Käsilläseisonta Apua!

Pelkojensa_voittaja

Hei!
Oon tämmönen 17v tyttö joka haluais oppia seisomaan käsillä ja myös mahdollisesti myöhemmin kävelemään. Olen harjoitellut vähän seinää vasten mutta en ole vielä uskaltanut niin paljon, että maha olisi seinää vasten. Voimaa kyllä löytyy salitreenauksen ansiosta, mutta tekniikassa ja uskaltamisessa on kyllä paljon paranneltavaa !
Kauanko meni opetella seisomaan käsillä? Miten kauan menee siihen, että pääsee ilman tukea käsiseisontaan? Miten voititte pelkonne? Ja voi antaa kaikenlaisia vinkkejä tulevat kyllä hyvään käyttöön ! :)

2

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pupufani

Moi mulla oli sama ongelma mutta kun tarpeeks kauvan treenas ni kyl suju paremmin. Itse harrastan teline voimistelua ja koita ensiksi seinää vasten tai dramboliinilla jos on mutta koita seinää vasten ja pysy siinä hetken. Sitten kun se onnistuu koita ilman seinää ja muista älä luovuta sä pystyt siihen jos sä uskot siinhen. Onnea treenaamiseen. Olen siis 13v ;)

• käsiillläääkävelemäään

Ei kannata harjoitella käsilläkävelyä trampoliinilla... rasitus on paljon suurempi nivelille ja lihaksille kuin sen tekisi esim. voimistelupatjalla tai nurmella.

Itse aloitin takapihan nurtsilla seisomaan ekaks seinää vasten. Sen jälkeen opettelin kävelyaskeleita seinää vasteen. Tämä on myös hyvä totuttaa lihakset ja hermosto käsilläkävelyyn. Sitten kun osasin kaatua oikein niin aloin kokeilemaan käsilläkävellyä ihan really! Ekaks meni 1-2 metriä. Treenasin päivittäin. Kuukauden päästä n. 5 metriä. Vuoden päästä n. 15 metriä. Sen jälkeen tuli esteeksi voimien puute. Nyt olen kävellyt n. 40 metriä ja tämänkin vain tekniikan-, hengityksen- ja voimien kehittymisen myötä.

Youtuubista löytyy myös hyviä tekniikkavideoita, joita ei ollut mun lapsuudessa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      193
      1402
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      903
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      862
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      52
      781
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      758
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      657
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      321
      616
    8. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      605
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      599
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      594
    Aihe