Minkälainne märkäpuku

sukeltamaan

Aloitteleva sukeltaja (kurssi menossa) täällä miettii märkäpuvun hankintaa.
Tarkoituksena olisi kurssin jälkeen sukellella lähinnä kesäaikaan Suomessa sitten kun vedet on kivasti lämmenneet ja etelän lomareissuilla.
Pitääkö hankkia 2 eri märkkäriä: 3 mm hallille (jossa palelee ihan hitosti) ja 6-7 mm avovesiin? Vai mitä suosittelisitte?
Edullista vaihtoehtoa tässä haen kun toi kurssikin aika hyvin rokottaa lompakkoa...

4

304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2-osainen_sopii

      Ei kannata kahta märkkäriä hankkia, 2-osainen toimii ihan hyvin. Nykyisin näyttää olevan myynnissä lähinnä "parempia" 2-osaisia eli sellaisia joissa on kokohaalari ilman huppua (sellaisenaan halliin ja etelänmatkoilla) ja toinen osa on lyhyillä hihoilla ja lahkeilla oleva hupullinen torso-osa (siis vartalo-osa) joka antaa lisälämpöä viileämmissä vesissä. Noissa se kokohaalari on usein 7mm jota voi kyllä hyvin käyttää uimahallissakin ja torso-osa 5mm.

      Itselläni on tuo Mares Evolution 7 5 https://varuste.net/Mares Evolution 7 5?_tu=3023 ja toimii hyvin sekä hallissa että avovedessä (kylmempään aikaan tosin käytän kuivapukua)

      "Perinteinen" malli 2-osaisessa on kainaloihin ylettyvät housut ja takki hihoilla hupulla, tuossa versiossa on se hankaluus että kumpikaan osista ei oikein kunnolla sovellu yksinään käytettäväksi.

    • Spearo
    • kuivis

      Suomen avovesiin ei alle 7millistä kannata hankkia. Itse sukellan Suomessa kuivapuvulla kesälläkin. Tietty oma puku on aina hyvä mutta jos vain harvoin sukeltaa niin vuokraamistakin kannattaa harkita.

    • Sepposillantaus

      Moi. Kattele ennemmin kuivapuku vaikka käytettynä koska jos jatkat harrastustasi pidempään on sen hankinta edessä kuitenkin. Märkkäri soveltuu lähinnä halliin ja avovedessä uimiseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe