Onko kukaan kokeillut joulukinkun paistamista savipadassa (Römertopf tms.)? Oliko lopputulos onnistunut?
Tekisi mieli kokeilla tänä jouluna kinkulle jotain tavallisesta poikkeavaa kypsennystapaa. Ajatuksena hankkia kohtuullisen kokoinen kinkkurullla, joka mahtuisi savipataan.
Joulukinkku savipadassa?
7
816
Vastaukset
- Erämies
Idea on hyvä mutta ei taida kaupoista löytyä niin isoa savipataa että joulukinkki sopisi.
Joku savenvalaja voisi ehkä tehdä tilauksesta riittävän ison saviastian kannella mutta hinta voi olla aika kova ja ison saviastian käsittely olisi raskasta ja uuninkin koko voi asettaa rajoituksia.
Perinteinen tapa on käyttää ruistaikinakuorta kinkun ympärillä, toimii hieman samoin kuin savipata kun muistaa pitää lämmöt riittävän alhaalla.
Normaalilla savipadalla voi hyvin kypsentää sianlihapalasia ja -rullia. Mutta silloin kysymyksessä ei ole kinkku. Oikeassa kinkussa on luu ja painoa yli 6 kg, mielellään 10kg! - Anonyymi
minulla samanlaisia ajatuksia...jos erämies ostaa 10 kg kinkun minä 2 kg:n ja uskon sen hyvin römerdopfiin mahtuvan, olin näkevinäni vielä pienempiäkin??tuohan ei paljon maksakkaan joten hyvin vois kokeilla🤔
- Anonyymi
Ne savipadat aivan liian pieniä kinkulle. 7,3 kiloa potkallinen. Just sulamassa.
- Anonyymi
Aloittajahan puhuikin kinkkurullasta, ei kokonaisesta kinkusta.
- Anonyymi
Mieltää sen kypsennyksen funktion, niin ymmärtää Korkeimman Idean - ihan sama - vaikka sitten Pyhällä Hengellä.
- Anonyymi
-Jonathan Livingston Seagull-
- Anonyymi
Muovipussit epäilyttää laittaa uuniin, voi käyttää vaikka foliota tai tehdä taikinakuoren kuten ennen tehneet. Aika tuhlausta vaan se taikinakuori ellei tykkää syödä kovaa korppua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst29514672Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,1794256PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija1363903Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu
Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun4541894Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.
Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt1861885En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O351756Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn521385Joka kolmas työtön on työkyvytön
Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais1531247Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok661163Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var81161