Onko kenelläkään hyviä linkkejä, että pääsen paremmin sisälle Nietzschen moraali käsitteisiin?
Luin Moraalin alkuperästä-pamfletin ja nyt on pää hieman pyörällä, vaikka kyllä pidin lukemastani.
Friedrich Nietzsche
10
64
Vastaukset
- hmp
Jos se tuntuu hyvältä, tee se.
Itse olen näitä lukenut joskus aikani kuluksi: kirjoituksianietzschesta.blogspot.fi/2011_02_01_archive.html kirjoituksia on melko paljon ja vaikuttavat hyvälaatuisilta.
Tämä on arvostettu ilmainen filosofian nettisanakirja:
http://plato.stanford.edu/entries/nietzsche-moral-political/Tässä on arvostetun yliopiston filosofian nettisanakirja:
http://plato.stanford.edu/entries/nietzsche-moral-political/("Aiheta käsitelty aiemmin" efekti. En tiedä onko välttämättä niin kätevä, en ainakaan ole vielä sinut.)
tiede ei ole totta ja evoluutio on Saatanan valhetta. Tämä EI ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on MAALLISTA, SIELULLISTA, RIIVAAJIEN viisautta. Jaak. kirj. 3:15 täten tiedemiesten viisaus on demonien viisautta tuomitsematta tiedemiehiä.
Toivopaulin kirjoitti:
tiede ei ole totta ja evoluutio on Saatanan valhetta. Tämä EI ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on MAALLISTA, SIELULLISTA, RIIVAAJIEN viisautta. Jaak. kirj. 3:15 täten tiedemiesten viisaus on demonien viisautta tuomitsematta tiedemiehiä.
No LOL. Tässä on nyt kyse Nietzscen ajattelusta. En tosin itse hänestä hirveämmin perusta, hän vihasi aika selvästi kristinuskoa. Ei tarvitse kuitenkaan leimata tiedemiehiä, osa heistä on sitä paitsi ihan kristittyjäkin. Tuossa voisi nähdä joku, ja ehkä joku toinenkin, vaikka pienoisen ristiriidankin, että et tuomitse tiedemiehiä mutta langetat heistä kuitenkin tuomion, että heidän viisautensa on pahojen henkien tuotosta.
- Quantum_shift
jmmikkonen kirjoitti:
No LOL. Tässä on nyt kyse Nietzscen ajattelusta. En tosin itse hänestä hirveämmin perusta, hän vihasi aika selvästi kristinuskoa. Ei tarvitse kuitenkaan leimata tiedemiehiä, osa heistä on sitä paitsi ihan kristittyjäkin. Tuossa voisi nähdä joku, ja ehkä joku toinenkin, vaikka pienoisen ristiriidankin, että et tuomitse tiedemiehiä mutta langetat heistä kuitenkin tuomion, että heidän viisautensa on pahojen henkien tuotosta.
Kyseinen Toivopaulin on käynyt kylvämässä saatanansanomaansa joka puolelle Suomi24:ää. Tämä ei ole ainoa paikka.
jmmikkonen kirjoitti:
No LOL. Tässä on nyt kyse Nietzscen ajattelusta. En tosin itse hänestä hirveämmin perusta, hän vihasi aika selvästi kristinuskoa. Ei tarvitse kuitenkaan leimata tiedemiehiä, osa heistä on sitä paitsi ihan kristittyjäkin. Tuossa voisi nähdä joku, ja ehkä joku toinenkin, vaikka pienoisen ristiriidankin, että et tuomitse tiedemiehiä mutta langetat heistä kuitenkin tuomion, että heidän viisautensa on pahojen henkien tuotosta.
periaatteessa joko uskoo tai ei usko. Jumala ei hyväksy vaillinaista uskoa. Oli 10 morsiusneitoa, viisi viisasta ja sitten viisi tyhmää. Viisi viisasta pelastuivat, viisi tyhmää joutuivat Helvetin tuleen. Samoin oli hiekalle rakennettu talo, ja kalliolle rakennettu talo, ei ollut muuta taloa tässä väliltä. Hiekalle rakennettu talo sortui, ja kalliolle rakennettu säilyi ehjänä. Lisäksi Joh. Ilm. 3:14-16 ”Näin sanoo Aamen, uskollinen ja luotettava todistaja, Jumalan luomakunnan alku: ”Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä kuuma. Kunpa olisitkin joko kylmä tai kuuma! Mutta sinä olet haalea, et kuuma etkä kylmä, ja siksi minä oksennan sinut suustani.”
jmmikkonen kirjoitti:
No LOL. Tässä on nyt kyse Nietzscen ajattelusta. En tosin itse hänestä hirveämmin perusta, hän vihasi aika selvästi kristinuskoa. Ei tarvitse kuitenkaan leimata tiedemiehiä, osa heistä on sitä paitsi ihan kristittyjäkin. Tuossa voisi nähdä joku, ja ehkä joku toinenkin, vaikka pienoisen ristiriidankin, että et tuomitse tiedemiehiä mutta langetat heistä kuitenkin tuomion, että heidän viisautensa on pahojen henkien tuotosta.
Itse olen täyskovakalloinen, täystyhmä olen. Täysääliö olen. Mutta tiedän totuuden. Totuus on Kristus ja Häneen uskova pelastuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82804Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat262586Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede16572- 65531
- 92499
- 26492
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 40428
- 47427