Pelimies jättää särjettyjä sydämiä taakseensa

särjetynsydämin

En kyllä ymmärrä miksi tuollaisiin rakastuu helposti. Niin no heillä on hyväntuntuiset profiilit, itsekehut ja opitut lauseet joilla naisen pään saa sekaisin. Kyllähän sitä kuvittelee toisen olevan sellainen mitä profiilissa lukee.

Jos mainostaa itseään kiltiksi luulisi olevan sellainen. Normaalimiehen kuvittelisi todella normaaliksi. Avuliaan hyvin sympaattiseksi. Ei kapakassa viihtyvän kuvittelisi juovan harvoin. Mutta nehän ovat vain pelkkää kirjoitteluja siltikin eikä muuta. Kukapa totuutta itsestään kertoisi jos on aikomus vain pelailla naisilla.

Sitten hiljalleen se totuus paljastuu sieltä takaa. Miehellä useita naisia samaan aikaan, mies juokin hyvin usein, kiltteys häviää kuin tuhka tuuleen. Avuliaisuus sitähän nyt voi mainostaa kun osallistuu edes yhteen kotiaskareeseen. Kun sitten jää kiinni valheista niin eiköhän seuraava nainen ole odottamassa nurkan takana ja niin helppo on vaihtaa toiseen kun tunteita ei ole olemassakaan ollut. Kaikki vain leikkiä rakkauden eikä muuta. Ja tuo exien pyörittäminen on myös kuvassa ollut ja sitä salailtu.

56

346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Topakaitamiehiä

      Oikein kerrot.Luin jostakin että yleensä kuin mies kertoo että matkustele-tarkoita sitä että matkustele deitiltä deitille.Näin vaan naisia haetaan varalle.

      • särjetynsydämin

        Juuri tuollaista. Tämä pelimies kertoo usein käyvänsä äitinsä luona kun on niitä deittimatkoja. Välillä esittää hyvin köyhää miestä ja odottaa selvästi saavansa naisilta rahaa ruokaan ja tapaamiskuluihin. Naiset maksavat tälle miehelle matkustamisen naisen luota toiselle tietämättään :D.

        Valheita paljastuu kun ei aina muistanut missä milloinkin oli. Säälillä tuo mies saa naiset puolelleen. On niin kaltoin kohdeltu mitä vain olla ja voi. Naiset oikein heittävät hänet ulos asunnosta. Ja esittää sellaista jolla on ollut hyvin vähän naisia elämässään. Kuinka hän on niin yksinäinen.

        Tuli jopa tunne, että miehessä oli hyvin paljon narsistisia piirteitä ainakin se miten tunteeton oli lopulta. Hällä väliä hänelle vaikka naiset jäävät perään suremaan.


      • Eikoskaanenää

        Miten pelimiehet kaikki samalaisia on? Sama on suomalainen tai ulkomaalainen "käyttöohjeet" naisille samat.Minäkin heitin hänet ulos asunnosta, ja hän vannoi ma ainoa nainen ....plää plää.Olin itsee ennen selveäksi ottanut jopa naisten nimet ja paikkakunnat ja kerroin sen hänelle.Tiedenkin hän kertoi että naiset vaan haluvat häntä ja hän ei ole koskaan heitä nähnytkään.Taas valhetta.Meni kolme päivää siitä kuin sen ulos asunnosta ajoin,soitti ja "pommiti" viesteillä monta päivää.Oli hiljaisuus pari päivä ja taas sama...sa mun eläämä nainen...
        Kerroin suora ja ilkeästi - ei enää tarvi mut tikkullakaan koske ja kuin see ei riittää on mulla sinusta kaikki tiedoot (mitä "ehkä") kaikkilla ei ole.Tai lähettään sinulle noin 200 kilosen mieheen.....
        Ei ole enää viesteja ja soittoja tullut.Vissi autoi.


    • Eikoskaanenää

      Ma heitin omaan pelimiehen ulos pari viikkoo sitten.Mies vähään päällää 50 Semmoist ja särki sydämeen pahasti

      • 11ja17

        Eikoskaanenää. Missäpäin sinun pelimiehesi on?


      • Eikoskaanenää

        Minun pelimies oli Etelä-Karjalasta.Ei suomalainen.Viestit tämmöisia hali hali,suukkoja pusu,kauniita unia ja sellaisia lärpätystä varma joka naiselle.Voi v....u mihin kompastuin.Vielä pommita viesteillä että häneen ensimäinen rakkaus oon minä.No siihen ma jopa nauroin pitkästä aikaa.


    • eikelvannu

      Nämä pelimiehet osaavat myös sen "small talkin"...oli mukava saada aamulla viesti ja illalla hyvän yön toivotukset
      Lirkuttelua, kehuja...sitä tunsi itsensä prinsessaksi ja toiselle tärkeäksi...kummasti itsetunto kohosi!
      Kun sitten vihdoin tapasin ihan tavallisen miehen, meni pitkään tajuta että aitoa kiinnostusta voi olla myös ilman jatkuvaa "pommittamista" sydän tekstareilla tmv hömpällä.
      Onneksi en ollut tarpeeksi hyvä "kauppa" pelimiehelle...siinä vaiheessa kun tajusivat että olen pienituloinen enkä elättele miehiä...tai maksa matkoja...enkä edes lounaita :-) ...katosivat vaivihkaa takavasemmalle!

      • Eikoskaanenää

        Muuten mulla oli sama että aamulla viesti ja illalla hyvän yön toivotukset


      • särjetynsydämin

        Niinpä oli samaa juuri.voisi sanoa jopa liiallista lirkuttelua ja rakkaudentunnustuksia. Kertoi rakastuneen jo ennen tapaamistamme. Sitten kohta olin hänelle jo tuleva vaimo ja tämä jo ennen tapaamista myös.

        Ja koko ajan vannoi, että tosissaan on mukana. Ja hänelle riittää yksi nainen. Mikä sekin täyttä valhetta vaan. Jälkikäteen mietin erästä hänen lausettaan "tässä iässä ei enään leikitä" tarkoittikin, että hän juuri leikki naisten tunteilla siksi juuri tuota lausetta korostaa. Kaikki mitä hän itsestään kertoi oli lopulta satua eikä muuta. Siis ihan oikeasti kaikki. Oli liian hyvää ollakseen totta, mutta lankaan menin.


      • Eikoskaanenää

        Samalaista oli mullakin, samat sanatkin.Oliko sulla suomalainen?


      • särjetynsydämin

        Suomalainen oli ja yli 50v..


      • enkeli47
        Eikoskaanenää kirjoitti:

        Samalaista oli mullakin, samat sanatkin.Oliko sulla suomalainen?

        Tämä herra on Afrikkalainen kiertelee nykyään ympäri Suomea. Työtön ilmeisesti, vaikka sosiaalisessa mediassa kertoo ihan muuta.......


      • Kauniittaunia

        Enkeli47
        Tarkoitatko miestä kuka on hetkellä työtön ja aloittaa työt huhtikuussa?
        Mies ulkonäölta intiaani näköinen


      • hoitaja1146
        Kauniittaunia kirjoitti:

        Enkeli47
        Tarkoitatko miestä kuka on hetkellä työtön ja aloittaa työt huhtikuussa?
        Mies ulkonäölta intiaani näköinen

        Kyllä, kyllä en osaa sanoa koska menee töihin. Intiaani, niin varmaan.


      • cheat
        enkeli47 kirjoitti:

        Tämä herra on Afrikkalainen kiertelee nykyään ympäri Suomea. Työtön ilmeisesti, vaikka sosiaalisessa mediassa kertoo ihan muuta.......

        Kaikki suurta valhetta, Facebookissa on ryhmä feikit ja huijarit, kannattaa kirjoittaa näistä henkilöistä sinne. Tällä palstalla arvailu ei johda mihinkään.


    • kynnysmatto

      Toi on niin totta!!! Ensin tutustutaan ja ollaan niin herrasmiestä ja kiinnostunutta että. Sitte kun aikaa kuluu ja äiijä saa tarpeekseen "sitä" samalta naiselta, muuttuu etäiseksi ja kiinnostus lopahtaa täysin. Sitte heivataan viestillä yllättäin. Mulla kesti pari kuukautta juttu erään miehen kanssa. Emme seurustelleet. Yhteydenpitoa oli melkein jatkuvasti mutta näimme vain muutaman kerran ja sekin seksin merkeissä. Ja ikää tolla miehellä on n.50v. Ettenkö sanoisi että pikkasen lapsellista käytöstä aikamieheltä. Mutta hiivatti kun menin retkuun....

      • särjetynsydämin

        Tuo mies vain hävisi kertomatta mitään. Mulle tuli tunne että olin hänelle leikkikalu johon kyllästyi ja heitti mut roskakoriin. Ja vielä kehtasi edellispäivänä sanoa rakastavansa paljon. Niin helppoa on vain hävitä kun ei se mitään oikeaa rakkautta hänelle ollut. Mutta se että kuitenkin ei uskaltanut kertoa totuutta että oli pyörittänyt useita naisia siinä samanaikaisesti.

        Kun sai multa tarvitsemansa eli rahaa elämiseensä niin hävisi. Tuo mies sanoo olevansa töissä mutta onkin työtön jolla rahat lopussa. Ruokaan ei ollut rahaa. Hyväsydäminen olin niin annoin.


    • niinpaljonkärsinyt

      Kyllä niin samanlaiseen (-laisiin) olen haksahtanut, niitä on koko maa vääränään, joka läänissä, joka pitäjässä. Omani oli satakunnasta ja pohjoisesta. En edes jaksa kirjoittaa mitä kaikkea koin .. *syvä huokaus*.

    • Lasketleikkiäainavaan

      En usko suomalaisista tuota. Leikin laskua vain sinulla.

      • kynnysmatto

        Kyllä se vaan niin on että suomalaisetki osaa. Mun tapauksessa ei käsitelty rahaa mutta muuten samanlaista käytöstä. Ja ihan pohjoissuomessa.


    • lottamarii

      Nettitreffitarjonta on pelkkiä tunteettomia pelimiehiä täynnä. Sieltä ei aidosti kukaan mies mitään hae. Seksi on ainut päämäärä mihin he tähtäävät. Samat naamat pyörivät vielä facebookissa ja joka treffisivustolla, monessa paikkaa profiili ja naisia pyöritetään kuin tyhjää vaan. Naiset silti itse mahdollistava helpon pillun saannin, että kaipa se miehille on tehty niin helpoksi nykyään kuin tilata vaan netistä seksiä, niin aina on muijat antamassa haarat levällään ja vielä rahaa ja ruokaa päälle. Älkää olko niin hyväuskoisia.

      • säälistäkö

        Yhden tiedän joka ei ollut pim*in perään, oli kyvyt menny mutta kuvittelee silti saavansa naisen kainaloon, siis vain kainaloon, kuka alle seitsemänkymppinen nainen haluaa sellaisen? Voisi mainita sen profiilissaan ettei kykene enää ..


      • Hupakoinen

        Mikkään ei sitten ole hyvä? Joku haluaa seksiä, valitusta tulloo.. joku ei pysty ja haluaa vain puhtaasti kainaloo niin se on sitten vielä pahempi juttu?
        Kahtokee te jotku naiset sinne peiliinkin välillä..

        Toisekseen, seksi pitää vanhemmalla iällä ne "paikat" kunnossa ;) Kaikki täällä valittaneet muistakaa, että olette saaneet vissiin itsekin jottai näiltä pelmiekkosilta? Toki ikävää pettyä tietysti (on muakin petetty usein, tosin ei netin kautta=) mutta ne harvat onnen hetketkin ovat takuulla silloin hetkellään lämmittäneet. Eiku uutta matoa koukkuhun vuan ja silleen!

        - Äläkee hyvät naiset muuten antako rahhoo niille ukkoloille! Jos ette o papin aamenta kuulluna ensi.. - kunnon mies ei pyytele rahhoo eikä esitä köyhää, vaan ennemmin häpeilee jos huono taloustilanne.. näin itse nähnyt.


    • no-more--

      Tapasin myös tälläisen pleijerin, mutta hyvin nopeasti laitoin seinää vasten kun rupes hälyytyskellot soimaan. Ei vastannut aina puheluihin, vaikka tiesin että mitään estettä vastaamiselle ei ollut ja viestit oli ympäripyöreitä. Huomasi tämän epäluuloisuuteni asioihin ja vipelsi nopeesti takavasemmalle. Eipä ole sen jälkeen kuulunut, enkä ole kaivannut.

      • tiutau1

        Kerros millä alkaa etunimi, kuinka pitkä


      • Haluantiedää

        No-more
        Kertositko miehen tuntomerkit?
        Sopiko sukunimen ensimmäinen aakos O


      • tiutau1

        sopii, pitkä, vaalea??


    • nainensanooettä

      Ei kiltteyttä tarvitse erikseen mainostaa. Eikä uskollisuutta ja luotettavuutta. Mulla alkaa hälytyskellot soida heti kun mies kehuu olevansa kiltti ja uskollinen. Nehän on itsestäänselviä asioita. Ei ole puhtaat jauhot pussissa jos noita piirteitä pitää korostaa.
      Valitettavasti miehet, jotka on kaikkea muuta mitä kertovat olevansa, taitavat "haistaa", mikä kehenkin naiseen tepsii. Niin sullekin ap kävi. Järki valui jalkoväliin.

      • järkihoi

        Järjen käyttö ei ole kielletty. Taustoja voi tarkistaa, ne kyllä ei aina pidä paikkaansa, olemattomia työpaikkoja missä ehkä joskus on ollut töissä Ym....
        halutaan antaa itsestä toisenlainen kuva mitä todellisuudessa on. Kaikki ei ole sitä miltä näyttää.


    • teemu40

      Eipä ne naisetkaan kaikkea profiilissa kerro. Eräältä unohtui mainita että on genitaalialueen herpes, psyykkisiä ongelmia ja luottotiedot menneet. Eikö nämäkin olisi hyvä mainita profiilissa. En ainakaan haluaisi seksiä sukupuolitautisen kanssa?

      • ettäsemmosta

        No kyselepä sitten myös huuliherpes, kun sepä tarttuu molemmin päin, sukuelinherpes vain sukuelimiin. Ja on muuten kyseessä jotakuinkin yleinen virus, että aika monella suomalaisella on jompi kumpi. Mutta toki kannattaa kysyä, ellei toinen kerro. Eihän se kiva seuralainen varmaan ole.


    • VOIPERKELESENTÄÄN

      Hehheee, voi teitä tyhmä naiset.. Luulettko oikeasti löytävänne netistä miehen, joka taluttaa teidät alttarille?? Voi teitä pieniä tyhmiä naisia. Netissa 90%:a on varattuja miehiä, jotka hakee panoseuraa. Älkää valittako täällä, itse olette tyrkyllä ja tarjolla. Sitä saa mitä tilaa eli panettavaksi itseänne kauppaatte. Luulisi, että olisi hiukkaakaan itsekunnioitusta. Turha siinä urputtaa. Ihan hyvä, että tunnette itsenne halvaksi, sitä te olette

      • köyhä

        Ensin panoseuraa, kun nainen on saatu rakastumaan alkaa rahan kerjääminen. EI tietenkään voi yleistää. Turha valitaa jos tähän leikkiin ryhtyy.


    • yksiliikkuu

      Uudellamaalla. Vajaa 50v mies, erittäin "kiireinen" mies. Onnea seuraavalle / muille. Minä poistuin ringistä joten uudelle on tilaa.

      • Haluanettävastaat

        Yksiliikkuu
        "Tuttu juttu". Kokemuksia miehestä kuka on muutanut tähään maahan pakolaisena.Ainakin naisia vaihdaa usemmin kuin sukkia.Päästä ehkä jopa mies viallinen.Osaa naisia pettää ja huijata hyvin.


      • Titityu

        Missä tämä "kiireinen" mies asuu tarkemmin? Onko myös "vaikea"? Kalju?


    • Huvitunut

      Kerro tarkemmin mikä paikkakunta? Tumma tai vaalea?

      • hoitoala

        Hyvin tumma.


      • Kerrolisää

        Hoitoala
        Kerro montako auto hänella on? Tiedään itse että kaksi auto, vihreä ja ....???


    • Uhhuhuuuu

      Hoitoala!
      Voisko sama hetkella mulla olla? Sopisko että hänellä on myyntityö? Ulkolainen ja kihara tukka?

      • pukuherrat

        Myyntityöksi voi myös kutsua.
        On joskus ollut kihara tukka.


    • Adhdpiire

      Mulla oli tämmoinen pelimies kuin menimme kauppaan sai aina hänekin laskun maksaa.Laitoi kyllä omaan koriin tavaroita, kuin kassa tuli vastaan jäi aina minun maksetavaksi.See toistui monta kertaa ja sama kaavan mukaan.Kerroin sen aina myöhemmin miksi näin teet, hän kertoi see vaan niin vähään rahallisesti.Huijari mikä huijari, aikoja sitten suhde loppui.Ulkomaalainen.Joskus välillä ottaa joku naisen matkalleen mukaan.Yleensä on näin että nainen myy tavaroita ja mies viestitelle muiden naisten kanssa samaaikasesti.Etsii varmaa uuttaa panoseuraa.Naisen kotona käytös tämmoinen, istu olohuone sohvalla ja viestitelle muiden kanssa.Vanno aina olevansa naiselle ainoa.Valhetta. Vasta puhelinsoitton alkuvaihessa aina ja myöhemmin ei enää niin usein.Yleisin syy että soiti äidille ja puhuin sen kanssa.Valhetta.Olen junasta pois hyppinyt ja nyt tilaa uudelle naiselle.Ei kannata sitä miestä tikullakaan koske sen verran voin kertoo

    • paneevaan

      Missä se panomies luuraa, kun ei mitään kuulu?Panee panee ja panee eikö ikäkin jo ala painaa?
      Oisko löytänyt vaki sponsorin, niin ei tarvi treffeillä pyöriä?Vaikka kyllä nämä vanhat hoidot sitä etättää kun Hra vaan panee ja panee

      • tilhi62

        kERROPPAS TÄSTÄ PANOMIEHESTÄ HIUKAN ENEMMÄN?


      • miksi-ihmeessä

        miksi


      • Kauheatapaus

        Kerron.Noin 50 , hyvin tumma mies, ei suomalainen, pyõri ympäri Suomea, henkilöauto ja työauto, tekee tòitä noin 2-3 kertaa viikkossa, valehdelle ja paljon, syö naisten kustanuksella ei panosta siihen pennikään.Aina menee paremmaan peraän ja peruu treffit kuin on parempi tilaisuus mitä tarjotaan.Ei ikinä voi siihen mieheen luottaa.Itte sain sellaisen kokemuksen ettei viitsi edees enää tähään lisää kirjoittaa.Syvää henkitys että nyt vissi oon eroon päässyt siitä miehestä. Vuosiksi muistoja siitä .....


      • auervaarat
        Kauheatapaus kirjoitti:

        Kerron.Noin 50 , hyvin tumma mies, ei suomalainen, pyõri ympäri Suomea, henkilöauto ja työauto, tekee tòitä noin 2-3 kertaa viikkossa, valehdelle ja paljon, syö naisten kustanuksella ei panosta siihen pennikään.Aina menee paremmaan peraän ja peruu treffit kuin on parempi tilaisuus mitä tarjotaan.Ei ikinä voi siihen mieheen luottaa.Itte sain sellaisen kokemuksen ettei viitsi edees enää tähään lisää kirjoittaa.Syvää henkitys että nyt vissi oon eroon päässyt siitä miehestä. Vuosiksi muistoja siitä .....

        Onko Afrikkalainen


      • Kauheatapaus

        Auervaarat
        Latino
        Alkuperä tiedäkseen -Kanada, vaikka hän ei sitä kerro.Kotoisin C....tä


    • paneepanee

      Tämä on ihan suomalainen panomies..Taitaa olla 49-50v

      • tilhi62

        Tiedätkös mistäpäin suomea on kotoisin?


      • Pettollinenmies
        tilhi62 kirjoitti:

        Tiedätkös mistäpäin suomea on kotoisin?

        Hän viikkonlopulla kauppantorilla myymässã menkää vaan sinne.Varma joku nainen kyydissä.


    • naiset.naiset

      Kun luin tuota viestiketjua ja ajatuksia, niin minua eniten ihmetyttää se, miksi suomalainen työssä käyvä mies ei kelpaa, vaan pitää etsiä näitä gigoloita, jos mietitään kotimaan kulttuuria ja taustaa, niin jokainen ymmärtää tosiasiat. Sama pätee naisiin. Eli eiköhän terveellä järjellä pääse pitkälle ja jos noita ns. vaaran tunnusmerkkejä näkyy niin lienee parempi kulkea vastakkaiseen suuntaan.
      Eiköhän nuo prinsessaleikit ym kuulu lapsille.

      • rumilusatN

        Ihan tavalliset harmaat insinöörit ne parhaita pelimiehiä ovatkin, kun niistä ei sitä päällepäin uskoisi. Ovat niin "järkeviä" ja "kilttejä" perusmiehiä, mutta vedättävät siinä missä se tummatukkainen gigolokin.


    • Itä_suomi

      Entäs kun noin 50v supisuomalainen pelimies huijasi vaimoa melkein 20vuotta,jonka jälkeen vuosia uutta naisystävää,jonka jälkeen mies rakastui "räväkkään matami mimmiin",joka pelhi miesten kanssa aikaisemmin ja perustivat uusio perheen.
      Joten muuttuiko pelimies? Vai jatkuuko peli ajan myötä? Vai hiihtääkö pelimies matami mimmin mukaan? Millaisia ajatuksia tämä herättää? Asialliset vastaukset!

    • karvaskokemushuh

      yks tyyppi haluaa nopeasti asumaan naisen kanssa, ja kihloihin, sitten se h...lvetti alkaa, on ex.ää, juopottelua,uhkailua ym..

      • missäsiskotjärki

        Turha teidän kanssasisaret on narista millaisia pelimiehiä kohdallenne osuu. Ei ne väkisin teidän hameen alle pääse. Itse päästätte. Omaa hölmöyttä, jos lyhyen tuntemisen jälkeen yhteen muutatte yms. Onko se niin vaikeaa tutustua rauhassa ilman hirveää hoppua vihille? Missä siskot teidän järki on?
        Suomi on pullollaan kunnollisia tavallisia miehiä. Mutta kun ei teille kelpaa. Pitää olla eksoottinen ulkonäöltään, ei tietenkään suomalainen mies. Itse kerjäätte huonoja kokemuksia. Maltti on valttia ainakin mun mielestä.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe