin tiisseli. Sillä pääsee Gigantesin jyrkät mäet ylös.

    • perästä tullaan

      Kateellisten panettelua, sanon minä. Meillä n. 3 vkoa vielä odottamista Etelä-Teneriffalle. Kyllä on paljon taas niitä, jotka ei itse pääse, mutta silti käydään kommentoimassa milloin mistäkin. Huomaa että työttömyys on lisääntynyt raakasti!!
      Auton vuokraamisesta en tiä, mutta hyvää ja aurinkoista lomaa!!

    • täällä kirjoitetaan

      Älkää uskoko mitään mitä täällä kirjoitetaan. Kaikki on ihan keksittyä. Työttömillä ja yhteiskunnan syrjäytyneillä on enää vähän kanavia saada viestiänsä ihmisten ilmoille.
      Täällä viestii ihan höperö porukka joka ei ole ikinä käynyt missään ulkomailla
      Kansakoulun jälkeen on asuttu samassa kotitalossa josta ikkunat näkyvät vain metsään päin. Pienenä on pää jäänyt lämpöpatterin väliin ja siksi runoillaan joskus vähän pehmoisia. Kanasaarista on kuultu joskus kansakoulun alaluokilla samalla kun katseltiin lähetyssaarnaajien rainoja Ambomaalta.

      • Vakiasukas

        Kerros mulle pelle että miten työttömyys liittyy tähän? Itse asun Inglésissä enkä ole todellakaan työtön. Vuokrani (450€) maksan itse sillä ei taideta täällä asumistukia tuntea.
        Voit painua puolestani hevon vit*tuun mielipiteinesi ja pysy jatkossakin poissa saareltamme ja kaupungistamme.


      • 78554322222

        Äläpäs kiihdy. Työttömyys liittyy tähän siten, että on aikaa käydä kommentoimassa esim. Kanariansaarten keskustelupalstalla, vaikka ei olisi pienintäkään mahdollisuutta itse matkustaa sinne. Siitä tämä sävy täällä.


    • 6789

      "onko muita lähdössä em. pv Teneriffalle?"

      Varmasti! Ennustan, että koko lentokone on täynnä matkustajia, jotka lentävät samaan paikkaan kuin sinä. Sitä paitsi Teneriffalle laskeutuu joka päivä kymmeniä lentokoneita.

      • Näin on

        Ei,kyllä tämä on yksityislento.


      • 1812

        Hyvä pointti:) :)


      • ikkremimiN

        Oikein kirjoitit, koko kone oli täynnä matkustajia ja vielä miehistö, kapteeni, perämies, stuertti, ainakin 4 lentoemoa. Miten yhteen koneeseen mahtuukin niin paljon? :) :)


      • eitullu

        Väärässä olit! Ei tullee samaan paikkaan. Bussi tiputteli eri hotelleihin matkan varrella. Me mentiin Giganttiin, sinne.


    • aloittaja 61+62

      Älkäähän nyt, ei tarkoitus ollut lietsoa kateutta, eripuraisuutta tms. Ja toi laskutehtävä " apu ", :) :)
      Jaa a, mitä sanois. Yli kymmenen vuotta käyty eri saarilla lomalla, ja selvennykseksi saarilla tarkoitan Kanarian eri saaria.
      Ja vielä, kiitos Teille jotka asiallisesti vastasitte auto jne. asioissa.KIITOS.

      • seU-raaVa

        juuri näin, aloittajat, kiitos asiallisesta aloituksesta.


    • Lamalomalaiset

      Vähään käy teillä päivät. Itse olemme jo kerran olleet tänä talvena Inglesissä ja kyttäämme josko vielä saisimme pikalähdön. Jos emme niin ei se nyt kuitenkaan maailmaa kaada.
      GRANI !

    • diippaa3

      Jep jep. Teneriffalle tosiaan ollaan myös matkalla 7.2.2015. Aamun lähtö ja taitaa olla tjäre- / aurinkomatkalaiset samassa finnairin koneessa.

      • Lähetä

        Näin on näreet, vaikkei tunnettakkaan, niin hyvää lomaa Teille.


    • alkuperäinenAloittaja

      Ensi lauantaina sitä ollaan sitten JO, menossa :)

      • äheltäJä

        Juu, ja aina vaan lähenee .....:)


    • Sanizzz

      Yhtä lähempänä, jälleen :)

    • diippaa3

      Americas / marola park kutsuu ... tripadvisorin mukaan näyttäs olevan hyvä hotelli. Lähellä hyviä ravintoloita jne :)

      • GRANILLA

        Suomalaiset paskaperseet käy syömässä vain suomibaareissa. Hajotkaa paskat aamuihinne.

        GRANI!


      • blues_brother-
        GRANILLA kirjoitti:

        Suomalaiset paskaperseet käy syömässä vain suomibaareissa. Hajotkaa paskat aamuihinne.

        GRANI!

        Ainoastaan idiootit käyvät suomalaisten ravintoloissa. Tuulipuvuillehan eli junteille ne tietenkin on sopivia paikkoja, mutta minun kaltaiselleni parkettien partaveitselle, oikealle herrasmiehelle jota kaikki kadehtivat ne eivät sovi. Oikeastaan hävettää välillä junttien seurassa liikkua kun olen niin hyvä.


      • Suomalainenkanssa
        blues_brother- kirjoitti:

        Ainoastaan idiootit käyvät suomalaisten ravintoloissa. Tuulipuvuillehan eli junteille ne tietenkin on sopivia paikkoja, mutta minun kaltaiselleni parkettien partaveitselle, oikealle herrasmiehelle jota kaikki kadehtivat ne eivät sovi. Oikeastaan hävettää välillä junttien seurassa liikkua kun olen niin hyvä.

        Ohhoh. Onkohan sinulla noussut nesteet päähän. Vai että herrasmies ja suomalaiset hävettää. Huhhuh.


    • nymemennää

      Sisko lähti tänä aamuna miehensä kanssa Teneriffalle, me perässä lauantaina, siellä treffataan, näin sovittiin :)

      • koliknalli

        Juu, kyll sisko treffattiin, 35km oli hotelliemme väli, mutta kahteen eri kertaan vierailtiin heillä Americaansissa, kävi hyökii meijän hotellilla kerran, et sill viisii :)


    • H-henkilö

      He ho hitte haamulla haikainen herätys, hähtö sinne Heneriffalle.Honhan hitä horohettukkin hitkään.Hiellä hähhään hitte, Hoikka !

      • AlapallonieveLL

        koneessa, varmaan ilman paineesta tai jostain, parani tuo h-vikakin, on nyt niin hyvä hirjoo, äs eiku kirjuutella taas........ :)


    • lottaJa

      No niin, reissu on heitetty ja oli OK. Lomsa ruvella jne........:)

    • kokok0

      Me lähetään 3.3 kaksi viikkoa. Jiihaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • KoittaJa

        Nyt Teillä on lähellä .....


      • karina

        las palmasin kaupunki paras paikka kaikki lähellä upea ranta suosittelen


      • useinoltu

        No juu, ainakin siellä on kaikki lähellä. Cantareksen uimarantaan ei oo oikeestaan mistään hotellista pitkä matka ja rantaa piisaa. Kaupungin molemmissa päissä on ISOT tavaratalot ja rääsää riittää :).
        Ps. poiketkaa Turistikirkossa, kannattaa. Hotellien ilmoitustaululla on os ja auki olo ajat. HYVÄÄ LOMAA :


    • monimuu

      On kai niitä muitakin.

    • Näinonnäppylät

      Opel Corsa palveli ihan mukavasti kun me neljä aikuista ajelimme Teidelle ja siellä sun täällä pitkin saarta.Vrk vuokra 53 euroa, ei paha neljään henkeen.

      • upel

        Eli, ei merkillä väliä. Kyllä Opelillakin pelittää..............


    • Canario

      Ei tarvitse laskea päiviä kun asuu vakituiseen granilla. Eikä ole tullut laskettua päiviä jos juhannuksena 2016 tulis käymään suomessa. Ehkä, tai sitten en. Mitäs sinne katsomaan synkkiä urveloita jotka ei tiedä mistään mitään toisin kuin me canariokset.

      • AloittaaJa

        Älä tule, pysy siellä, Suomi pysyy joten kuten pystyssä vaikket tule :)


      • Kielitoimisto
        AloittaaJa kirjoitti:

        Älä tule, pysy siellä, Suomi pysyy joten kuten pystyssä vaikket tule :)

        VIRALLINEN KÄÄNNÖS !
        Canarios = Suomalainen tenukeppi , joka dokailee yhtäjaksoisesti pitempiä aikoja
        edullisen alkoholin takia Kanarialla.


      • raitistunuTtt

        Tenukeppi? Tenu on denaroituaspriitä, eli pysty juomaan, keppi on joko puusta, metallista ns. kättä pitempi apuväline :). Eli tuo vertaus ilm. tark. ihmistä on erittäin huono!!!


    • MuiZto

      Kiva oli olla Teneriffalla, muistot vain jää ja kultaa kaiken sen mitä 8 päivänä 7 vuorokautena tapahtui ja koki, kaksistaan :)

      • artoyläotsa

        Varmaan, ja kun täällä Etelä-Suomessa räntä ( lue , paskakelit ) jatkuu, niin kyllä sinne kuivempaan ja lämpimämpään mieli tekee, takas meijänkin.!!!!


    • goprohero3black

      Moi.
      Hyvää matkaa teille. Meillä vasta syyslomalla (vk 42) reissu Teneriffalle. No toivottavasti Suomen suvi tuo odottavalle porukalle toivoa tulevasta lomasta Teneriffalla. Kirjoitelkaa tänne kokemuksia matkastanne noista trolleista välittämättä

    • ukkojakka

      Niin jotta kyllä se on totta että kun pääsee vaikka viikoksi tuonne Kanarian saarelle, oli sitte suuntana Teneriffa, Lanzarote, Gran Canaria tms niin gutaa se tekee olla täältä Suomen usein niin loskaisesta talvesta pois .Nytkin on niin mukava muistella kun emon kanssa rannalla pötkötettiin auringossa, välillä hotellissa iltapäiväkahvilla ja sitten suhikuun ja suunnittelemaan minne päin sitä iltapalalle , nii i, semmoittiin ajattelin nyt tämmöttiin, eikö? :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2722
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1550
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe