Olisiko elämänne parempaa jos olisitte töissä?

Itse voin vastata, että todennäköisesti ei. Sosiaalista elämää työpaikka tuskin parantaa, ellei porukka satu olemaan poikkeuksellisen hyvä. En välitä kanssakäymisestä satunnaisten ihmisten kanssa. Lisärahan saisi tietysti kulumaan johonkin, mutta todennäköisesti turhuuksiin, joita en oikeasti tarvitse. Mikään matkustelu ja muu sellainen ei kiinnosta. Miinuspuolella on työn aiheuttama stressi, vaiva ja ajanmeno.

Eli todennäköisesti elämänlaatuni pikemminkin heikkenisi töihin menosta. Miten teillä muilla?

5

147

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qwqwqwqwqwqwcd

Itse olen aina ollut töissä eikä elämäni ainakaan paremmaksi ole muuttunut. Kaikenlaisia vaivoja on tullut palkaksi siinä kaikki.

• betweenSider

Talon ja auton pitäminen maksaa. Siksi työ olisi poikaa.

• 167-176

Ei noita pelkällä työllä ylläpidetä vaan rahalla jota kutsutaan palkaksi kun käy töissä. Aivan liian moni pakotetaan orjaksi ilman palkkaa, sellainen ei vetele. Käsitteet on virkamiehiltä ja päättäjiltä menneet sekaisin kun väitetään että työllistetään vaikka oikeasti pakotetaan orjaksi.

http://sakutimonen.com/2015/03/holynpolya-virkavastuulla/

• ByroB

Ite kaipaan juuri niitä ihmisiä ja työyhteisöä, mutta eipä heitä enää ole vaan porukka on hajonnut taivaan tuuliin. Olen kai sitten työmarkkinatuella seuraavan vuosikymmenen ja enemmänkin. Asunto ja kulkupeli(t) tuli maksettua töissäollessa, joten lainoja ei ole. Ylläpitokuluissa auttaa siipan ansiot. Jos aloittaisin työt vaikka 40km päässä, kulut nousisivat heti eikä jaksaisi laittaa ruokaa raaka-aineista kuten nyt. Pikku flunssat ja selkäkivut saa sairastaa ilman lääkärikäyntejä.
      Eli ei työpaikka taitaisi parantaa elämää meikämuijallakaan. Eläkkeen tienaus voisi tietty olla hyvä juttu, jos pitää eläkkeelläkin elellä joitain vuosikymmeniä.

• TilaAla

Itselle tuli taas se tilanne eteen, että fyysisen tuki-ja liikuntaelimiin liittyvän sairauden vuoksi. Olisi ollut välttämätöntä jaksamisen kannalta saada tiettyjä räätälöintejä työtehtäviin ja mieluiten muuttaa kokoaikatyö osa-aikatyöksi. Kyseessä on iso organisaatio ja se olisi ollut mahdollista ja työnantaja sitä alkuun lupailikin.

Mutta yllätyksenä lähettikin irtisanomisilmoituksen, perusteluina sellaisia sairaudenperusteella irtisanomisperusteita joilla se kyllä on varmasti ihan lainmukaista mutta silti olisin mielelläni jatkanut työtäni saman työnantajan palveluksessa. Kun olen sitä vuosia tehnyt, tehnyt työni hyvin. Vastaavaa työtä muilla työnantajilla vaikea löytää tänäpäivänä.

En jotenkin osaa löytää oikeaa suhtautumista tapahtuneeseen. Toisaalta suututtaa kun koen toisaalta että, miksi minut irtisanottiin sairauden perusteella kun tässä on kyse osin perinnöllisestä sairaudesta jolle ja jonka pahentumiselle en mitään itse mahda. Ainoa on syödä kipuihin määrättyä lääkitystä ja yrittää elää elämää. On sellainen tyhjän päälle ja puille paljaille joutumisen tunne. Petyin ammattiliittoonkin kun pääluottamusmies viimeiseen asti vänkäsi, että kyllä töitä löytyy jopa työnantajan virallisen irtisanomisilmoituksen jälkeen.

Tänäpäivänä työelämä on kovempaa....useissa tapauksissa joko teet sitä työtä minkä aikoinaan vastaanotit tai se on pihalle. Edes sitä vaikka olisi hyvä,tunnollinen työntekijä ei lasketa.

Ehkä jollekin työpaikka-keskeiselle ihmiselle tämä olisi ollut vielä kovempi isku, itselle työpaikka on vain työpaikka en siellä loma-ajoilla ole käynyt kattelemassa miten siellä pärjäävät tms. Kuten tuolla töissä joillakin on tapana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      43
      935
    2. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      95
      903
    3. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      775
    4. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      116
      721
    5. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      80
      668
    6. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      43
      621
    7. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      34
      604
    8. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      600
    9. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      586
    10. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      46
      568
    11. Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle

Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke
      Hyrynsalmi
      20
      535
    12. Voisiko vielä välillemme jotain kehittyä

Vai heihei ja ei nähdä enää.
      Ikävä
      33
      533
    13. Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille

Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.
      Ikävä
      66
      509
    14. Riittääkö mahkut

Kaivattuusi 🤭.
      Ikävä
      36
      502
    15. Kerro kolme hyvää asiaa

Kaipaamastasi ihmisestä ja lisää perään onko kaivattusi n vai m 😍
      Ikävä
      25
      492
    16. Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen

Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast
      Ähtäri
      44
      476
    17. Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa

Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      460
    18. Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen

Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok
      Sinkut
      105
      458
    19. Tilanteenne

Onko tilanteenne tällä hetkellä hyvä?
      Ikävä
      44
      454
    20. Pahkalassa tapahtuu

Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi
      Parkano
      7
      427
    Aihe