Tule nyt kommentoimaan Sipilän valintaa. Vai ottaako liikaa päähän kun demut ei pääse hallitukseen? Koittaisit rohkaista itsesi. Pääseehän sinne kokoomus, sinun toinen suosikkisi.
Sipilällä ohjat hyvin käsissä
7
<50
Vastaukset
- EiKapiTule
Sitä ottaa nyt liikaa päähän. Kun vedätetään täälä ja Sipilä vedätti demuja kölin alta.
Ehkä Kapi on taas reissussa. Haluaa nähdä ja kokea maailmaa laveammalti. Ei siis ole ihan impivaaraalainen vaikka on kotoisin Impivaaraa muistuttavasta paikasta. Mutta jos sallitaan muiden kommentoivan, niin voin sen tehdä.
Sipilän valinta oli odotettu. Sipilä kuuluu Kepun yrittäjäsiipeen, joka suosii porvarihallitusvaihtoehtoa. Kepussa Sipilän vahvimpia tukijoita tulevat olemaan Matti Vanhanen ja Anne Berner. Mieluusti Sipilä valitsisi molemmat ministereiksi, jos asia olisi vain hänen käsissään.
Valinta oli sikäli hyvä, että tässä saatiin aikaiseksi jonkinlainen blokkirintama, mitä ole itse aina toivonut. Eihän se kovin täydellinen ole, koska RKP jäi oppostioon ja persut menevät hallitukseen. Hallituksen suuri kysymys onkin persujen rooli ja politiikka siinä. Varsinkin se, että Timo Soinista tulee valtionvarainministeri, on persuille kova paikka. Nyt he joutuvat todella vastaamaan huutoonsa. Soini yrittänee kyllä viimeiseen saakka välttää tuon salkun ottamista, mutta se tulkittaisiin kyllä nopeasti vastuun pakoiluksi. Oppositoblokki (SDP, vasurit, vihreät) on todennäköisesti melko yhtenäinen ja vahva oppositio. Tässäkin mielessä tulos on onnistunut.
Jo hyvin nopeasti tullaan näkemään, mikä on tulevan hallituksen toimintakyky. Talouspoliittiset päätökset on luvattu vaalipuheissa tehdä etupainotteisesti eli heti vaalikauden alussa, sote pitäisi saada päätettyä vuoden loppuun mennessä. Kreikka nousee kriisimielessä ajankohtaiseksi viimeistään juhannuksen tietämillä ja siinä on Timo Soinin tulikoe, jos EUssa alkaa voittaa kanta, että Kreikka halutaan pelastaa. Jos Kreikan annetaan mennä kylmästi konkurssiin, ratkaisu on Soinille helppo ja hän voi hehkuttaa sillä, että kertoi tämän jo viisi vuotta sitten. Vaikeita aikoja on siis luvassa. Oppositio tulee olemaan erityisen tarkkana siinä, miten leikkaukset jakautuvat kansan eri osien kesken. Taskulaskimet käyvät kuumina.Oikein hyvä myös tuo, että vihdoinkin myös meillä taitaa alkaa muodostua kaikissa muissa länsimaissa yleinen blokkirintama. Tosin persut eivät halunne myöntää kuuluvansa oikeistoblokkiin, eikä siitä näkemyksestä tykättäne kaikkialla kepussakaan, mutta tosiasiahan sellaisen syntyminen nyt on. Kiva sekin, että meillä kokoomuksen puutarhaosastoksi kutsutut vihreät joutuu nyt vasemmistoblokkiin, johon sen rinnakkaispuolueet kaikkialla muualla kuuluvat.
Ihan hyviä näkemyksiä ovat nuo muutkin esittämäsi, mutta yhdessä asiassa näet väärin. Sanot nimittäin minun olevan kotoisin Impivaaraa muistuttavasta paikasta. Ei tämä Helsinki muistuta Impivaaraa, ja täältä minä olen kotoisin kuten kai sinäkin. Syntyisin olen kyllä varsinaiselta ”Impivaaralta”, synnyin- ja lapsuuskotini näkyy tästä hiljattain valmiiksi saamastani maalauksestani:
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/11193281_10153319779189182_986745057460687619_n.jpg?oh=88364fc91ae18139c998909578f568c2&oe=55C37650
Mutta silloin, kun asuin siellä, olin vielä tällainen:
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10982236_10153319772534182_8473916138667021889_n.jpg?oh=1dc8f68b644ddfb3522701c6c7463521&oe=55C34A3E
No, lopulta jo vähän isompi sielläkin, mutta kyllä minä jo 64 vuotta olen ollut pääsääntöisesti stadilainen, joskin välillä aina reissaan maailmalla, jossa joskus ammoin olin myös vuosikausia mm. rauhaa turvaamassa, you know.- Päällevp
kapi_ kirjoitti:
Oikein hyvä myös tuo, että vihdoinkin myös meillä taitaa alkaa muodostua kaikissa muissa länsimaissa yleinen blokkirintama. Tosin persut eivät halunne myöntää kuuluvansa oikeistoblokkiin, eikä siitä näkemyksestä tykättäne kaikkialla kepussakaan, mutta tosiasiahan sellaisen syntyminen nyt on. Kiva sekin, että meillä kokoomuksen puutarhaosastoksi kutsutut vihreät joutuu nyt vasemmistoblokkiin, johon sen rinnakkaispuolueet kaikkialla muualla kuuluvat.
Ihan hyviä näkemyksiä ovat nuo muutkin esittämäsi, mutta yhdessä asiassa näet väärin. Sanot nimittäin minun olevan kotoisin Impivaaraa muistuttavasta paikasta. Ei tämä Helsinki muistuta Impivaaraa, ja täältä minä olen kotoisin kuten kai sinäkin. Syntyisin olen kyllä varsinaiselta ”Impivaaralta”, synnyin- ja lapsuuskotini näkyy tästä hiljattain valmiiksi saamastani maalauksestani:
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/11193281_10153319779189182_986745057460687619_n.jpg?oh=88364fc91ae18139c998909578f568c2&oe=55C37650
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10982236_10153319772534182_8473916138667021889_n.jpg?oh=1dc8f68b644ddfb3522701c6c7463521&oe=55C34A3E
No, lopulta jo vähän isompi sielläkin, mutta kyllä minä jo 64 vuotta olen ollut pääsääntöisesti stadilainen, joskin välillä aina reissaan maailmalla, jossa joskus ammoin olin myös vuosikausia mm. rauhaa turvaamassa, you know.Ho hoo, ho hoo! Vai oikein tsadilainen. Kyllä Sinä HV:ni näet asiat perämetsäläisen suppeasti.
kapi_ kirjoitti:
Oikein hyvä myös tuo, että vihdoinkin myös meillä taitaa alkaa muodostua kaikissa muissa länsimaissa yleinen blokkirintama. Tosin persut eivät halunne myöntää kuuluvansa oikeistoblokkiin, eikä siitä näkemyksestä tykättäne kaikkialla kepussakaan, mutta tosiasiahan sellaisen syntyminen nyt on. Kiva sekin, että meillä kokoomuksen puutarhaosastoksi kutsutut vihreät joutuu nyt vasemmistoblokkiin, johon sen rinnakkaispuolueet kaikkialla muualla kuuluvat.
No, lopulta jo vähän isompi sielläkin, mutta kyllä minä jo 64 vuotta olen ollut pääsääntöisesti stadilainen, joskin välillä aina reissaan maailmalla, jossa joskus ammoin olin myös vuosikausia mm. rauhaa turvaamassa, you know.Kun laitoin tuossa edellä taas kaksi valokuvaa, laitanpa tähän vielä niiden selityksen.
1. Taulu
Taulussa on lapsuuskotini (mummolani, kasvatuskotini) Tervamäellä, Rautavaaran pitäjän luoteisosassa, lähellä Sonkajärven ja Varpaisjärven rajaa. Taulu perustuu vanhoihin valokuviin ja osin muistiini. Se kuvaa miljöötä elokuun päivänä joskus 1940-1950 -lukujen vaihteessa. Etualalla ja keskellä on luonnon heinäpeltoa, oikealla leikattua viljapeltoa (ilmeisesti ohran sänkeä) ja taustalla keskellä perunapelto.
Lapsuuskotini, ukkini mukaan Anttilaksi kutsuttu, mutta kartoissa virallisesti Rinteelä sijaitsi Tervamäen korkeimmalta harjanteelta itään päin kallistuen. Tervamäki on n. 200 metriä meren pinnasta. Etualalla osin metsien takaa näkyvät pienet järvet Haukinen, Harjuntakanen ja Karsikko ovat n. 140 metriä merenpinnasta, joten Tervamäki nousee niitä n. 60 metriä ylemmäs.
Taulussa maisema avautuu itäkaakkoon, ja taustalta idästä (vasemmassa reunassa) siintää lähes 30 km:n päässä Rautavaaran ja Valtimon rajoilla sijaitseva n. 320 metriin nouseva Maanselänmäki, Rautavaaran ja samalla koko Pohjois-Savon korkein paikka. Eteläkaakossa siintää Keyritty-järven länsipuolella, Rautavaaran kirkonkylää vastapäätä sijaitseva Paljakka (jossa Kiparin kelkkarata), ja siitä länteen (taulussa oikealla) siintävät vielä vaaleampina Pisa-vuori ja Tahko Nilsiän puolelta.
Mummolani rakennukset vasemmalta luetellen ovat aitta, vanha navetta (myöhempi lampola, jossa myös possun karsina), asuinrakennus, uusi navetta (jossa myös pilttuu hevoselle), savusauna ja riihi. Kaikki ovat hirsirakennuksia. Aitassa ja asuinrakennuksessa ovat pärekatot, vanhassa navetassa tuohikatto, uusi navetta, riihi ja sauna on katettu kattohuovalla. Olen syntynyt taulussa näkyvässä savusaunassa. Etualalla on kivisiltä pelloilta kootut kivirauniot, joilla kasvaa vadelmapuskaa.
Lapsuuskotini miljöö on aikoja sitten autioitunut. Lapsuuteni asuinrakennus on purettu, mutta enoni joskus 1950-1960 -lukujen vaihteessa rakentama asuinrakennus vielä törröttää ehjänä, ja muutamia ulkorakennuksia on paikoillaan pahoin ränsistyneinä. Mäki on metsittynyt niin, ettei sieltä enää näe juuri minnekään. Olen käynyt paikalla viimeksi kesällä 2013, ja kovin surulliseksi tulin. Mutta tuo sama kehitystarina on liiankin yleinen monin paikoin muuallakin Suomessa.
Maalaukseni tyylisuunta on fotorealismin ja naivismin yhdistelmä, eli oikeammin - sellainen siitä sattui tulemaani;))
2. Toinen valokuva
Istun siinä mummolani kamarin pöydällä parhaimpiin puettuna n. 3-vuotiaana. Pöytä on siirretty ikkunan edestä kamarin oven eteen ilmeisesti siksi, että ikkunasta tuleva valo oli tarpeen kuvan onnistumiselle. Kuvan ottajasta minulla ei ole varmaa tietoa, ja tuon kuvankin sain itselleni vasta äitini kuoleman jälkeen hänen jäämistöstään.
Kyllähän minä tuosta kuvasta olen edelleen hyvin tunnistettavissa;))- EttäSilleen
kapi_ kirjoitti:
Kun laitoin tuossa edellä taas kaksi valokuvaa, laitanpa tähän vielä niiden selityksen.
1. Taulu
Taulussa on lapsuuskotini (mummolani, kasvatuskotini) Tervamäellä, Rautavaaran pitäjän luoteisosassa, lähellä Sonkajärven ja Varpaisjärven rajaa. Taulu perustuu vanhoihin valokuviin ja osin muistiini. Se kuvaa miljöötä elokuun päivänä joskus 1940-1950 -lukujen vaihteessa. Etualalla ja keskellä on luonnon heinäpeltoa, oikealla leikattua viljapeltoa (ilmeisesti ohran sänkeä) ja taustalla keskellä perunapelto.
Lapsuuskotini, ukkini mukaan Anttilaksi kutsuttu, mutta kartoissa virallisesti Rinteelä sijaitsi Tervamäen korkeimmalta harjanteelta itään päin kallistuen. Tervamäki on n. 200 metriä meren pinnasta. Etualalla osin metsien takaa näkyvät pienet järvet Haukinen, Harjuntakanen ja Karsikko ovat n. 140 metriä merenpinnasta, joten Tervamäki nousee niitä n. 60 metriä ylemmäs.
Taulussa maisema avautuu itäkaakkoon, ja taustalta idästä (vasemmassa reunassa) siintää lähes 30 km:n päässä Rautavaaran ja Valtimon rajoilla sijaitseva n. 320 metriin nouseva Maanselänmäki, Rautavaaran ja samalla koko Pohjois-Savon korkein paikka. Eteläkaakossa siintää Keyritty-järven länsipuolella, Rautavaaran kirkonkylää vastapäätä sijaitseva Paljakka (jossa Kiparin kelkkarata), ja siitä länteen (taulussa oikealla) siintävät vielä vaaleampina Pisa-vuori ja Tahko Nilsiän puolelta.
Mummolani rakennukset vasemmalta luetellen ovat aitta, vanha navetta (myöhempi lampola, jossa myös possun karsina), asuinrakennus, uusi navetta (jossa myös pilttuu hevoselle), savusauna ja riihi. Kaikki ovat hirsirakennuksia. Aitassa ja asuinrakennuksessa ovat pärekatot, vanhassa navetassa tuohikatto, uusi navetta, riihi ja sauna on katettu kattohuovalla. Olen syntynyt taulussa näkyvässä savusaunassa. Etualalla on kivisiltä pelloilta kootut kivirauniot, joilla kasvaa vadelmapuskaa.
Lapsuuskotini miljöö on aikoja sitten autioitunut. Lapsuuteni asuinrakennus on purettu, mutta enoni joskus 1950-1960 -lukujen vaihteessa rakentama asuinrakennus vielä törröttää ehjänä, ja muutamia ulkorakennuksia on paikoillaan pahoin ränsistyneinä. Mäki on metsittynyt niin, ettei sieltä enää näe juuri minnekään. Olen käynyt paikalla viimeksi kesällä 2013, ja kovin surulliseksi tulin. Mutta tuo sama kehitystarina on liiankin yleinen monin paikoin muuallakin Suomessa.
Maalaukseni tyylisuunta on fotorealismin ja naivismin yhdistelmä, eli oikeammin - sellainen siitä sattui tulemaani;))
2. Toinen valokuva
Istun siinä mummolani kamarin pöydällä parhaimpiin puettuna n. 3-vuotiaana. Pöytä on siirretty ikkunan edestä kamarin oven eteen ilmeisesti siksi, että ikkunasta tuleva valo oli tarpeen kuvan onnistumiselle. Kuvan ottajasta minulla ei ole varmaa tietoa, ja tuon kuvankin sain itselleni vasta äitini kuoleman jälkeen hänen jäämistöstään.
Kyllähän minä tuosta kuvasta olen edelleen hyvin tunnistettavissa;))"Kuvan ottajasta minulla ei ole varmaa tietoa, ja tuon kuvankin sain itselleni vasta äitini kuoleman jälkeen hänen jäämistöstään."
Äitisi sentäs talletti kuvasi, vaikka jättikin äpäränsä vanhempiensa riesaksi.
"Kyllähän minä tuosta kuvasta olen edelleen hyvin tunnistettavissa;))"
Kyllä kyllä. Iso pää on ollut jo lapsenakin. - Oikein_nimeät
kapi_ kirjoitti:
Kun laitoin tuossa edellä taas kaksi valokuvaa, laitanpa tähän vielä niiden selityksen.
1. Taulu
2. Toinen valokuva
Kyllähän minä tuosta kuvasta olen edelleen hyvin tunnistettavissa;))taulusi tyylisuunnan. Varsinkin siinä lopussa. Maisema on kyllä kaunis.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2422621Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse791985Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101898Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki831357- 671315
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171238TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161098Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901090- 71943
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42934