Miksi ihmiset eivät enään ajattele?

sohfion

Olen törmännyt masentavaan ilmiöön joka on ajattelemattomuus, ihmisiä ei enään kiinosta ajatella, ymmärtäähän sen kun maailman meno on mitä on.
Ei se muuten haittaisi mutta meitä aivopestään meidän huomaamattamme ja mitä kauvenmmin pidättäydymme ajattelemasta sitä syvemmin me horrokseen vajoamme. Huomasihan sen jo lapsena kun alkoi varttua ulkomaailmaan se ei vaan ollut yhtä ruusuinen kuin minulle oltiin kerrottu ja moni kaveri on kertonut samaa. Se on sikäeli hyvä juttu että alkaa kyseenalaistamaan yksinkertaisimpiakin asioita ja omia mielipiteitä. Ihmiset eivät enään mieti asioita ja kopioi toisten mielipiteitä vaikka ryhmänpaineen takia. Ihmisiä pelottaa olla nykyään yksilö eli oma itsensä koska pelätään tulla syrjityksi (varsinkin länsimaissa). Kaikilla yksilöillä on omat piilevät kykynsä meidän on tiedostettava se ja voimme aina parantaa itseämme. Jokainen meistä on täydellinen omassa epätäydellisyydessään.

67

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2plus12

Koetapas vaikka ajatella oman tekstisi sisältö vaikka uudelleen, kyllä se siitä.

• sohfion

ai sori, loukkasko pahasti? :)

• Hyviä mietteitä. :)

• Jostain syystä täällä ei yhtään tykätä siitä, kun kyseenalaistan palstafaktoja. Paljon mieluummin kopioidaan niitä iänikuisia jonkun aikanaan lanseeraamia ajatuksia ätmeistä ja naisista ja jännämiehistä jne ;)

• sohfion

Paha sudenkuoppa on sokea usko auktoriteetteihin. kyllä muiden ajatuksia ja aateita saa toistaa mutta täytyy tietää mitä sillä tarkoitaa eli sisäistää asia. Harvassa ovat synnyt syvät.

• Jostain syystä et itse tykkää jos joku kyseenalaistaa sinun feministisiä "faktoja".

• Hyvä puheenvuoro, kiitos. Turhan moni ihminen turruttaa aivonsa viihteellä ja päihteillä, menee massan mukana ajattelematta mitään. Sääli, että niin monesta meistä tulee vain toisemme kaltaisia "yksilöitä". Vaatii oikeasti uskallusta toimia toisin kuin enemmistö, siinä jää helposti ulkopuoliseksi. Suosittelen silti ajattelemista ja kyseenalaistamista, elämä on hyvin mielenkiintoista kun ottaa aivonsa käyttöön!

• sohfion

Ja kaikenlisäksi ajattelu vetreyttää aivoja. aivot ovat siitä hieno kapistus vaikka kuinkapaljon ajattelisi ja opettelisi sitä enemmän aivojen potentiaalisuus kasvaa kun taas päivastoin aivot rapistuvat ja toiseksi mieli ja keho ovat yhtä. :)

• Voi elämä!

Olenkin kaivannut "sielunsiskoani", sen ajatukset kun näyttävät olevan omiani, niin ei tarvitsisi itse vastata mihinkään mitään, komppaisin vain, eli KOMPPAAN! :D

• Oman tien kulkijoista löytyy sielunsisaria :)
        Parempi miettiä itse mitä tekee ja mihin uskoo kuin mennä lauman mukana. Minulla tämä koskee niin parisuhdepelien kuin "palstatotuuksien" ulkopuolelle jäyttäytymistä.

MGTOW, sorry tuosta nimimerkistäni. En ollut huomannut sinun kirjoituksiasi kun rekisteröin omani. Koen vain nimimerkin sisältämän ajatuksen omakseni.

• WGTOW kirjoitti:

Oman tien kulkijoista löytyy sielunsisaria :)
        Parempi miettiä itse mitä tekee ja mihin uskoo kuin mennä lauman mukana. Minulla tämä koskee niin parisuhdepelien kuin "palstatotuuksien" ulkopuolelle jäyttäytymistä.

MGTOW, sorry tuosta nimimerkistäni. En ollut huomannut sinun kirjoituksiasi kun rekisteröin omani. Koen vain nimimerkin sisältämän ajatuksen omakseni.

Olen mies, en suostu sulle siskoksi, joten sano veli vain..... ;)

Sinulla oli ennen minua rekattuna, olin hetken ilman rekkausta, mutta kun huomasin sinut "sinisenä", niin rekkasin sen jälkeen.....

• Tietenkin veli ;)

• Älykkö

Kiitos , hyvin sanottu ! Huolestuttava piirre ihmisissä :( Ikävää ettei ihmiset arvosta omaa yksilöllisyyttä, vaan lähdetään matkimaan muita eikä uskalleta erottua omalla persoonallisuudella.
      Kuulin kerran yhden opettajan neuvoneen oppilastaan että älä erotu porukasta niin pääset helpommalla! Näin se ikävä kyllä menee. Täytyy olla vahva persoon että kestää paineet olla oma itsensä. Valitettavasti siinä voi tulla turpaan.
      Raadolliselta vaikuttaa :( Mutta jokainen aikakausi on erilainen ja uskon että kaikella on tarkoitus koska kehitys kulkee aina johonkin suuntaan. Nyt mennään näillä eväillä. :D

• sohfion

kiitos ajatuksistasi. pyrin viellä vastaamaan mutta nyt on kiire :)

• Älykkö
        sohfion kirjoitti:

kiitos ajatuksistasi. pyrin viellä vastaamaan mutta nyt on kiire :)

Et sitten jaksanut vastata? Taisi tulla kiire vastaamaan muille ; )
        Itselläni on rikas ajatusmaailma ja olen kohdannut vähättelyä ja eristämistä koska sanon mitä ajattelen :( ehkä vähän liiankin kriittisesti, olen kyllä iän myötä pehmentynyt, inhimillisesti lähentynyt ihmisiä , koska olen myös kasvanut henkisesti ihmisenä. Olen siis ajattelen !
        Ajatteleminen vaatii myös paljon energiaa ja nykypäivän ihmiset elävät energiavajeessa hivenaineet ovat matalat. Nyt tuli lähtö! Moi!

• Älykkö
        Älykkö kirjoitti:

Itselläni on rikas ajatusmaailma ja olen kohdannut vähättelyä ja eristämistä koska sanon mitä ajattelen :( ehkä vähän liiankin kriittisesti, olen kyllä iän myötä pehmentynyt, inhimillisesti lähentynyt ihmisiä , koska olen myös kasvanut henkisesti ihmisenä. Olen siis ajattelen !
        Ajatteleminen vaatii myös paljon energiaa ja nykypäivän ihmiset elävät energiavajeessa hivenaineet ovat matalat. Nyt tuli lähtö! Moi!

Vielä lisäksi ajatteleminen saattaa myös ahdistaa ! Koska se vie pois mukavuusalueelta ;)

• sohfisti
        Älykkö kirjoitti:

Vielä lisäksi ajatteleminen saattaa myös ahdistaa ! Koska se vie pois mukavuusalueelta ;)

ellei se itsessään ole mukavuusalue ;)

• sohfion
        Älykkö kirjoitti:

Aivot tarvitsevat oliko se joku 80% enerkiasta mitä me kulutamme.

• sohfion

Kyllä on hyvin harmillista kun ajetaan yksilöajattelu ryhmäajatteluksi, niin kuin sanonta sanoo joukossa tyhmyys tiivistyy. Kyllähän se on aikas osuva koska ylensä se ajattelematon sanoo ensinmäisen sanan ja antaa muille ensivaikutelman asiasta jolloin muutkin miettivät samaltakantilta ja kun joku muu sanoo saman asian ryhmänpaineen alla ei uskalleta sanoa omaa kantaa vaikka se olisi oikein koska pelkää olevansa vähemmistö tai muuntakia. Ihmistä ohjaa pelko todella vahvasti ja valitettavasti mainostajat ja lehdet tietävät sen, sitä kautta meidät voi peloitella vaikka sotaan itse asiassa suomeahan ollaan viemässä NATOon venäjällä peloitelulla. Lääkefirmat toimii lähes pelkällä pelolla joka on sairaus.
        Laita vain lisää mietteitäsi, jos joku ei kestä kritiikiä hän ei halua totuutta. ;)

• sohfisti kirjoitti:

Pakko kompata!!! (palstan "haukkukoirien" uhallakin) :D

• Älykkö
        sohfisti kirjoitti:

Samaa mieltä :) Ihmiset eivät halua olla liian tietoisia , on mukavaa vain olla
        Koska tietoinenmieli on kokoajan valppaana ja sehän vie valtavasti voimia.

• Zarathustra

Kirjoitin jo eräässä toisessa ketjussa, että meitä hallitaan myyttisillä arkkityypeillä. Arkkityypit ovat oikeastaan ainoa keino puhua joukkopsykologiasta, ja ne ovat suoraan sidoksissa laumasieluumme. Erilaiset arkkityypit siis edustavat laumasielun täydellistä ja äärimmäistä ihannetta, ja sitä lähimmäksi pääsevät yksilöt nousevat laumansa arvojohtajiksi ja puolijumaliksi aina Hitleristä Cheekiin.

Ihminen ei missään tapauksessa ole vain yksilö, sillä ilman toiseutta emme kykene edes kehittämään tietoisuutta kuten susilapset todistavat. Mutta suuri kysymys on, annammeko yhteisön/lauman ajatella puolestamme kuten totalitarismissa, jolloin yksilöllisyys jää vain hengettömän materialismin tasolle kuten muoti ja statussymbolit osoittamaan yksilön asemaa ja arvoa laumassa. Sellainen on eläimen yksilöllisyyttä, mihin soitimella tepastelavat metsotkin kykenevät, kun ihmisen todellinen yksilöllisyys on tämän järjessä ja ajattelussa omilla aivoillaan. Tässä yhteydessä voisi kysyä opettavatko koulumme vain lukemaan ulkoa kuin ajattelemaan itse ja myös perustelemaan omat johtopäätökset? Joku liikemieshän vasta äskettäin vaati, että yliopistojen tulisi kouluttaa vain liike-elämän tarpeisiin.

Ajanilmiö on ruokkia eläimen yksilöllisyyttä hengen ja ajattelun kustannuksella. Media ja viihdeteollisuus nostavat vain sellaisia arkkityyppejä, jotka korostavat asemaansa ja vaurauttaan kuten filmitähtiä. Se on poliittisen ja taloudellisen eliitin keino oikeuttaa valtansa, leipää ja sirkushuvia kansalle. Suuret filosofit ja ajattelijat ovat tyystin kadonneet. Jos heitä vielä on, he säästävät ajatuksensa vain itselleen, sillä heille ei ole enää paikkaa yhteisössä. Emme elä ajattelevien järkiyksilöiden yhteisössä, vaan omaa asemaansa ja valtaansa osoittavien tahtoyksilöiden laumassa.

Se että ongelma olisi vain länsimaissa on kuitenkin virheellistä ajattelua. Afrikassa klaaniajattelu on edelleen voimissaan ja islamilaisissa maissa uskonto määrää kaikesta. Sellaiset ihmiset eivät ole lainkaan ajattelevia yksilöitä. Länsimaiden tragedia on siinä, että yksilöajattelu teki läpimurron juuri täällä, ja se on ainutlaatuista ihmiskunnan historiassa. Mutta se on jäämässä vain historian sivujuonteeksi ja olemme kovaa vauhtia luopumassa siitä aivan vapaaehtoisesti.

• sohfion

Hyvä teksi kiitän.
        Lainaus: (Suuret filosofit ja ajattelijat ovat tyystin kadonneet. Jos heitä vielä on, he säästävät ajatuksensa vain itselleen, sillä heille ei ole enää paikkaa yhteisössä.)
        Olen ainakin itse huomannut kun yritän puhua rakentavasti ihmistenkanssa he tuntuvat pelkäävän tai eivät ota kuuleviin korviinsa yms... en yleistä vain noita. Olen myös huomannut että jokainen ihminen on pohjimiltaan älykäs mutta miten älykyydessä voi kehittyä jos ei käytä älyään. harmillista ;(

• sohfion kirjoitti:

Hyvä teksi kiitän.
        Lainaus: (Suuret filosofit ja ajattelijat ovat tyystin kadonneet. Jos heitä vielä on, he säästävät ajatuksensa vain itselleen, sillä heille ei ole enää paikkaa yhteisössä.)
        Olen ainakin itse huomannut kun yritän puhua rakentavasti ihmistenkanssa he tuntuvat pelkäävän tai eivät ota kuuleviin korviinsa yms... en yleistä vain noita. Olen myös huomannut että jokainen ihminen on pohjimiltaan älykäs mutta miten älykyydessä voi kehittyä jos ei käytä älyään. harmillista ;(

"Olen ainakin itse huomannut kun yritän puhua rakentavasti ihmistenkanssa he tuntuvat pelkäävän tai eivät ota kuuleviin korviinsa yms..."

Tämä yksi syy miksi itse palstailen täällä, kun tuttujen ja kavereiden kanssa näistä asioista keskusteleminen hankalampaa kuin täällä.....

• 1passion
        sohfion kirjoitti:

Hyvä teksi kiitän.

"Olen ainakin itse huomannut kun yritän puhua rakentavasti ihmistenkanssa he tuntuvat pelkäävän tai eivät ota kuuleviin korviinsa yms."

Juuri näin. On helpompaa ja kevyempää jutella eilisen Putous-ohjelmasta kuin alkaa pohdiskella yhteiskunnallisia ja filosofisia ajatuksia. Onko niin, että monet vain eivät uskalla keskustella niistä ettei oma kuva säry muiden silmissä? Tai heitä ei vain kiinnosta, koska on se Putous! Ja vielä viimeisenä tulee mieleen... voiko ihmisillä olla niin paljon murheita ja pahaa oloa, että tietoisesti valitsevat kevyet aiheet, jotta ei rasittaisi päätään liikaa, helpompi on vain unohtaa kun vielä voi.

Itse olen mieluummin hiljaa kuin juttelen smalltalkia kahvipöydissä, olen siis monen mielestä tylsä vaikkakin itse koen vain aiheet tylsiksi. Muutaman kerran koettanut aloittaa syvällisempää ja tietäähän miten siinä käy.

• Syvällistä
        1passion kirjoitti:

"Olen ainakin itse huomannut kun yritän puhua rakentavasti ihmistenkanssa he tuntuvat pelkäävän tai eivät ota kuuleviin korviinsa yms."

Juuri näin. On helpompaa ja kevyempää jutella eilisen Putous-ohjelmasta kuin alkaa pohdiskella yhteiskunnallisia ja filosofisia ajatuksia. Onko niin, että monet vain eivät uskalla keskustella niistä ettei oma kuva säry muiden silmissä? Tai heitä ei vain kiinnosta, koska on se Putous! Ja vielä viimeisenä tulee mieleen... voiko ihmisillä olla niin paljon murheita ja pahaa oloa, että tietoisesti valitsevat kevyet aiheet, jotta ei rasittaisi päätään liikaa, helpompi on vain unohtaa kun vielä voi.

Itse olen mieluummin hiljaa kuin juttelen smalltalkia kahvipöydissä, olen siis monen mielestä tylsä vaikkakin itse koen vain aiheet tylsiksi. Muutaman kerran koettanut aloittaa syvällisempää ja tietäähän miten siinä käy.

Hei , kertomuksesi kosketti minua, olen myös syvällinen ihminen.
        Tunnen olevani välillä olevan väärällä planeetalla ! Ihmiset puhuvat aika pinnallisisa juttuja ja huumoripläjäyksiä.Itse näen useimmiten sen syvällisen ulottuvuuden asioihin ja yleensä elämään kokonaisuudessa. Luen myös paljon henkistä kirjallisuutta. Tunnen itseni välillä ulkopuoliseksi tähän maailmaan.

• olmnbg
        1passion kirjoitti:

Sama mieltä

• AutossaItkien

Laasanen on Jumala. Se kertoo, että on ruma atm ja naiseus on olla alle 25 ja kaunis.

Ottaako Laasanen vastuun sitten näistä itsemurhista joita rumat ihmiset tekevät.

• älähöpsi

Ottavatko soitimella olevat kauniit ihmiset vastuun siitä, että rumia on aina syrjitty. Laasanen sanoo vain ongelman ääneen. On täysin eriasia, mitä ongelmalle pitäisi tehdä.

• sohfion

Kauneus on katsojassa.

• akateem_nainen

Nyky-yhteiskunta on jakautunut kahteen toisilleen vihamieliseen leiriin: suvaitsevat ja vähemmän suvaitsevat. Tärkeintä ihmisille tässä tilanteessa on omaan leiriin kuuluminen sekä sen etujen ajaminen. Tämä tehdään totuudenmukaisen ja objektiivisen ajattelun kustannuksella. Tärkeintä on ajatella tavalla, joka ajaa oman leirin etuja. Hyvänä esimerkkinä tästä mm. vihervasemmisto, jonka tärkein päämäärä on vastapoolin, eli perusssuomalaisten ja muitten "nationalistien" kaataminen. Tähän pyritään hinnalla millä hyvänsä. Jopa valheellisen ajattelun kautta: esim. jos perussuomalaiset alkaisivat yhtäkkiä kannattaa rajoittamatonta maahanmuuttoa, eivät vihervasemmistolaiset voisi enää näin tehdä, vaan heidän olisi tuomittava rajoittamaton maahanmuutto, esim. sen tekosyyn varjolla, että perussuomalaiset pyrkivät sillä ainoastaan hyväksikäyttämään heikompia. Samanalaisia esimerkkejä voisi tietenkin keksiä mistä tahansa rymittymästä.

Ihminen on tällä tavalla hieman hassu. Hänen ajattelunsa on kokonaan hänen ryhmään kuulumisen tarpeidensa vääristämää. Tärkeintä on vastapuolen eli kilpailevan ryhmittymän/lauman kaataminen ei totuuden löytäminen tai rakentavaan ratkaisuun pyrkiminen.

• Gammaromeo

Todellisuus ei tietenkään ole ihan niin polarisoitunut kuin median välityksellä tulee mielikuva. On myös ihmisiä joiden katsantokannat ei ole kovin vihervasemmistolaisia tai ns. perussuomalaisia vaan heidän katsantokantansa ovat jossain välimaastossa.

• FED

Niinpä niin, oikeisto vs vasemmisto, republikaanit vs demarit..sama homma lähes kaikkialla, eli ts. hajoita ja hallitse, luodaan illuusio demokratiasta ja samalla käännytetään kansalaiset toisaan vastaan, ja vääntelemässä samoista asioista vuodesta toiseen :) tähän lisättynä vielä älytön viihde jne. Tehokas tapa pitää ihmismassat sokeina asioilta jotka asioilta jotka todellisuudessa tämän maailman menoa ohjailee.

• akateem_nainen
        Gammaromeo kirjoitti:

Todellisuus ei tietenkään ole ihan niin polarisoitunut kuin median välityksellä tulee mielikuva. On myös ihmisiä joiden katsantokannat ei ole kovin vihervasemmistolaisia tai ns. perussuomalaisia vaan heidän katsantokantansa ovat jossain välimaastossa.

Kyllä se on melko pitkälle polarisoitunut. Tämän voi havaita mm. akateemisissa kulttuuripiireissä: jos et ajattele juuri niin kuin muut aivan kaikesta, olet vihollinen. Toisaalta olet oikeassa, että ihmisiä on paljon myös siellä "välimaastossa". Tällaiset yksilöt vain pysyttelevät hiljaa, koska he tietävät, että jos he mielipiteitään ilmaisevat, joutuvat he kahden tulen väliin, kaikkien hampaisiin. Tätä on ehkä vaikeaa myöntää, sillä eihän kukaan halua nähdä, että yhteiskunta jossa eletään, on vajonnut tälle asteelle.

• Gammaromeo
        akateem_nainen kirjoitti:

Kyllä se on melko pitkälle polarisoitunut. Tämän voi havaita mm. akateemisissa kulttuuripiireissä: jos et ajattele juuri niin kuin muut aivan kaikesta, olet vihollinen. Toisaalta olet oikeassa, että ihmisiä on paljon myös siellä "välimaastossa". Tällaiset yksilöt vain pysyttelevät hiljaa, koska he tietävät, että jos he mielipiteitään ilmaisevat, joutuvat he kahden tulen väliin, kaikkien hampaisiin. Tätä on ehkä vaikeaa myöntää, sillä eihän kukaan halua nähdä, että yhteiskunta jossa eletään, on vajonnut tälle asteelle.

Suurin osa suomalaista yhteiskuntaa on muuta kuin akateemisia kulttuuripiirejä. Laaja-alaisempia mielipiteiden kirjoja löytyy monesta muusta paikasta, esim. Kansallisesta Kokoomuksesta.

• akateem_nainen
        Gammaromeo kirjoitti:

Suurin osa suomalaista yhteiskuntaa on muuta kuin akateemisia kulttuuripiirejä. Laaja-alaisempia mielipiteiden kirjoja löytyy monesta muusta paikasta, esim. Kansallisesta Kokoomuksesta.

Ei niin, mutta ilmiö on korostunut juuri akateemisissa kulttuuripiireissä, sekä ns. "nationalistien" keskuudessa. Muualla sama näkyy lievempänä, mm. koulutettujen ja kouluttamattomien välillä.

Kokoomuksessa ollaan järki-ihmisiä, ja tämän vuoksi sallitaan moninaisemmat mielipiteet.

• akateem_nainen kirjoitti:

"jos et ajattele juuri niin kuin muut aivan kaikesta, olet vihollinen. Toisaalta olet oikeassa, että ihmisiä on paljon myös siellä "välimaastossa". Tällaiset yksilöt vain pysyttelevät hiljaa, koska he tietävät, että jos he mielipiteitään ilmaisevat, joutuvat he kahden tulen väliin, kaikkien hampaisiin."

Tämän huomaa hyvin myös täällä palstalla, pelkästään nimimerkki ja omat mielipiteet aiheuttavat joissakin herneen työntämistä omaan nenään oikein syvälle, sekä "mielensä pahoittamista". :D

• bhgbhbh
        akateem_nainen kirjoitti:

Ei niin, mutta ilmiö on korostunut juuri akateemisissa kulttuuripiireissä, sekä ns. "nationalistien" keskuudessa. Muualla sama näkyy lievempänä, mm. koulutettujen ja kouluttamattomien välillä.

Kokoomuksessa ollaan järki-ihmisiä, ja tämän vuoksi sallitaan moninaisemmat mielipiteet.

Järki-ihminen ei kannata kapitalismia.

• egonmisti
        bhgbhbh kirjoitti:

Järki-ihminen ei kannata kapitalismia.

mUtku kapitalismi on ainoo joka toimii ja tuottaa innovaatioo ja hyvinvointia ihmsille(ja ympäristölle).....!!

• Gammaromeo
        egonmisti kirjoitti:

mUtku kapitalismi on ainoo joka toimii ja tuottaa innovaatioo ja hyvinvointia ihmsille(ja ympäristölle).....!!

Minusta parhaiten ei toimi suinkaan puhdas kapitalismi, vaan läntinen sekatalousjärjestelmä.

• egonomisti
        Gammaromeo kirjoitti:

Minusta parhaiten ei toimi suinkaan puhdas kapitalismi, vaan läntinen sekatalousjärjestelmä.

"Capitalism works best when left alone"

• Gammaromeo
        egonomisti kirjoitti:

"Capitalism works best when left alone"

Kuka noin on väittänyt? Olisiko kenties väittäjä väärässä? Avaisitko ajatusta.

• aikuisten.oikeesti
        MGTOW kirjoitti:

"jos et ajattele juuri niin kuin muut aivan kaikesta, olet vihollinen. Toisaalta olet oikeassa, että ihmisiä on paljon myös siellä "välimaastossa". Tällaiset yksilöt vain pysyttelevät hiljaa, koska he tietävät, että jos he mielipiteitään ilmaisevat, joutuvat he kahden tulen väliin, kaikkien hampaisiin."

Tämän huomaa hyvin myös täällä palstalla, pelkästään nimimerkki ja omat mielipiteet aiheuttavat joissakin herneen työntämistä omaan nenään oikein syvälle, sekä "mielensä pahoittamista". :D

Pyysin jo anteeksi sinulta ,jos et huomannut. Reakoin nimimerkkiisi koska se edustaa mulle punaista vaatetta.
        Eikö rehtyminen ole inhimillistä, ja sen myöntäminen vähintä millä korjata erehdyksensä? En ota kantaa tässä keskustelussa muuhun.

• aikuisten.oikeesti kirjoitti:

Pyysin jo anteeksi sinulta ,jos et huomannut. Reakoin nimimerkkiisi koska se edustaa mulle punaista vaatetta.
        Eikö rehtyminen ole inhimillistä, ja sen myöntäminen vähintä millä korjata erehdyksensä? En ota kantaa tässä keskustelussa muuhun.

Sinun kanssa olemme jo sopineet, vaikka pelkkä nimimerkki aiheuttikin pienen "selvittelyn". :)

Puhun nyt ennemminkin siitä, että eräs/eräät palstan miehet ovat suuttuneet kommenteistani ja nimimerkistä, koska heidän mielstään en noudata heidän haluamaa ideologiaa.........en tiedä kuinka moni, kun jotkut voivat käyttää montaakin trollia.

Eli meidän välillä ei ole mitään "kränää"......kaikki on OK. ;)

• blackbookofC
        Gammaromeo kirjoitti:

Kuka noin on väittänyt? Olisiko kenties väittäjä väärässä? Avaisitko ajatusta.

Moni ei välttämättä heti näe kapitalismin toimintatapojen suoria, ja varsinkin epäsuoria vaikutuksia(ja uhrilukua) näitä tietysti pyritään rationalisoimaan talous filosofialla ym pseudo-darwinismilla, totuus vaan ei pala tulessakaan.

• Kemisti77

Hyviä ajatuksia ja hyvä aloitus. Kukaan ei edes tiedepiireissä halua pohtia sitä, mistäalkuräjähdys johtuu. Tai siis mistä se tiheä ja suurimassainen nuppineulanpäänkokoinen singulariteetti tuli/syntyi? Sen sijaan meille annetaan vaan viestiä siitä, että oli sellainen kvanttivakuumi missä kvanttipartikkelit pompahteli olemassaoloon ja olemattomuuten. Sitten joku sieltä napsahti olemaan ja siitä syntyi meidän maailmankaikkeus. No...kvanttivakuumi ei ole "ei-mitään". Ennen alkuräjähdystä oli "ei-mitään".

Jumaliin/Jumalaan ei HALUTA uskoa ja siksi sitä ei oteta vakavasti vaihtoehtona. Silti vain korkeampi äly, universumin/maailmankaikkeuden tuolla puolen voi selittää älykkäät ja järjestelmälliset luonnonlait ja hienosäädetyt vakiot.

itse tieteellisen koulutuksen saaneenaa joskus ärsyttää akateemisen maailman ateistien ylimielisyys ja muka-kaikkitietävyys. Itse uskon Jumalaan ja minusta se on jopa filosofisesti ja älyllisesti järkevääkin.

No kunhan pohdiskelen. Tieteellisissä piireissä tällaiset ajatukset ovat akateemisen uran itsemurha. Sääli, että siellä ollaan niin kapeakatseisia.

Ei muuta kuin Herran haltuun!

• sohfion

Jumala on hyvä olla vaikka sitä ei olisi se antaa meidän elämällemme merkityksen. Kunnioitus ja nöyryys, omaa ja muiden elämää kohtaan tuo mukanaan viisauden.
        Yksi syöpä onkin korkeastikouluttettujen pitämistä älykkäinä tai viisaina niinkuin Laotse sanoo: Viisaat eivät ole oppineita, oppineet eivät ole viisaita. Kaikilla ajattelevilla on omanlaisensa maailmankaikkeus kukaan ei näe sitä samanlaisena mutta silti kaikista yritetään tehdä samanlaisia, kuten esim matematiikka kaikkien on tehtävä se täsmälleen samalla tavalla tai se on väärin tai kuten itselläni kävi vastaus oli oikea mutta lauseke väärin koska se ei ollut standardin mukainen.
        Liiallinen toisto tappaa luovuuden ja luovuutta akatemioissa tarvitaankin.

• MGTOW
        sohfion kirjoitti:

Jumala on hyvä olla vaikka sitä ei olisi se antaa meidän elämällemme merkityksen. Kunnioitus ja nöyryys, omaa ja muiden elämää kohtaan tuo mukanaan viisauden.
        Yksi syöpä onkin korkeastikouluttettujen pitämistä älykkäinä tai viisaina niinkuin Laotse sanoo: Viisaat eivät ole oppineita, oppineet eivät ole viisaita. Kaikilla ajattelevilla on omanlaisensa maailmankaikkeus kukaan ei näe sitä samanlaisena mutta silti kaikista yritetään tehdä samanlaisia, kuten esim matematiikka kaikkien on tehtävä se täsmälleen samalla tavalla tai se on väärin tai kuten itselläni kävi vastaus oli oikea mutta lauseke väärin koska se ei ollut standardin mukainen.
        Liiallinen toisto tappaa luovuuden ja luovuutta akatemioissa tarvitaankin.

"kuten esim matematiikka kaikkien on tehtävä se täsmälleen samalla tavalla tai se on väärin tai kuten itselläni kävi vastaus oli oikea mutta lauseke väärin koska se ei ollut standardin mukainen."

Tämä nyt menee hieman asian "vierstä", mutta itsellä oli yhdessä vaiheessa koulupolkua matematiikan opettaja, joka arvosti sitä, että tekee omalla tyylillä, kunhan kaava/tapa oli toimiva......tämä opettaja oli kyllä kaikkien suosikki ja se näkyi kyllä opiskelijoiden numeroissakin, todella motivoiva ja lahjakas opettaja....

• sohfion
        MGTOW kirjoitti:

"kuten esim matematiikka kaikkien on tehtävä se täsmälleen samalla tavalla tai se on väärin tai kuten itselläni kävi vastaus oli oikea mutta lauseke väärin koska se ei ollut standardin mukainen."

Tämä nyt menee hieman asian "vierstä", mutta itsellä oli yhdessä vaiheessa koulupolkua matematiikan opettaja, joka arvosti sitä, että tekee omalla tyylillä, kunhan kaava/tapa oli toimiva......tämä opettaja oli kyllä kaikkien suosikki ja se näkyi kyllä opiskelijoiden numeroissakin, todella motivoiva ja lahjakas opettaja....

Voi kun kaikki opettajat antaisivat lapsille vapaat kädet tehdä asia tavallaan jos se tietenkin on toimiva. Niin mielestäni opetuken täytyisikin mennä, annamme pilvilinnan ja lapsi/ihminen tekee itse portaat sen huipulle, luovuus säilyy. Opetusmetodit toimivat edelleen 150 vuotta vanhan kaavan mukaan. Olisiko jo aika uudistaa koulutusjärjestelmä ja -metodit?.

• ajatusten_suntti

Se on amerikkalaisen median syytä ja joka on globaalisti leviämässä, siellä kaikki tarjoillaan pikana, myös ajattelu median kautta. Raukat kun hädin tuskin osaavat lukea, kaikki tarjoillaan videoina, elokuvina, sarjoina ja muuna pas... höttönä. Tyhmiä höynäytetään ja kääritään taalat taskuun. Bisnes on sana ja seksikkyys keino. Kirjaa luetaan vain jos joku tv-kasvo on kehoittanut sen lukemaan. Mitään ei oikeastaan kyseenalaisteta vaan taalassa on tuskien tie, katutotuus ja luksuselämä. Värillinen pikselitaivas plasmatv:n ruudulla on kirjan korvaaja. Unohtui melkein mainita melkeinpä tärkein eli ääni. Jos sinulla on Ääni ja Kasvot amerikkalaisessa mediaparasiitissa olet lähes Jumala tai ainakin istut oikealla puolellaan,

• scrg

Eikös tuo ole vähän 80-lukua syyttää amerikkalaista mediaa? TV:n kulta-aika oli jo meni. Sinullakin, hyvä tämän lukija, on internetin kautta pääsy seuraamaan ihan minkä maan vaan kansalaisten tuottamaa sisältöä. On vapaus valita eikä tekosyytä ulkoistaa omaa vastuutasi. Ei ole pakko lukea suomi24:ää jos ei halua. Saa lukea mitä vaan.

• sohfion

Voi siis kysyä kohteleeko valtiot/valtiopäämiehet meitä eettisesti meidän etujamme ajatellen vaiko mammonaa ja mainettaan ajatellen?
        Ihmisten täytyisi enemmän kyseenalaistaa auktoriteetit ja itsensä onko asia noin kun minä sen näen vai onko jokin asia mistä en tiedä joka vaikuttaa lopputulokseen radikaalisti. Ihminen unohtaa kyseenalaistaa itsensä koska miten me emme mukamas itseämme voisi olla tuntematta, mutta emme tiedosta yli 98% asioistamme jotka sijaitsevat alitajunnassamme, alitajuntamme ohjaa meidän valintojamme ja sitäkautta meitä ohjataan, osta tätä osta tuota tässä ei lisäaineita täälltä alennuksella täältä uutuus täältä merkkituoteet halvalla jne,, ihmiset haluavat vain lisää ja lisää eikä mikään riitä he luulevat tulevansa onnelliseksi kaikesta fyysisestä mutta se vain musertaa heitä enemmän kun ihmettelevät miksi eivät ole onnellisia vaikka on kaikkea, Paitsi mielenrauhaa.

• äikän-open-apuri

Voisitko kirjoittaa aloituksesi suomeksi? Tuosta mongerruksesta tulee lähinnä päänsärkyä.

• sohfion

No voi voi, minkä minä nyt sinun omaaiheutetulle päänsäryllesi voin, tulenko silitelemään?

• Hindlerinlista
        sohfion kirjoitti:

No voi voi, minkä minä nyt sinun omaaiheutetulle päänsäryllesi voin, tulenko silitelemään?

Aloituksen teksti oli varmasti monen muunkin mielestä vähintään hieman huonosti muotoiltu.

• sohfion
        Hindlerinlista kirjoitti:

Aloituksen teksti oli varmasti monen muunkin mielestä vähintään hieman huonosti muotoiltu.

Mitä himpskatin väliä sillä on kunhan ihmiset tajuaa sisällön. Älkää olko niin pinnallisia.

• Kielimies10
        sohfion kirjoitti:

Mitä himpskatin väliä sillä on kunhan ihmiset tajuaa sisällön. Älkää olko niin pinnallisia.

Kyse ei ole tässä millään tapaa pinnallisuudesta vaan taidosta kirjoittaa hyvää tekstiä suomen kielellä. Tämä antaa tekstille uskottavuutta. Selkeä kirjoitustapa helpottaa myös sisällön tajuamista.

• sohfion
        Kielimies10 kirjoitti:

Kyse ei ole tässä millään tapaa pinnallisuudesta vaan taidosta kirjoittaa hyvää tekstiä suomen kielellä. Tämä antaa tekstille uskottavuutta. Selkeä kirjoitustapa helpottaa myös sisällön tajuamista.

En kirjoittanut tekstiäni että joku uskoisi siihen vaan alkaisi ajatella ja/tai kirjoitaisi oman mielipiteensä mihin lopputulokseen ajattelussaan on päätynyt ja myös siksi että muilta ihmisiltä löytyy puutuvia paloja joita itse en ole älynnyt ajatella.

Eli pinnallista tai tyhmyyttä, hienosti suurinosa on ymmärtänyt ja olen lukihäiriöinen en vain tiedä olisiko sitä kannattanut kertoa koska vedätte siitä johtopäätöksenne mutta katsokaa tämä sitä ennen kuin kritisoitte.
        http://areena.yle.fi/1-1992760

• Gammaromeo
        sohfion kirjoitti:

En kirjoittanut tekstiäni että joku uskoisi siihen vaan alkaisi ajatella ja/tai kirjoitaisi oman mielipiteensä mihin lopputulokseen ajattelussaan on päätynyt ja myös siksi että muilta ihmisiltä löytyy puutuvia paloja joita itse en ole älynnyt ajatella.

Eli pinnallista tai tyhmyyttä, hienosti suurinosa on ymmärtänyt ja olen lukihäiriöinen en vain tiedä olisiko sitä kannattanut kertoa koska vedätte siitä johtopäätöksenne mutta katsokaa tämä sitä ennen kuin kritisoitte.
        http://areena.yle.fi/1-1992760

Tuo lukihäiriöisyys toki selittää asiaa. Ensimmäinen kieliopin arvostelija oli epäkohtelias kommentissaan ja kun sinä siitä ärähdit, niin aiheutti se lisäkritiikkiä palstalaisissa.

• sohfion
        Gammaromeo kirjoitti:

Tuo lukihäiriöisyys toki selittää asiaa. Ensimmäinen kieliopin arvostelija oli epäkohtelias kommentissaan ja kun sinä siitä ärähdit, niin aiheutti se lisäkritiikkiä palstalaisissa.

Toivottavasti tämä nyt selvensi asiaa niin ettei sitä enään tarvitse selventää. :)

• bvhji6ygghhh

Eiköhän se monelle olisi parempi ajatella vähemmän ja tehdä enemmän.

• jöljljhhkö

Ehkä. Mutta kannattaa harkita mitä tekee ja ns. ensin ajatellen on monia hyviä asioita saatu aikaan.

• sohfion

myös monelle tekisi hyvää ajatella enemmän tehdä vähemmän mutta laatua.

• sohfion kirjoitti:

myös monelle tekisi hyvää ajatella enemmän tehdä vähemmän mutta laatua.

Sohfion, sinulla on niin paljon hyviä ajatuksia ja olet todella mielenkiintoinen ihminen, tuntuu että voisin kompata jokaista kirjoitustasi ja mieli tekisikin, mutta se taitaisi ampua jo hieman yli, joten KOMPPAAN SUA, sitten näin kerran enää, mutta se tarkoittaa, että KOMPPAAN SUA kokoajan. :)

• sohfion
        MGTOW kirjoitti:

Sohfion, sinulla on niin paljon hyviä ajatuksia ja olet todella mielenkiintoinen ihminen, tuntuu että voisin kompata jokaista kirjoitustasi ja mieli tekisikin, mutta se taitaisi ampua jo hieman yli, joten KOMPPAAN SUA, sitten näin kerran enää, mutta se tarkoittaa, että KOMPPAAN SUA kokoajan. :)

Kiitos näistä nostattavista sanoistasi ja se ehkä hieman ampuisi ylitse. :) Kaikki me olemme mielenkiintoisia, mielenkiitoisuus riipuu tarkkailijasta. ;)

• nosiksku

Ajattelemattomuus on helpompaa.

Jäin vaan miettimään, että milloin ihmiset ovat ajatelleet? Siis ajatelleet ihan itse omilla aivoilla?

Iso plussa muuten aloituksellesi ja ajatuksillesi.

• Vissiin viimeks sillon kun vain käytännölisyydella oli väliä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      258
      2810
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      99
      2257
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      12
      1960
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      84
      1403
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      68
      1384
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      18
      1300
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1138
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1120
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      43
      974
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      973
    Aihe