työpöydän käyttö

säätöäkövailla

Windows 8.1 ja Explorer.
Työpöytäkuvakkein käytettävät ohjelmat avautuvat työpöydälle pienessä koossa. Voiko hommaa säätää siten, että ne aukeaisivat heti täysikokoisena, nyt ne pitää aina avautumisen jälkeen suurentaa.

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kätsykkä-päästäinen

      Ihan kuten kaikissa windowseissa aina,meli raahaa ensin se sinun itse pieneksi raahaamasi ikkuna reunasta täyteen kokoon,msitten paina vielä oikeasta reunasta selaimen keskimmäistä nappulaa.
      Nyt jos painat keskinappulaa uudestaan niin se pienentyy vain aikaisemmin raahaamaasi kokoon asti ja keskikohtaa uudestaan klikkaamalla saat täysin suureksi sen.
      Sulje selain aina vaikkapa oikean reunan ruksista.

      Miksi muuten Explorer kun Firefoxiksin olisi saatavana?

      • 0hm0

        Tässä ei kysytty mitään mistään selaimesta.

        "Miksi muuten Explorer kun Firefoxiksin olisi saatavana?"

        Firefoxia on huono käyttää ilman työpöytää.


      • Hohmo
        0hm0 kirjoitti:

        Tässä ei kysytty mitään mistään selaimesta.

        "Miksi muuten Explorer kun Firefoxiksin olisi saatavana?"

        Firefoxia on huono käyttää ilman työpöytää.

        Johan minä neuvoin toisin kuin sinä,msitten tein kysymyksen joka on myös ihan sallittua ja ei kuulu sinulle pätkääkään miten minä keskustelen täällä.
        Firefox toimii kasissa ihan kuten seiskassakin työpöytäversiona.


      • Seebrakala
        Hohmo kirjoitti:

        Johan minä neuvoin toisin kuin sinä,msitten tein kysymyksen joka on myös ihan sallittua ja ei kuulu sinulle pätkääkään miten minä keskustelen täällä.
        Firefox toimii kasissa ihan kuten seiskassakin työpöytäversiona.

        Et sinä ole mitään neuvonut.


      • Päästäinen
        Seebrakala kirjoitti:

        Et sinä ole mitään neuvonut.

        Jos et ole oppinut lukemaan niin ei kannata kommentoida.
        Olen neuvonut.


      • hmhmhm

        Joo ihan hyvin neuvoit, juuri noin se toimii.

        Se mikä saattaa "pilata" oikean koon muistiinjäämisen on ohjelman kaatuminen kesken käytön, mutta tuokin riippunee ohjelmasta.


    • säätöäkövailla

      Suosikeista ohjelma aukeaa täysikokoisena, työpöytäkuvakkeista pienempänä. Työpöydässä on kolme mahdollisuutta ohjelman koolle, alapalkkiin, puoliruutua ja kokoruutu. Miten myös tuon kuvakkeen kautta aukeavan ohjelman saisi avautumaan täysikoisena?

      • ehhkäpä

    • täytyy varmaan mennä käynnistä ja sieltä valita ohjelma, sitten klikata tai nuolella repiä se suureksi niin alkaa jäämään suureksi myös pikakuvakkeista avatessa

      • ja jos on näytön pikakuvakkeista kyse niin klikkaa tyhjää kohtaa työpöydällä ja näytön tarkkuus ja suurenna tai pienennä tekstiä ja muita kohteita tai työpöydän tyhjää kohtaa ja näytä ja siitä kuvakkeiden koko, turhaa ei kannata muutella koska pikakuvakkeiden järjestys muuttuu ja tuttu työpöytä voi mennä sekaisin


      • ottakaa edes kuvakaappaus miten ne pikakuvakkeet oli ennenkuin alatte muuttamaan kokoa että saatte ne samaan järjestykseen kuten ne alussa oli ettette ala mulle murjottamaan että sotkin teidän töpöydän järjestyksen, siis Print Screen ja sitten vaikka paint ja liitä ja tallenna nimellä niin on alkuperäinen järjestys tallella ja voi raahata nuolella taas omille tutuille paikoilleen pikakuvakkeet


      • Resurssittt
        toni kirjoitti:

        ottakaa edes kuvakaappaus miten ne pikakuvakkeet oli ennenkuin alatte muuttamaan kokoa että saatte ne samaan järjestykseen kuten ne alussa oli ettette ala mulle murjottamaan että sotkin teidän töpöydän järjestyksen, siis Print Screen ja sitten vaikka paint ja liitä ja tallenna nimellä niin on alkuperäinen järjestys tallella ja voi raahata nuolella taas omille tutuille paikoilleen pikakuvakkeet

        Pikakuvakkeista ei ole kyse vaan Explorer selaimesta.
        Resurssien hallinta on eri asia.


      • eikö internet explorer jää isoksi pysyvästi kun menee käynnistä, kaikki ohjelmat ja sieltä avaa internet explorerin ja repii sen hiirellä/nuolella isoksi niin se jää sitten jatkuvasti isona avautuvaksi, näin seiskassa, en muista miten meni 8 versiossa mutta luulisin että samanlailla, siis se on avattava sieltä käynnistä/kaikki ohjelmat ja sitten revittävä isoksi


      • 0ssian
        Resurssittt kirjoitti:

        Pikakuvakkeista ei ole kyse vaan Explorer selaimesta.
        Resurssien hallinta on eri asia.

        Kuka on puhunut Explorer selaimesta ennen sinua tässä ketjussa?


      • ossobucokoko
        0ssian kirjoitti:

        Kuka on puhunut Explorer selaimesta ennen sinua tässä ketjussa?

        Vaikkapa aloittaja. :D


      • 0ssian
        ossobucokoko kirjoitti:

        Vaikkapa aloittaja. :D

        No ei maininnut selainta.


    • mitähän tässä ketjussa oikein kysytään mulle on jäänyt epäselväksi kuten entiselle teatterin lipunmyyjä tytölle joka epävarmalle lipunostaja miesasiakkaalle sanoi että päättäkää nyt nopeasti pannaanko edestä vai takaa kun jonokin kasvaa noin nopeasti?

    • säätöäkövailla

      Tilanne nyt, ohjelma aukeaa täysikokoisena selaimeen ja työpöydälle suosikeista. Puolikokoisena työpöydän kuvakkeesta, ei muualta. Sen avautumista täysikokoiseksi, sitä kysyin?
      Selain on Explorer ja on ollut 98 lähtien, koska on hyvin toiminut ei ole ollut syytä vaihtaa.
      Mainitsin avauksessa käyttöjärjestelmän ja verkkoselaimen, siksi jos niillä on jotain merkitystä, en tiedä.

      • Pian on pakko sillä IE tulee hävimään.


      • joku-pallox

        "Mainitsin avauksessa käyttöjärjestelmän ja verkkoselaimen, siksi jos niillä on jotain merkitystä, en tiedä."

        ET MAININNUT.


      • joku-pallox
        kannyman kirjoitti:

        Pian on pakko sillä IE tulee hävimään.

        Ei se ihan pian tapahdu.


      • kumma_kulkija6
        joku-pallox kirjoitti:

        "Mainitsin avauksessa käyttöjärjestelmän ja verkkoselaimen, siksi jos niillä on jotain merkitystä, en tiedä."

        ET MAININNUT.

        "Windows 8.1 ja Explorer"


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten kukaan voi ajatella

      Niin naiviisti että jos jokin asia tekee sinut onnelliseksi / iloiseksi niin se ei olisi ikinä muka väärin ? Jos joku es
      Ikävä
      40
      3124
    2. Nainen, sinä vain kaunistut

      Tiedätkö, minä täällä haukon henkeäni ja yritän rauhoitella tunteitani. Sinussa natsaa kaikki, ja olet todella päässyt k
      Ikävä
      97
      2313
    3. Olen mennyt jotenkin lukkoon sen jälkeen

      kun meillä meni miten meni. En vain pääse sinusta yli. Jäi niin monta kysymystä, ja sen lisäksi olet tullut niin tärkeäk
      Ikävä
      120
      1772
    4. Kunnes mitään ei ole

      Täällä on kaipaajia jotka odottaa että toinen tekee lähestymisen jollain tavalla, siksi koen etten kuulu enää tänne ja s
      Ikävä
      11
      1494
    5. Kerro jotakin mukavaa kaivatustasi?

      Sana on vapaa 💬
      Ikävä
      108
      1421
    6. Ehkä sinä haluat samaa kuin minä

      Eli sitä et me päädytään yhteen. Ainakin toivoisin sitä..
      Ikävä
      43
      1289
    7. IS Viikonloppu 26.-27.10.2024

      No nyt tulikin mukava Kovis-ristikko tälle viikonlopulle. Toisille tämä on varmaan vihjeineen ihan helppo 2- tason risti
      Sanaristikot
      80
      1279
    8. Kylmäojan koululla löytynyt ruumis

      Kylmäojan koululta löytynyt ruumis lauantaina. Mitä on tapahtunut, omaisille voimia
      Kontiolahti
      15
      1246
    9. Miten paljon sä

      Haluat häntä? Onko joku osa mikä jäi eniten mieleen?
      Ikävä
      42
      1084
    10. Taas yksi persuämmä sekosi

      Kun lapsilla oli korona-aikana kirkossa hengityssuojaiet käytössä. Persuämmä piti asiaa lasten pahoinpitelynä. https://
      Maailman menoa
      229
      979
    Aihe