Hei!
Olen koittanut laskeskella tulevan kesäloman palkkaani. En kuitenkaan mitenkään saa ns. järkevää summa siitä aikaiseksi.
Työskentelen siis tuntityöläisenä 35h/kk lomakertymäsäännön mukaan. Minulle on kertynyt ensi kesälle vuosilomaa 15 päivää, ja olen lomanmääräytymiskauden loputtua ollut jo reilusti päälle vuoden töissä yrityksessä. Oletetaan, että ajalla 1.4.2014-31.3.2015 tienaisin 7000€.
Auttakaa viisaammat, kuinka paljon noilla lomapäivillä ja tuloilla tulee omaan loma-aikani palkka ja saanhan mitä lomakorvauksen ihan normaalisti (50% lomapalkasta) vaikka osa-aikainen olenkin?
Kiitos.
Tuntityöläisen lomapalkka, en osaa laskea
ihanpihallaaa
1
233
Vastaukset
- Valmistuva_palkanlaskija
Tuntipalkkaiselle 35h säännön piirissä olevalle lasketaan lomapalkka prosenttiosuuksien mukaan, 9 tai 11,5%. Jos työsuhteesi on kestänyt lomanmääräytymisvuoden loppuun mennessä vähintään vuoden, kertoimesi on 11,5.
Lomanmääräytymisvuoden palkka, 7000 * 0,115 = 805 euroa.
Sinun tarkoittamasi lomakorvaus on lomaraha (ent. lomaltapaluuraha) jonka maksaminen on täysin riippuvainen tessistä. Se on 50% lomapalkasta, eli 402,50 euroa. Pääsääntöisesti tämän maksamisen ehtona on paluu töihin loman jälkeen, toki tessi-eroja on :)
Toivottavasti tämä selventää..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938028
- 403852
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021906- 241310
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321143Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,311079Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia11865Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53847Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31812Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v27762