Mua kiinnostais asentaa koneeseen FreeDOS ja nettiselaimiakin saa jo ihan kivasti DOSille, samoin meilisoftaa, tcp/ip-protokollat ym. mutta tietääkö kukaan mistä löytäis dosissa toimivan palomuurisoftan?? Koska DOS ei ole moniajokäyttis niin sen palomuurin pitäisi toimia ikäänkuin ajuri tai TSR-ohjelma (Terminate-Stay Resident), eli ladataan esmes Config.sysissä tai autoexec.batissa ja väijyy kokoajan muistissa monitoroiden liikennettä. Olipa aikoinaan F-protin dos-versiokin sellainen TSR-pätkä että se väijyi koko ajan muistissa odottaen josko jokin saastunut ohjelma ajetaan joten luulisi tuon palomuurinkin olevan mahdollinen.
Se joka kertoo mistä tuollainen kunnollinen ja toimiva löytyis ja freewarena, niin syvimmät kumarrukset ja kiitokset hänelle.
FreeDOS
8
980
Vastaukset
rajalle, niin ei tarvitse miettiä softamuuria samaan koneeseen viemästä tehoja.....
- Seppott
Ja sitten vielä gem päälle ja linuks käyttäjätkin pääsevät ainakin jonkun vuoden tuoreempaan ja toimivampaan tekniikkaan käsiksi.
PS. olen Seppot, en voi enää käyttää sitä nimimerkkiä koska joku on rekisteröinyt sen eli jatkossa Seppott.- ei rasisti mutta...
En ole rasisti eikä täällä sais rasistisia kommentteja heittää mutta täytyy kyllä sanoa SILTIKIN että sinä se et seppott tunnu tietävän mitään mistään, luuletko ettei linux-käyttäjät muka elä ajan siivellä? Luuletko että heillä on todella vanhoja softia ja rautaa? Luulet väärin, uusimmat distrot tukee aivan samoja laitteita kuin win$ucks ja lisäksi distoista löytyy todella hyvät ominaisuudet ja distroissa on mukana niin paljon hyötysoftaa ettei tarvitse ajatella vähään aikaan imuroivansa mitään netistä, siinä kun on kaikki, toimistosoftista ja musantekosoftista alkaen.
- 31337
Mitähän mahtoi toi sun kommenttisi oikeen tarkoittaa?!?
Tarkoitatako gemillä kenties muinaista dossin muistinhallinta ja optimointi softaa nimeltäQEMM?
Ja miten Linux käyttäjätkin pääsevät käsiksi jonkun vuoden tuoreempaakin tekniikaan?!?
Puhut sekavia! Tuliko taas otettua rauhoittavia ja piristäviä samaan aikaan?!
Ja jos joku haluaa koneellaan testailla free-dossia ja sen nettimahiksia niin miksi ei!
Mutta ei jaksa enempää komentoida sun kummaa komenttia. Pitää alkaa testaamaan uutta Solarista! - The Real J.
31337 kirjoitti:
Mitähän mahtoi toi sun kommenttisi oikeen tarkoittaa?!?
Tarkoitatako gemillä kenties muinaista dossin muistinhallinta ja optimointi softaa nimeltäQEMM?
Ja miten Linux käyttäjätkin pääsevät käsiksi jonkun vuoden tuoreempaakin tekniikaan?!?
Puhut sekavia! Tuliko taas otettua rauhoittavia ja piristäviä samaan aikaan?!
Ja jos joku haluaa koneellaan testailla free-dossia ja sen nettimahiksia niin miksi ei!
Mutta ei jaksa enempää komentoida sun kummaa komenttia. Pitää alkaa testaamaan uutta Solarista!Eikös joskus vuonna miekka ja kypärä ollut muuan graafinen käyttöympäristö nimeltään GEM ? Taisi herra trolli tarkoittaa sitä. Tuota taidettiin käyttää ainakin ST:n käyttöliittymänä ellen aivan väärin muista...
J. - Totuuden Joulutorttu
The Real J. kirjoitti:
Eikös joskus vuonna miekka ja kypärä ollut muuan graafinen käyttöympäristö nimeltään GEM ? Taisi herra trolli tarkoittaa sitä. Tuota taidettiin käyttää ainakin ST:n käyttöliittymänä ellen aivan väärin muista...
J.Muistat aivan oikein, Atarista GEM tuli myös sitten PC-koneillekin, ainakin Amstrad myi XT-koneita joissa oli GEM-käyttöliittymä, joskus kultaisella 80-luvulla. Nykyisin GEM on OpenGEM, löytyy FreeDOS-projektin kautta suoraa osoitetta en muista mutta kannattaa surffata http://www.freedos.org ja sieltä katsella niiden linkkien kautta, toinen mutta uudempi käyttöliittymä on SEAL josta kai löytyy MP3-soittimet ym. kivaa.
- 0987
Suosittelen DR-DOS-käyttöjärjestelmää. Siinä on myös moniajo.
Lataus:
http://www.drdos.org/
OpenDOS 7.01 486- ja vanhempiin koneisiin
DR-DOS 7.03 Pentium- ja uudempiin koneisiin
Kokemusteni mukaan noin toimii parhaiten.
Olen kokeillut myös FreeDosia, mutta se ei ollut hyvä.- 0987
Opendossissa ei ole Deltreetä mukana, joten kannatta kopioida c:/dos-hakemistoon 7.01-disketiltä deltree.bat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä742170- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1331420- 1431102
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673