TIETÄÄKÖ VALTION YLIN JOHTO JOTAIN SELLAISTA MITÄ KANSALLE EI KERROTA. SYSYYSPOMMIT JA USA:N KONEET SUOMEN TAIVAALLA KERTOO ETTÄ ON PÄÄTETTY TAISTELLA, NATOLLA TAI OLMAN.
RESERVILÄISKIRJE ENNAKOI LIIKEKANNALLE PANOA !
46
77
Vastaukset
- ja_jos_miksi
Onko joku rajoistamme erityisesti peräänkatsottava?
- Rajamme
vuotaa kuin pärekoppa, joka nurkasta..
- Näin-olen-kuullut
Päätös asiasta on tehty jo viisi vuotta sitten.
- Sotajarauha
Eihän maan talouskriisiä ratkaista kuin sodalla?? Maa elää velaksi kaiken aikaa mutta kuinka kauan?? velaksi eläminen kun loppuu ja kansa huomaa että rahat on pankit vieneet niin alkaa tungos Hesaan?? ja kansalaissota, joka ehkäistään sodalla Venäjän kanssa
- Ennakkotapaus
Ylimääräiset harjoitukset mahdollistivat joukkojen muodostamisen, vaikka välitöntä sodanuhkaa ei vielä virallisesti todettu. Vaaran merkit olivat kuitenkin jo näkyvissä. Viro, Latvia ja Liettua olivat jo taipuneet. Nyt Neuvostoliitto esitti aluevaatimuksia myös Suomelle Leningradin turvallisuuteen vedoten. Kutsut ”ylimääräisiin harjoituksiin” toimitettiin reserviläisille 6.10.1939 alkaen. Varsinainen YH toteutettiin kahdessa vaiheessa siten, että ensin perustettiin suojajoukot. Tämän jälkeen mobilisaatiota jatkettiin tavoitteena varsinainen liikekannallepano.
- Mietiiän
Ei ennakoi. Lue http://reservilaiskirje.puolustusvoimat.fi
- muuttolinnut
ei tuo nuyt sodalta kuulosta, kai on ihan järkevää päivittää tiedot,
liekö kaikki enää suomessakaan. - EiTasanKiinnostaisi
muuttolinnut kirjoitti:
liekö kaikki enää suomessakaan.Samaan kuoreen voisi laittaa palautuksena kaavakkeen jossa kysyttäisiin moniko jäisi tänne puolustamaan Kepu-Kokoomusmaata ? Puolustakoot ne jotka hyödytkin kahmivat.
- hyväksyn
EiTasanKiinnostaisi kirjoitti:
Samaan kuoreen voisi laittaa palautuksena kaavakkeen jossa kysyttäisiin moniko jäisi tänne puolustamaan Kepu-Kokoomusmaata ? Puolustakoot ne jotka hyödytkin kahmivat.
Sinulle tuo lopputulos olisi pettymys, sillä kaikki järkevät ihmiset/ sotilaat puolustavat omaa isänmaata, olipa hallituksessa ketkä vain. Mutta jos sinä haluat vieraan vallan alle niin ole hyvä ja lähde pois jo. Ei Suomi kaipaa sinunlaisia.
muuttolinnut kirjoitti:
liekö kaikki enää suomessakaan.>>>liekö kaikki enää suomessakaan<<<
Liekö? Tuntemattoman sotilaan Korpelaa mukaellen: "Kyllä pitäs osoite tietää, kun on kerran osattu kotoo hakee. Saatana niin."
Huvittavaa on, että reserviläiskirjeessä annetaan ohjeet tietojen korjaamiseen, jos nimessä, ammatissa tai osoitteessa on korjattavaa. Nimen kuulemma voi korjata Väestörekisterin nettisivuilla (noinkohan vain vaihtamalla nimensä toiseksi?). Samoin ammatin, mikä on uskottavaa, mutta mitä hittoa enää nykypäivänä ammattinimikkeillä tehdään, kun ammatti voi vaihtua monta kertaa yhdenkin vuoden aikana.- hikkaroitanen
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
>>>liekö kaikki enää suomessakaan<<<
Liekö? Tuntemattoman sotilaan Korpelaa mukaellen: "Kyllä pitäs osoite tietää, kun on kerran osattu kotoo hakee. Saatana niin."
Huvittavaa on, että reserviläiskirjeessä annetaan ohjeet tietojen korjaamiseen, jos nimessä, ammatissa tai osoitteessa on korjattavaa. Nimen kuulemma voi korjata Väestörekisterin nettisivuilla (noinkohan vain vaihtamalla nimensä toiseksi?). Samoin ammatin, mikä on uskottavaa, mutta mitä hittoa enää nykypäivänä ammattinimikkeillä tehdään, kun ammatti voi vaihtua monta kertaa yhdenkin vuoden aikana.Lainaus vähän pielessä, Korpela tiukasi että " kyllä nimi pitäis tietää, kun on osattu kotoa hakee.
hikkaroitanen kirjoitti:
Lainaus vähän pielessä, Korpela tiukasi että " kyllä nimi pitäis tietää, kun on osattu kotoa hakee.
Sana "mukaellen" tarkoittaa, ettei lainauksen pitänyt ollakaan sanatarkka, vaan sitä oli muokattu tilanteeseen sopivaksi. Tuntemattomassa sotilaassahan tiedettiin reserviläisen osoite, mutta ei tämän nimeä. Nimimerkki "muuttolinnut" puolestaan arveli, että nykyisin puolustusvoimissa tiedetään nimi, mutta ei välttämättä osoitetta.
Sanatarkka repliikki Tuntemattomassa sotilaassa on:
"Pitäs tietää. Kun on kerran osattu kotoo hakee. Niin... Kyllä asia niin on. Saatana niin."hyväksyn kirjoitti:
Sinulle tuo lopputulos olisi pettymys, sillä kaikki järkevät ihmiset/ sotilaat puolustavat omaa isänmaata, olipa hallituksessa ketkä vain. Mutta jos sinä haluat vieraan vallan alle niin ole hyvä ja lähde pois jo. Ei Suomi kaipaa sinunlaisia.
JOO MUTTA JOS SOTA SYTTYISI NIIN SUPIDI JA KÄTEINEN TYÖNNTTÄISIIN ENSIN KULMAN TAKAA JA VASTA SEN JÄLKEN VOISI EHKÄ MENNÄ ITSE... ...TAI SIT MEGAFONILLA KUULUTETAISIIN JOLLEIVAT ANTAUDU NIIN LÄHETETÄÄN STUPIDI JA KÄTEINEN KAATAMAAN MAAN TALOUS
- hrtytrh
Kaikki miehet jotka vielä eläneet seesteisen Paasikivi-Kekkosen linjan Suomessa kirjeellä tuntuu väkisinkin olevan huono enne.Nuoret miehet taas innosta puhkuen ja katsovat vaan kieroon toppuuttelua kun turha selittää että Suomi voidaan tarvittaessa uhrata vaikka Naton jäsen jos euroopan etu vaatii kuten talvisodassa missä kyllä sympatiaa herui ja se siitä..
- nii-i
Aloittaja lienee salaliittoteorioiden ystävä, sen verran harhaiselta juttu vaikutaa. Jos kävelet metsässä ja käpy putoaa päähäsi, ajattelet senkin olevan vähintäänkin Jumalalta (tai vast. taikauskolta) peräisin oleva viesti.
- sotilastarkkailija
kapi_ kerro meille sieltä puskista, että missä sinun sioituspaikka sekä tehtävä on?
- Kapivaari
Kenttäkäymälöiden tyhjennyksestä työtätekevänä johtajana vastaava aliupseeri. Sain luottamustehtävän koska hajuaistini on jo heikko.
Pojan sisu tulee ajamaan paskat pois.
- Liikekannallepano
on enää ajan kysymys. Syksyllä viimeistään on täysi rähinä päällä.
- Josna
nyt alakaa, pääatäänkö kesällä heinähän ?
- rahakastaskuun
googleta tukhoman profetia ja mieti mitä on ensi kuussa tulossa, rahat katoaa ulkomaille kuten tammikuussakin 630 miljeuroa lähti ulos talletuksia. minä olen nostanut pankista pikku hiljaa mania pois koska toukokuun jälkeen ei saa enää rahojaan ulos
- entä_minä
kun minulla ei ole lainkaan rahaa eikä omaisuutta?
- Tämä_on
entä_minä kirjoitti:
kun minulla ei ole lainkaan rahaa eikä omaisuutta?
helppo. Sinä et nosta mitään.
- peisnoliiv
"Suomen rajavartiolaitos on lähettänyt Puolan rajaviranomaisille tiedustelun siitä, millä perusteilla venäläisen Yön sudet -moottoripyöräjengin pääsy Puolaan estettiin. Kysely lähetettiin mediatietojen pohjalta, kertoo sisäministeri Päivi Räsänen (kd.) Radio Suomen Ajantasassa."
Suomi taas näyttää persiitä ittelesä. Tullen männen jokin tappisquad ylittää maan rajoja. Jumalan morsmaikku pirulauta kehtoo puuttuva Puolan sisäsii asijoihin. Ei tätä mualaisjärellä ymmärrä.
Etujoukkoi,- Schengen-alue
Schengen-alueen ulkorajaa ylitettäessä jokaisen matkustajan henkilöllisyys todetaan matkustusasiakirjasta matkustajan kansalaisuudesta riippumatta.
Laittoman maahantulon estämiseksi ns. kolmansien maiden kansalaisten (EU:hun ja Schengeniin kuulumattomien) osalta todetaan lisäksi muut maahantuloedellytykset kuten oleskelulupa, viisumi sekä toimeentuloon ja paluumatkaan tarvittavat varat.
- 762
Hyvä että puolustusvoimat heräsi.
Isil invaasio on pysäytettävä rajalle, nyt vuotaa kuin seula. - lähdenheti
Miks mä en ole saanu kirjettä...noh jos ilmottavat varaan lentolipun ekana. Kannattaako puolustaa sellaista maata joka sanoo Merkelille juuta ja jaata.
- Juuhhh
kyllä täytyy, jollei hyvällä niin pakolla..
- Mites
Tampereen metsät jaksaa nykyään ?
- Uupsio
Kyl maar käpykaartilaisetkin ovat saaneet jälkeläisiä. Tervemenoa vaan mihin hyvänsä. Karkulaisten jälkeen taso nousee, ja karkulaisten kohdemaan taso laskee. Onhan noita suomalaisia kerjäläisiä jo aurinkorannikollakin.
- Inhottavarealisti
Hyvä, että herättiin. Vielä on hetki aikaa ostaa parempia aseita.
Venäjä on romahduspisteessä ja sieltä tulevien pakoilasmassojen käsittelyyn tarvitaan henkilökuntaa. Aseita tarvitaan, että nälkäiset pysyvät rauhallisina. - kerttoka
Mika ole liikennekannallepano ?
- Kaltaistesi
homojen suoleen työnnetään kossupullo. Tyhjänä ja lyödään vasaralla pullon kantaan. Syntyy äkkinäistä liikettä.
- ei_sotta
Mutaa kannataako teidan rupe sota ? Ei tarvi kun nostta valkoinen tratti keppi nokas ja heilutta. Se oli ruotsalaine sotalippu, vanhha kikka, ei tule sota. Jos russa tule ja vallotta, se kyllasty saavolaine ja eettela-karjalainen yks kaks vuosi ja lahte pois. Kuukan muu kuin suommalaine ei kesta saavolaine tai eettela karjalaine muu kuin suommalaine. Ma tahto laula nut uks laullu
https://www.youtube.com/watch?v=J02_HHx2ZVw
- yh-ja-kaikki
tämä viimeiset viistoista vuotta on ollut täyttä valmistautumista sotaan pian pamahtaa mutta se ei kestä montaa päivää.
- Pankkoelätti
Minä en sotaan lähde. kerään lampaat matkaan ja muutan metsään. hyvin siellä pärjää. Kaadan sankosta vettä oksilta, niin saan sähköäkin.
- Evakonpoika
Mielenkiintoiseksi kriisitilanne muuttu, että ketkä kutsutaan aseisiin. Osa reserviläisitä jää siviilitehtäviin. Joku tietävä voisi valaista, että millä perusteella jako tehdään.
Puolustusminiterinä on jatkuvasti RKP:n edustaja. Dragsvikissä on hänen varuskuntansa.
Koulutetaanko täällä siviiliin jäävät asiantuntijat?
Munsalan poikia muistellen.Reserviläiskirjeestä saa käsityksen, että siviilitehtäviin jäävät vain ne, jotka työantaja on itsellensä "varannut". Näin kirjeessä varatuista:
"Sinut on varattu jatkamaan työtehtävääsi yhteiskunnan elintärkeiden toimintojen turvaamiseksi. Jatkat työssäsi myös poikkeusoloissa. Työnantajasi on tehnyt varausesityksen, minkä aluetoimisto on hyväksynyt."
Luulisi, että noista "varaamisista" olisi mediassa julkaistu paljonkin juttuja, jos se olisi yleistä. Varattujen osuuden kuvittelisi olevan todellisuudessa joku viisinumeroiden luku, jos työnantajat olisivat todella ajatelleet asiaa. Arvelen etteivät ole ajatelleet. Jos näin kuitenkin on ja varattujen nimetkin tiedetään, niin omituisen hyvin puolustusvoimat ja työnantajat ovat tähän asti pystyneet asian julkisuudelta salaamaan.- Evakonpoika
Ahvenanmaalta ei saada yhtään sotilasta, vaikka sinne hyökättäisiin.
Kysymys kuuluu: Dragsvikissä sotilaskoulutus on tunnetusti hyvin löysää, onko syynä, ettei heitä ole tarkoituskaan käyttää kriisitilanteessa rintamalla? Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Reserviläiskirjeestä saa käsityksen, että siviilitehtäviin jäävät vain ne, jotka työantaja on itsellensä "varannut". Näin kirjeessä varatuista:
"Sinut on varattu jatkamaan työtehtävääsi yhteiskunnan elintärkeiden toimintojen turvaamiseksi. Jatkat työssäsi myös poikkeusoloissa. Työnantajasi on tehnyt varausesityksen, minkä aluetoimisto on hyväksynyt."
Luulisi, että noista "varaamisista" olisi mediassa julkaistu paljonkin juttuja, jos se olisi yleistä. Varattujen osuuden kuvittelisi olevan todellisuudessa joku viisinumeroiden luku, jos työnantajat olisivat todella ajatelleet asiaa. Arvelen etteivät ole ajatelleet. Jos näin kuitenkin on ja varattujen nimetkin tiedetään, niin omituisen hyvin puolustusvoimat ja työnantajat ovat tähän asti pystyneet asian julkisuudelta salaamaan.Meni tuota Suomi-Tanska -matsia tv:sta katsoessani näin myöhään, mutta jo iltapesuilla käytyäni vuoteeseen mennessäni tulin vielä avaamaan palstan. Viestisi on ainoa huomioni herättänyt viesti on tuo viestisi, joten vastaanpa siihen. Kun nimittäin satun asian tuntemaan omakohtaisesti.
Yritykset todellakin voivat ns. nimellisvarata toimintansa kannalta palveluksessaan olevia, joiden näkevät olevan toimintansa kannalta tärkeissä asemissa. Sellaiseksi varmaan Valio näki keskushallintonsa isännöitsijän, kun varasi minut, Valion turvallisuuspäällikön tosin sitä ennen siihen suostumustani pyytäen. Tuolloin olin vielä alle 50-vuotias, ja res. kapteenina olisin poistunut reservistä vasta 60-vuotiaana.
Yritysten täytyy pyytää hyväksyntä nimellisvarauksilleen reservisijoituksia hoitavalta puolustusvoimien elimeltä, minun tapauksessani Pääesikunnalta, kun SA-sijoituksekseni oli määrätty Päämajan esikuntakomppanian päällikön tehtävä, minun ammoisina palvelusaikoinani yleisemmin asianmukaiselta sotilaspiiriltä. En tiedä, mikä instanssi nykyisin noita asioita hoitaa ja valvoo, mutta lupa sieltä on pyydettävä, ja käsittääkseni kai aina se saadaan.
Kyllä noita nimellisvarattuja on varmaankin viisinumeroiseen lukuun yltävä määrä, ja taatusti ne ihan yksilöityinä ovat valvojaelimen kirjoissa ja kansissa, joten ne ovat myös noiden nyt lähetettävien reserviläiskirjeiden lähettäjien tiedossa, ja nuo nimellisvaratut eivät ilmeisesti niitä kirjeitä saa.Oho! näkyypä tulleen hieman sekavaa tekstiä (saman asian toisteluja), kun tuota matsia katsoessa tuli otetuksi muutama ... toivottavasti asia kuitenkin tulee selväksi!
kapi_ kirjoitti:
Meni tuota Suomi-Tanska -matsia tv:sta katsoessani näin myöhään, mutta jo iltapesuilla käytyäni vuoteeseen mennessäni tulin vielä avaamaan palstan. Viestisi on ainoa huomioni herättänyt viesti on tuo viestisi, joten vastaanpa siihen. Kun nimittäin satun asian tuntemaan omakohtaisesti.
Yritykset todellakin voivat ns. nimellisvarata toimintansa kannalta palveluksessaan olevia, joiden näkevät olevan toimintansa kannalta tärkeissä asemissa. Sellaiseksi varmaan Valio näki keskushallintonsa isännöitsijän, kun varasi minut, Valion turvallisuuspäällikön tosin sitä ennen siihen suostumustani pyytäen. Tuolloin olin vielä alle 50-vuotias, ja res. kapteenina olisin poistunut reservistä vasta 60-vuotiaana.
Yritysten täytyy pyytää hyväksyntä nimellisvarauksilleen reservisijoituksia hoitavalta puolustusvoimien elimeltä, minun tapauksessani Pääesikunnalta, kun SA-sijoituksekseni oli määrätty Päämajan esikuntakomppanian päällikön tehtävä, minun ammoisina palvelusaikoinani yleisemmin asianmukaiselta sotilaspiiriltä. En tiedä, mikä instanssi nykyisin noita asioita hoitaa ja valvoo, mutta lupa sieltä on pyydettävä, ja käsittääkseni kai aina se saadaan.
Kyllä noita nimellisvarattuja on varmaankin viisinumeroiseen lukuun yltävä määrä, ja taatusti ne ihan yksilöityinä ovat valvojaelimen kirjoissa ja kansissa, joten ne ovat myös noiden nyt lähetettävien reserviläiskirjeiden lähettäjien tiedossa, ja nuo nimellisvaratut eivät ilmeisesti niitä kirjeitä saa.>>>nuo nimellisvaratut eivät ilmeisesti niitä kirjeitä saa<<<
Kyllä saavat, koska kirjeen esittelyversiossa netissä on tällainen esimerkkiteksti:
- tarkkanäköinen
Olen yli-ikäinen mutta helvetin hyväkuntoinen ja valmis heti palvelukseen.Mitä dragviikissä palveleviin tulee niin samaa sakkia jota hurrit viimesotaan lähetti niiden Suomesta ruotsiin karkureiksi lähteneiden Suomenruotsalaisten osa korvaukseksi Nämä hurrit jotka meikkipossukoineen tänne tulivat eivät sodasta mitään tajunneet, vaan luulivat sen jotain heinäseipäiden polttoa olevan, näiden varaan jotka aina sotaan ovat toiset puolestaan lähettäneet ei voida mitään laskea . Jos epäilette tutkikaa kuninkaallisten ei kunniallisten hurrien sotaisa historia.
- ristijasirppi
TULEN PYYHKIMÄÄN PERSENI SILLÄ KIRJEELLÄ EN AIO EDES AVATA SITÄ. JA MTÄ MAANPUOLUSTUKSEEN TULEE NIIN KORKEINTAAN SISSISOTAAN KOITAN VALMISTAUTUA MIHINKÄÄN MUUHUN SUOMEN PUOLUSTUSVOIMISTA EI OLE !!! PUUTTUU MATERIAALIA MIEHIÄ... ...KAIKKEA KORKEINTAAN PYSTYTÄÄN HIDASTAMAAN VIHOLLISEN ETENEMINEN JOTTA PYSTYTÄÄN JÄRJESTÄYTYMÄÄN SISSI SOTAAN! KALLIIKSI SUOMEN VALTAAMINEN VIHOLLISELLE KUITENKIN TULEE JA MIKÄLI HYÖKKÄÄJÄ ON VENÄJÄ NIIN SOTA SAATTAA OLLA MOSKOVAN KADUILLA
- VMTL
Tänään kirje: Minut on varattu yhteiskunnan elintärkeiden toimintojen turvaamiseksi. Kotiuduin varusmiespalveluksesta 1985 Ollen siellä lääkintä-Huollossa.
Taas tälläistä perisuomalaista keskustelua.. - raatotykkimies
reservilaiskirje puolustusvoimat jos pitäisi lähteä puolustamaan myytyä eu maata suomea niin tappaisin itseni...mutta varmaan sotilasjohto hakisi raatoni palvelukseen...
- fgjf
Aloittajan kaltaiset pistetään häröilemästä ja sekasortoa aiheuttamasta kaupungin halkotarhalle ja portti säppiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2422621Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse791985Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101898Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki831357- 671315
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171238TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161098Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901090- 71943
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42934