Olen lapsesta asti ajatellut intensiivisesti. Tämä kävi minulle selväksi, kun huomasin 7-8-vuotiaana, etten saakaan illalla kunnolla unta. Se häiritsi minua voimakkaasti, ja kaverini isä opasti, että unen saa helposti ja nopeasti, kun ei ajatellut 2 minuuttiin mitään. Kokeilin sitä useaan kertaan, eikä siitä tullut mitään. Mielestäni liiasta intensiivisestä ajattelusta on seurannut monia mielenterveysongelmia neurooseista psykooseihin. Suvussani on todettu mielenterveysongelmia, vakavana esim. äidillä ja isoäidillä. Kumpikohan tässä on edellä: onko minulla mielenterveysongelmille altistava geeni, joka johtaa kiihkeään ajatteluun, vai onko minulla intensiiviseen ajatteluun altistava geeni, joka voi johtaa mielenterveysongelmiin?
liiallinen ajattelu/mielenterveys
1
102
Vastaukset
Oletko saanut ikinä rauhoittavaa lääkettä ja jos olet niin huomasitko ajattelussa mitään muutosta? Onko ajattelusi niin intensiivistä, että sitä voisi kutsua ahdistukseksi? Kannattaa jutella psykiatrin kanssa jos ajattelu käy liian ahdistavaksi. Mutta ei kannata muitta mutkitta siirtyä lääkehoitoon, sillä vaikka nykyajan mielenterveys lääkkeitä kovasti kehutaankin, niin useilla voi tulla niistä paljon sivuvaikutuksia ja jos lääkehoitoon ryhdytään niin se voi olla monia vuosia kestävä prosessi ennen kuin oikean lainen lääke löytyy. Itse suosittelisin ennemmin keskusteluita hoito henkilökunnan kanssa tai kognitiivista terapiaa, psykoanalyysi taitaa olla jo menneen talven lumia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448079Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432131Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262042- 951688
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811617Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071071Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 25996
- 53985
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28850