Milleköhän tasolle kuulun?

Kysynpä

Olen miettinyt kauan tätä asiaa. Olen siis
-Hypännyt noin 40 cm
-Mennyt pohkeenväistöä
-Käynyt muutamissa kisoissa kouluratsastuksessa

6

76

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epäammattilainen

Ehkäpä perustaso/Helppo-C tasoinen. Olisit voinut ehkä kertoa enemmänkin jotta taidoistasi saisi selkeän kuvan ;)

• Rosoner

Sanoisin kanssa HeC

• Seevaibee

Mä olen ratsastanut 4 vuotta, hypännyt 80cm ja pohkeenväistöt, taivutukset, laukanvaihdot sujuu yms ja minulle ollaan sanottu että olen HeB tasoa, onko näin koska itse olen mielestäni HeB mutta kaverini mielestä ehdottomasti HeC :D?

• zip---

Yksittäisten "temppujen" osaaminen ei kerro tasoa.
      Tuo antaa vinkkiä:
      http://www.hevosmaailma.net/Sport/ko_luokat.shtml
      Oleellista on ne "arvosteluperusteet"

HeC tasolla riittää, että ratsastjaa istuu oikein selässä, hevonen on kuuliainen ja kulkee rennosti. Hevonen kulkee tarkasti haluttuja teitä pitkin ja ratsastaja hallitsee sen joka askellajissa.

HeB tasollla vaaditaan jo, että hevonen liikkuu eteenpäinpyrkivästi, isolla askeleella ja "takajalkojen päällä". Haetaan siis selkeästi jo peräänantoa. ja tietysti kaikki HeC-tasolla vaaditut asiat huomioidaan myös.

Aika harva 4 vuotta ratsastuskoulussa kerta viikkoon ratsastanut on HeB-tasolla. vaikka saattaa kisoissa jonkun HeB-luokan pystyäkin kokeilemaan.
      Mutta eihän se tietysti mahdotonta ole :)

• Seevaibee

Olen ratsastanut ratsastuskoulussa 4 vuotta 2 kertaa viikossa ja vuokrahevosellani 3 kertaa viikossa :D

• zip---

Ja ratsastuskoulussa tulee huomioida, että tuntitasot ei mene suoraan kouluratsastustasojen mukaisesti.

Usein ratsastuskoulun HeB-tason ryhmä on todellisuudessa niitä jotka on siirtymässä HeB-tasolle ja harjoittelee sen tason asioita jotta jossain vaiheessa voisi sillä tasolla olla.
      Vastaavasti HeC-tason ryhmät harjoittelee HeC-tasoa varten, eivät yleensä vielä ole ihan sillä tasolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta

Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark
      Maailman menoa
      205
      6578
    2. Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin

Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p
      Maailman menoa
      279
      4506
    3. "Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?

Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?
      Ikävä
      142
      3585
    4. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      110
      3403
    5. Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin

Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m
      Maailman menoa
      61
      3396
    6. Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia

ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi
      Tunteet
      49
      2866
    7. Hyviäkin uutisia tulossa, hallinto-oikeus asettaa toimeenpanokieltoon

Hyvinvointitalon työmaa pysähtyy. Rillankivi+energia ja vesi kytkyrahanpesu stoppaa. Tytäryhtiöiden hallitusjäsenet+kon
      Pyhäjärvi
      254
      2539
    8. Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %

Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.
      Maailman menoa
      75
      2427
    9. Tiedän ettei

Meistä mitään tule. Toinen oli sinulle tärkeämpi
      Ikävä
      25
      2366
    10. Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä?

Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä? Onko se joku suomalainen viihdepläjäys, brittirikossarja, amerikk
      Tv-sarjat
      101
      1941
    Aihe