Miksi uskovat vihaavat homoja?

ei_uutta

Samasta syystä kuin Adolf Hitlerkin, joka pani homot kaasutettavaksi keskitysleireihin.

94

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittajalle

      Miksi Hitler vihasi homoja se sinulta jäi kertomatta.

      • ei_uutta

        Kai niillä oli jokin uskonnollinen motiivi vihaansa. Olihan Hitlerkin uskonnollinen tyyppi


      • aloittajalle
        ei_uutta kirjoitti:

        Kai niillä oli jokin uskonnollinen motiivi vihaansa. Olihan Hitlerkin uskonnollinen tyyppi

        Kysyin miksi enkä pyytänyt mitään typeriä arveluita ja uskovien herjoja. Yritäs uudelleen pystytkö muuhun.


      • ei_uutta
        aloittajalle kirjoitti:

        Kysyin miksi enkä pyytänyt mitään typeriä arveluita ja uskovien herjoja. Yritäs uudelleen pystytkö muuhun.

        Minä en vihaa homoja joten en tiedä miksi jotkut uskovaiset tyypit vihaavat heitä. Viha on kuitenkin vihaa ja syitä voi vain arvailla. Yleensä nämä perustelevat vihaansa uskonnollisilla motiiveilla.


      • siksipäsiksi

        Hitlerillä oli kieroutunut mieli, koska hänellä oli ongelmallinen, epäterve suhde äitiinsä. Siksi hän pohjimmiltaan vihasi, pelkäsi ja inhosi naisia ja salaa rakasti miehiä, mutta peitti tuon kaiken rakkauden samaa sukupuolta oleviin haukkumalla, kiusaamalla, sortamalla ja tappamalla. Hänellä oli monia kylmiä, etäisiä kulissisuhteita naisiin, ulkoisesti kuitenkin kulissit kunnossa. Epäterve suhde äitiin ja epäterve lapsuus teki hänestä vallanhaluisen sadistin.


      • valehtelet
        ei_uutta kirjoitti:

        Minä en vihaa homoja joten en tiedä miksi jotkut uskovaiset tyypit vihaavat heitä. Viha on kuitenkin vihaa ja syitä voi vain arvailla. Yleensä nämä perustelevat vihaansa uskonnollisilla motiiveilla.

        Missä joku uskova on sanonut vihaavansa homoja?


      • ei_uuta
        valehtelet kirjoitti:

        Missä joku uskova on sanonut vihaavansa homoja?

        Niin rehellisiä nämä uskovat eivät ole, vaan he nimittävät vihaansa rakkaudeksi.


      • valehtelet kirjoitti:

        Missä joku uskova on sanonut vihaavansa homoja?

        Käypäs tsekkaamassa ateismi palsta :S


      • realismi

        Sak­sa­lais­his­to­rioit­si­ja: Hitler oli homo

        Adolf Hitler oli homoseksuaali ja hänellä oli useita homoeroottisia suhteita nuoruudessaan, väittää saksalainen tutkija maanantaina julkaistavassa kirjassaan.

        Bremenin yliopiston historian professori Lothar Machtan kirjoittaa "Hitlerin salaisuus - diktaattorin kaksoiselämä" -kirjassaan, että Hitlerillä oli useita homoeroottisia ystävyyssuhteita 1920-luvulla. Machtanin mukaan ei voida kuitenkaan varmasti todistaa, että Hitlerillä olisi ollut seksiä miesten kanssa.

        - 1930-luvulta lähtien Hitler pelkäsi, että häntä voitaisiin kiristää menneisyytensä tähden, sanoo Machtan Die Welt -lehden sunnuntain numerossa.

        Machtanin mukaan Hitlerin suhde Eva Brauniin ei todennäköisesti seksuaalinen.

        Machtan on aiemmin kirjoittanut Otto von Bismarckin suositun elämänkerran.


    • älä_yleistä

      Kaikki uskovat eivät vihaa homoja, ja meitä on kirkossa paljon.

      • Voi hyvänen aika taas. Uskovat eivät vihaa homoja vaan rakastavat heitä niin paljon, että kertovat heille homosuhteiden olevan Raamatun mukaan väärin.


      • Tipale kirjoitti:

        Voi hyvänen aika taas. Uskovat eivät vihaa homoja vaan rakastavat heitä niin paljon, että kertovat heille homosuhteiden olevan Raamatun mukaan väärin.

        En tiedä onko rakkautta kertoa mitä vikaa rakkauden kohteessa on. Jos itse rakastan, niin sitä pyrkii hyväksymään toinen puutteineenkin. Jos si muuta löydä kuin vikaa, niin ei se tunnu rakkaudelta.


      • kukahan.siis.vihaa
        Tipale kirjoitti:

        Voi hyvänen aika taas. Uskovat eivät vihaa homoja vaan rakastavat heitä niin paljon, että kertovat heille homosuhteiden olevan Raamatun mukaan väärin.

        Niin mutta homot vihaavat uskovia jotka sen heille kertovat koska haluavat jatkaa irstauttaan eikä tehdä parannusta.


      • free-witch
        kukahan.siis.vihaa kirjoitti:

        Niin mutta homot vihaavat uskovia jotka sen heille kertovat koska haluavat jatkaa irstauttaan eikä tehdä parannusta.

        Jos vihaavat, niin vihaavat syystäkin. Väitätkö, ettei sinua kismittäisi jos joku tulisi sinulle sanomaan elämänkumppanin löydettyäsi että olette esim. liian vanhoja naimisiin? Ja perusteena olisi "Koska minun mielestäni asia nyt on niin!" Etkö lähettäisi tuollaista ihmistä niin pitkälle kuin jaksaisit heittää? Olisitko samaa mieltä lauhkeasti kuin lammas?

        Homous ei ole irstailua, vaan luonnollista; sitä esiintyy sadoilla eläinlajeilla, mm. sinijalkasuulilla, joutsenilla, leijonilla ja lepakoilla.
        Selibaattia taasen vain yhdellä, kopealla ihmisapinalla... kumpi siis onkaan luonnotonta...?


      • turhaa.söpötät
        free-witch kirjoitti:

        Jos vihaavat, niin vihaavat syystäkin. Väitätkö, ettei sinua kismittäisi jos joku tulisi sinulle sanomaan elämänkumppanin löydettyäsi että olette esim. liian vanhoja naimisiin? Ja perusteena olisi "Koska minun mielestäni asia nyt on niin!" Etkö lähettäisi tuollaista ihmistä niin pitkälle kuin jaksaisit heittää? Olisitko samaa mieltä lauhkeasti kuin lammas?

        Homous ei ole irstailua, vaan luonnollista; sitä esiintyy sadoilla eläinlajeilla, mm. sinijalkasuulilla, joutsenilla, leijonilla ja lepakoilla.
        Selibaattia taasen vain yhdellä, kopealla ihmisapinalla... kumpi siis onkaan luonnotonta...?

        Homostelu on synti ja luonnotonta kaikeniköisllä aina ja joka kerta. Ei siinä ole mitään epäselvää.


      • kui22
        Tipale kirjoitti:

        Voi hyvänen aika taas. Uskovat eivät vihaa homoja vaan rakastavat heitä niin paljon, että kertovat heille homosuhteiden olevan Raamatun mukaan väärin.

        Eräs uskova kertoi juuri eilen eräässä ketjussa rakastavansa VAIN toisia uskovia, kun ihmettelin hänen 'rakkaudellista' nimimerkkiään ->"homoille.kylmää.kyytiä".
        Siis päättäkää jo, tuntuu että vastailette aivan miten milloinkin sattuu sopimaan ja mistä sattuu tuulemaan.

        Erkkikään ei ota selvää, ihan mitä milloinkin sattuu sieltä tulee.


      • itse.et.ymmärrä
        kui22 kirjoitti:

        Eräs uskova kertoi juuri eilen eräässä ketjussa rakastavansa VAIN toisia uskovia, kun ihmettelin hänen 'rakkaudellista' nimimerkkiään ->"homoille.kylmää.kyytiä".
        Siis päättäkää jo, tuntuu että vastailette aivan miten milloinkin sattuu sopimaan ja mistä sattuu tuulemaan.

        Erkkikään ei ota selvää, ihan mitä milloinkin sattuu sieltä tulee.

        Rakkautta on monenlaista jos mitenkään voit sitä ymmärtää. Yritäs miettiä millä kaikilla eri tavoilla sinä rakastat eri ihmisiä.


      • itse.et.ymmärrä kirjoitti:

        Rakkautta on monenlaista jos mitenkään voit sitä ymmärtää. Yritäs miettiä millä kaikilla eri tavoilla sinä rakastat eri ihmisiä.

        Jos rakkautta on, niin kyllä sen tuntee. Näin on, vaikka rakkautta olisikin monenlaista. Tavallaan se on kokonaisuutena välittämistä. Sinänsä toisen pahuuden esiintuominen ei ihan taida tuntua välittämiseltä.


      • torre12 kirjoitti:

        Jos rakkautta on, niin kyllä sen tuntee. Näin on, vaikka rakkautta olisikin monenlaista. Tavallaan se on kokonaisuutena välittämistä. Sinänsä toisen pahuuden esiintuominen ei ihan taida tuntua välittämiseltä.

        Sen suurempaa välittämistä ei olekaan, kuin varoittaa rakkaudellisesti lähimmäistä.


      • itse.et.ymmärrä
        torre12 kirjoitti:

        Jos rakkautta on, niin kyllä sen tuntee. Näin on, vaikka rakkautta olisikin monenlaista. Tavallaan se on kokonaisuutena välittämistä. Sinänsä toisen pahuuden esiintuominen ei ihan taida tuntua välittämiseltä.

        Eli myönnät homostelun olevan pahuutta, hyvä!


      • itse.et.ymmärrä kirjoitti:

        Eli myönnät homostelun olevan pahuutta, hyvä!

        No, en minä voi mitään sille, mikä Raamatussa todetaan vääräksi. Se vasta väärin olisi, että uskovat eivät kertoisi sitä muille ihmisille. Sen tosin myönnän, että uskovat helposti keskittyvät tähän homouden syntiin ja unontavat, että esim. 1. Korinttolaiskirjeen 6:10 mainitaan myös mm. ahneuden olevan kadottava synti.


      • Tipale kirjoitti:

        No, en minä voi mitään sille, mikä Raamatussa todetaan vääräksi. Se vasta väärin olisi, että uskovat eivät kertoisi sitä muille ihmisille. Sen tosin myönnän, että uskovat helposti keskittyvät tähän homouden syntiin ja unontavat, että esim. 1. Korinttolaiskirjeen 6:10 mainitaan myös mm. ahneuden olevan kadottava synti.

        unontavat = unohtavat :p


      • kui22
        itse.et.ymmärrä kirjoitti:

        Rakkautta on monenlaista jos mitenkään voit sitä ymmärtää. Yritäs miettiä millä kaikilla eri tavoilla sinä rakastat eri ihmisiä.

        No minkälaisesta rakkaudesta nimerkki kertoi-> "homoille kylmää kyytiä"? Kerro nyt kun en ymmärrä ja hän lisäsi vielä ettei rakasta muita kuin kristittyjä - hm, ja kaiketi tarkoitti niitä 'oikeita'


      • mikelson
        free-witch kirjoitti:

        Jos vihaavat, niin vihaavat syystäkin. Väitätkö, ettei sinua kismittäisi jos joku tulisi sinulle sanomaan elämänkumppanin löydettyäsi että olette esim. liian vanhoja naimisiin? Ja perusteena olisi "Koska minun mielestäni asia nyt on niin!" Etkö lähettäisi tuollaista ihmistä niin pitkälle kuin jaksaisit heittää? Olisitko samaa mieltä lauhkeasti kuin lammas?

        Homous ei ole irstailua, vaan luonnollista; sitä esiintyy sadoilla eläinlajeilla, mm. sinijalkasuulilla, joutsenilla, leijonilla ja lepakoilla.
        Selibaattia taasen vain yhdellä, kopealla ihmisapinalla... kumpi siis onkaan luonnotonta...?

        HOMOUS ON LUONOTONTA.
        Sanoudu heti irti siitä.

        Ei uskovat tee väärin jos sulle kertovat ,että Homous on vääri RAAMATUN mukaan.


        Pikeminkin uskovat rakastavat homoja,kun kertovat mitä siitä seuraa jos homoilu jatkuu.

        Raamattu määrää että on kerrottava jos huomaa jonkun tekevän selaita mikä on Raamatun vataista.

        Uskovat seraavt raamatun opetuksia.

        Ateleppa laitta 2mutteria peräkäin pysyykö ne yhdessä no ei se on luonon vastaita.

        No mies työntää kakkareikään no pysyykö puhtaana oletan että ei pysy se on luonon vastaista.

        Tälläisiä em. löytyy ihmisen elämästä jotka on luonon vastaisia.

        No normaalin käsittely tavan tiedätekin siellä pysyy puhtaana ei tarvitse liukastettakaan.

        Mitenkä sinä kerrot onhan luonossakin.Vai JOUTSENET ovat yksi avioisia saanen ilmoittaa.


      • itse.et.ymmärrä kirjoitti:

        Eli myönnät homostelun olevan pahuutta, hyvä!

        Niinkö minä sanoin? Taisin sanoa niin, että sai kuvan minun olevan omasta mielestäni pahuus, mutta ei niin. Uskovat sanovat minun olevan pahan ilmentymä, ja sitä on vaikea kokea rakkaudeksi.


      • atskulle
        torre12 kirjoitti:

        Niinkö minä sanoin? Taisin sanoa niin, että sai kuvan minun olevan omasta mielestäni pahuus, mutta ei niin. Uskovat sanovat minun olevan pahan ilmentymä, ja sitä on vaikea kokea rakkaudeksi.

        Ei sinua kukaan voikaan rakastaa.


      • atskulle kirjoitti:

        Ei sinua kukaan voikaan rakastaa.

        No minua on rakastettu jo koko ajan yli 30 vuotta. Ja rakastetaan jatkossakin. Mutta ei sinulta! Sinulta saa vain solvauksia ja aliarviontia. Jopa Afrikassa oleva adventistiperhe muistaa rakkaudella säännöllisesti. Joten sinun arvioinnit eivät asiaan vaikuta. Olet sisältä mätä.


    • homotpääsevättaivaaseen

      Jeesus rakastaa homoja ja uskovat rakastavat homoja. Homojen on vain elettävä Raamatun mukaan kristittyinä. Muutoin he saavat tietysti elää miten tykkäävät.
      Jeesus sanoi, että Raamattu on hänen seuraajiensa tärkein ohjekirja, josta Jumalan tähtoa täytyy etsiä.

      • näin_on

        Raamatun ohjeissa käsketään kivittää homot kuoliaiksi. Hitler kaasutti kuoliaiksi. Sama lopputulos.


      • Tipale
        näin_on kirjoitti:

        Raamatun ohjeissa käsketään kivittää homot kuoliaiksi. Hitler kaasutti kuoliaiksi. Sama lopputulos.

        Mooseksen laki ei ole voimassa uuden liiton uskovilla, kyllä sinä sen oikeasti tiedät.


      • näin_on
        Tipale kirjoitti:

        Mooseksen laki ei ole voimassa uuden liiton uskovilla, kyllä sinä sen oikeasti tiedät.

        "Raamattu on hänen seuraajiensa tärkein ohjekirja"

        -VT kuuluu tiettävästi Raamattuun


      • pidätkömuitatyhminä
        Tipale kirjoitti:

        Mooseksen laki ei ole voimassa uuden liiton uskovilla, kyllä sinä sen oikeasti tiedät.

        No missä kohti Jumala itse Raamatussa sitten sanoo omin sanoin homoutta vääräksi jos VT ei kelpaa? Jeesushan ei, kuten kaikki tietävätkin, puhunut homoudesta mitään. Ja missä kohtaa Raamattua sanotaan että VT on uuden liiton myötä hylättävä viimeistä piirtoa myöten?


      • keksit.omiasi
        pidätkömuitatyhminä kirjoitti:

        No missä kohti Jumala itse Raamatussa sitten sanoo omin sanoin homoutta vääräksi jos VT ei kelpaa? Jeesushan ei, kuten kaikki tietävätkin, puhunut homoudesta mitään. Ja missä kohtaa Raamattua sanotaan että VT on uuden liiton myötä hylättävä viimeistä piirtoa myöten?

        Missä sanotaan, että VT on hylättävä?
        Paavali joka opetti pakanoita puhuu Raamatussa paljon homostelun synnistä ja mihin se johtaa. Jeesus puhui juutalaisille ja heille homostelun synti oli itsestään selvä kauhistus joten siitä ei heille tarvinnut Jeesuksen muistuttaa.


      • näin_on kirjoitti:

        Raamatun ohjeissa käsketään kivittää homot kuoliaiksi. Hitler kaasutti kuoliaiksi. Sama lopputulos.

        Tässä tuli kuitenkin taas tämä väärä käsitys. Eihän missään käsketä kivittää homoja, vaan surmata ne miehet, jotka makaavat miehen kanssa. Ehkäpä oli jo silloin tiedossa, että sellaisia on sekä ukkomiehissä, biseksuaalisissa ja homoissa. Heidät tulee surmata, ei niitä homojakaan, jotka eivät miehen kanssa makaa.

        Eli jos Hitler katsoi Raamatusta, niin väärin katsoi. Taisi vaan olla liian homofobinen. Mutta ainakin juutalaisviha taisi tulla suoraan Lutherilta.


      • free-witch
        Tipale kirjoitti:

        Mooseksen laki ei ole voimassa uuden liiton uskovilla, kyllä sinä sen oikeasti tiedät.

        Kymmentä käskyä ei tarvitse noudattaa?


      • atskulle
        free-witch kirjoitti:

        Kymmentä käskyä ei tarvitse noudattaa?

        Missä niin sanotaan?


      • atskulle
        torre12 kirjoitti:

        Tässä tuli kuitenkin taas tämä väärä käsitys. Eihän missään käsketä kivittää homoja, vaan surmata ne miehet, jotka makaavat miehen kanssa. Ehkäpä oli jo silloin tiedossa, että sellaisia on sekä ukkomiehissä, biseksuaalisissa ja homoissa. Heidät tulee surmata, ei niitä homojakaan, jotka eivät miehen kanssa makaa.

        Eli jos Hitler katsoi Raamatusta, niin väärin katsoi. Taisi vaan olla liian homofobinen. Mutta ainakin juutalaisviha taisi tulla suoraan Lutherilta.

        Ateistihomo voisi jättää Raamatun rauhaan kun ei ymmärrä, että suohiottos ja tumputukses on homoseksiä.


      • atskulle kirjoitti:

        Ateistihomo voisi jättää Raamatun rauhaan kun ei ymmärrä, että suohiottos ja tumputukses on homoseksiä.

        Älä makaa naisen kanssa, jolla on kuukautiset. Älä makaa kenenkään isäsi muiden vaimojen kanssa. Älä makaa miehen kanssa.

        Miten käsität nuo? Minä käsitän yhdyntänä, niin on makaaminen ainakin kerrottu aina lapsuudesta asti.


      • atskulle
        torre12 kirjoitti:

        Älä makaa naisen kanssa, jolla on kuukautiset. Älä makaa kenenkään isäsi muiden vaimojen kanssa. Älä makaa miehen kanssa.

        Miten käsität nuo? Minä käsitän yhdyntänä, niin on makaaminen ainakin kerrottu aina lapsuudesta asti.

        Etkö todellakaan ymmärrä mitä sinulle kirjoitin.


      • free-witch kirjoitti:

        Kymmentä käskyä ei tarvitse noudattaa?

        Ne ovat kyllä voimassa, sillä Jeesus käski noudattaa niitä, ja antoi vielä lisäohjeen.

        "Ja katso, eräs mies tuli ja sanoi hänelle: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tekemän, että minä saisin iankaikkisen elämän?"
        17. Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."
        18. Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',
        19. 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'".
        20. Nuorukainen sanoi hänelle: "Kaikkia niitä minä olen noudattanut; mitä minulta vielä puuttuu?"
        21. Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua". (Matteus 19:16-21)"


      • atskulle kirjoitti:

        Etkö todellakaan ymmärrä mitä sinulle kirjoitin.

        Sinä kirjoitit siis sitä tarkoittaen, että sinä pidät kaikkea seksiä makaamisena. Ja minä pidän makaamista yhdyntänä. 1992 käännös sanoo siitä; "Älä yhdy".


      • atskulle
        torre12 kirjoitti:

        Sinä kirjoitit siis sitä tarkoittaen, että sinä pidät kaikkea seksiä makaamisena. Ja minä pidän makaamista yhdyntänä. 1992 käännös sanoo siitä; "Älä yhdy".

        Se on ihan sama mitä sinä pidät minäkin. Olet läpeesi kieroutunut.


    • Simelius

      Uskovat tietävät että synti kadottaa jos ei siitä tee parannusta. Kun he tästä varoittavat, sekö on paha? On valtavaa rakkautta heittää pelastusrengas hukkuvalle. Eikö?

      Ateistit ovat tietävinään uskovia paremmin mitkä asiat sitoo uuden liiton kristittyjä ja mitkä eivät. Itse en tohtisi mennä esimerkiksi kirurgia neuvomaan kuinka päätä leikataan. Ottakaa ateistit selvää perusasioista kun teitä niin näköjään kiinnostaa näitä Raamatun jakeita viskellä siellä täällä. Esimerkiksi uskonnon ja uskon ero, uudestisyntyneen ja nimikristityn ero, uuden ja vanhan liiton ero, sekä kristittyjä sitovat asiat. Älkää jankuttako kivittämisistä kun ette näköjään tiedä miten nämä jutut menee.

      Sanotaan että Hitler olisi ollut uskovainen tehdessään hirmutekonsa. Ei todella ollut. Ei missään nimessä. Jeesuksen seuraaja ei murhauta taikka murhaa. Painaa nyt kalloon tämä.

    • Siitä onkin hyvä keskustella että mistä tuollainen vihan uskonto kumpuaa.

      Jostain syystä joillakin on oltava joku syntipukki. Valitaan joku kohderyhmä, jonka päälle ja syyksi voi asettaa kaiken pahan. Jonkun jota pitää itseään huonompana, pahempana ja kaikin tavoin alempana. Silloin saa syytää sappea ja katkeruutta noiden ylle eikä tarvitse katsoa niitä omia syntejään.

      Näin Hitlerkin teki. Hän syytti kaikesta pahasta juutalaisia, homoseksuaaleja, romaneja jne.. Hänen ratkaisunsa oli poistaa paha maanpäältä – ihan konkreettisesti. Hän ei vain tyytynyt karkottamaan pois heitä vaan tekemään lopullisen ratkaisun. Hän tarjosi hyvää ja kaunista kaikille niille, jotka olivat hänen puolellaan ja näin sai monet pahaa aavistamattomat mukaan vainoihin. Kansa kuvitteli tekevänsä oikein.

      Jos syntipukit poistetaan tai heidän puoltaa joku pitää, siitä syntyy raivo. Jokainen joka antaa peilin josta katsoa sitä omaa itseään ja omia tekojaan, kohtaa vihamielisyyttä. Toisille kyllä saarnataan parannuksen tekoa ja toivotaan suuria synnintuntoja mutta itsensä halutaan pitää mokomista ulkopuolella.

      Rakkaus on tuntematon käsite näille. Siitä on tullut suorastaan irvikuva. Jumala on automaatti joka jakaa kaikkea hyvää. Lähimmäisiä ovat vain ne, jotka ovat samankaltaisia mutta erilaisia ei sellaisina pidetä. Totteleminen tarkoittaa tämän joukon sääntöjen tottelemista ja mielellään täysin kritiikittä, mitään ei saa koetella, sillä se tulkitaan kapinaksi ja väärin uskomiseksi.

      Mistä tällainen ajattelu ja kaksinaismoraali ovat peräisin? Minkälainen oppi ja miten Raamatusta on kehitelty? Se kyllä kiinnostaisi.

      • Surullista, ettei näköjään tippaakaan auta, vaikka kuinka ystävällisesti rautalangasta vääntäisi.


    • Niin kuten täällä on usein tuotukin se esiin, että uskovat eivät vihaa homoja ihmisinä vaan he vihaavat syntiä, mitä myös homous on Raamatun mukaan.
      Toisaalta Jeesuskin vihasi syntiä, joten siinä mielessä uskovat eivät tee väärin, kun ne vihaavat niitä asioita, joita pitävät synteinä.

      • suuoona

        Miksei uskovat vihaa tuomitsemisen syntiä , mammonan palvonnan syntiä, omavanhurskauden syntiä ja eivätkä koskaan , poikkeuksetta, näilläkään palstoilla omia syntejään ?


      • syntionsyntiä
        suuoona kirjoitti:

        Miksei uskovat vihaa tuomitsemisen syntiä , mammonan palvonnan syntiä, omavanhurskauden syntiä ja eivätkä koskaan , poikkeuksetta, näilläkään palstoilla omia syntejään ?

        Kyllä uskovat vihaavat niitäkin syntejä, mutta eihän niitä julkisesti puolustellakaan kuten homouden syntiä. Kyllä minä uskon jos täällä joku alkaa esim. varastamista tai pettämistä pitämään normaalina, hyvänä asiana, niin uskovat nousevat vastaan


      • suuoona
        syntionsyntiä kirjoitti:

        Kyllä uskovat vihaavat niitäkin syntejä, mutta eihän niitä julkisesti puolustellakaan kuten homouden syntiä. Kyllä minä uskon jos täällä joku alkaa esim. varastamista tai pettämistä pitämään normaalina, hyvänä asiana, niin uskovat nousevat vastaan

        Et kuitenkaan vastannut kysymykseen omavanhurskaudesta, tuomitsemisesta etkä mammonan palvonnasta.
        Taidat olla teeskentelevä omahyväinen uskova josta Jeesus puhui monesti monin vertauksin eikä kovinkaan positiivisessä mielessä.


      • syntionsyntiä
        suuoona kirjoitti:

        Et kuitenkaan vastannut kysymykseen omavanhurskaudesta, tuomitsemisesta etkä mammonan palvonnasta.
        Taidat olla teeskentelevä omahyväinen uskova josta Jeesus puhui monesti monin vertauksin eikä kovinkaan positiivisessä mielessä.

        Kyllä vastasin. Milloin olet nähnyt uskovan puolustavan noita syntejä.


      • Simelius
        suuoona kirjoitti:

        Et kuitenkaan vastannut kysymykseen omavanhurskaudesta, tuomitsemisesta etkä mammonan palvonnasta.
        Taidat olla teeskentelevä omahyväinen uskova josta Jeesus puhui monesti monin vertauksin eikä kovinkaan positiivisessä mielessä.

        Sulle sanoisin että eihän Jeesus kieltänyt oikein tuomitsemista. Hän muistaakseni sanoi että tuomitkaa oikea tuomio. Eli jos itsellä on puhtaat jauhot pussissa kyseisessä asiassa, silloin on arvollinen tuomitsemaan synti varottaakseen sen seurauksista. Ensin otettava hirsi pois omasta silmästä. Tämä tuomitsemisjuttu on ymmärretty väärin ettei muka voisi mitään sanoa synnistä.


      • maahanjäänytkivi
        Simelius kirjoitti:

        Sulle sanoisin että eihän Jeesus kieltänyt oikein tuomitsemista. Hän muistaakseni sanoi että tuomitkaa oikea tuomio. Eli jos itsellä on puhtaat jauhot pussissa kyseisessä asiassa, silloin on arvollinen tuomitsemaan synti varottaakseen sen seurauksista. Ensin otettava hirsi pois omasta silmästä. Tämä tuomitsemisjuttu on ymmärretty väärin ettei muka voisi mitään sanoa synnistä.

        Minusta Jeesus kyllä sanoi, että se joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.


      • Jos näin olisi, täällä ei kukaan levittäisi sellaisia huhuja ja oletuksia totuutena muista seksuaalisista suuntauksista kuin nyt tehdään. Eikä kukaan käyttäisi sellaisia ilmauksia tai osoittaisi halveksuntaansa heitä kohtaan kuin nyt aivan estottomasti tehdään.

        Kun nuo muuttuvat – eli teot muuttuvat – ehkä sitten tuohon voi uskoa.


    • evl

      Hitlerillä ja nykypäivän kiihkouskovilla on yhteistä mm. homoseksuaalisuuden vihaaminen. Kuka sanoikaan: teoistaan te tunnette heidät.

      • näin_on

        Hitler oli fundamentalisti. Hän luki Raamattua myös valikoiden omaan korvasyyhyynsä. Kun Johanneksen evankeliumissa Jeesus sanoo juutalaisille näiden olevan isästä Perkeleestä, Hitler otti asiasta vaarin ja tappoi heitä kuusi miljoonaa. Usko ilman tekojahan on kuollut, hän ajatteli. Saman kohtalon kokivat mm. homot ja Jehovantodistajat.


    • mikelson

      RAAMATTU kieltää homouden.Uskovat lukevat Raamattua mitä siellä sanotaan ja tekevät myöskin niin.
      Miten se menee lunon vastaita toimintaa joka rassa samaa sukupuolta.
      Kyllä se on eläimellistä työntää elintään kakkapyllyyn.
      Naiset luonon vastaista nuolla pillua tai pyllyä.
      Tästä toiminnasta tulle sanoutua irti hetimiten,niin saat syntisi anteeksi kokeileppa seraavaksi tätä huomaat eron.
      Ja niitähän on jotka rukoileevat puolestasi ,että pääset eroon luonon vastaisesta toiminnasta.
      Esim. P.Vesavaara.P.Järvinen.ym Evankelistat.

      • miksi.vaiva

        Mutta kun homoushan ei ole luonnonvastaista! Eli silloin se on luonnonluomaa. Ja raamattu ei missään kiellä homoutta, ainoastaan _kaikilta_ miehiltä anaaliseksin.

        Ja nyky yhteyskunnassa ei tarvitse nojautua mihinkään uskonnolliseenkirjaan. Onneksi järki alkaa voittaa ja änköröt ovat joutuneet marginaaliryhmäksi :)


      • suuoona

        Luonnonvastaista on sivistyneellä ihmisellä puhua niinkuin monet "uskovat" tänäpäivänä puhuu ja tulkitsee Raamattua skitsofreenisesti.


      • määrä-vai-laatu

        >> Naiset luonon vastaista nuolla pillua tai pyllyä. <<

        Ihan vain tiedoksesi,että valtaosan noista mainitsemistasi seksimuodoista tekee heteroparit keskenään.
        On jopa olemassa sellainen seksiasento kuin 69, eikä sillä muuten ole mitään tekemistä pedon luvun kanssa, vaikka niin saatoit luullakin.


      • määrä-vai-laatu kirjoitti:

        >> Naiset luonon vastaista nuolla pillua tai pyllyä. <<

        Ihan vain tiedoksesi,että valtaosan noista mainitsemistasi seksimuodoista tekee heteroparit keskenään.
        On jopa olemassa sellainen seksiasento kuin 69, eikä sillä muuten ole mitään tekemistä pedon luvun kanssa, vaikka niin saatoit luullakin.

        Ja jos seksipalstalta katsoo peppuseksi- osastoa, niin siellä heterot ovat asialla.


    • määrä-vai-laatu

      >> Miksi uskovat vihaavat homoja? <<

      Kotoinen kritinuskosta nouseva homoviha on yksi kristinuskon perustyökalu, jolla se hallitsee tyhmää kansaa. Vaikka Jeesus ei keskittynyt dissaamaan homoja, eikä esiaviollisen seksin harjoittajia, niin kristinuskon seniilit johtajat huomasivat jo aikaa sitten, miten voimakas ase seksuaalisuus ja seksi on.
      Niinpä meidänkin luterilainen kirkkomme monopolisoi seksin, moraalin ja muutaman muun asian lisäksi ja iskosti kansan kovaan kalloon, mitä saa ja mitä ei saa tehdä.
      On erikoista, että yhä tänäkin päivänä, kun kansasta enää neljäsosa uskoo kirkkonsa jumalaan, niin tuo organisaatio jatkaa tuota moppaamistaan.
      Vaikka onneksi kirkko on vähä vähältä menettänyt tuota valtaansa ja on joutunut tukkimaan suunsa liittyen vaikkapa heteroseksiin, niin silti jotkut yhä kuuntelee tuon organisaation patavanhoillisia ja aikansa eläneitä mielipiteitä juuri homoseksuaalisuuden suhteen.

    • Ei homoja vihat niin paljon kuin väitetääj mutta niitä vihataan jotka esittää muuta kuin mitä ovat ja jotka elää vastoin vakaumustaan

      • määrä-vai-laatu

        >> Ei homoja vihat niin paljon kuin väitetään...<<

        Niitä homovihaajia (tai homofoobikoita) ei meillä varmaankaan ole määrällisesti kovinkaan paljoa, mutta ne ovat senkin edestä aktiivisia, nuo Patmoksen Petterit ja niiden juoksupojat.

        >> niitä vihataan jotka esittää muuta kuin mitä ovat ja jotka elää vastoin vakaumustaan <<

        Ketähän mahdat tarkoittaa. Niitäkö jotka ovat luopuneet uskostaan, niitä joiden käsitys kristinuskosta ei vastaa omaasi vai jotain muita?


    • uskovat

      Ei kukaan uskova vihaa homoja,vaan he koettavat ohjata homoja pois tuhon tieltä. Vain luterilaisen kirkon liberaalipiispat teitä yllyttävät syntiin sateenkaarimessuineen ja kulkueineen koppalakit päässä.

    • grillitesti

      Lieneekö tuo Raamatusta tulkittu "homovastaisuus" oikeasti olla Jumalan agendalla numero 1?
      Ja olemmeko ihan varmoja, että tulkitsemme tämän asian juuri oikein Jumalan tahdon mukaisesti?

      "Kun ymmärretään Raamatun syntyprosesseja, voidaan hyvällä omallatunnolla hylätä niitä Raamatun käsityksiä, jotka eivät kuulu nykymaailmaan. Vaatimus pitää kiinni Raamatun sanasta ei useimmiten nousekaan Raamatusta vaan vaatijan muista intresseistä. Koska Raamattu on syntynyt pitkän ja monivaiheisen kehitystyön tuloksena, siihen vetoamalla voi oikeuttaa moniakin asioita."

      http://m.tiede.fi/artikkeli/jutut/uusimmat/raamatun_sana_on_niin_kuin_luetaan

      • OletHarhateillä

        Eli hylkäät ne asiat joista et tykkää, mutta pidät ne joista tykkäät? Jumala ei homoutta hyväksy, se on hänelle iljetys, ja se ei muuksi muutu.


      • ei.luotu
        OletHarhateillä kirjoitti:

        Eli hylkäät ne asiat joista et tykkää, mutta pidät ne joista tykkäät? Jumala ei homoutta hyväksy, se on hänelle iljetys, ja se ei muuksi muutu.

        Mitä väliä jos teidän jumala ei homoista pidä? Ei se anna mitään syytä syrjiä ja haukkua heitä.


    • Simelius

      Uskovan elämään ei kuulu viha ketään kohtaan, ei edes vihollista. Syntiä kuuluukin vihata muttei ihmistä. Jos uskova havaitsee itsessään vihan tunteitakin, niistä ja itse vihasta täytyy sanoutua irti tietoisesti vaikka tunteen tasolla ei aina siihen pystyisikään. Tärkeintä pelastuksenkin kannalta on pyrkiä vihasta eroon kaikin keinoin.

      • Pitää varmaan vihata omia syntejä, ja suhtautua muiden synteihin pienemällä tunteella. Vähän sillä lailla, että "omapahan on asiansa". Ja hoitaa omaa jumalasuhdettaan.


      • atskuhomolle
        torre12 kirjoitti:

        Pitää varmaan vihata omia syntejä, ja suhtautua muiden synteihin pienemällä tunteella. Vähän sillä lailla, että "omapahan on asiansa". Ja hoitaa omaa jumalasuhdettaan.

        Homostelu on synti eikä se siitä miksikään muutu!


      • Jospa sitten nämä jotkut voisi sen aloittaa!


      • atskuhomolle kirjoitti:

        Homostelu on synti eikä se siitä miksikään muutu!

        Onko "homostelu" sitä mitä vain homot tekevät? Jos on, niin moni homo on synnitön.

        Mutta jos synti on miesten kanssa makaaminen, niin sitä syntiä tekee osa ukkomiehistä, osa biseksuaalista, ja osa homoista. Kaikki muut ovat siinä suhteessa synnittömiä. Se ei tosiaan siitä miksikään muutu!


      • atskuhomolle kirjoitti:

        Homostelu on synti eikä se siitä miksikään muutu!

        Onko "homostelu" sitä mitä vain homot tekevät? Jos on, niin silloin moni homo on täysin synnitön.

        Mutta jos synti on se, että mies makaa miehen kanssa, niin syntisen määrä kasvaa huimasti: on ukkomiehiä, biseksuaalisia, ja homoja. Mutta kaikki muut ovat synnittömiä tässä asiassa. Ja tämä ei tosiaan miksikään muutu!


    • uskovienpanettelua

      Turhaa panettelua uskovista. Koska olet nähnyt uskovan ihan konkreettisesti kohtelevan homoa huonosti.

      • sage8

        Henkistä väkivaltaa monet uskovat harjoittaa jatkuvasti.


      • tehkää.parannus
        sage8 kirjoitti:

        Henkistä väkivaltaa monet uskovat harjoittaa jatkuvasti.

        Eiköhän se henkinen väkivalta ole homon omassa korvienvälissä kun tajuaa olevansa luonnottomalla ja irstaalla asialla.


      • uskovienpanettelua
        sage8 kirjoitti:

        Henkistä väkivaltaa monet uskovat harjoittaa jatkuvasti.

        Olet siis ollut todistamassa ihan live-elämässä kun uskova kohtelee kaltoin homoa. Itse olen paremminkin nähnyt kun homoa haukuttiin ihan käytännössä muiden kuin uskovien toimesta.


      • sage8
        uskovienpanettelua kirjoitti:

        Olet siis ollut todistamassa ihan live-elämässä kun uskova kohtelee kaltoin homoa. Itse olen paremminkin nähnyt kun homoa haukuttiin ihan käytännössä muiden kuin uskovien toimesta.

        Fundamentalistiset uskovat ovat samaa sakkia rasistien ja fasistien kanssa. Täällähän tätä fundisten henkistä väkivaltaa tulee päivästä päivään.


    • realismi

      eikös se ole juuri toisinpäin että sukupuolineutraalit loukkaavat uskovaisten uskonvapautta suomessa ei sinne kirkkoon ole pakko väkisin tunkea jos ei raamatun sana kelpaa?

      • lue.lisää

        Asiantuntijat myöntävät: Sukupuolineutraali avioliittolaki on uhka uskonnonvapaudelle.

        "Pakottaako laki kirkon vihkimään homopareja? Asiantuntijat vastaavat" otsikoi YLE:n verkkosivuilta löytyvä tuore juttu (3.3.2015). Ingressissä tiivistetään uuden avioliittolain ja kirkon nykyisen vihkikäytännön välistä jännitettä. "Ristiriita saattaa tuottaa lainopillisen ongelman, toteavat perustuslain asiantuntijat." "Kaikki asiantuntijat pitävät mahdollisena, että kirkon toiminnasta saatetaan tulevaisuudessa tehdä kanteluita sen vihkimiskäytännön vuoksi", jutussa todetaan.
        http://www.patmos.fi/blogi/kirjoitukset/675/asiantuntijat_myontavat_sukupuolineutraali_avioliittolaki_on_uhka_uskonnonvapaudelle


      • miksi.vaiva
        lue.lisää kirjoitti:

        Asiantuntijat myöntävät: Sukupuolineutraali avioliittolaki on uhka uskonnonvapaudelle.

        "Pakottaako laki kirkon vihkimään homopareja? Asiantuntijat vastaavat" otsikoi YLE:n verkkosivuilta löytyvä tuore juttu (3.3.2015). Ingressissä tiivistetään uuden avioliittolain ja kirkon nykyisen vihkikäytännön välistä jännitettä. "Ristiriita saattaa tuottaa lainopillisen ongelman, toteavat perustuslain asiantuntijat." "Kaikki asiantuntijat pitävät mahdollisena, että kirkon toiminnasta saatetaan tulevaisuudessa tehdä kanteluita sen vihkimiskäytännön vuoksi", jutussa todetaan.
        http://www.patmos.fi/blogi/kirjoitukset/675/asiantuntijat_myontavat_sukupuolineutraali_avioliittolaki_on_uhka_uskonnonvapaudelle

        Ja yllätys miten taas oli asiat käännetty ajamaan omaa asiaa. Mutta valitettavasti ajatte tuota aloitetta valheilla ja vääristelyllä eteenpäin. No siihen se tulee sitten kaatumaankin.

        Uskonnonvapaus ei ole mitenkään uhattuna. Kun tämä laki astuu voimaan ensi vuonna, saatte edelleen uskoa ihan mihin satuun haluatte.

        Ja asiaan olisi muuten helppo ratkaisu. Tehdään siviilivihkiminen pakolliseksi ja kirkko voi sitten hoitaa siunaamisen.


      • hömpötipöm
        miksi.vaiva kirjoitti:

        Ja yllätys miten taas oli asiat käännetty ajamaan omaa asiaa. Mutta valitettavasti ajatte tuota aloitetta valheilla ja vääristelyllä eteenpäin. No siihen se tulee sitten kaatumaankin.

        Uskonnonvapaus ei ole mitenkään uhattuna. Kun tämä laki astuu voimaan ensi vuonna, saatte edelleen uskoa ihan mihin satuun haluatte.

        Ja asiaan olisi muuten helppo ratkaisu. Tehdään siviilivihkiminen pakolliseksi ja kirkko voi sitten hoitaa siunaamisen.

        Mikään kirjoituksessasi ei pidä paikkaansa!


      • Millä tavoin se estää ketään uskomasta juuri siihen mihin haluaa tai liittymästä sellaiseen yhteisöön jonka arvot tuntee omakseen?

        Jos ajattelet että sitten ei voi enää olla luterilaisen kirkon jäsen, eikö sekin ole sitä uskonnon vapautta?


      • miksi.vaiva kirjoitti:

        Ja yllätys miten taas oli asiat käännetty ajamaan omaa asiaa. Mutta valitettavasti ajatte tuota aloitetta valheilla ja vääristelyllä eteenpäin. No siihen se tulee sitten kaatumaankin.

        Uskonnonvapaus ei ole mitenkään uhattuna. Kun tämä laki astuu voimaan ensi vuonna, saatte edelleen uskoa ihan mihin satuun haluatte.

        Ja asiaan olisi muuten helppo ratkaisu. Tehdään siviilivihkiminen pakolliseksi ja kirkko voi sitten hoitaa siunaamisen.

        Tuosta lopusta olen samaa mieltä. Siirretään vihkiminen valtion tehtäväksi.


    • no_ilmankos

      Sak­sa­lais­his­to­rioit­si­ja: Hitler oli homo

      Adolf Hitler oli homoseksuaali ja hänellä oli useita homoeroottisia suhteita nuoruudessaan, väittää saksalainen tutkija maanantaina julkaistavassa kirjassaan.

      Bremenin yliopiston historian professori Lothar Machtan kirjoittaa "Hitlerin salaisuus - diktaattorin kaksoiselämä" -kirjassaan, että Hitlerillä oli useita homoeroottisia ystävyyssuhteita 1920-luvulla. Machtanin mukaan ei voida kuitenkaan varmasti todistaa, että Hitlerillä olisi ollut seksiä miesten kanssa.

      - 1930-luvulta lähtien Hitler pelkäsi, että häntä voitaisiin kiristää menneisyytensä tähden, sanoo Machtan Die Welt -lehden sunnuntain numerossa.

      Machtanin mukaan Hitlerin suhde Eva Brauniin ei todennäköisesti seksuaalinen.

      Machtan on aiemmin kirjoittanut Otto von Bismarckin suositun elämänkerran.?

    • mies.ja.nainen
    • OnkoLutherinOppia

      Tarkoitatteko aloituksellanne selventää, että luterilaiset protestanttiset uskovaiset ovat mieleltään natseja ja Hitlerin kannattajia?
      Kristushan opettaa kristinuskossa lähimmäisenrakkaudesta, mutta Lutherin oppi eli luterilaisuus on tietenkin aivan erilainen, ja se toki miellytti myös Hitleriä suuria joukkotuhoja suunnitellessa.

    • määrä-vai-laatu

      Nyt on äärikristityt kateellisia kun Venäjällä naisopettaja sai potkut.Potkut tuli jaerottamisen syys oli lesbous. Oikeus piti erottamisen syytäpätevänä, vaikka opettaja ei ollut asiaa koskaan julkituonutkaan, mutta jokin yksityinen valokuva paljasti että naisen kanssa tuo naisopettaja eli.

      Mahtaakohan KD:n Ahvenjärvellä ja Patmoksen Ahviolla olla nyt vahingoniloisen hymy naamallaan vaiko kateudesta suu mutrussa, että milloin meilläkin tehtäisiin noin.

    • Kaksoiskäsky

      Kristityn tulee rakastaa kaikkia ihmisiä, kuten myös homoja, sekä Jumalaa ylikaiken, mikä pitää sisällään pidättäytymisen Hänen käskyissään, Raamatun Sanassa.

      • juurikin.näin

        Kyllä rakastamme homoja mutta kammoamme heidän synnillistä käytöstään eli homostelua joka on kauheaa syntiä.
        Tehkää parannus homostelusta!


      • ei.luotu
        juurikin.näin kirjoitti:

        Kyllä rakastamme homoja mutta kammoamme heidän synnillistä käytöstään eli homostelua joka on kauheaa syntiä.
        Tehkää parannus homostelusta!

        Miksi heidän tarvitsee "parantua" jostain mistä te ette pidä?

        En minäkään käske teitä "parenemaan" jumalharhastanne vaikka pidän uskontoja lapsellisena ja turhina. Eikä uskonnot ole enään pitkään aikaan ohjanneet yhteyskuntaa. Minun mielestä uskonto pitäisi olla jokaisen oma asia.


    • vihaanvääryyttä

      Ei kai kristityt vihaa muuta kuin pahuutta,jota minäkin vihaan.Vihaan siis valehtelua,sortoa,rikollisuutta,maanpettureita,eli vihaan politiikkoja.Vihaan myös elämää,ja itseäni,Rakastan eläimiä.En malta olla vielä sanomatta,että vihaan politiikkoja enemmän kuin mitään muuta,paitsi ehkä saatanaa,jota olen aina pelännyt ja vihannut.

      • vihaanvääryyttä

        jatkuu.Vihaan ylikaiken vapaamuurareita.Heitä vihaan ehkä eniten,sitten saatanaa ja politiikkoja,sekä kaikkia väkivallantekijöitä ja varkaita.ym.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      121
      2231
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      102
      1324
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      314
      1033
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      94
      994
    5. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      107
      990
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      85
      896
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      690
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      248
      677
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      660
    10. Mikä elokuva kuvaa ikävöityä henkilöä ja sinua?

      Otsikossa aloitus.
      Ikävä
      50
      654
    Aihe