Minusta jonkin tuoteen hinnan vähentäminen entisestä on hinnan alentamista, pudottamista, laskemista. Jos tuotetta on halpuutettu, on lähinnä sen laatua huononnettu.
Lieneekö se tarkoituskin ilmaista sitä. Kun ajattelee halpa-sanan yleisimpiä merkityksiä, ne liittyvät auttamatta huonoon. jos joku asia on halpahintainen, se ei ole todellakaan ole kehu, eikä ihminen, nainen tai mies liioin halua sitä mainesanaa.
Miten muista, miltä halpuutus kuulostaa mainoksena?
Halpuuttaa?
3
50
Vastaukset
- Pssssst
Tuosta sanasta keskusteltiin tällä palstalla vajaa kuukausi sitten. Avaukseen tuli 13 vastauspuheenvuoroa. Jos kiinnostaa, niin...
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13378167- apkirj
Kiitos neuvosta! Ei ole tullut käyneeksi täällä niin usein, että olisin huomannut keskustelua aiheesta. Vaikka saahan niin mehevää aihetta käsitellä enemmänkin, ainakin niin kauan, että Prisma huomaa sananvalintansa typeryyden tai vähintään kielitajun puutteen.
Koska ainakin omasta mielestäni sellaissta on syyytä käsitellä - Vähintään tällaisella palstalla. - 10-14
Typeriä ovat ihmiset, jotka moisesta vetävät hernettä nenään.
Kieli muuttuu ja elää. Suuri osa siitä tekstistä, jota nämä "kielipoliisit" itse tuottavat ja pitävät hyvänä ja normaalina kielenä, saisi sadan vuoden takaisen "kielipoliisin" kiehumaan raivosta. Ja vika olisi siinäkin tapauksessa hänessä eikä kirjoittajassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as983802Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna373263- 613231
- 683049
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)682894Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.672819On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632534Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802331- 452172
- 692168