Naisten viehättävyyden voi jakaa karkeasti kahteen luokkaan: kauneuteen ja söpöyteen. Kauneus on aristokraattista, patsastelevaa. Perinteisesti kauneus on ollut naisella kuin älykkyys miehellä. Alemman luokan kauniit naiset ja älykkäät miehet tulee pelastaa kohtaloltaan ja nostaa ylempään luokkaan. Söpöys sen sijaan on maanläheisempää. Se liitetään usein holhouksenalaisiin, kuten lapsiin tai lemmikkeihin. Söpöä pidetään harmittomana ja viatomana, mutta toisaalta myös hieman kujeilevana.
Kumpi laji vetoaa palstan miehiin ja kummassa palstan naiset kokevat olevansa vahvoilla? Minä olen ollut aina enemmän söpöihin päin.
Kaunis vai söpö?
41
798
Vastaukset
- hämmentynytnyt
Sain pari viikkoa sitten kuulla olevani söpö yleisellä paikalla tyystin ventovieraalta mieheltä.
Hämmästykseni määrä oli sangen suuri ja mieleni teki sännätä kirkuen karkuun - olenhan sentään jo 50 vuoden riman ylittänyt täti-ihminen.
Jälkeen päin iski hihityskohtaus :D- quevenga
Hyvin siis osasi ukko flirttailla. :D
- pikku-söpöliini
Minä olen myös ollut aina söpö, kaunis en koskaan. Vientiä on riittänyt vaikka en sitä ole halunnut. Vielä nytkin, ikää on tullut, ei rauhassa saa olla. Meno on pahentunut. Miehistä on tullu suorasukaisempia ja rohkeampia. Yököttää tuollainen meno.
Ja sen olen huomannut että miehet tulkitsevat tämän söpöyden tosiaankin joksikin lapsellisuuteen tai holhouksen tarpeessa olevaan. Kuinka usein olenkaan saanut kuulla etten mä olekaan sellainen kuin he kuvittelivat. Vahvuuteni tulee yleensä täytenä yllätyksenä miehelle.- grrrrllllpower
Hyi mitä sikamiehiä. Pysy lujana, sisko.
- JaHeti
Jätä ne siat!!
- pitkääikäinen
Olen söpöksi kutsuttu yli60v mummo ,miehiä tulee joka ovista ja ikkunoista
- söpömummo
Olen söpö 90v mummo. Kirjoittelen tätä kuolinvuoteeltani. Vieläkin parveilee kosijoita tässä sairaalavuoteen reunalla ja yrittää päästä pöksyihini.
- Älykkö
Luoja sun kaa mummo hyvä ! mä fanitan sua, jeee...........
- Rumavain
En kumpikaan. Pelkkä ruma.
- ätmel
En usko.
Varmaan olen se söpö.
Minä olen aina pitänyt enemmän ns. söpöistä kuin klassisen kauniista. Esimerkiksi moni nuori slaavilainen nainen on kaunis, mutta samalla ne näyttävät silmääni kylmiltä ja kovilta. Monet aasialaiset sen sijaan näyttävät söpöiltä pyöreine kasvoineen.
- ätmel
Kyllä se taitaa tosiaan olla niin, että söpöt naiset säilyvät paremmin. Söpöys tulee vähän koko olemuksesta, kun taas kauneus on vain pintaa.
- pikku-söpöliini
Kiitos ätmel, tämä oli yksi kauneimmista kohteliaisuuksista mitä täällä on saanut lukea naisista.
- cwvow
Olen söpö kurppaikäinen nainen ja käytän sitä ominaisuutta härskisti hyväkseni. Miehet huolehtivat minusta eikä minun tarvitse muuta kuin olla söpö. Edes käteen ei tarvitse vetää.
- älä_huijaa
Ihan varmana vedit käteen tuota kirjoittaessa, jos et kirjoituksen aikana, niin ainakin heti sen jälkeen kun painoit lähetä nappia.
- Höhjahöh
Ärsyttävää olla aina vain söpö. Taskuvenus. Pikkuinen. Nuorempana se oli erityisen ärsyttävää, kun lapsenkasvoisena sain epämiellyttäviä ehdotuksia epämääräisiltä miehiltä, jotka luulivat minua alaikäiseksi. Söpöä ei tarvitse ottaa tosissaan ja jos se suuttuu, se on niin söpö.
- ätmel
Turhautumisesi on söpöä. ;)
- Höhjahöh
ätmel kirjoitti:
Turhautumisesi on söpöä. ;)
Ymmärsit pointtini ;)
Minkäs minä sille voin, että olen söpö ja että jotkut miehet tykkäävät söpöistä likoista, mutta jos minulta kysytään, on tervetullutta vaihtelua kuulla joskus jotain spesifimpää. Kuten vaikkapa, että minulla on täydelliset huulet, kauniit silmät jne. Puhumattakaan kauniista luonteenpiirteistä. Tuntuu, että kauniiksi sanomalla mies nostaa naista ylöspäin ja osoittaa ehkä arvostustakin, mutta söpöttely vähättelee ja ikään kuin asettaa holhottavaksi. Se on kyllä totta, että naiset ovat välillä söpöimmillään, kun ne turhautuu tai söpösti suuttuu, tietenkin se vaatii sen söpön olemuksen, muuten se ei toimi. :D
- pikku-söpöliini
Minua on myös lähetytty mm. netissä sanomalla miten ihana pieni söpö nainen. En edes viitsi vastata moiseen. Tulee lähes pedofiilimäinen ole miehestä.
- firstworldproblems
pikku-söpöliini kirjoitti:
Minua on myös lähetytty mm. netissä sanomalla miten ihana pieni söpö nainen. En edes viitsi vastata moiseen. Tulee lähes pedofiilimäinen ole miehestä.
Pitääkö tuostakin tehdä ongelma itselleen? Olisit tyytyväinen että ulkonäkösi näyttää miellyttävän miehiä. Nuo pedofiilikuvitelmat on vain omassa päässäsi.
Onkohan tämä tyypillistä naisille, että ei voi olla tyytyväinen mihinkään? Jos on isot rinnat, niin haluaa pienemmät, jos on pienet niin pitäisi olla isommat. Pitkä haluaa olla lyhyt, lyhyt taas pitkä, tumma vaalea, vaalea tumma, jne. Mikään ei koskaan riitä. - Ex--PUA
MGTOW kirjoitti:
Se on kyllä totta, että naiset ovat välillä söpöimmillään, kun ne turhautuu tai söpösti suuttuu, tietenkin se vaatii sen söpön olemuksen, muuten se ei toimi. :D
Totta.
Eräs hyvännäköinen, lähempänä kuvausta kaunis kuin söpö, nuori nainen suuttui kun rupesin kutsumaan sitä höpsöksi.
Se muuttui oitis söpöksi, kun kiusasin sitä mitä enemmän se suuttui siitä. Se oli kuin untuvikkoinen ankanpoikanen kun se sanoi "no en varmaan oo mikään höpsö!!!itte oot höpsö!!!111". Ehkä se oli Darkkiksen sukulaislikka. En tiedä, mutta söpö oli.
Kun taas vastakohtana oli eräs exäni joka suuttui jos sitä sanoi söpöksi. Se oli välitön turn off. Hieman sama kuin nainen antaisi kaikkien karvojen kasvaa rehottaa. Se on äärimmäisen epänaisellista. (sen kohdalla myös tarvetta olla kutsuttu enempikin seksikkääksi jne.) - Ex--PUA
firstworldproblems kirjoitti:
Pitääkö tuostakin tehdä ongelma itselleen? Olisit tyytyväinen että ulkonäkösi näyttää miellyttävän miehiä. Nuo pedofiilikuvitelmat on vain omassa päässäsi.
Onkohan tämä tyypillistä naisille, että ei voi olla tyytyväinen mihinkään? Jos on isot rinnat, niin haluaa pienemmät, jos on pienet niin pitäisi olla isommat. Pitkä haluaa olla lyhyt, lyhyt taas pitkä, tumma vaalea, vaalea tumma, jne. Mikään ei koskaan riitä.Juuri näin. Tuolla poraamisella kyllä se menettää söpöyden rippeetkin, puhumattakaan tuota heteroseksuaalista miestä pelkäävästä ja vihaavsta feminismistä.
- pikku-söpöliini
Onkohan tämä tyypillistä naisille, että ei voi olla tyytyväinen mihinkään? Jos on isot rinnat, niin haluaa pienemmät, jos on pienet niin pitäisi olla isommat. Pitkä haluaa olla lyhyt, lyhyt taas pitkä, tumma vaalea, vaalea tumma, jne. Mikään ei koskaan riitä.Olenhan minä tyytyväinen söpöyteeni. Mutta en halua miesten kommentoivan ulkonäköäni.
- Höhjahöh
Onkohan tämä tyypillistä naisille, että ei voi olla tyytyväinen mihinkään? Jos on isot rinnat, niin haluaa pienemmät, jos on pienet niin pitäisi olla isommat. Pitkä haluaa olla lyhyt, lyhyt taas pitkä, tumma vaalea, vaalea tumma, jne. Mikään ei koskaan riitä.Pedofiilikuvitelmat eivät valitettavasti ole aina vain omassa päässä, jos sattuu olemaan siro, söpö ja babyface.
Olenhan minä tyytyväinen söpöyteeni. Mutta en halua miesten kommentoivan ulkonäköäni.
Olet kyllä varsinainen söpöliini kun olet noin turhautunut, söpöstelyysi, mitäs olet noin söötti, ei se meidän vika ole. :)
- naisten_logiikka
Olenhan minä tyytyväinen söpöyteeni. Mutta en halua miesten kommentoivan ulkonäköäni.
Naisten paradoksi. Odotetaan että mies tekee aloitteen ulkonäön perusteella, mutta kommentoi naisen luonnetta eikä ulkonäköä.
- sori-Mut
Höhjahöh kirjoitti:
Pedofiilikuvitelmat eivät valitettavasti ole aina vain omassa päässä, jos sattuu olemaan siro, söpö ja babyface.
Kyllä ne taitaa olla. Pedofiilit pitää lapsista. Ei siroista ja söpöistä aikuisista.
- pikku-söpöliini
naisten_logiikka kirjoitti:
Naisten paradoksi. Odotetaan että mies tekee aloitteen ulkonäön perusteella, mutta kommentoi naisen luonnetta eikä ulkonäköä.
Miksi oletan naisen haluavan miehen tekevän aloitteen ulkonäön perusteella? Minä en halua.
- Höhjahöh
sori-Mut kirjoitti:
Kyllä ne taitaa olla. Pedofiilit pitää lapsista. Ei siroista ja söpöistä aikuisista.
Sori mut ei ole mielestäni aikuiselta mieheltä tervettä ehdotella seksiä, jos luulee tyttöä 14-15-vuotiaaksi. Tapahtunut tosielämässä, ei netissä. Ei ehkä suoranaisia pedofiilejä kyseessä, mutta en ollut kiinnostunut tarkemminkaan ottamaan selvää.
- persopeli
Miksi oletan naisen haluavan miehen tekevän aloitteen ulkonäön perusteella? Minä en halua.
Koska naiset harvoin tekee aloitetta ja miksikäs muuten mies lähestyisi tuntematonta naista kuin näkemänsä perusteella. Jos haluat että sinusta kiinnostutaan luonteen vuoksi, niin pistä persoonasi peliin.
- JulkkisVertailuja
Julkkiksista esim Anna Abreu on söpö. Kun taas Martina Aitolehti on kaunis. Siis Annakin on tosi kaunis mutta se söpöys tekee sen että lähestyisin Annaa helpommin mutta Martinaa pelkäisin lähestyä ollenkaan. Siitä saa sellaisen koppavan ja kylmän fiiliksen joka varmaan vaan vittuilis jos sitä lähestyis. Saisin Annaltakin pakit mutta ei Anna oo sen oloinen että se varmaan satuttais pakkien saajaa kun on sellainen söpö ja herttainen. Jos saisin Annalta pakit olis silti hyvät fiilikset ja pyytäisin varmaan lopulta Annalta nimmarin mut jos saisin Martinalta pakit vittuilisin varmaan sille. Julkkis joka olis näiden väliltä olis mun mielestä Susanna Laine. Söpö kainaloon rutistettava ihana mut sit taas niin super kaunis et ehkä vähän pelottais se kauneuden lähestyminen.
Martina on kaukana kauniista se on minun mielipide, jota en ala sen tarkemmin erittelemään, liian paljon miehekkäitä piirteitä olemuksessa.
- nainenmmm
Aloin miettiä niin mua ei oo ikinä sanottu söpöksi?!! Omasta mielestäni oon suht söpö mut miehet aina kutsunu kauniiksi. Ja oikein ylistää sitä kauneutta. :D
- rumistaruminruma
Onnea sulle. Menetkö tänään baariin antamaan epätoivoisille pillunkipeille pakkeja? Miltä se tuntuu? Nostattaako se juhlatunnelmaa?
- naisellinen__nainen
rumistaruminruma kirjoitti:
Onnea sulle. Menetkö tänään baariin antamaan epätoivoisille pillunkipeille pakkeja? Miltä se tuntuu? Nostattaako se juhlatunnelmaa?
Pakkien antaminen on parempaa kuin seksi.
- Älykkö
Olen kauniinsöpö, muuta vaihtoehtoa ei ole, sori nyt vaan!
- Ex--PUA
Naisen täytyy olla (myös) söpö.
Tiedän yhden todella kauniin neitokaisen, myös sen kruunaa sen ajoittainen söpöys.- Ihmeidenaika
Eikö se olekkaan lutka?
- iubbkuygujhbjjhh
Jos pitäisi valita tyylikkään kauniin, seksikkään kauniin ja söpön kauniin välillä todennäköisesti ottaisin söpön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2332162Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101808Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601426Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801215Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171058- 601054
TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15990Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89984Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42834- 70832