En ole ikinä käynyt syömässä kiinalaisessa.
Onko olemassa jotkin normit mitä yleensä tilataan? Tarkoitan siis, että onko tapana tilata useita eri lajeja vai vain yksi annos kuten normisti? Katselin kiinalaisten ruoka-annoksia ja esim. jos ottaa jonkun kana-annoksen niin siinähän on lähes pelkästään sitä kanaa? Eli onko tarkotus, että siihen tilataan esim. riisiä erikseen kaveriksi vai pelkkää kanaako on tarkoitus syödä? :D Olen katsellut kuvia, missä porukka on kiinalaisessa ja yleensä kippoja ja kuppeja on monia, eli onko ihan "normi" tilata monia eri annoksia ja miksailla niistä sitten?
Kiitos kun vastailette asiallisesti, koen itseni hyvin tyhmäksi ja sivistymättömäksi tällä hetkellä :D
Miten kiinalaisessa syödään?
6
842
Vastaukset
- oppeliini1
Kiinalaisessa ravintolassa tilataan aivan samoin kuin muissakin ruokapaikoissa.
Ruokalistat ovat suomeksi joten voit tilata koko aterian ; kanaa, riisiä, kasviksia/salaatti tjms.
Tai sitten vain keiton ja alkupalat tai keiton ja salaatin tai aivan mitä ikinä sinä itse haluat. Tee on yleisin ruokajuoma veden ja oluen ohella.
Ellet tiedä mitä tilata, kysy tarjoilijalta mitä hän suosittelisi. - hul
Monessa paikassa riisiä ei ole erikseen mainittu annoksen ainesosissa, koska se tulee automaattisesti pöytään eri kipossa. Eli jos tilaat vaikka Kanaa Kung Po, saat lautasellisen "kanakastiketta" ja riisin eri kulhossa. Pöytäseurueelle yleensä tuodaan yksi yhteinen riisikulho ja jokainen tilaa sitten sitä, mitä aikoo riisin kanssa syödä. Pyytämällä ja pyytämättäkin riisiä saa lisää.
- Anonyymi
Niitä ruokia näköjään dippaillaan eri kipoissa mitä olen nähnyt. Ja sitten yrittää olla ettei pää roiku ihan ruuan päällä kun ne voi tippuilla.
- Anonyymi
oletko kehitysvammainen
- Anonyymi
Hyi helkkari kuka pystyy syömään niitä sokeroituja esannille maistuvia kastikkeita. Kaikki friteerattuja, tosi epäterveellistä. Ainut asia mikä on aitoa on riisi ja sitähän riittää. En kyllä ravintoarvoltaan köyhän valkaistun riisin takia sinne mene. Voiko joku muu paikka olla yhtä epäaito kuin kiinalainen?
- Anonyymi
Ja sitten astui esiin kaikkitietävä terveyshippi huraa...jos ei kyseinen ruoka miellytä ja ei kiinalaisessa käy, niin ei tartte kyllä kommentoidakaan asiaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409