Laaja käsite.

MrJuha82outolintu

Älykkyys on laaja käsite.
Siksi ei kannata ketään haukkua heti tyhmäksi, jos ei tajua jotain asiaa, koska älykkyys on juuri laaja käsite.

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivistyneesti

      Ei ketään pidä haukkua, mutta on silti olemassa intelligenssieroja.

      • MrJuha82outolintu

        Toki toki......
        Haluan vain viestittää avauksellani sitä, että onko välttämättä edes tyhmyyttä olemassa?
        Koska jokaisella on joku oma juttu, jonka taitaa.
        Yksi, kaksi, kolme tai neljä juttua.
        Jotkut osaa koko älyn kirjon.
        Toiset eivät, mutta ei tarkoita sitä, että oisivat tyhmiä.
        Tietenkin kehitysvammaiset ovat oma lukunsa, mutta heilläkin on jopa lahjakkuutta johonkin, kuten esim musiikki.
        Toki eivät osaa soittaa ja laulaa niin hyvin kuin terveet.

        Mua on haukuttu tyhmäksi, mutta älykkyyttäni on myös kehuttu.


    • MrJuha82outolintu

      Minusta nämä haukkujat ovat usein itse aika tyhmiä, mikä näkyy mm monien kirjoittajien kommenteissa youtubessa.
      Ilkeys ja tyhmyys voi kulkea hyvinkin käsi kädessä.
      Mun mielestä ne on surkeita ihmisiä.
      He eivät ehkä kestä itseään ja käyttävät masislääkkeitä, kun eivät kestä todellisuutta.
      Aika tylysti sanottu multa, mutta niin se vain on.

    • Älyonyksilöllistä

      Voitaisiin määritellä niin että älykkyys on se ominaisuus joka kullakin yksilöllä on vahvin.

      • Ålyonyksilöllistä

        Mulkkuäly taitaa olla uusi käsite eri älykkyyslajien kirjossa.


      • aika omituista, että tästä on sensuroitu kirjoitukseni. Ainoa asiallinen kommentti koko ketjussa.


    • Outolintujen-kuningatar

      Samaa mieltä. Ihmisten mielestä vain heidän itsensä kaltaiset ihmiset ovat älykkäitä. Tuomio väärinymmärryksestä riippuu siitä kuinka paljon muistutat sitä ihmistä kuka huomauttaa.
      Natsiäly on sitä että kaikki toimivat ja ajattelevat samalla tavalla kuin minä, eli siis oikein.
      Todellinen äly on mitta sille mitä ihminen kykenee tekemään oppimisen seurauksena.

      • no eipä se nyt ihan noinkaan mene. Älykäs ei välttämättä tee mitään sillä älyllään, tai jos tekee, niin tekee itsarin tai jotain pahaa muille.


      • Outolintujen-kuningatar
        DoQu kirjoitti:

        no eipä se nyt ihan noinkaan mene. Älykäs ei välttämättä tee mitään sillä älyllään, tai jos tekee, niin tekee itsarin tai jotain pahaa muille.

        Älykäs ei välttämättä tee mitään älyllään, mutta miten se liittyy mitenkään siihen mitä kirjoitin? Se että kykenee tekemään jotain ei takaa että tekisi sen.
        Olen kanssasi samaa mieltä, etkä huomaa?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2221
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1710
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe