Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Auttakaa joku ruolavaliossa!

011129994444

ruokayliherkkyys testissä selvisi että mä oon todella yliherkkä lehmänmaidolle, sit muita oli gluteeni, kananmuna, sitrushedelmät ja hiiva. mieleen nousee että mitä ihmettä mä nyt sitten syön? jotain apua kaipaan, ainaki tossa maidon välttelyssä! onko korvaavia tuotteita?

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peroissa

      samaa mitä ennekin

    • BLOODisLIFE

      Lue ruokien sisällysluettelot. Jos voit syödä manteleita ja pähkinöitä niin syö niitä

    • frena

      Moi, ruokavalion voi silti koostaa monipuoliseksi kun tarpeeks kerää tietoa ja totuttamalla. Mulla itsellä gluteeniton, ,maidoton, soijaton ja kasvisruokavalio ja kestihän siinä aikansa oppimalla ja testaamalla erilaisia vaihtoehtoja. Hätää ei ole :)
      Maidon voi korvata erilaisilla kasvimaidoilla (soijajuoma, mantelijuoma, kaurajuoma, kookosmaito, vuohenmaito ja muut pähkinäjuomat. Raakamaitoa jotkut kestää, vaikka onkin maidon yliherkkyys. Siinä on silloin vähemmän herkistäviä tekijöitä kuin kaupan purkkimaidossa.
      Kasvimaidot vaativat joillekin pitkää totuttelua, jotkut ihastuu heti. :)

      kvinoa, hirssi, amarantti, puhdas kaura ja tattari ovat luontaisasti gluteenittomia tai ainakin sopii gluteenittomalle ruokavaliolle. Niistä voi tehdä mm. puuroa.
      Ja nytkin kaupoissa on huomattavasti paljon enemmän erityisruokavalioille tehtyjä tuotteita.

      sitten kala, liha, soija, marjat, pähkinät, siemenet, kasvikset, hedelmät.

      Siitä vaan kokeilemaan :>

    • Sokeritontakin

      Jätä ensin pois viljat ja hiiva, niin voi olla että muut allergiasi aikaa myöten paranevat. Moni keliaatikko todettaan ensinki myös laktoosivaivaiseksi, mutta tämä paranee, kun gluteeni jää ruokavaliosta pois. Suosittelen syömään luontaisesti gluteenittomia tuotteita, ei esim. gluteenitonta vehnätärkkelystä. Vehnä on ruoka-aine, joka pitää ensin poistaa kokonaan ruokavaliosta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe