Keskusta menneen maailman puolue

jkaji

Vai miten istuu nykyaikaan esim. Paavo Väyrysen ääri-suomettunut Venäjää hännystelevä politiikka?

16

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KepuPettääAina

      Tai 68-vuotiaan Mauri Pekkarisen horinat liittyen talouden hoitoon...

      • Presidentti Niinistö on 66-vuotias horisia


      • FaktaaPukkaa

        Tasavallan presidentti Sauli Niinistö puhuu järkeä ja on viisas mies.

        Mauri Pekkarisella sen sijaan on jo kauan sitten alkanut iso pyörä heittämään...


    • Eivätköhän ulkopolitiikka ja talouspolitiikka kuulu nykyaikaankin.

      • tollo_

        Kysymys onkin siitä millaista politiikkaa harjoitetaan.


      • Siitä päättävät äänestäjät. Jos he haluavat menneen ajan politiikkaa, se onkin nykyajan politiikkaa.


    • Sen ajan politiikot oli kaikki "suomettuneita", Suomi kuului NATO:n kannalta NL:n etupiiriin. Ei ollut vaihtoehtoja, venäläisten kanssa piti pysyä hyvissä väleissä. Kukaan ei olisi auttanut, jos välit olisivat menneet poikki.

      • MPP

        Mihin perustuu väitteesi siitä, että Suomi kuului NATOn kannalta NL:n etupiiriin?

        Ensinnäkin voi huomauttaa, että NATO-maiden ylin päättävä eli eli USA pyrki vaikuttamaan Suomen sisäisten asioiden kehitykseen. Esim. CIA rahoitti demareita, kun Kepu sai vastaavasti ruplarahoitusta. Vaikuttamisyrityksiä olisi siis molemmin puolin eli maamme ei tässä suhteessa ollut länsimaiden silmissä mikään NL:n etupiirivaltio. Toiseksi tiedetään, että maamme ylimpään sotilasjohtoon kuuluneet toimittivat USAn ja Naton armeijalle salaista tietoa Suomen puolustusjärjestelmistä ja siitä, mitä tietoa oli saatu NL:n sotilaallisista seikoista. Upseerien toiminta oli epäilemättä maanpetoksellista, mutta ei heitä ole jostain syystä sellaisesta syytetty. Presidentti Kekkonen ei tiettävästi tiennyt maanpetoksellisesta toiminnasta tai sitten ummisti aktiivisesti siltä silmänsä, mitä on kyllä vaikea uskoa, koska paljastuessaan se olisi aiheuttanut Suomelle suuria vaikeuksia. Joka tapauksessa tämäkin kertoo siitä, ettei länsi sen paremmin kuin jotkut Suomessa pitäneet maatamme itsestään selvästi NL:n etupiirimaana.

        Siitä olisiko kukaan auttanut meitä, ei tiedetä. Lienee kuitenkin täysin selvää, että ainakin Ruotsi olisi reagoinut äärimmäisen kovaa, jos se rajanaapuriksi olisi ollut tulossa NL. Itävaltahan oli samantapaisessa asemassa kuin Suomi, koska myös se oli sosialistisen suurvaltablokin naapurina liittoutumattomana maana. En jaksa uskoa, että Itävaltaankaan kohdistettua agressiota olisi jätetty lännessä noteeraamatta.


      • MPP kirjoitti:

        Mihin perustuu väitteesi siitä, että Suomi kuului NATOn kannalta NL:n etupiiriin?

        Ensinnäkin voi huomauttaa, että NATO-maiden ylin päättävä eli eli USA pyrki vaikuttamaan Suomen sisäisten asioiden kehitykseen. Esim. CIA rahoitti demareita, kun Kepu sai vastaavasti ruplarahoitusta. Vaikuttamisyrityksiä olisi siis molemmin puolin eli maamme ei tässä suhteessa ollut länsimaiden silmissä mikään NL:n etupiirivaltio. Toiseksi tiedetään, että maamme ylimpään sotilasjohtoon kuuluneet toimittivat USAn ja Naton armeijalle salaista tietoa Suomen puolustusjärjestelmistä ja siitä, mitä tietoa oli saatu NL:n sotilaallisista seikoista. Upseerien toiminta oli epäilemättä maanpetoksellista, mutta ei heitä ole jostain syystä sellaisesta syytetty. Presidentti Kekkonen ei tiettävästi tiennyt maanpetoksellisesta toiminnasta tai sitten ummisti aktiivisesti siltä silmänsä, mitä on kyllä vaikea uskoa, koska paljastuessaan se olisi aiheuttanut Suomelle suuria vaikeuksia. Joka tapauksessa tämäkin kertoo siitä, ettei länsi sen paremmin kuin jotkut Suomessa pitäneet maatamme itsestään selvästi NL:n etupiirimaana.

        Siitä olisiko kukaan auttanut meitä, ei tiedetä. Lienee kuitenkin täysin selvää, että ainakin Ruotsi olisi reagoinut äärimmäisen kovaa, jos se rajanaapuriksi olisi ollut tulossa NL. Itävaltahan oli samantapaisessa asemassa kuin Suomi, koska myös se oli sosialistisen suurvaltablokin naapurina liittoutumattomana maana. En jaksa uskoa, että Itävaltaankaan kohdistettua agressiota olisi jätetty lännessä noteeraamatta.

        CIA kyllä rahoitti maalaisliittoakin, koska se oli ainoa puolue, joka Pohjois-Suomessa tosissaan kykeni vähentämään kommunistien kannatusta. Kuitteja ei arkistoitu, eikä tullissa jääty kiinni, mutta Kari Hokkanen kertoo CIA-rahoituksesta riittävän vakuuttavasti Maalaisliitto-keskustan historiassa. Taloudellisen tuen saaminen sekä idästä että lännestä samaan aikaan ei ollut ristiriitaista, koska "käännyttämisen" kohderyhmät olivat erilaiset eri osissa maata.


      • MPP kirjoitti:

        Mihin perustuu väitteesi siitä, että Suomi kuului NATOn kannalta NL:n etupiiriin?

        Ensinnäkin voi huomauttaa, että NATO-maiden ylin päättävä eli eli USA pyrki vaikuttamaan Suomen sisäisten asioiden kehitykseen. Esim. CIA rahoitti demareita, kun Kepu sai vastaavasti ruplarahoitusta. Vaikuttamisyrityksiä olisi siis molemmin puolin eli maamme ei tässä suhteessa ollut länsimaiden silmissä mikään NL:n etupiirivaltio. Toiseksi tiedetään, että maamme ylimpään sotilasjohtoon kuuluneet toimittivat USAn ja Naton armeijalle salaista tietoa Suomen puolustusjärjestelmistä ja siitä, mitä tietoa oli saatu NL:n sotilaallisista seikoista. Upseerien toiminta oli epäilemättä maanpetoksellista, mutta ei heitä ole jostain syystä sellaisesta syytetty. Presidentti Kekkonen ei tiettävästi tiennyt maanpetoksellisesta toiminnasta tai sitten ummisti aktiivisesti siltä silmänsä, mitä on kyllä vaikea uskoa, koska paljastuessaan se olisi aiheuttanut Suomelle suuria vaikeuksia. Joka tapauksessa tämäkin kertoo siitä, ettei länsi sen paremmin kuin jotkut Suomessa pitäneet maatamme itsestään selvästi NL:n etupiirimaana.

        Siitä olisiko kukaan auttanut meitä, ei tiedetä. Lienee kuitenkin täysin selvää, että ainakin Ruotsi olisi reagoinut äärimmäisen kovaa, jos se rajanaapuriksi olisi ollut tulossa NL. Itävaltahan oli samantapaisessa asemassa kuin Suomi, koska myös se oli sosialistisen suurvaltablokin naapurina liittoutumattomana maana. En jaksa uskoa, että Itävaltaankaan kohdistettua agressiota olisi jätetty lännessä noteeraamatta.

        Virallinen ja salainen toiminta ovat eri asioita. Kylmän sodan aikaan suurvalloilla oli etupiirijako. Sen ei pitäisi olla uusi tieto.

        Kun venäläiset panssarit tukahduttivat kapinoita itäisissä kansandemokratioissa ei jenkit paljon vastalauseita esittäneet. Kun Kuuba valitsi kommunismin, USA julisti sen kauppasaartoon jota vasta nyt aletaan purkamaan, ehkä


    • Kyllä gallupien mukaan Kokoomus on menneen maailman puolue. Kyllä pääministerin pitäisi sentään tietää jotakin kotimaan asioistakin, jos kerran aikoo olla kotimaan pääministeri. Kosmopoliittinen osaaminen on kosmopoliitin osaamista, joten kosmopoliitti kuuluu kosmopoliittiin eikä Suomeen. Näin ihan vain sikäli mikäli pääministeri nyt jokin erityinen kosmopoliitti ylipäätään on.

      Moni suomalainenhan on kielitaitoinen. Sitä paitsi kosmopoliitti voi olla kosmopoliitti myös yhdellä kielellä. Kannattaa myös miettiä sitäkin, voiko olla kosmopoliitti, vaikka ei osaisi yhtäkään kieltä. Jos kerran kosmokseen kuuluu, niin sitten kuuluu ikään, rotuun ja sukupuoleen katsomatta.

      Kokoomuksen kannattaisi myös pyykiä enimmät Amerikan vaahdot suupielistään, niin puhe saattaisi vaikuttaa enemmän sisäsyntyiseltä kuin ulkoa opitulta posmitukselta.

    • väyrynlinja

      Väyrysen mielestä suomalaisten kuuluu maksaa venäjän jätevesien puhdistukset.

      • sinäsentiedät

        Vai niin!


    • salolaineneilöydä

      Voisko Väyrynen kertoa mikä on se Venäjän kanssa tehty sopimus, jonka mukaan Nato ei perusta tukikohtiaan entisiin itäblokin maihin.

      • VäyrynToimintaSyvältä

        Voisiko Väyrynen kertoa miksi hänen ulkomaankauppa ja -kehitysyhteistyöministerin kaudella Suomi pumppasi miljoonia euroja Venäjän "lähialuetukeen"? Eikö Väyrynen tiedä että Venäjä on luonnonvaroiltaan maailman rikkain valtio? Miksi Väyry kannattaa näin tyhmää politiikkaa? Mikä velvolisuus Suomalaisilla veronmaksajilla on maksaa Venäjän paskavedet ym !!!


    • TakinkääntöjäJaKoplausta

      Keskustan politiikka on pelkkää takinkääntöä. Aina näkemykset muuttuvat sen mukaan ovatko hallituksessa vai oppositiossa. Esim. EU-tukipaketit. Vanhasen hallitus avasi koko piikin ja nyt keskusta on kohta neljä vuotta kritisoinut oppositioista käsin kyseisiä tukipaketteja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1919
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      126
      1381
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1333
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe