Apua! Auttakaa minua! Minulla on vaikea ongelma joka vain pahenee koko ajan. Minä ärsyynnyn ihan kaikesta ihan aina. Esimerkiksi linja-autossa en voi istua jos linkan perällä istuu vaikkapa jotain teinipoikia jotka soittavat jotain musiikkia mistä kuulen itse vain basson. Tai en voi esimerkiksi keskittyä lukemaan tai kirjoittamaan tai tekemään juurikaan mitään jos joku samassa tilassa vaikka naputtelee sormillaan pöytään. Kaupungissakaan en voisi asua koska kaikki äänet mitä keskustassa lähtee häiritsevät minua.
Minä ärsyynnyn myös jostain värinäliikkeestä jos sellaista silmäkulmastani näen esim. lukiessa.
Joskus saan jopa ikään kuin "kohtauksen" jos jokin häiritsee niin paljon, että tekee vain mieli repiä tukka päästä. Olen kokeillut kuulosuojaimia ja korvatulppia mutta ei auta.
Ärsyynnyn liian herkästi...
5
827
Vastaukset
- Ärsyyntynyt
En kuitenkaan tule usein väkivaltaiseksi ihmisiä kohtaan vaan jos oikein kunnolla pimahdan niin saattaa tyynyt lennellä. "Kohtauksen" jälkeen olo on hyvin väsynyt, kuin maratonin juosseena, tuntuu ettei mikään kiinnosta etenkään asiasta puhuminen. Ei ole yhtään kiva tunne
- sohfion
Kysy kuka on ärsyyntynyt, mille, miksi ja kuinka hallitsisin itseäni.
Aloita vaikka mielikuvaharjoituksista itsesi mahdollisimman ärsyttävään paikaan ja harjoittele näin mielesi kääntymään ärsyttävässä tilanteessa pois itse asiasta mieti vaikka millainen on olotilani henkisesti ja fyysisesti.
Kaikki me tietenkin olemme yksilöitä ja meidän täytyy löytää omat metodimme. - 4968
Löytyykö aspergerin oireyhtymää?
- Viuhka5
Oletko lukenut erityisherkkyydestä? https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Erityisherkkyys
Tai oletko stressaantunut? - Meuri
Erityisherkkyys ja adhd tuli itselle mieleen. Läsnäoloharjoituksia (mindfulness) suosittelen joka tapauksessa oikein lämpimästi, olen satavarma että ne ajan kanssa auttaisivat.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448109Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432151Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262062- 951688
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811627Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071071- 251066
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53985
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28850