Polvitaipeen kipu

Aktiivikuntoilija

Olen 40v mies ja olen harrastanut reipasta kävelyä. Nyt kun aloin kuntoilla aktiivisesti ja ottaa juoksun mukaan, niin oikea polvitaive kipeytyi n.2vk juoksuharjoittelun jälkeen. Olen 178cm ja 72 kg mitoiltani. Mikä avuksi ? Kylmä ja lepo vai ???

3

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aktiivikuntoilija

Kipu tuli siis melko yllättäen ja nyt ollaan vaan sohvalla. Polven takataive on niin kipeä, että liikkuminen on nilkuttamista.

• pehku

Tuskin muuta tarvitsee, kuin pitää juoksusta taukoa jonkin aikaa. Kävelyä vaan toistaiseksi. Näitä on vaikea välttää juoksuharrastuksen alussa. Jos oikein pahaksi äityy ja pitkittyy, voi kortisonipiikki olla paikallaan. Taustalla voi olla joku vanha pikku vamma, joka oudokseltaan kiukkuaa mutta kyllä se siitä maltilla tokenee. Kylmä saattaa auttaa mutta en sen varaan laskisi.

• ToinenPolvivaivainen

Itsellä oli sama ongelma. Nivel jotenkin ärtyi ja taipeeseen tuli nestepatti. Juoksun tilalle pyöräilyä ja kävelyä muutamaksi viikoksi, ja sitten taas varovasti kokeilemaan juoksemista. Ekaksi ainoastaan 3-4 km pari kertaa viikossa, ja katsotaan miten sujuu. Sitten vähitellen lisää, jos polvet ei pistä hanttiin,

Siinä välissä treenasin polvia tukevia lihaksia. Jotta lihakset ottaisi osan juoksuaskelen tärähdyksestä eikä kaikki rasitus tule nivelelle... minulla kun tuota elopainoa oli siinä vaiheessa noin 90kg (pituus 175).

Polvivaivat kannattaa ottaa vakavasti, tauko lasketaan viikoissa. Jos väkisin jatkat juoksemista, pahennat tilaasi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2805
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2694
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      10
      1525
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1412
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1267
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe