Minulla kai OLI skitsofrenia :-)))

viittuun_psykiatria

Minulla_epäil-
7.5.2015 02:58
PsykSh kirjoitti:
Itse en oikein jaksa näin psyk. sairaanhoitajana uskoa että tytöllä ainakaan hebefreeninen skitsofrenia olisi, jos hän kerta on ollut tekemisissä paljon muiden kans ja kuulunut useamman ihmisen kaveripiiriin. Hebe kun on sitä tyyppiä, että näkyy ihmisessä jo varhain ja yleensä ensimmäisenä eristäytymisenä muista... Ja onhan niitä olemassa paljon muitakin mielenhäiriöitä, joiden vuoksi ihmiset tappaa. Ei skitsofrenia automaattisesti tarkoita että ihminen on väkivaltainen tai päinvastoin. Paljon todennäköisemmin antisosiaalinen pershäirikkö tappaa... Ja nyt en analysoi/diagnosoi epäiltyä vaan yleistin, koska ihmisillä on ihan liikaa ennakkoluuloja skitsofreenikkoja kohtaan...

Näytä lisää
tiin olleen alkava skitsofrenia, kun olin 15-vuotias. Minut laitettiin silloiseen "hoitoon" eli säilytykseen sairaalaan... siellä sairaalan papereista luin tästä "diagnoosista". En ollut ollut koskaan vähääkän väkivaltainen. Kotiolot olivat köyhät ja ankeat, mutta väkivaltaa ei kotonakaan ollut. Olin mainitussa sairaalassa puoli vuotta. Kaikki muut siellä olivat vanhempia. Makailin 10 hengen huoneessa. Joskus toiset potilaat olivat toisiaan kohtaan väkivaltaisia, mutta eivät koskaan minua kohtaan. Kukaan "goitrajista" ei koskaan keskustellut minun kanssaan. Mitään lääkkeitäkään en saanut. Yksi nuori lääketieteen kanditaatti keskusteli joskus kanssani, mutta hän ei oikeastaan esiintynyt lääkärinä, vaan enemmänkin kaverina. Sitten minut lähetettiin takaisin kotiin.

Tuosta on kulunut jo 50 vuotta.

Olen kouluttautunut ja tehnyt akateemisen työuran. Minulla on useita lapsia ja paljon lapsenlapsia. He kaikki ovat terveitä.

Kaikki nämä 50 vuotta olen halveksinut psykologiaa ja psukiatriaa sekä niin sanottua psykiatrista "hoitoa", koska eihän mitään sellaista HOITOA ole, ei ole koskaan ollutkaan eikä koskaan tule olemaankaan. Psykologia ja psykiatria ovat juonittelua. - - - No, myönnän, että tämä mainittu syvä halveksuntani jo sinällänsä on eräänlainen harha, mutta täytyyhän sitä minullakin jokin harha olla!

Olen sittemmin tuntenut erään skitsofreenikon. Hänellä oli väkivaltaisia taipumuksia. Hän on saanut jonkin verran apua lääkkeistä.

Tässä ketjussa on puhuttu tytöstä, joka on vangittuna taposta epäiltynä. Koska minusta ei siis tullut psykologia eikä psykiatria - - - halveksin noita!!! - - -, en osaa ottaa kantaa tytön mielenterveyteen. Karmealta kuulostaa, jos hän olisi polttanut tai yrittänyt polttaa toisen tytön takassa. Jonkinlaista silmitöntä vihaa siinä olisi. Valmaan se viha olisi suurempaa laatua kuin minun elinikäinen halveksuntani psykologiaa ja psykiatriaa kohtaan.

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

        Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
        Maailman menoa
        323
        3188
      2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

        Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
        Ikävä
        222
        1977
      3. Se katse silloin

        Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
        Ikävä
        59
        1612
      4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

        Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
        Suomalaiset julkkikset
        4
        1414
      5. Kaipaaville

        Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
        Ikävä
        82
        1309
      6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

        8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
        Maailman menoa
        283
        1236
      7. Miten haluaisit

        Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
        Ikävä
        81
        1074
      8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

        mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
        Ikävä
        52
        1061
      9. Tärkeä kysymys!

        Haluatko sinä, mies, minut?
        Ikävä
        80
        991
      10. Asiallinen lähestyminen

        Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
        Sinkut
        146
        878
      Aihe