erimielisyydet asumisessa miehen kanssa stressaa

Mar1adeMolossi

Sain perinnössä upean talon upealta paikalta mutta hieman syrjästä, kuitenkin pääkaupunkisedulta, aviomies haluaa mieluummin asua vuokralla kerrostalossa.
Olen tosi pettynyt mitä teen?

18

102

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neukkukuutio

      Heitä ukko pihalle ja nauti upeasta talosta. Asukoon ukko itsekseen neukkukuutiossa

    • Mar1adeMolossi

      Hehe..neukkukuutio on niin kuvaava:-)

    • mekkk

      Muista tehdä avioehto ennen eroa ettei tartte omaisuuttajakaa kun olet perinyt kiinteistön.

    • Mar1adeMolossi

      Kyllä muistan. Nykypäivänä on parasta olla avioehto.

      • niinpäz

        Vaan suostuuko aviomies tekemään avioehdon....


    • 2kotia

      Miksi pitäisi automaattisesti asua yhdessä/samassa paikassa? Kahden kodin systeemi on varsin mainio, jos siihen on mahdollisuus. Minä ainakin nautin kovasti, että saan olla myös yksin, joten meillä on kaksi kotia. Se on suhteellekin aika virkistävää.

      • Mar1sdeMolossi

        talous ei kestä tässä tapauksessa kahta kotia...


      • oppeliini1

        Ette ole avioliitossa. Nyt miehelläsi on mainio tilaisuus asua missä hän itse haluaa.
        Tuo ihannoimasi talo jonka sait , on sinun mieleen. Sinä olisit onnellinen perustaessasi oman kotisi siihen. Ellei se sovi miehelle, niin... too bad.. anaa hänelle tilaisuus loytää varat asua itse missä tahaansa hän itse haluaa.
        Tuon ei tarvitse tehdä teistä vihamiehiä. Teidän asumuskuviot vain hiukan muuttuvat!

        Pystyisitko sinä yksin omilla tuloillasi ylläpitämään tuota uutta kotiasi? Ellet, se muuttaa asiaa aivan toiseksi.


    • aloittaja1

      Pystyn tietty. Maksan mä nykyisestäkin asumisesta. Mutta miehen ajatusmaailmaan mä olen pettynyt.

      • Oppeliini1

        Kenties tällä perinnöllä oli tarkoitus tuoda ilme se toinen puoli miehestä jota et ole vielä huomannut.
        Kävipä hyvin! Ajattele jos olisi saanut tämän selville vasta avioliitin ja lasten jälkeen; miten monimutkaisempaa ja kalliimpaa eronne sitten vasta olisi ollut!


      • hoit_su

        Miehesi ei halua asua maalla omakotitalossa, ei tuossa sen ihmeempää miettimistä ole. Yleensä talon hankinnat harkitaan yhdessä ja kumpikin sanoo mielipiteensä millaisesta asumisesta pitää. Teille tuo toinen asumismahdollisuun tuli ns. puskista ilman suunnittelua ja miehesi on nyt kertonut mielipiteensä.


    • Pohdin_vaan

      En tiedä minkä ikäisiä olette, mutta ehkä nuorempana vielä tuntuu mukavammalta asua kerrostalossa lähempänä keskustan palveluja. Voi olla että myöhemmin mies osaisi arvostaa tuota omakotitaloa.
      Voi myös olla, että omakotitalossa asumiseen liittyvä työ ahdistaa, kun kerrostalossa on niin helppo asua. Voisittehan te tosiaan kokeilla erillään asumista, jos ei toimi, niin ei toimi. Sitten täytyy miettiä kumpi on tärkeämpää, tuo mies vai se talo?
      Itse tykkäisin kyllä omakotitalosta, mutta en ole koskaan sellaisessa asunut, enkä tiedä kuinka paljon työtä se teettää. Tietenkin täytyy miettiä myös asumiskustannuksia. Vuokrathan on pääkaupunkiseudulla melko korkeita, ellei asu kaupungin asunnossa. Mutta siis jos on upea talo upealla paikalla ja pk-seudulla, niin en kyllä ymmärrä, miksi joku asuu mieluummin kerrostalossa!

    • Vihdinkuningas

      Minulla on sinulle kaksi neuvoa. Ole hiljaa ja tee minulle voileipä.

    • turhanvaikeeta

      Pääkaupunkiseudulla ei voi asua syrjässä. Sielläpäin ette tiedä mitä syrjäseutu edes tarkoittaa.
      Jätä äijä kerrostaloon ja muuta sinne "syrjäseudulle", problem solved.

    • ei.sen.ihmeempää

      Eivät kaikki halua asua omakotitalossa, eivätkä varsinkaan "syrjässä". Se on ehkä sinun unelmasi, mutta ei selvästi miehen.

    • 146

      Minäkään en nyt oikein ymmärtänyt tuota taloudellista huolta? Sanot, että sinulla on yksinkin mahdollisuus asua ja ylläpitää omakotitaloa, joten missä ongelma? Jos mies haluaa elää kerrostalossa ja sinä omassa talossa, niin asukaa sitten eri osoitteissa mikäli kuitenkin haluatte jatkaa suhdetta? Itselleni tuo olisi unelmaratkaisu! Tietysti jos ehtona on saman katon alla asuminen niin itse en jäisi asiaa enempää pohtimaan, mies saisi jäädäkerrostaloonsa ja itse muuttaisin omaan taloon.

    • mekkk

      Kerostalo asuminen ei ole ihmisaevolle sopivaa ja sen verran sitä kokeillut että minua ei saa kerostaloon enää mitenkään kun laspuuden ja aikuisiän melkein kokonaan asunut rivarissa. Omakotitalo olisi paras muttá ei enää yli 50v viitti ottaá sitä valirahaa velkaa jos pääkaupunkiseudulta ostaisi omakotitalon.

    • Piparminttuli

      En ihan ymmärrä. Tämä on avoliitossa olevin palsta. Mutta puhut kuitenkin niin kuin olisit naimisissa. Jos olet avoliitossa niin ei sinun mitään avioehtoa tule tehdä. Paitti jos oot naimisissa.
      Mielestäni sinun on pysähtyttävä ja mietittävä mikä on sinulle tärkeintä se asuminen siinä talossa vai miehesi. Sen jälkeen ratkaisuntekosihan onkin helppoa. Et tarvitse meidän neuvoja jotka ei tiedä sinun elämästä mitään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3387
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      92
      3120
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2328
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1549
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe