Friedrich Nietzsche

Enttententten

Onko kenelläkään hyviä linkkejä, että pääsen paremmin sisälle Nietzschen moraali käsitteisiin?
Luin Moraalin alkuperästä-pamfletin ja nyt on pää hieman pyörällä, vaikka kyllä pidin lukemastani.

10

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmp

      Jos se tuntuu hyvältä, tee se.

    • Itse olen näitä lukenut joskus aikani kuluksi: kirjoituksianietzschesta.blogspot.fi/2011_02_01_archive.html kirjoituksia on melko paljon ja vaikuttavat hyvälaatuisilta.

    • Tämä on arvostettu ilmainen filosofian nettisanakirja:
      http://plato.stanford.edu/entries/nietzsche-moral-political/

      • ("Aiheta käsitelty aiemmin" efekti. En tiedä onko välttämättä niin kätevä, en ainakaan ole vielä sinut.)


      • tiede ei ole totta ja evoluutio on Saatanan valhetta. Tämä EI ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on MAALLISTA, SIELULLISTA, RIIVAAJIEN viisautta. Jaak. kirj. 3:15 täten tiedemiesten viisaus on demonien viisautta tuomitsematta tiedemiehiä.


      • Toivopaulin kirjoitti:

        tiede ei ole totta ja evoluutio on Saatanan valhetta. Tämä EI ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on MAALLISTA, SIELULLISTA, RIIVAAJIEN viisautta. Jaak. kirj. 3:15 täten tiedemiesten viisaus on demonien viisautta tuomitsematta tiedemiehiä.

        No LOL. Tässä on nyt kyse Nietzscen ajattelusta. En tosin itse hänestä hirveämmin perusta, hän vihasi aika selvästi kristinuskoa. Ei tarvitse kuitenkaan leimata tiedemiehiä, osa heistä on sitä paitsi ihan kristittyjäkin. Tuossa voisi nähdä joku, ja ehkä joku toinenkin, vaikka pienoisen ristiriidankin, että et tuomitse tiedemiehiä mutta langetat heistä kuitenkin tuomion, että heidän viisautensa on pahojen henkien tuotosta.


      • Quantum_shift
        jmmikkonen kirjoitti:

        No LOL. Tässä on nyt kyse Nietzscen ajattelusta. En tosin itse hänestä hirveämmin perusta, hän vihasi aika selvästi kristinuskoa. Ei tarvitse kuitenkaan leimata tiedemiehiä, osa heistä on sitä paitsi ihan kristittyjäkin. Tuossa voisi nähdä joku, ja ehkä joku toinenkin, vaikka pienoisen ristiriidankin, että et tuomitse tiedemiehiä mutta langetat heistä kuitenkin tuomion, että heidän viisautensa on pahojen henkien tuotosta.

        Kyseinen Toivopaulin on käynyt kylvämässä saatanansanomaansa joka puolelle Suomi24:ää. Tämä ei ole ainoa paikka.


      • jmmikkonen kirjoitti:

        No LOL. Tässä on nyt kyse Nietzscen ajattelusta. En tosin itse hänestä hirveämmin perusta, hän vihasi aika selvästi kristinuskoa. Ei tarvitse kuitenkaan leimata tiedemiehiä, osa heistä on sitä paitsi ihan kristittyjäkin. Tuossa voisi nähdä joku, ja ehkä joku toinenkin, vaikka pienoisen ristiriidankin, että et tuomitse tiedemiehiä mutta langetat heistä kuitenkin tuomion, että heidän viisautensa on pahojen henkien tuotosta.

        periaatteessa joko uskoo tai ei usko. Jumala ei hyväksy vaillinaista uskoa. Oli 10 morsiusneitoa, viisi viisasta ja sitten viisi tyhmää. Viisi viisasta pelastuivat, viisi tyhmää joutuivat Helvetin tuleen. Samoin oli hiekalle rakennettu talo, ja kalliolle rakennettu talo, ei ollut muuta taloa tässä väliltä. Hiekalle rakennettu talo sortui, ja kalliolle rakennettu säilyi ehjänä. Lisäksi Joh. Ilm. 3:14-16 ”Näin sanoo Aamen, uskollinen ja luotettava todistaja, Jumalan luomakunnan alku: ”Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä kuuma. Kunpa olisitkin joko kylmä tai kuuma! Mutta sinä olet haalea, et kuuma etkä kylmä, ja siksi minä oksennan sinut suustani.”


      • jmmikkonen kirjoitti:

        No LOL. Tässä on nyt kyse Nietzscen ajattelusta. En tosin itse hänestä hirveämmin perusta, hän vihasi aika selvästi kristinuskoa. Ei tarvitse kuitenkaan leimata tiedemiehiä, osa heistä on sitä paitsi ihan kristittyjäkin. Tuossa voisi nähdä joku, ja ehkä joku toinenkin, vaikka pienoisen ristiriidankin, että et tuomitse tiedemiehiä mutta langetat heistä kuitenkin tuomion, että heidän viisautensa on pahojen henkien tuotosta.

        Itse olen täyskovakalloinen, täystyhmä olen. Täysääliö olen. Mutta tiedän totuuden. Totuus on Kristus ja Häneen uskova pelastuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      81
      2400
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1548
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1244
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1044
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      393
      973
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      693
    Aihe