Mä oon jo parin kuukauden ajan harkinnu aloittaa ratsastuksen, ja haluan todella mennä alkeiskurssille, mutta mua pelottaa esim. Tippuminen, murtumat ja en haluu varsinkaan halvaantua. Ei se oo ihan sen arvosta.. Mutta haluan todella aloittaa. Mua vaan pelottaa! Mitä te sanotte? Pitäiskö mun mennä?
uskaltaisinko aloittaa ratsastuksen?
3
<50
Vastaukset
- epäammattilainen
Riskejä on tietenkin olemassa.
Alkeiskurssille mennessäsi voit kertoa opettajalle että sinua jännittää ja pelottaa ja että haluat turvallisen ponin/hevosen selkään.
Yleensähän alkeiskurssihevoset ovatkin kilttejä ja rauhallisia, mutta joskus se kaikkista kilteinkin voi pelästyä jotakin. Siksi nimenomaan sinun on oltava rentona ja luottavaisena. Muistathan että hevoset aistivat pelkosi jos olet jännittynyt?
Pysy rentona, muista hengittää ja hymyile, Se auttaa sinua pysymään rentona.
Sinua varmasti autetaan, ja aina saa pyytää muilta apua! :)- emtmittehh
Kiitos vastauksestasi. Olen kerran aiemmin ollut ratsastamassa ja hevonen tunsi että olen aloittelija ja yritti ottaa ohjat :D mutta kaikki meni lopulta hyvin :)
- Tallityttö
Minun mielestä sinun kannattaisi miettiä asiaa niin kauan, että olet itse varma siitä. Mutta riskejä täytyy ottaa. Itse olen ratsastanut jo kaksi vuotta enkä ole tippunut, mutta olen ottanut myös pikku riskejä. Muista: Mitään ei ole pakko tehdä jollet itse halua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1276758Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631624214Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen513399Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4903004Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2851980Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde351669Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja151509- 901493
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1751441Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151396