Parasta talkkunaruokaa, jota joskus oikein himottaa saada, on hyviä talkkunajauhoja lautaselle ja siihen vaikkapa AB piimää tai mistä nyt kukakin tykkää. Ei sakeaksi puuroksi, vaan niin, että piimää on runsaammin kuin talkkunajauhoja. Miten herkullista ja raikasta!
Savolaisten kokkelipiimä ei tässä maistu (minulle), kun ei ole oikeasti edes piimää.
Talkkunoita on Suomen eri puolilla erilaisia. Eri viljoista ja jopa herneitä mukana.
Olen Lahden kauppahallista ostanut matkan varrella tosi hyviä kaiketi paikallisia talkkunajauhoja pariakin erilaista. Ne eivät olleet tehdaspussitettuja, vaan tavallisiin pusseihin punnittuja.
Talkkuna ja hyvä piimä
Saisikin
1
2344
Vastaukset
- BLOODisLIFE
On hämäläistä ja savolaista talkkunaa ja jos haluu vähän erilaista voi käyttää vaikka mustikkapiimää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1898603
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264738- 504238
- 593792
- 513216
- 502980
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262676- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.412218Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382203