Friedrich Nietzsche

Enttententten

Onko kenelläkään hyviä linkkejä, että pääsen paremmin sisälle Nietzschen moraali käsitteisiin?
Luin Moraalin alkuperästä-pamfletin ja nyt on pää hieman pyörällä, vaikka kyllä pidin lukemastani.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmp

      Jos se tuntuu hyvältä, tee se.

    • Itse olen näitä lukenut joskus aikani kuluksi: kirjoituksianietzschesta.blogspot.fi/2011_02_01_archive.html kirjoituksia on melko paljon ja vaikuttavat hyvälaatuisilta.

      • ("Aiheta käsitelty aiemmin" efekti. En tiedä onko välttämättä niin kätevä, en ainakaan ole vielä sinut.)


      • tiede ei ole totta ja evoluutio on Saatanan valhetta. Tämä EI ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on MAALLISTA, SIELULLISTA, RIIVAAJIEN viisautta. Jaak. kirj. 3:15 täten tiedemiesten viisaus on demonien viisautta tuomitsematta tiedemiehiä.


      • Toivopaulin kirjoitti:

        tiede ei ole totta ja evoluutio on Saatanan valhetta. Tämä EI ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on MAALLISTA, SIELULLISTA, RIIVAAJIEN viisautta. Jaak. kirj. 3:15 täten tiedemiesten viisaus on demonien viisautta tuomitsematta tiedemiehiä.

        No LOL. Tässä on nyt kyse Nietzscen ajattelusta. En tosin itse hänestä hirveämmin perusta, hän vihasi aika selvästi kristinuskoa. Ei tarvitse kuitenkaan leimata tiedemiehiä, osa heistä on sitä paitsi ihan kristittyjäkin. Tuossa voisi nähdä joku, ja ehkä joku toinenkin, vaikka pienoisen ristiriidankin, että et tuomitse tiedemiehiä mutta langetat heistä kuitenkin tuomion, että heidän viisautensa on pahojen henkien tuotosta.


      • Quantum_shift
        jmmikkonen kirjoitti:

        No LOL. Tässä on nyt kyse Nietzscen ajattelusta. En tosin itse hänestä hirveämmin perusta, hän vihasi aika selvästi kristinuskoa. Ei tarvitse kuitenkaan leimata tiedemiehiä, osa heistä on sitä paitsi ihan kristittyjäkin. Tuossa voisi nähdä joku, ja ehkä joku toinenkin, vaikka pienoisen ristiriidankin, että et tuomitse tiedemiehiä mutta langetat heistä kuitenkin tuomion, että heidän viisautensa on pahojen henkien tuotosta.

        Kyseinen Toivopaulin on käynyt kylvämässä saatanansanomaansa joka puolelle Suomi24:ää. Tämä ei ole ainoa paikka.


      • jmmikkonen kirjoitti:

        No LOL. Tässä on nyt kyse Nietzscen ajattelusta. En tosin itse hänestä hirveämmin perusta, hän vihasi aika selvästi kristinuskoa. Ei tarvitse kuitenkaan leimata tiedemiehiä, osa heistä on sitä paitsi ihan kristittyjäkin. Tuossa voisi nähdä joku, ja ehkä joku toinenkin, vaikka pienoisen ristiriidankin, että et tuomitse tiedemiehiä mutta langetat heistä kuitenkin tuomion, että heidän viisautensa on pahojen henkien tuotosta.

        periaatteessa joko uskoo tai ei usko. Jumala ei hyväksy vaillinaista uskoa. Oli 10 morsiusneitoa, viisi viisasta ja sitten viisi tyhmää. Viisi viisasta pelastuivat, viisi tyhmää joutuivat Helvetin tuleen. Samoin oli hiekalle rakennettu talo, ja kalliolle rakennettu talo, ei ollut muuta taloa tässä väliltä. Hiekalle rakennettu talo sortui, ja kalliolle rakennettu säilyi ehjänä. Lisäksi Joh. Ilm. 3:14-16 ”Näin sanoo Aamen, uskollinen ja luotettava todistaja, Jumalan luomakunnan alku: ”Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä kuuma. Kunpa olisitkin joko kylmä tai kuuma! Mutta sinä olet haalea, et kuuma etkä kylmä, ja siksi minä oksennan sinut suustani.”


      • jmmikkonen kirjoitti:

        No LOL. Tässä on nyt kyse Nietzscen ajattelusta. En tosin itse hänestä hirveämmin perusta, hän vihasi aika selvästi kristinuskoa. Ei tarvitse kuitenkaan leimata tiedemiehiä, osa heistä on sitä paitsi ihan kristittyjäkin. Tuossa voisi nähdä joku, ja ehkä joku toinenkin, vaikka pienoisen ristiriidankin, että et tuomitse tiedemiehiä mutta langetat heistä kuitenkin tuomion, että heidän viisautensa on pahojen henkien tuotosta.

        Itse olen täyskovakalloinen, täystyhmä olen. Täysääliö olen. Mutta tiedän totuuden. Totuus on Kristus ja Häneen uskova pelastuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      331
      11156
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      73
      2391
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      56
      2293
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      35
      1964
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1878
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      165
      1870
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      41
      1414
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      22
      1380
    9. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      58
      1364
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1359
    Aihe